احسان20696

استارت نخوردن ماشین البته ظاهرا بعد از داغ شدن موتور !

16 ارسال در این موضوع قرار دارد

دوستان تو این هفته یه مشکلی برای ماشین که 206 تیپ 2 هست پیش اومده و امروز مجبور به هل دادن شد

تا جایی که دقت کردم وقتی یه مسیرنسبتا طولانی رو طی میکنم و موتور داغ میشه و البته از پخش و کولر هم استفاده میکنم  و بعدش ماشین رو خاموش میکنم دیگه استارت نمیخوره

برق پشت آمپر میاد البته و فقط وقتی استارت میزنم یه تق میکنه و هیچی دیگه .

چند روز پیش این اتقاق یکی دو باری افتاد ولی دو سه بار که استارت زدم اوکی شد ولی امروز بعد از اینکه 2 ساعت ماشین روشن و در حرکت بود وقتی رسیدم مقصد و خاموش کردم و 5 دقیقه بعدش که خواستم راه بیفتم هر کاری کردم استارت نخورد و دیگه با هل دادن روشن شد

بردم پیش باطری فروشی که چند ماه پیش ازش یه باطری اتمی با گارانتی خریده بودم ... گفتم بهش انگار باطری خراب شده تا گارانتی داره عوض کنم ..  دستگاه زد چک کرد اولش گفت باطری رو ترکوندی که و ... بعد گفت نه ! مشکل از استارت هست برو استارت رو بده درست کنن اینا وقتی داغ میشه دیگه نمیزنه 

باطری سبز رنگ هست و ظاهرا مشکلی هم نداره فقط یکی از سر باطریا خیلی سولفاته کرده ! ممکنه مشکل از این باشه ؟

یا احیانا مربوط به ذغال یا نمیدونم 206 رله استارت داره یا نه مثلا مربوط به رله میشه ؟

 

 

 

 

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 6 دقیقه قبل، احسان20696 گفته است :

دوستان تو این هفته یه مشکلی برای ماشین که 206 تیپ 2 هست پیش اومده و امروز مجبور به هل دادن شد

تا جایی که دقت کردم وقتی یه مسیرنسبتا طولانی رو طی میکنم و موتور داغ میشه و البته از پخش و کولر هم استفاده میکنم  و بعدش ماشین رو خاموش میکنم دیگه استارت نمیخوره

برق پشت آمپر میاد البته و فقط وقتی استارت میزنم یه تق میکنه و هیچی دیگه .

چند روز پیش این اتقاق یکی دو باری افتاد ولی دو سه بار که استارت زدم اوکی شد ولی امروز بعد از اینکه 2 ساعت ماشین روشن و در حرکت بود وقتی رسیدم مقصد و خاموش کردم و 5 دقیقه بعدش که خواستم راه بیفتم هر کاری کردم استارت نخورد و دیگه با هل دادن روشن شد

بردم پیش باطری فروشی که چند ماه پیش ازش یه باطری اتمی با گارانتی خریده بودم ... گفتم بهش انگار باطری خراب شده تا گارانتی داره عوض کنم ..  دستگاه زد چک کرد اولش گفت باطری رو ترکوندی که و ... بعد گفت نه ! مشکل از استارت هست برو استارت رو بده درست کنن اینا وقتی داغ میشه دیگه نمیزنه 

باطری سبز رنگ هست و ظاهرا مشکلی هم نداره فقط یکی از سر باطریا خیلی سولفاته کرده ! ممکنه مشکل از این باشه ؟

یا احیانا مربوط به ذغال یا نمیدونم 206 رله استارت داره یا نه مثلا مربوط به رله میشه ؟

 

 

 

 

تاپیک داشتیم برای این مشکلتون . 

ولی ایراد از اتوماتیک استارت هست 

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 25 دقیقه قبل، احسان20696 گفته است :

دوستان تو این هفته یه مشکلی برای ماشین که 206 تیپ 2 هست پیش اومده و امروز مجبور به هل دادن شد

تا جایی که دقت کردم وقتی یه مسیرنسبتا طولانی رو طی میکنم و موتور داغ میشه و البته از پخش و کولر هم استفاده میکنم  و بعدش ماشین رو خاموش میکنم دیگه استارت نمیخوره

برق پشت آمپر میاد البته و فقط وقتی استارت میزنم یه تق میکنه و هیچی دیگه .

چند روز پیش این اتقاق یکی دو باری افتاد ولی دو سه بار که استارت زدم اوکی شد ولی امروز بعد از اینکه 2 ساعت ماشین روشن و در حرکت بود وقتی رسیدم مقصد و خاموش کردم و 5 دقیقه بعدش که خواستم راه بیفتم هر کاری کردم استارت نخورد و دیگه با هل دادن روشن شد

بردم پیش باطری فروشی که چند ماه پیش ازش یه باطری اتمی با گارانتی خریده بودم ... گفتم بهش انگار باطری خراب شده تا گارانتی داره عوض کنم ..  دستگاه زد چک کرد اولش گفت باطری رو ترکوندی که و ... بعد گفت نه ! مشکل از استارت هست برو استارت رو بده درست کنن اینا وقتی داغ میشه دیگه نمیزنه 

باطری سبز رنگ هست و ظاهرا مشکلی هم نداره فقط یکی از سر باطریا خیلی سولفاته کرده ! ممکنه مشکل از این باشه ؟

یا احیانا مربوط به ذغال یا نمیدونم 206 رله استارت داره یا نه مثلا مربوط به رله میشه ؟

 

 

 

 

اتومات استارت رو عوض کن، بده خود استارت و دینام رو هم (اگه کارکرد کمی بالاست) سرویس کنه.

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 6 ساعت قبل، احسان20696 گفته است :

دوستان تو این هفته یه مشکلی برای ماشین که 206 تیپ 2 هست پیش اومده و امروز مجبور به هل دادن شد

تا جایی که دقت کردم وقتی یه مسیرنسبتا طولانی رو طی میکنم و موتور داغ میشه و البته از پخش و کولر هم استفاده میکنم  و بعدش ماشین رو خاموش میکنم دیگه استارت نمیخوره

برق پشت آمپر میاد البته و فقط وقتی استارت میزنم یه تق میکنه و هیچی دیگه .

چند روز پیش این اتقاق یکی دو باری افتاد ولی دو سه بار که استارت زدم اوکی شد ولی امروز بعد از اینکه 2 ساعت ماشین روشن و در حرکت بود وقتی رسیدم مقصد و خاموش کردم و 5 دقیقه بعدش که خواستم راه بیفتم هر کاری کردم استارت نخورد و دیگه با هل دادن روشن شد

بردم پیش باطری فروشی که چند ماه پیش ازش یه باطری اتمی با گارانتی خریده بودم ... گفتم بهش انگار باطری خراب شده تا گارانتی داره عوض کنم ..  دستگاه زد چک کرد اولش گفت باطری رو ترکوندی که و ... بعد گفت نه ! مشکل از استارت هست برو استارت رو بده درست کنن اینا وقتی داغ میشه دیگه نمیزنه 

باطری سبز رنگ هست و ظاهرا مشکلی هم نداره فقط یکی از سر باطریا خیلی سولفاته کرده ! ممکنه مشکل از این باشه ؟

یا احیانا مربوط به ذغال یا نمیدونم 206 رله استارت داره یا نه مثلا مربوط به رله میشه ؟

 

 

 

 

سلام 

استارت نزدن اگر از باطری باشه حداقل میللنگ سنگین میچرخه اما اگر از استارت باشه خیر 

 

پسند شده توسط 4 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 11 ساعت قبل، احسان20696 گفته است :

باطری سبز رنگ هست و ظاهرا مشکلی هم نداره فقط یکی از سر باطریا خیلی سولفاته کرده ! ممکنه مشکل از این باشه ؟

اون نشانگر باتری سبز هم باشه ممکنه خراب باشه 

شما سرباتری و باز کن با دستکش، ابجوش بریز روی سولفته ها و وقتی خشک شد ببند احتمالا مشکل حل میشه ..حل نشد برو احتمالات بعدی

بار ها شده ماشین سولفاته داشته استارت نخورده یا ریپ میزده 

پسند شده توسط 5 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 2 ساعت قبل، 308 گفته است :

اون نشانگر باتری سبز هم باشه ممکنه خراب باشه 

شما سرباتری و باز کن با دستکش، ابجوش بریز روی سولفته ها و وقتی خشک شد ببند احتمالا مشکل حل میشه ..حل نشد برو احتمالات بعدی

بار ها شده ماشین سولفاته داشته استارت نخورده یا ریپ میزده 

سلام و منم با حرفت کاملا موافقم امیر آقا .چون برای ماشین خودم هم چند ماه پیش با وجود اینکه نشانگر باتری سبز بود ولی باتری دیگه  کار نکرد و کلا عوض شد ، راجب مورد دومی هم که گفتی همینطور.به خاطر سولفاته روی سر باتری ، چراغ چک ماشین روشن شد ، خوب استارت هم نمیخورد و هم اینکه ماشین کمابیش ریپ هم میزد و چون باتری رو تازه عوض کرده بودم و یک ماه پیش هم نمد محافظ باتری روش گذاشته بودم ، اصلا فکر نمی کردم در عرض یک ماه سر باتری سولفاته کرده باشه و مکانیک گفت اصلا نگاهی کردی ببینی وضعیت باتری چطوره یا سولفاته نکرده سر باتری و ... ؟ گفتم این احتمال رو اصلا در نظر نگرفته بودم.ماشین آورده خونه و گذاشتم زیر کامپوت و موتور خنک بشه ، بست باتری رو هم در آوردم و مقداری آب جوش   ریختم و بعدش دیگه مشکلی مشاهده نکردم ولی نمیدونم چرا تقریبا هر ماه باز کمابیش سولفاته میکنه.یکی میگه مقدار خیلی کمی گریس استفاده کن ، پیشنهادش به نظرت منطقیه یا دنبال یه راه حال دیگه باشم ؟ البته چون ماشین دیگه مشکلی در شروع استارت زدن و روشن شدن با تک استارت نداره ، وسواسی به خرج ندادم و نهایتش هم اینکه چند هفته یکبار ، با پارچه ای که روش آب داغ میریزم ، سر باتری و بست رو تمیز میکنم.

ایشون هم برای اینکه متحمل هزینه ی اضافی نشن ، اول چک کنند که سر باتری سوفاته نکرده باشه ، دستگاه هم بزنند که شاید خطایی ثبت شده ناشی از مشکل در سنسورها باشه و در ادامه هم همون طور که دیگر دوستان گفتن شاید مشکل از اتومات استارت یا زغالش باشه. 

پسند شده توسط 4 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 56 دقیقه قبل، majid2007 گفته است :

ولی نمیدونم چرا تقریبا هر ماه باز کمابیش سولفاته میکنه.یکی میگه مقدار خیلی کمی گریس استفاده کن ، پیشنهادش به نظرت منطقیه یا دنبال یه راه حال دیگه باشم ؟

https://turboyadak.com/turbomag/post/15336

https://batrycar.com/Home/Article/-سولفاته-شدن-باطری-ماشین

 

شل بودن سر باتری هم ممکنه سولفاته ایجاد کنه

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ارسال شده در (ویرایش شده)

در 11 دقیقه قبل، 308 گفته است :

https://turboyadak.com/turbomag/post/15336

https://batrycar.com/Home/Article/-سولفاته-شدن-باطری-ماشین

 

شل بودن سر باتری هم ممکنه سولفاته ایجاد کنه

شاید، این احتمال رو هم نمیشه رد کرد  ولی سعی میکنم همیشه تا اندازه ای پیچ رو ببندم که نه رزوه ها خراب بشن و نه به شکلی که بست باتری سر جاشون بازی کنند.

و ممنون بابت لینک های بالا ، پیشنهادهای خوبی هم داده شده ، من جمله همین سروپوش پلاستیکی .

ویرایش شده در توسط majid2007
پسند شده توسط 4 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در هم اکنون، majid2007 گفته است :

شاید ولی سعی میکنم همیشه تا اندازه ای پیچ رو ببندم که نه رزوه ها خراب بشن و نه به شکلی که بست باتری سر جاشون بازی کنند.

خوبه پس ممکنه از مطالبی ک فرستادم باشه حتما چک کن

توی تویوتا باتری 42 امپری همش سولفاته میکنه 

اما توی باتری v9 که هرروز 4 ساعت کار میکنه هیچ سولفاته ای نیست

فرصت کنم خودم باید چک کنم ایراد چیه

 

 

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در هم اکنون، 308 گفته است :

خوبه پس ممکنه از مطالبی ک فرستادم باشه حتما چک کن

توی تویوتا باتری 42 امپری همش سولفاته میکنه 

اما توی باتری v9 که هرروز 4 ساعت کار میکنه هیچ سولفاته ای نیست

فرصت کنم خودم باید چک کنم ایراد چیه

 

 

دو باتری  قبلی که ازشون استفاده کردم ، به هیچ وجه این مشکل رو نداشتن .فعلا که دیگه به اون شکل سولفاته نکرده که به چشم بیاد ، در حد خیلی کم ، بعدا با جوش شیرین می افتم به جون بست و سرباتری .سرپوش پلاستیکی هم اگه حوصله ام کشید برم توی بازار ، سعی میکنم جنس خوبش رو تهیه کنم.

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری