بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

papa_toop

مزایا و معایب میل سوپاپ ریس ونحوه تهیه

36 ارسال در این موضوع قرار دارد

سلام دوستان

چندتا سوال داشتم خدمت شما بزرگوارن...

می خواستم بدونم امکان نصب میل سوپاپ ریس برای تیپ 5 هست؟

اگه آره درجه بندیاش، مارکش و هزینش چه جور هست؟

احتیاجی به تغییر تو ساختار سوپاپ یا سیلندر هست؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام

شما می تونین چند تا کار انجام بدین

1.میل سوپاپی بزارین که به چیپ کردن نیاز نداشته باشه(ای سی یو)

2.میل سوپاپی بزارین که به چیپ کردن نیاز داشته باشه(ای سی یو)

3.میل سوپاپی بزارین که به چیپ کردن نیاز نداشته باشه(ای سی یو) و فنر سوپاپ هم با استکانی تایپید هاتونم باید عوض بشود

در تمامی موارد استفاده از پولی سر میل سوپاپ اجباری هست

قیمت میل سوپاپ با پولی 15.000.000

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای اینکه ماشین تو دور کم به پت پت نیفته چه راه کارایی هست؟؟

سیستم سوخت رسانی هم باید تغییر داده بشه؟

راستـــــــی قیمت 15/000/000 تومـــــــــــــــن؟؟؟؟!؟!؟!؟!؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

شما اول از همه هدفت از انداختن میلسوپاپ رو باید انتخاب کنی...

میلسوپاپ شهری میخوای یا ریس و رالی و...

Power Band یا محدوده‌ای که میلسوپاپها قدرت رو در اختیارت قرار میدن باهم تفاوت داره

میلسوپاپ شهری پاور بندش بین 2000-7000 هست معمولا ولی مثلا رالی 4200-85000

یعنی مثلا شما که قبلا رو 6200ماشینت کات‌آف میکرد تازه داره رو ماکس تورک و توان کار میکنه که مستلزم تغییرات زیادی تو موتور هست که بتونه این دور و فشار رو تحمل کنه

اینارو اصلا نمیشه تو شهر باشون کار کرد چون همونطور که میبینید تازه ماشین از 3هزار تا دور میخوره!

نکته بعدی دو مشخصه لیفت و دیوریشن هست...این دوتا تقریبا مشخصات اصلی یه میلسوپاپ به حساب میان که با اینا محدوده شهری،ریس و رالی انتخاب میشه

مثلا میل سوپاپ 264درجه با لیفت 9.65 یه میلسوپاپ شهری هست،ولی میلسوپاپ 292درجه با لیفت 12.2 یه میل سوپاپ ریس هست

تا حدودی میشه گفت افزایش لیفت باعث کاهش بد کارکردن موتور تو دور پایین یا بعبارتی شیفت دادن گشتاور به دور پایین میشه و موتور میتونه از دور پایینتر هم شتاب داشته باشه

استفاده از پولی بسته به پروفایل اصلا اجباری نیست...میلسوپاپهای شهری چون با تایم فابریک کار میکنن،نیازی به پولی ندارن ولی چون پولیهای افترمارکت وزن به مراتب کمتری نسبت به فابریک دارن،باعث افزایش شتاب در حد 4-5اسب میشن

نکته بعدی اینه که با پولیهای ادجاستیبل شما میتونی تا چند درجه مموتور رو ادوانس و ریتارد کنی تا بهترین توانی رو که میشه از ماشین گرفت رو بگیری

ولی معمولا پولیهای ادجاستیبل رو واسه میل سوپاپهای قویتر میندازن چون دیگه اونا با تایم فابریک کار نمیکنن

فلسفه سوپرچیپ و... واسه میلسوپاپ هم همینه...پاشش انژکتورها بیشتر میشه و سوخت بیشتری میدن که هم توان بره بالا هم تو بعضی مواقع شیفت دادن دور آیدل موتور به دور بالاتر واسه نرم کارکردن موتور و در نهایت تنظیم مجدد جرقه واسه هماهنگی با میلسوپاپ

ولی اینا بیشتر واسه میلسوپاپهای خارج از محدوده شهری هست

کلا میلسوپاپ چیزی نیست که تکی بندازین و ماشین از این رو به اونرو بشه...نیاز به تغییرات زیادی داره ولی بعد از تغییرات اختلاف بسیار فاحشی با نمونه فابریک داره!

پیش شرط استفاده از میل سوپاپ سیستم تخیله و تنفس خوب هست...یعنی حداقل یه هدرز و ست اگزوز شما باید داشته باشین بعد برین سراغ میلسوپاپ

همچنین پورت و پولیش سرسیلندر بعد از نصب میلسوپاپ جهت تسهیل خروج دود پیشنهاد میشه

برای گرفتن بهترین راندمان و کمترین تغییرات برای استفاده شهری شما نیاز به یک جفت میلسوپاپ+یک جفت پولی+پورت و پولیش سرسیلندر+تنظیم مجدد ECU دارین که همینا رقمی بالغ بر 2میلیون میشه بعلاوه یه ست اگزوز خوب و مکش خوب که اینم نزدیک 2تومن میشه

در نهایت با نصب اینا در بهترین حالت چیزی نزدیک به 30-40اسب نصیبتون میشه(حدودی)

درضمن استهلاک و مصرف سوخت هم بطور محسوسی بالاتر میره

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

توضیحات بسیار کامل بود دست شما درد نکنه.

من برای مصرف شهری مورد نظرم هست،ست فیلتر K&N و ست کامل سوپراسپرینت انشالله تا چند وقت دیگه ردیف می شن تا هم مکش خوب باشه هم تخلیه...

با یه میل سوپاپ 264 درجه که تایمینگ فابریک دارند و به پولی جدید احتیاج ندارند بازم ECU مجددا باید تنظیم بشه و سر سیلندر پولیش بشه؟

تو تیونینگ تازه کارم ولی سعی می کنم استیج هارو به ترتیب برم بالا تا جایی که جیبم بکشه :D

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ببینید شما با تعویض میل سوپاپ زمانبدی و مقدار باز و بسه شدن سیلندهراتون یکم تغییر میکنه...مطمئنا تغییر ECU و هماهنگیش با میل سوپاپ باعث میشه راندمان کرا بالا بره...چون سوخت بیشتری میره،جرقه متناسبتر زده میشه و... که تو این حالت سوپرچیپ و... تاثیر به مراتب چشمگیرتری دارن تا حالت فابریک

پورت و پولیش سرسیلندر هم مثل سنتر و منبع میمونه...یعنی شما هدرز بندازی ولی بقیه فابریک باشه باز جلو خورج دود گرفته میشه...اینم همونطوره...شما داری دود بیشتری رو خارج میکنی،خب هرچی راهش هموارتر و بازتر باشه تاثیر بیشتری داره دیگه

البته من موافق پورت نیستم ولی پولیش خوبه مخصوصا با این موتورهایی که معلوم نیست کجا قالبگیری میشن!

شما در درجه اول یه مکش خوب و ست اگزوز خوب تهیه کن اگه ارضا نشدی سراغ میلسوپاپ و... برو

البته من اگه خودم باشم بعد از ست اگزوز میرم سراغ گیربکس،بعدش فلایویل آلومینیومی و در آخر میلسوپاپ و...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ارضا شدن من بستگی داره به اینکه بتونم با تقویت موتور فابریک پژو تو 400 متر از زانتیا 1800 و 2000 عقب نمونم بدم میاد ازش khande.gifbikh.gif اما جدا از شوخی میشه در مورد گیربکس توضیح بدید که منظورتون چه تغییراتی هست؟

در مورد پورت هم یه توضیح از نحوش بدید ممنون می شم

فکر کنم منظورتون از فلایول سبک کردن اون باید باشه اگه اشتباه نکنم!!به نظر من اگه فلایول سبک بشه به دنبال اون اینرسی موتر هم کم میشه و زمانی که دور موتور بالا باشه پدال گاز رو رها کنیم ماشین به اصطلاح کله می کنه البته شما خودت استاد مایی و این نظر شخصیه منه که شاید درست نباشهrose.gif

راستی اگر یه ست MSD ignition سری 5 گیر بیارم برای احتراق بیشتر و قوی تر باز هم نیازی به تغییرات ECU هست؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

پس با همون ست اگزوز و مکش تا حدود بسیار زیادی ارضا میشین...چون زانتیا 1800رو راحت میزنین،2000رو هم تقیربا باهم برابر میرین...یعنی 1شما جلو میفتی،2زانتیا یه گلگیر جلو میفته بعد 3 میرسی بهش و حتی تو 4کمی جلوتر میفتین!

گیربکسیکه من میگم 1و2 سنیگین داره اگه درست یادم مونده باشه و 3و4و5ش سبک هستن ولی کلا نسبت به فابریک ضرایب سنگینتری داره...طوریکه تاپ اسپیدش اگه درست یادم مونده باشه 185تاس ولی خب تو شتاب خیلی بهتره...هر دنده‌اش هم تقریبا نسبت به فابریک 10تا کمتر میره...یعنی 1ش 40تا میره 2ش 80تا و...

قیمت دقیق ندارم ولی نزدیکای 800ایناس...گیربکس 106gti هم بهش میخوره فکر کنم

تراشیدن فلایویل فابریک یه کار غیر اصولی هست کلا،اینیکه بنده عرض میکنم فلایویل آلومینیومی هستش...کلا فلایویل که سبک میشه دور سریعتر افت پیدا میکنه چون انرژی کمتری توش ذخیره میشه ولی خب خیلی سریعتر ماشین دور میگیره...البته به نسبت قیمت 400-500تومنیش خیلی تفاوت ایجاد نمیکنه ولی خب مکمل بقیه چیزا هستش

تقویت کویل و سیستم جرقه‌زنی خوبه ولی تا جاییکه یادمه زیاد توصیه نمیشه...مخصوصا واسه ماشین حساسی مثل 206با سیستم الکتریکی و الکترونیکی پیچیده‌اش...کافیه یکم برق زیادی بده به ماشین و...

شما بنظر بنده ست اگزوز سوپراسپرینت+کیت مکش خوب یا تعویض مکش با مکش فابریک 744 و استفاده از فیلتر جایگزین+یک دست شمع خوب

206فابریک هم تو شتاب خیلی حرفها داره واسه گفتن ولی با اینا تاثیر بسیار محسوس و خوبی میزاره رو ماشین طوریکه از پس خیلی بزرگان مثل زانتیا و مزدا3 بسته به مهارت رانندگی خودتون و طرف مقابل میتونید بر بیاید...کمری،سوناتا،سانتافه 2009،هیوندای کوپه اتوماتیک،مگان2000 و... قربانیان شما هستن

تا اینجای کار حسنش اینه که همه چیز فابریک هست و شما در اصل فشار اضافی از رو موتور رو برداشتی و داری از نهایت قدرتش استفاده میکنی...به سادگی همه چیز به حالت اول برمیگرده و خبری از استهلاک و... هم نیست و حتی کمتر هم میشه!

منظور از پورت همون گشاد کردن دریچه سوپاپ و یه جورایی حجم زدن محفظه احتراق هست

یه پند اخلاقی بدم این وسط...شما از هر ماشینی باید به اندازه خودش انتظار داشته باشین...206یه ماشین هاچبک متوسط شهری هست...حالا اینکه شتاب خوبی داره و قبول ولی کلا ماشین مخصوص این کار نیست! نمونه RC واسه این کار هست و از هرلحاظ هم تجهیز شده...از ESP و ایربگهای بیشتر و اکسل عقب و رینگ و لاستیکش شما بگیر تا موتور و...

خلاصه ماجرا اینکه با این کارا 206شما شتاب خیلی خوبی داره ولی هم استهلاکش میره بالا هم دیگه مثل اولش نمیشه...شما شاید یه مدت هم خیلی با ماشینت حال کنی ولی باهاش ماکسیما دنده و جنسیس کوپه رو هم اگه بزنی نهایتا باز 206سوار هستی

اگه علاقه به تیونینگ دارین،این ماشین اصلا انتخاب درستی نیست...شما با این هزینه میتونی واسه یه پراید یا مثلا میتسوبیشی یه موتور کامل بخری!

با 10-15میلیون میشه یه ماشین جمع کرد با 0-100 زیر 6ثانیه!

ولی همین خرج رو 206بکنی به هیچ جا نمیرسی

مشکل اصلی اینه که به همون دلیلی که بالا عرض کردم واسه موتور 1.6 قطعات تیونینگ خیلی محدود و کم و با قیمت خیلی بالاس،در ثانی خرج ماشین هم بالاس

الان من بخاطر یه اشتباه ماشینم 16تا استکانی و یه جفت میلسوپاپ میخواد که اگه گارانتی قبول نکنه باید نزدیک 800-900 بدم

سرسیلندر کامل تیپ5 نزدیک 1.200-500 میشه

با این پول موتور BP میشه انداخت رو پراید و شتاب زیر 7رو تجربه کرد!

اگر مثل من جزو دسته‌ای هستین که دوست دارین ازنهایت قدرت ماشینتون بصورت فابریک لذت ببرین و از حالت کارخونه‌ای متمایز باشه، ست اگزوز و... رو نصب کنید و لذت ببرین

بیشتر از اون با ماشین رو با نمونه بهتری عوض کنید یا یه ماشین بگیرین که فردا هر اتفاقی هم افتاد واسش دلتون نسوزه

نا گفته نماند الان تنها ماشینیکه منو از لحاظ شتاب ارضام میکنه بعد از ماشین خودم ماکسیما دنده‌ای هست...به این قضیه هم فکر کنید که با این تغییرات دیگه حسی به مگان،مزدا3 و زانتیا و... اصلا ندارین!

موفق باشید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

از وقتی که گذاشتید بسیار بسیار ممنونم

همونطور که شما گفتید اولین تجربه تیون من هست و اونم به خاطره علاقه ی شدیدی هست که به 206 دارم

از پند آموزندتونم کمال تشکر رو دارم حق با شماست اول و آخر 206 سوار هستم با این تفاوت که وقتی مثلا یه ماشین 25 تومنی ازت میخوره لذت بخش هست.

منم با توجه به راهنمایی های شما دوست عزیز این کار هارو مثل ست اگزوز و ... رو انجام می دم و بعد پله پله

در مورد ماکسیما دنده ای هم کاملــــــــــــا درک می کنم منظورتون چی هست ولی جیب ما کشش اون رو نداره 15.gif

باز هم از وقتی که گذاشتید تشکر می کنم rose.gif

اگر در مورد MSD هم اطلاعاتی دارید بسیار خوشحال می شم در این تاپیک هم ازشون بهره مند شم msd-t1618.html

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خب دقیقا منظور بنده هم کشش جیب بود دیگه Mrgreen.gif

شما از پشت تیپ5 فابریک بری بشینی پشت مزدا3 یا زانتیا یا حتی مگان! کلی با شتاب و امکانات ماشین جدیدت حال میکنی! اختلاف قیمتشون هم خیلی زیاد نیست با تیپ5

ولی امان از روزی که دستی به سر و روی همین تیپ5 بکشی...بعد میبینی از لحاظ آپشن هیچ ماشینی امکانات ماشینت رو تا زیر 50میلیون میشه گفت نداره...از لحاظ شتاب هم ماکسیما هست که ارضات میکنه و که اونم آپشن نداره!

بعد دیگه یا باید قید تعویض ماشین رو بزنی یا چند برابر پول خودش رو بزاری روش و مثلا آریونی،جنسیس کوپه‌ای چیزی بگیری15.gif

تصمیمی که من هفته‌ی پیش مبنی بر فروش ماشین و تعویضش با نمونه بهتر داشتم دقیقا آخر سر به همین ختم شد و بیخیالش شدم

واسه همین میگم تغییرات زیاد هم خوب نیستMrgreen.gif

در کنار اینا از اون حس زیبای مغلوب کردن بزرگتر از خودتها! نمیشه گذشت...وقتی مثلا یه زانتیا هرکاری میکنه نمیتونه بگیرتت یا با خیلی بزرگترها شوخی میکنی،حس جالبیه!

الان ماشین من تا تقریبا 80-90تا از اپیروس! جلو میزنه یا حتی تو یه تست با S350 دوستم تو استارت خیلی خوب جدا شدم و بعدش هم ترمز میزنم میکشم کنارkhande.gif چون از اینجا به بعدش اختلاف زیادی میندازه باهام ولی همینش هم بسه

کلا این حس خیلی خوبه ولی آخر عاقبت نداره...یعنی به جایی میرسی میبینی همه پولت و وقت و زندگیت رو گذاشتی رو ماشینت و آخرشم مجبوری همه رو فابریک کنی و ماشین رو بفروشی...cry.gif

واسه همین میگم سعی کنید با کمترین تغییرات بیشترین بازده رو بگیرید طوریکه کمترین ضرر رو بکنید

راجب MSD اطلاعات زیادی ندارم مگر نه دوست داشتم بتونم کمکتون کنم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر