masoud634

علائم روغن سوزی و کمپرس موتور

880 ارسال در این موضوع قرار دارد

با سلام من یه تیپ 5 صفر در حدود 5 ماهه که گرفتم روی کیلومتر 1500 روغنو عوض کردم و توتال 5000 ریختم الان کیلومترش رو 5200 که موقع استارت یکی از خط های نشانگر روغن کم شده به نظر شما این کم شدن بعد از حدود 3700 کیلومتر کارکرد طبیعیه؟ آیا اشکال از روغنه؟ همیشه قراره همین طور باشه؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
با سلام من یه تیپ 5 صفر در حدود 5 ماهه که گرفتم روی کیلومتر 1500 روغنو عوض کردم و توتال 5000 ریختم الان کیلومترش رو 5200 که موقع استارت یکی از خط های نشانگر روغن کم شده به نظر شما این کم شدن بعد از حدود 3700 کیلومتر کارکرد طبیعیه؟ آیا اشکال از روغنه؟ همیشه قراره همین طور باشه؟

اولا دوست عزیز برای تیپ 5 باید از توتال 7000 یا 9000 استفاده کنین ثانیا همیشه با کشیدن گیج داخل موتور اقدام به بازدید روغن بکنین و به اعداد روی نشانگر هیچ وقت اعتماد نکنین ثالثا کم کردن روغن به میزان 0.5 لیتر در هر 1000 کیلومتر طبق دفترچه مشکلی نداره

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
با سلام من یه تیپ 5 صفر در حدود 5 ماهه که گرفتم روی کیلومتر 1500 روغنو عوض کردم و توتال 5000 ریختم الان کیلومترش رو 5200 که موقع استارت یکی از خط های نشانگر روغن کم شده به نظر شما این کم شدن بعد از حدود 3700 کیلومتر کارکرد طبیعیه؟ آیا اشکال از روغنه؟ همیشه قراره همین طور باشه؟

اولا دوست عزیز برای تیپ 5 باید از توتال 7000 یا 9000 استفاده کنین ثانیا همیشه با کشیدن گیج داخل موتور اقدام به بازدید روغن بکنین و به اعداد روی نشانگر هیچ وقت اعتماد نکنین ثالثا کم کردن روغن به میزان 0.5 لیتر در هر 1000 کیلومتر طبق دفترچه مشکلی نداره

با سلام،

در تکمیل حرف های اقای دادبه

باید بگم برای چک کردن روغن باید ماشین کاملا صاف باشه و روی شیب نباشه چون هم گیج اشتباه نشون میده هم روی نشانگر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان به ازای هر خط رو گیج چقدر باید روغن اضافه شه؟باید حتما همیشه تا ماکس باشه؟

ممنون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
دوستان به ازای هر خط رو گیج چقدر باید روغن اضافه شه؟باید حتما همیشه تا ماکس باشه؟

ممنون

با سلام،

پویان جان این بیشتر بستگی به کارکرد داره

مثلا

من تو کیلومتر 7000 رفتم یه توتال 7000 ریختم توش تا 14000 تا که برم دوباره تعویض کنم

حالا این 7000 کیلومتر رو تقسیم بر 3 کن (اوایل روغن ریختن، اواسط، اواخر)

میشه 2300 کیلومتر یعنی تو 2300 کیلومتر اولیه بسته به رانندگی ای که میکنی باید بالاتر از min باشه

تو 2300 کیلومتر وسطی باید روی min یا کمی پایین تر باشه

تا برسی به 2300 کیلومتر دیگه که عوض کنی

حالا

این 2300 کیلومتر بسته به رانندگی ای که میکنی یا جنس روغن (مرغوب بودن) متغییر هست

شده تا بحال روغن بریزم که خیلی کم کم بشه

بازم اگه کیفیت روغن خوب نباشه و شما دور بالا (4000 دور در دقیقه به بالا) رانندگی کنی امکان بخار شدن روغن وجود داره

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با تشکر از همه دوستان در مورد 7000 می خواستم بدونم سنتتیک بهتره یا همین معمولیها؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
با تشکر از همه دوستان در مورد 7000 می خواستم بدونم سنتتیک بهتره یا همین معمولیها؟

با سلام،

تمام روغن های توتال 7000 نیمه سنتیک هست (از مینرال بهتره)

مطمعنا روغن نیمه سنتیک یا فول سنتیکاز روغن مینرال بهتره هست

لطفا ادامه بحث رو در این تاپیک انجام بدید

207-206-t72-10.html

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام

اين مبحثو سرچ كردم تو اين فروم نبود و اگه بود از ادمين محترم عذر ميخوام....

يه سوال داشتم: ميخواستم بدونم چجوري ميشه فهميد موتور به روغن سوزي افتاده يا داره روغن كم ميكنه.... ماشين من تا حالا 150000 كار كرده ولي شكر خدا تا حالا آچار به موتورش نخورده ولي دلخورم كه نكنه يه روز بخواد به روغن سوزي بيفته و متوجه نشم و بعد خداي ناكرده اتفاقات بعدي...

گرچه چند وقت پيش كه معاينه فني بودم تقريبا همه چيز گازاي خروجي عادي بود و فقط يه چند درصدي از پارسال ميزان CO2 و CO بيشتر بود كه فكر كنم مال كيفيت بنزين و احتمالا فيلتر هوا بود.

اساتيد ميبخشين كه سرتونو درد آوردم... دريابين منو. hi.gif

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام رفیقsalam.gif

yaftam.gifاولین چیزی که شما باید بهش توجه کنید روغن مورد استفادتونه که باید از برند های معتبر مثل Total باشه (البته اصلیش)

yaftam.gifقبل و بعد از هر سفر به رنگ روغن توجه کنید (تغییر رنگ روغن بهترین روش برای شناسایی کیفیت روغنه در زمان کارکرد) البته بوی روغن هم میتونه کمکتون کنه.

yaftam.gifبه گیج روغن هم توجه کنید، این کارو در زمانی که موتور تقریباً خنکه انجام بدین تا دچار خطا نشین.

موفق باشی15.gif

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

باسلام خدمت دوست عزیزم:

یکی از شایعترین روش تشخیص روغن سوزی، خروج دود آبی رنگ از اگزوز ماشینتون میتونه باشه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری