_behzad_

آموزش تصویری تعویض و تعمیر رادیات بخاری بدون بازکردن داشبورد

150 ارسال در این موضوع قرار دارد

سلام به همه دوستان

 

دانلود 1

 

دانلود 2

پسند شده توسط 8 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آفرین بسیار عالی کار کردی

اگه تصویری از پرس لبه ها که توضیح دادی گرفتی لطف کن بزار

ممنون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خدمت شما خرداد جان

کثیف شده ولی الان چند روزه داره کار میکنه هنوز نشتی نداده

ولی 50 50 هست تعمیر رادیات

2kd7a07d3a51.jpg2kd7a07d3a51.jpg"><a href=http://ir206.net/richedit/upload/2kd7a07d3a51.jpg' alt='URL>'>

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خیلی خوب شده چون در معرض دید نیست مهم نیست چه شکلی باشه مهم اینه که نشتی نداشته باشه که نداره روی محل پرس چسب زدین؟

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من هم زیر اورینگ و هم روش و هم اطراف لوله ها رو چسب مزدا زدم

وقتی پرس کردم اضافش اومده بیرون اینطوری شده

ضمنا شما لطف دارین

من شاگرد شما هستم و شما اینقدر آموزشهای خوب گزاشتین که منم تشویق شدم یه کاری بکنم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام بهزاد جان

دستت دردنکنه و خسته نباشی

آقا لوله رابط به سمت بخاری با2 تا پیچ بسته شده بود یا با 3تا؟چون توی یکی از آموزشها نوشته فقط 2تا داره

خواستم مطمئن شم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام میثم جان

یه دونه پیچ و مهره قسمت اورینگها هست (با اینکه سه تا جای پیچ داره ولی یه دونش فقط بسته هست!) که گویا من توی آموزش یادم رفته بنویسم اونرو هم باز کنید تا لوله رابط از رادیاتور جدا بشه (تشکر از یادآوری شما میثم جان)

یه پیچ کوچیک ولی بد دست هم بالاتر به بدنه داره که عکسش رو گزاشتم


------------ ادغام شده در تاریخ دوشنبه تیر 17, 92 7:39 pm ، لطفا قوانین انجمن را مطالعه کنید ------------



اینم فایل pdf اموزش برای دوستان

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام به همه دوستان

مدتی قبل از کنار رادیات بخاری چکه میکرد و اروم آروم آب کم میشد

گویا مشکل شایعی هستش و خیلی پیش میاد که اورینگ رادیات خراب میشه و نشتی میده

مشکل من البته از اورینگ نبود و متاسفانه خود رادیات مشکلدار شده بود و نشتی میداد


جک بزنید و بر طبق آموزشهای توی سایت خرک گزاری کنید

2k366c5722d4.jpg2k366c5722d4.jpg"><a href=http://ir206.net/richedit/upload/2k366c5722d4.jpg' alt='URL>'>


سینی رو باز کنید

2kc23a092a61.jpg2kc23a092a61.jpg"><a href=http://ir206.net/richedit/upload/2kc23a092a61.jpg' alt='URL>'>


فیلتر هوا و رزوناتور رو باز کنید تا جای دست باز بشه

زیر لوله پائینی رادیاتور یه ظرف بزرگ بزارید و با انبر قفلی بست رو آزاد کنید و لوله رو بکشید بیرون تا آب رادیات خالی بشه

با باز کردن درب قمقمه زودتر آب خارج میشه

نکته مهم اینکه حتما بعد از خارج شدن آب دهنتون رو روی قمقمه چفت کنید و محک فوت کنید تا تمام زنگار و آب خارج بشه

2ka730e79912.jpg2ka730e79912.jpg"><a href=http://ir206.net/richedit/upload/2ka730e79912.jpg' alt='URL>'>


بست دو تا لوله ای که به داخل کابین و به رادیات بخاری میرن رو با انبر قفلی ازاد کنید

و لوله هارو بکشید بیرون و پیچ وسطش رو با آلن باز کنید

زیر پیچ یه ورق فلزی و یه لاستیک هست که اونهارو هم خارج کنید

2kd90e1ecc57.jpg2kd90e1ecc57.jpg"><a href=http://ir206.net/richedit/upload/2kd90e1ecc57.jpg' alt='URL>'>


صندلی راننده رو بدین عقب و این دو تا پیچ رو باز کنید و اون پلاستیک سفید رو آزاد کنید تا جای دست برای مراحل بعدی داشته باشید

2keac9ed1877.jpg2keac9ed1877.jpg"><a href=http://ir206.net/richedit/upload/2keac9ed1877.jpg' alt='URL>'>


این پیچ رو هم که کمی بد دست هست رو با آلن باز کنید تا لوله رابط جدا باشه

2kd2556e6fea.jpg2kd2556e6fea.jpg"><a href=http://ir206.net/richedit/upload/2kd2556e6fea.jpg' alt='URL>'>


حالا با یه کاردک بین شکاف رادیات اهرم کنید و کمی رادیات رو بیرون بکشید و همزمان بستهای پلاستیکی اطرافش رو هم با دست دیگه آزاد کنید

2k61bad7cf73.jpg2k61bad7cf73.jpg"><a href=http://ir206.net/richedit/upload/2k61bad7cf73.jpg' alt='URL>'>


حالا لوله رابط رو کمی بالا بکشید تا از رادیاتور جدا بشه و به آهستگی رادیات رو خارج کنید

رادیات در این مرحله به ریز داشبورد گیر میکنه و باید با دست چک کنید کدوم نقطش گیر کرده و با بازی دادنش به همراه کشیدن زیر داشبورد به جلو خارجش کنید

2kc7ac5dbcb7.jpg2kc7ac5dbcb7.jpg"><a href=http://ir206.net/richedit/upload/2kc7ac5dbcb7.jpg' alt='URL>'>


اینم رادیات بیرون اومده

تو این مرحله اگر مشکل شما از اورینگها باشه دو تا اورینگ نو خریداری کنید و اورینگها رو تعویض کنید و بهتره برای اطمینان از چسب واشر ساز مزدا هم استفاده کنید و عکس همین مراحل قطعات رو ببندید ..

اینم عکس اورینگها ..ضمنا قبل از تعویض اورینگها حتما لوله های و جای اورینگها رو از زنگار پاک کنید

2k33e32ee276.jpg2k33e32ee276.jpg"><a href=http://ir206.net/richedit/upload/2k33e32ee276.jpg' alt='URL>'>



ولی اگر مثل من مشکل از اورینگ داخل رادیات هست باید رادیات رو با انبر مخصوص باز کنید (بدین رادیات ساز باز کنه با انبر مخصوصش که شبیه میخ کش هست نصفه) بعد از باز کردن اینطوری هست

2k5453f812f4.jpg2k5453f812f4.jpg"><a href=http://ir206.net/richedit/upload/2k5453f812f4.jpg' alt='URL>'>


اون لاستیک سوراخدار سمت چپ اورینگ داخل رادیات هست که مال من مشکلدار شده بود

بعد از باز کردن رادیات من اونرو تمیز کردم و تمام سطح رو با چسب مزدا پر کردم و اورینگ رو نصب کردم

و با زحمت زیاد و دقت زیاد با استفاده از انبر قفلی-چکش کوچک-دمباریک و گیره دوباره رادیاتور رو پرس کردم

بعد از این مرحله حتما رادیات رو به همراه لوله ها به رادیات ساز بدین تا با فشار هوای بالا تستش کنه و اگر مشکل حل شده بود رادیات رو ببندید و اگر نه که باید رادیات نو بخرید و قطعات رو عکس همین مراحل ببندید...


والسلام

سلام آقا بهزاد

ممنون از این آموزش کامل و جامع تون

آقا امروز منم با یه مکافاتی رادیاتور رو در آوردم

چند وقت پیش آب میداد اورینگها که متاسفانه به دلیل نداشتن وقت دادم یه استاد ماهر که اورینگ ها رو عوض کنه

بعد تعویض دیدم بهم زنگ زد و گفت عیب از رادیاتوره

من تعجب کردم

به نظرتون موقع کشیدن لوله به بالا نزده اورینگ خوده رادیاتور رو جابجاکرده باشه؟چون مشکلی نداشت

بعد گفت باید داشبورد باز شه کامل!!!حالا شاید دو تیکه بود و یه کاریش کردم واست!!! 50000 هم دستمزدشه

رادیاتور هم الحمدلله اینجا گیر نیومد سفارش رادیاتور جنس چینی داده بودن 75000 تومن که همه میگن مفت نمی ارزه

مزاحم آقای امینی هم شدم گفت شرکتی بسته بندی پژو سیتروئن داره 126000

خلاصه خودم بازش کردم تا ببینم چیکارش کنم؟؟؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

الان مشکل چیه؟ آب میده بازم ؟

قبل از بستن رادیاتور رو حتما بدین با فشار هوا تست کنن و بعد از اطمینان که سالمه ببندینش

یه مدل چینی اینجا میدن 45 تومان یکسال هم گارانتی داره ولی اگر اصل بگیرین حتما بهتره یا همین مال خودتون اگر مطمئن هستین ایراد داره تعمیر کنید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

همین ساعت شش بازش کردم سر کار

به نظرت مکانیک خرابش کرده؟

لوله شو به زور درآوردم

به نظرت بعد تعمییرش بافشار اب خونه تستش کنم یه سرش شیلنگ متصل به فشار آب و یه سر دیگه شو با یه شیلنگ ببندم کافیه؟

بستن پلمپ اش سخته؟

الان مال شما دیگه خوب خوب شد؟


------------ ادغام شده در تاریخ يکشنبه آبان 5, 92 11:22 pm ، لطفا قوانین انجمن را مطالعه کنید ------------



همین ساعت شش بازش کردم سر کار

به نظرت مکانیک خرابش کرده؟

لوله شو به زور درآوردم

به نظرت بعد تعمییرش بافشار اب خونه تستش کنم یه سرش شیلنگ متصل به فشار آب و یه سر دیگه شو با یه شیلنگ ببندم کافیه؟

بستن پلمپ اش سخته؟

الان مال شما دیگه خوب خوب شد؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری