khani

مشکلات مربوط به سرسیلندر (سوختن واشر،قاطی شدن آب و روغن و..)

1,195 ارسال در این موضوع قرار دارد

در 8 ساعت قبل، hornet_32 گفته است :

 

 

آقا آرش و آقا آرمین عزیز بسیار سپاسگذارم

فعلا ماشین رو خوابوندم تا بعد از تعطیلات بدم موتورش رو باز کنند. البته تصمیم دارم تعمیر اساسی به تمام معنای کلمه انجام بدم و محدودیت هزینه در نظر نگرفتم چون اصلا قصد فروش این ماشین را ندارم. بنابر این ممنون میشم مجددا راهنمایی فرمایید کدام قطعات مصرفی رو همراه با واشر سرسیلندر تعویض کنم بهتره. تا اینجا فرمودید لاستیک ساق سوپاپ. آیا نیاز هست رینگ پیستونها را هم لحاظ کنم؟ کدام واشرها و کاسه نمدها را در لیست داشته باشم بهتره؟ از سایر قطعات مرتبط و در دسترس کدام در خطر فرسودگی هست که دقت کنم؟ همچنین لطفا بفرمایید این قطعات ار چه مارکی باشند بصلاحه. (یک لوازم یدکی فروش در محل داریم تا همین اواخر فکر میکرد Made in PRC یعنی جنس اصلی چون توش China نداره!!!)

همچنین از آچار تورک متر نوشته بودید. اگر مکانیک این آچار را نداشت آیا می شود اعتماد کرد؟ یا حتما بگردم ماشین رو به یکی که این آچار رو داره بسپارم؟

در مورد واشر فلزی نوشته بودید. آیا برای تیپ دو چنین چیزی هست؟ اگر تعمیر دوم یا سوم باشد چطور؟

با توجه به اینکه سابقه تعمیر و نگهداری خودرو رو نمیدونم آیا صلاح هست بگم همزمان کارتر را باز کنند و رسوب زدایی از موتور انجام بشه؟

همچنین هر نوع راهنمایی اضافه که لطفا دریغ نفرمایید.

کم سوادی و سوالات زیاد بنده را ببخشید.

سلام برادر 

والا دوستان توضیح دادن که اگه روغن داخل قمقمه باشه بیخودی نیست و صد در صد از جایی داره روغن وارد اب میشه که از علایم واشر هست

ولی چون شما داخل قمقمت ضد یخ نبوده شاید صاحب قبلی واشر رو درست کرده باشه اصولا بعد از تعمیر سر سیلندر ضد یخ نمیریزن و اب خالی میریزن تا بعد چند روز تخلیه کنن و روغنهایی که از قبل داخل سیستم خنک کننده بوده تمیز شه 

شما ام که اب رو تخلیه نکردید کامل و ضد یخ ریختید به نظرم یا یه زنگ به صاحب قبلی بزنید و بپرسید ایا واشر عوض کرده ؟ 

یا کامل اب رادیوتور رو تخلیه کنیدو تمیز کنید مجدادا اب بریزید ببینید باز هم روغن داخلش میاد

به هر حال اگه ماشیم مشکل واشر داشت وقتی سر سیلندر رو باز کردید حتما بگردید یه مکانیک منصف و حرفه ای پیدا کنید که ترکمتر هم داشته باشه چون خیلی مکانیکهارو دیدم پیچهای سر سیلندر رو یلخی و با اهرم و لوله سفت میکنن و مکانیک بعد باز شدن  باید ببینه سر سیلندر  تراش چندمه تا باز نشه معلوم نیست و اینکه اگه روی سر  سیلندر خوردگی داشت باید بره تراشکاری اگرم سرسیلندر تمیز بود همون واشر قبلیو تمیز میکنه مکانیک 

ولی به نظرم حتی اگه مکانیک گفت تراش لازم نداره ببرید تراشکار هم ببینه هم وضعیت گیتها و سوپاپهارو چک کنه هم سر سیلندر رو تمیز کنه با دستگاه چون هم تراشکارها دقیقترن هم مجهز تر مثلا مکانیک با تیغ و سمباده واشر قبلیو میکنه و تمیز میکنه ولی تراشکار با دستگاه 

اگرم سر سیلند تراش دوم و میرفت برای سوم به نظرم عوض کنید بهتره روی شتاب و قدرت و مصرف ماشین تاثیر داره 

ولی چون شما میگید کارکرد و مصرف ماشین خوب بوده به نظرمن سرسیلندر یا استاندارده یا تراش اول

واشر سرسیلندر هم  حتما اورحینال فرانسه بندازید اورجینالش موجوده میتونید از جای مطمعن بخرید و بندازید 

وقتی سرسیلندر باز میشه مکانیک میتونه با باز کردن کارتر رینگ و یاتاقان هم عوض کنه حتی بوش پیستون رو ولی چون ماشین شما مصرف و کارکردش خوب بوده به‌نظرم دست نزنی بهتره 

گاهی با تعویض بیخودی این قبیل قطعات با توجه به اصلی نبودن قطعات  میبینید کارکرد موتور بدتر میشه مثلا صدا اضافه میشه یا روغن کم میکنه 

تسمه تایم  رو هم حتما عوض کنید و سفتکن هم چک‌کنید تا بعدا اجرت جداگانه ندید  وضعیت واتر پمپ و هوزینگشم چک‌کنید چون بعدا اگه اب بده کلی باید اجرت برای تعویض یا حتی تعویض اورینگش بدید 

تمام لوله های رادیات و بخاری ام به نظرم عوض کنید  یا لا اقل اونهایی که خشک شده یا خیلی نرمه و حتما جنس ایساکویی بگیرید و متفرقه نندازید 

خلاصه این تجربیاتی بود که من تو چند بار تعمیر واشر سرسیلندر تیپ دو داشتم 

امیدوارم موفق باشید

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آقا من مثل بچه محصل ها دارم از نوشته های شما نت برداری می کنم!

 

در در 1397/01/12, 12:16:05، aidin1384 گفته است :

یا کامل اب رادیوتور رو تخلیه کنیدو تمیز کنید مجدادا اب بریزید ببینید باز هم روغن داخلش میاد

با دوست مکانیکمون تلفنی صحبت کردم خودش پیشنهاد داد اول هوزینگ ترموستات چک بشه، بعد سیستم آب خودرو شستشو بشه و بعد ماشین دو ساعت با آب تمیز در جا کار کنه اگر دوباره روغن دیده شد سر سیلندر باز بشه. به نظرم معقول آمد.

 

در در 1397/01/12, 08:42:42، cadilac گفته است :

1. واشر جنس فیبری 

2. واشر متال یا فلزی 3 لایه  

من طبق عادت در این سایتهای فروش لوازم یدکی گشتم هیچ جا در مورد واشر فلزی تیپ دو چیزی ندیدم. احیانا اطلاع دارید از کجا (کدام فروشگاه) میشه تامین کرد و چه مارکی بهتره؟ شاید هم من اشتباه میکنم و همین که جنس واشر درج نشده یعنی فلزی.

البته چند جا در مورد واشر یک رو فلزی ZX دیدم که به نظرم عجیب بود که قیمتش تقریبا نصف قیمت واشر اوریجینال (طبق ادعای فروشنده) بود. واشر یک رو فلزی 37 و واشر اوریجینال 60 - 65. فکر میکردم واشر فلزی گرانتر باشه. هر چند هدفم پیدا کردن همان واشر فلزی چند لایه ست.

ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

 

 

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 32 دقیقه قبل، hornet_32 گفته است :

من طبق عادت در این سایتهای فروش لوازم یدکی گشتم هیچ جا در مورد واشر فلزی تیپ دو چیزی ندیدم. احیانا اطلاع دارید از کجا (کدام فروشگاه) میشه تامین کرد و چه مارکی بهتره؟ شاید هم من اشتباه میکنم و همین که جنس واشر درج نشده یعنی فلزی.

فکر کنم تو بازار خودمون گیر بیاری برای تیپ 2 رو هم پیدا میشه

من قبلا از یه مغازه پرسیدم گفت دارم 

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

جهت اطلاع دوستان:

همانطور که تشخیص داده شده بود واشر سرسیلندر مشکل داشت.  فقط خرابی به سمت بیرون موتور بود نه داخل بنابر این آب یا روغن به سمت سیلندرها نشت نکرده بود. محل خرابی هم گوشه پشت پمپ هیدرولیک بود که کمی از قبل روغن ریزی داشت که من فکر میکردم از واشر درب سوپاپ هست و در تعمیرش تعلل می کردم. در واقع روغن ریزی ماشین هم درست شد.

سر سیلندر قبلا یکبار تراش خورده بود. یک تراشکار خوب در خیابان سراج پیدا کردم که دستگاههایش جدید و همه کالیبره بودند. به قول خودش «سر سیلندر کمتر از میزان رایج تراش خورد طوری که دو بار دیگر قابل تعمیر است». هزینه تراش سر سیلندر با لاستیک های سوپاپ و تعویض آنها جمعا 120 هزار تومان شد.

قبلا با چهار مکانیک صحبت کرده بودم که نهایتا ماشین را به یکی از آنها دادم که پذیرفت: در تمام مراحل کار خودم حضور داشته باشم، لوازم را خودم بخرم و تراشکار را هم خودم ببرم. روزی که مراجعه کردم چهار ماشین دیگر هم در حال تعمیر سرسیلندر بودند یعنی عملا برایم ثابت شد ایشان اینکاره است، در طول کار هم برایم شرح میداد که چکار میکند و چرا و این خیلی خوب بود.

واشر درب سوپاپ، واشر مانیفولد، واشر کاتالیزور، اورینگ و واشرهای انژکتور، بلبرینگ هزرگرد، ترموستات و هوزینگ کامل، تسمه تایم، تسمه دینام، بلبرینگ میل بادامک و کاسه نمدها و پیچهای مربوطه همگی تعویض و نو شدند. البته هوزینگ خودش پلاستیکی بود که با آلومینیومی جایگزین شد. علاوه بر این از ایشان خواستم کارتر را تمیز کنند که با اسپری تمیز کردند و کلی لجن از کارتر بیرون ریخت. همچنین با تصمیم خودش رادیاتور را بیرون آورد و کامل شست. انژکتور هم با اسپری شسشتشو شد. این کارها دو روز طول کشید.

قبل از بستن سینی، ماشین را زیر شویی و موتور شویی بردم که روغن و لجن روی موتور که از قبل و بخاطر روغن ریزی مانده بود تمیز بشود. بعضی قسمتهای سینی حدود یک سانت روغن ماسیده بود و چون نمی توانستم داخل ماشین به کارواش ببرم یکی از شاگردان جناب مکانیک همانجا با ینزین شست و تمیز کرد.

قرار شد سه چهار روز دیگر هم مراجعه کنم تا آب رادیاتور تخلیه و تعویض بشود.

کل لوازم مورد نیاز 420 هزار تومان بود که از بی نی سی تهیه شد. دستمزد مکانیک هم 400 هزار تومان شد.البته کمتر صحبت کرده بودیم ولی چون برایشان کار تراشیدم بیشتر شد. هزینه جمعا 940 شد.

امروز هم سه چهار ساعت داخل شهر با ماشین رانندگی کردم. کاملا واضح هم ماشین خیلی روانتر شده، هم چابکتر شده و هم درجه دما حدودا روی 90 ثابت می ماند (قبلا بیشتر بود)

قطعا بدون اطلاعاتی که از شما دوستان کسب کردم کارم سخت تر میشد و بابت اطلاعات ارزشمندی که به اشتراک گذاشتید بسیار سپاسگزارم. حداقل می دانستم که باید چه انتظاراتی از مکانیک داشته باشم.

 

ولی یک نکته که باید حتما عرض کنم:

این مکانیک اصلا زیر بار واشر فلزی نرفت. به نظر ایشان واشر فلزی فقط برای موتورهای چدنی باید استفاده بشود و استفاده از آن در موتورهای آلومینیومی، به دلیل انتقال حرارت بالا بین بدنه سیلندر و سرسیلندر، باعث خرابی زودرس می شود. انواع و اقسام ماشینهایی که در آنها واشر فلزی استفاده شده هم اسم برد و گفت همگی چدنی هستند. نهایتا استدلال ایشان به نظرم منطقی آمد و بنابر این از واشر اصل فرانسه غیر فلزی استفاده کردیم.

 

 

ویرایش شده در توسط hornet_32
پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 8 ساعت قبل، hornet_32 گفته است :

همانطور که تشخیص داده شده بود واشر سرسیلندر مشکل داشت.  فقط خرابی به سمت بیرون موتور بود نه داخل بنابر این آب یا روغن به سمت سیلندرها نشت نکرده بود. محل خرابی هم گوشه پشت پمپ هیدرولیک بود که کمی از قبل روغن ریزی داشت که من فکر میکردم از واشر درب سوپاپ هست و در تعمیرش تعلل می کردم. در واقع روغن ریزی ماشین هم درست شد.

خدارا شکر مشکل حل شد خسته نباشید 

درمورد واشر فلزی معمولا الومینیومی 3 لایه هست که هم خنک کاری سیلندر تاثیر داره وهم عمرش بیشتره و الان دیگه اکثرا استفاده میشه 

سرسیلندر چدنی قدیم بود الا ن دیگه الومینیومی  هست و هممینطور واشر الومینومی بهتر جواب میشه 

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

باسلام

می خوام بدونم واشر در سوپاپ برای موتور tu5 مدل 89 با مدل های جدید فرق میکنه یعنی باید از فروشنده هم مدل ماشین خودم بگیرم یا همه یکی هست؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 4 ساعت قبل، reza206na گفته است :

باسلام

می خوام بدونم واشر در سوپاپ برای موتور tu5 مدل 89 با مدل های جدید فرق میکنه یعنی باید از فروشنده هم مدل ماشین خودم بگیرم یا همه یکی هست؟

سلام

فرقی ندارن

----------------------------------------------------------------------

دوستان برای موتور TU3 واشر سرسیلندر TEMEL ترکیه چطوریه؟

البته تو پک ایساکو

کسی استفاده کرد؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام.سرسیلندر خریداری شده را امروز از کارتن در آوردم و روی سر سیلندر یه نقطه یا سوراخ را دیدم ! به نظرتون برم سرسیلندر را عوض کنم یا با این شرایط قابل استفاده است؟

IMAG1085.thumb.jpg.3ab9c584d07b23f3d4946c190d655287.jpg

IMAG1088.thumb.jpg.87d7b0c4c77fdfa47a9c956ad49f027a.jpg

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام.قسمتی از بلوک سیلندر یه جای بین پایین جا پیچ سرسیلندر و بوش خورده شده!به نظرتون با جوشکاری درست میشه ؟اصلا ارزش تعمیر دارد؟چه عواقبی داره اگه درست نشه؟

IMAG1325.thumb.jpg.8e31bca60d313e79d53695569b70fc48.jpg

IMAG1330.thumb.jpg.7f3ea97ca12190db6eca81764472692a.jpg

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 1 ساعت قبل، abs206 گفته است :

سلام.قسمتی از بلوک سیلندر یه جای بین پایین جا پیچ سرسیلندر و بوش خورده شده!به نظرتون با جوشکاری درست میشه ؟اصلا ارزش تعمیر دارد؟چه عواقبی داره اگه درست نشه؟

IMAG1325.thumb.jpg.8e31bca60d313e79d53695569b70fc48.jpg

IMAG1330.thumb.jpg.7f3ea97ca12190db6eca81764472692a.jpg

هیچ کدومشون مهم نیست

با خیال راحت ببندید واستفاده کنید

ولی آب را قبل از اسیدی شدن تعویض کنید

ولی سعی کنید گودیها را کاملا تمیز کنید وچسب دوقلو پر کنید که کمتر آب به اون قسمتها برسه

پسند شده توسط 5 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری