8 ارسال در این موضوع قرار دارد

سلام دوستان

همونجور که میدونین بعضی از تیپ های ۲۰۶ دو سنسور اکسیژن دارن یا بعضا برای فعال کردن کروز روی تیپ ۲ های بدون ای بی اس ناچارا باید برنامه دو سنسوره نصب کنن که اگر کاتالیزور عمری ازش گذشته باشه ای سی یو خطای catalyst performance میده و چراغ چک روشن میشه.

خب بهترین کار تعویض کاتالیزور هست اما اگه تو این شرایط کسی توان خریدش رو نداشته باشه با یه هزینه کم میشه ای سی ی  رو به نوعی گول زد و خطارو رفع کرد.

خب بریم سر آموزش

واسه این کار نیاز به یک مقاومت ۲۵۰ کیلو اهم ، یک خازن ۵ میکروفاراد و نر و مادگیه سنسور اکسیژن داریم که شماتیک نصبش به این صورته

x0k8_fdmlud6ip08zcee.jpg

و شکل نهایی بعد ساخت و نصب اینجوری میشه

http://xtj9_20200809_225957.jpg

http://biw3_20200828_185821.jpg

خب واسه تست که ببینیم چه تغییری توی پارامترها میده هم چنتا عکس قبل و بعد از نصب میذارم واستون

این عکس قبل از تغییر هست که بین خروجی سنسور اول و دوم تفاوتی نیست یعنی میزان اکسیژن موجود تقریبا به یک اندازه بوده و نشانگره اینه که کاتالیزور کار زیادی انجام نمیده.

p5za_screenshot_20200828-185654_torque.j

این هم بعد از نصب هست که میبینیم نمودار سنسور دوم دامنش کمتر شده و طول موج بیشتر شده که مشابه زمانی هست که کاتالیزور سالمه.

pizc_screenshot_20200828-184402_torque.j

توی فروم های خارجی خازن یک میکرو فاراد و مقاومت یک کیلو اهم گفته شده ولی من که استفاده کردم بعد از حدود ۵۰۰ کیلومتر خطای o2 sensor stuck lean میداد و با آزمون و خطا به این رسیدم.

فقط مد نظرتون باشه هر خازن و مقاومتی که انتخاب کردین باید ضربشون عدد یک باشه.

ویرایش شده در توسط amin6062
پسند شده توسط 5 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 ساده ترین روش که خیلی راحت هست با یه دگمه از دیاگ سنسور دوم میشه حذف کرد بدون دردسر  جدیدا همین کار رو میکنن .

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 4 ساعت قبل، amin6062 گفته است :

توی فروم های خارجی خازن یک میکرو فاراد و مقاومت یک کیلو اهم گفته شده ولی من که استفاده کردم بعد از حدود ۵۰۰ کیلومتر خطای o2 sensor stuck lean میداد و با آزمون و خطا به این رسیدم.

فقط مد نظرتون باشه هر خازن و مقاومتی که انتخاب کردین باید ضربشون عدد یک باشه.

سلام ممنون جالب بود

در 3 ساعت قبل، milad44 گفته است :

 ساده ترین روش که خیلی راحت هست با یه دگمه از دیاگ سنسور دوم میشه حذف کرد بدون دردسر  جدیدا همین کار رو میکنن .

لطفا بفرمایید اون دکمش کجاست من pps دارم زروان دارم vmax دارم اون گزینش رو بفرمایید ما اسستفاده کنیم

فقط منظورتون این نباشه ک کل برنامه عوض بشه به تک سنسور یورو3 

 

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 27 دقیقه قبل، 308 گفته است :

 

لطفا بفرمایید اون دکمش کجاست من pps دارم زروان دارم vmax دارم اون گزینش رو بفرمایید ما اسستفاده کنیم

فقط منظورتون این نباشه ک کل برنامه عوض بشه به تک سنسور یورو3 

 

با دیاگ tnm 

برنامه تعویض نمیشه فقط سنسور دوم حذف میشه

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 8 ساعت قبل، amin6062 گفته است :

فقط مد نظرتون باشه هر خازن و مقاومتی که انتخاب کردین باید ضربشون عدد یک باشه.

سلام، 

ممکنه این بخش رو بیشتر توضیح بدید؟ یعنی کیلو اهم مقاومت ضرب در میکروفاراد خازن ۱ بشه؟

الان در مقادیری که معرفی کردید ۲۵۰ کیلواهم ضربدر ۵ میکروفاراد میشه ۱؟ 

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 4 ساعت قبل، Meditator گفته است :

سلام، 

ممکنه این بخش رو بیشتر توضیح بدید؟ یعنی کیلو اهم مقاومت ضرب در میکروفاراد خازن ۱ بشه؟

الان در مقادیری که معرفی کردید ۲۵۰ کیلواهم ضربدر ۵ میکروفاراد میشه ۱؟ 

سلام مقاومت مگا اهم و خازن میکروفاراد

 من چنتا مقاومت و خازن مختلفو تست کردم که با این اوکی بود و دیگه  مقاومت رو ۲۰۰ کیلو نخریدم 

منظور این هست که فقط مقاومت یا فقط خازن رو تغییر ندین که ضربشون خیلی از ۱ دور باشه

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام دوستان میخواسم بپرسم با این کار میشه معاینه فنی هارم گول زد؟

چون رفتم معاینه بگیرم بخاطر الایندگی ردم کردند

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در ۱ ساعت قبل، Behnam79 گفته است :

سلام دوستان میخواسم بپرسم با این کار میشه معاینه فنی هارم گول زد؟

چون رفتم معاینه بگیرم بخاطر الایندگی ردم کردند

خیر

با این کار ماشینو گول میزنن :)

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری