amir12423000

165 هزار کیلومتر با 206 تیپ 2

<t></t>  

  1. 1. <t></t>


لطفا وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام نمایید تا بتوانید رای خود را در نظر سنجی ارسال نمایید.

16 ارسال در این موضوع قرار دارد

ارسال شده در (ویرایش شده)

یکی از بهترین روشهای تست یک خودرو آزمایش بلند مدت آن می باشد چرا که در این نوع تست کیفیت خودرو در بازه زمانی نسبتا طولانی سنجیده شده و در نتیجه معایب خودرو شناسایی می گردد.در واقع این نوع آزمایش بر خلاف آزمایش یک خودروی نو نشان دهنده قابلیت اطمینان-ماندگاری-کیفیت و هزینه نگهداری یک خودروست که خصوصا برای افرادی که قصد خرید خودروی دست دوم را دارند و یا قصد خرید خودروی نو دارند ولی تا سالهای طولانی قصد فروش آن را ندارند بسیار مفید خواهد بود.

بنده به هیچ عنوان از نظر فنی در سطحی نیستم که این خودرو را آزمایش کنم ولی دوست داشتم به عنوان یک استفاده کننده206 تیپ 2 تجربه 165 هزار کیلومتر رانندگی با این خودرو را همراه با شرح هزینه ها و تعمیرات انجام شده برای اعضای انجمن شرح دهم امیدوارم که مورداستفاده قرار گیرد.

درتاریخ 13/4/83 یک دستگاه تیپ 2 به رنگ مشکی متالیک از یکی از نمایندگیهای ایران خودرو تهیه کردم.206 های تیپ 2 مدل 83 بر خلاف مدلهای جدید فاقد ایربگ و ترمز ضد قفل بودکه برای خودرویی در این کلاس کمی عجیب به نظر می رسید! در ابتدای کار دو کار کردم:1-پخش خودرو را با یک پخش سی دی از نوع پایونر عوض کردم. 2-به علت عدم آشنایی با این خودرو با توجه به تجربه خودروی قبلی خود یعنی 405 رینگ و لاستیک خودرو را بهسایز 205/40/ 17تغییر دادم همچنین از امیدفنر سایز 32 استفاده کردم که چهره خودرو را واقعا جذاب نمود هر چند چندهزار کیلومتر بعد به علت کوبش زیاد مجددا با نوع فابریک 185/65/14 عوض کردم!

در کیلومتر 2500 سرویس اولیه خودرو رابه صورت رایگان در نمایندگی انجام دادم که البته خودرو ایراد خاصی نداشت.اولین تعویض روغن را در کیلومتر 3000 جهت احتیاط انجام داده و از روغن توتال 5000 استفاده کردم که تاکیلومتر 150000 فقط و فقط از این نوع روغن استفاده کردم که هیچ مشکلی نداشت و به نظر بنده بهترین و مرغوبترین روغن برای تیپهای 1 تا 4 می باشد.این روغن را به طور متوسط هر 7000 کیلومتر یکبار عوض میکردم و از کیلومتر 150000 روغن توتال 7000 استفاده میکنم که هر 10000 کیلومتر یکبار عوض میکنم.تفاوت اصلی این دو روغن این بود که روغن توتال 5000 در کیلومتر 4000 حداقل 250 سی کم میکرد ولی توتال 7000 تا 10000 کیلومتر هیچ گونه کم کردنی نداشت.دلیل انتخاب نوع توتال 7000 هم فقط این بود که از حدود 7 ماه قبل یک عدد 207 خریداری کردم و برای اولین بار توتال 7000 را انتخاب کردم که از آن به بعد همیشه از توتال 7000 استفاده میکنم.در زیر نکات مثبت و منفی خودرو را از نظر خودم مینویسم:

نکات مثبت :

1-طراحي زیبا كه آن را از ساير خودروهاي مونتاژايران و حتی وارداتی متمايز ميسازد.

2-مصرف بسيار مقبول و كم.

3-شتاب اولیه قابل قبول با توجه به حجم موتور.

4-فرمان هيدروليك نرم و راحت همچنین فرمان پذیری مناسب به خصوص در سرعتهای پایین.

5-موتور كم صدا و نرم كار ميكند.

6-بوق وادوات کنترل چراغها و برف پاک کن با کیفیت خوب وقرار گیری در جای مناسب.

7-تجهیزات مناسب و قابل قبول.

8-ایمنی فوق العاده خوب

9-دربهای خودرو بسیار راحت باز وبسته میشود.

10-نشان دادن سطح روغن موتور و کیلومتر باقی مانده تا سرویس بعدی همچنین ال سی دی به همراه نمایش اطلاعات و در نهایت کنترل پخش روی فرمان که البته در مورد بنده پس از نصب پخش جدید از کار افتاد!

11-قابلیت نصب آپشن های اضافی.

12-مقبولیت این خودرو بین همه اقشار و داشتن بازار فروش خوب.

13قيمت مناسب .

14- از كيفيت توليد و مونتا ژبهتري نسبت به ساير محصولات ايرانی بر خوردار است

15-سیستم تهویه عالی

نکات منفی :

1-قدرت موتور نه چندان بالا با توجه به حجم کم موتور (1400 سی سی)

2-كمجايي آن به خصوص صندوق عقب که البته برای یک هاچبک عیب بزرگی نیست همچنین فضای کم پای سرنشینان عقب.

3-سیستم تعلیق نه جندان مناسب لااقل برای جاده های ایران!!به گونه ای که عبور از کوچکترین دست انداز در خودرو احساس میشود.

4-کشش نه چندان خوب خودرودر سربالایی با سرنشین و کولر روشن

5-ترمزهای نه چندان مطمین که ضعف اساسی 206 تیپ 2 محسوب میشود.

6-سیستم صوتی ضعیف!

7-صدای زیاد موتور در دورهای بالا با وجود نصب نمد داخل کاپوت.

8-لوازم اين خودرو بخصوص لوازم بدنه أن گرانقيمت است.(نسبت به مدلهای هم قیمت خودش مثلا 405)

لیست هزینه های نگهداری و خرید قطعات اعم از مصرفی و یا خرابی ها و ایرادات خودرو :(قیمت لوازم مصرفی را چون معلوم است نمی نویسم):

تعویض روغن(در هر بار تعویض روغن فیلتر روغن را هم عوض کردم) :

توتال 5000 21 بار (هر 7000 کیلومتر)

توتال 7000 2 بار (هر 1000 کیلومتر)

تعویض فیلتر هوا:16 بار هر 1000کیلومتر به همراه فیلتر تهویه اتاق.

تعويض روغن ترمز:یک بار در کیلومتر 160000(!)

تعویض لنت:لنتهای جلو تقریبا هر 32000 کیلومتر روی هم رفته 5 بارلنتهای عقب یکبار در کیلومتر 105000

تعويض تسمه تايم:یکبار در کیلومتر 120000(!)جالب اینجاست که هنوز کیفیت این تسمه قابل قبول بود!تسمه دینام هم در این کیلومتر تعویض شد.

تعویض باتری:یکبار در کیلومتر 80000یعنی تقریبا سه سال و نیم پس از خرید خودرو

تعويض شمع:هشت بار هر 20000 کیلومتر

تعويض ضدیخ:

یکبار درکیلومتر100000

گاز کولر:

یک بار در کیلومتر 120000

تعويض روغن جعبه دنده:

سه بار تقریبا هر 60000 کیلومتر

تعویض لاستیک (به غیر از لاستیکهای اسپرت که بعد از چند هزار کیلومتر بازشان کردم):

دوبار کیلومتر 100000 دو حلقه و در کیلومتر 140000 دو حلقه

تعویض فیلتر بنزین:هشت بار هر 20000 کیلومتر

جابجایی و تعویض لاستیکها:تقریبا 6 بار.ضمن اینکه در کیلومتر 140000 پس از تعویض لاستیک از باد نیترو ژ ن استفاده کردم.ضمنا در کیلومتر 90000 یکی از رینگهای جلو کمی موج برداشته بود که تابگیری شد.(هزینه تقریبا 50000 تومان)

ایراد در سیستم انژکتور:یکبار در کیلومتر 80000 به علت روشن شدن چراغ عیب یاب خودرو که مکانیک با گذاشتن دیاگ متوجه چیزی نشد و لی اورنگی هایان ژ کتور عوض شد با هزینه 5000 تومان.

خرابی زیروبند:یکبار در کیلومتر 100000صدایی ازار دهنده از زیر خودرو به گوش می رسید که گویا از میل موجگیر بود و بنا به درخواست بنده کل زیر و بندی مورد بازدید قرار گرفت و قسمتهای خراب تعویض شد.با هزینه حدود 110000 تومان.

خرابی سیم گاز:یکبار در کیلومتر 140000 به علت سفتی بیش از حد پدال گاز تعویض شد که بنا به پیشنهاد مکانیک برای اولین بار انژکتور خودرو هم مورد شست و شو قرار گرفت تقریبا 30000 تومان هزینه داشت.

خرابی اورنگ بخاری:یکبار در کیلومتر 150000 به علت جمع شدن ضد یخ زیر پای راننده که تقریبا 20000 تومان هزینه داشت.

خرابی فن:یکبار در کیلومتر 164000(همین چند روز پیش)که مشکل از مقاومت فن بود که 10000 تومان هزینه برداشت.

اکنون بعد از گذشت هفت سال و اندی وطی مسافت 165000 کیلومتر یعنی تقریبا سالی 22000 کیلومتر به غیر از هزینه هایی که در بالا ذکر شد که عمدتا قطعات مصرفی می باشد هیچ گونه هزینه دیگری نداشته ام (هزینه پخش سی دی خور پایونر-نصب نمد کاپوت و روکش صندلی-بنزین و بیمه شخص ثالث هفت سال اضافه می شود)البته نوع استفاده از خودرو نیز بسیار مهم است .نتیجه اینکه206تیپ 2 در مقایسه با خودروهای دیگری که داشته امو یا با آنها رانندگی کرده ام بسیار مناسب و قابل قبول به نظر می رسد ضمن اینکه بسیار بادوام و کم خرج میباشد.

ویرایش شده در توسط
پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

salam.gif

ممنون دوست گلم

فقط دوتا خواهش

1- متن رو بنویس که اینجوری نشه(وقتی Paste میکنی اینجوری ناخوانا میشه)

2- لطفا منبع روهم بنویس

مرسی از اینکه زحمت کشیدیhi.gif

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

پست ایشون ویرایش شد.

از کابران عزیز درخواست دارم برای past کردن مطلب در فروم.اول مطلب را در notepad کپی کنند بعد در انجمن ارسال کنند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
پست ایشون ویرایش شد.

از کابران عزیز درخواست دارم برای past کردن مطلب در فروم.اول مطلب را در notepad کپی کنند بعد در انجمن ارسال کنند.

علی جان شرمنده!zir.gifمن دفعه اول بود موضوع جدید ایجاد میکردم.گفتم اول توی word تایپ کنم!نمیدونستم اینجوری میشه!15.gif

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
salam.gif

ممنون دوست گلم

فقط دوتا خواهش

1- متن رو بنویس که اینجوری نشه(وقتی Paste میکنی اینجوری ناخوانا میشه)

2- لطفا منبع روهم بنویس

مرسی از اینکه زحمت کشیدیhi.gif

salam.gifدوست عزیز ویرایش شد!77.gif

ضمنا من تجربه رانندگی با 206 خوم را که هفت ساله دارمش نوشتم.اگه از جای دیگه بود حتما منبعش را میزاشتم.rose.gif

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بسیار عالی ممنون دوست عزیز

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آقايون از كجا فهميدند از جاي ديگه نوشته كه منبع ميخان.اعتماد كنيد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بسیار کامل، جامع و با تجربه نوشته شده تشکر از شما 104.gif

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بسیار عالی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بسیار هم عالی ..ممنون از اشتراک تان

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری