nima6223

صدای تق تق ازجعبه فیوز زیر فرمان BSI 206 موتور تیوفایو

6 ارسال در این موضوع قرار دارد

با سلام خدمت عزیزان

من 206 تیپ دو موتور تیوفایو مدل 87 دارم چند وقتی هست صبحها که میخام خودرو را روشن کنم پنج الی شش بار باید استارت بزنم ..در هر استارت ماشین چند ثانیه روشن و بعد خاموش میشود و بعد از پنج شش با روشن میشود . شمع وایر عوض کردم دیاگ هم زدم کسی سر در نیاورده ..

نکته جالبش اینجاست ماشیت که روشن میشه از توی جعبه فیوز زیر فرمان صدای تق تق رله می آید و در دور 1000 الی 2000 این صدای تق تق قطع ووصل میشود هروقت پدال گاز را فشار میدهم دور متور از 1000 بالاتر رود صدای تق میدهد مجددا که پا را از روی پدال برمیدارم و دور موتور کم میشود صدا تق میدهد

این قضیه همینطور تا چند دقیقه که موتور گرم شود هست وبعد از تقریبا 5 دقیقه این صدای تق تق (قطع و وصل ) رله شیفت پیدا میکند بر روی دور موتور 4000 و تاکنون این مشکل برطرف نشده

خواهشمند است عزیزان ودوستان راهنمایی بفرمائید

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 5 ساعت قبل، nima6223 گفته است :

با سلام خدمت عزیزان

 

من 206 تیپ دو موتور تیوفایو مدل 87 دارم چند وقتی هست صبحها که میخام خودرو را روشن کنم پنج الی شش بار باید استارت بزنم ..در هر استارت ماشین چند ثانیه روشن و بعد خاموش میشود و بعد از پنج شش با روشن میشود . شمع وایر عوض کردم دیاگ هم زدم کسی سر در نیاورده ..

 

نکته جالبش اینجاست ماشیت که روشن میشه از توی جعبه فیوز زیر فرمان صدای تق تق رله می آید و در دور 1000 الی 2000 این صدای تق تق قطع ووصل میشود هروقت پدال گاز را فشار میدهم دور متور از 1000 بالاتر رود صدای تق میدهد مجددا که پا را از روی پدال برمیدارم و دور موتور کم میشود صدا تق میدهد

 

این قضیه همینطور تا چند دقیقه که موتور گرم شود هست وبعد از تقریبا 5 دقیقه این صدای تق تق (قطع و وصل ) رله شیفت پیدا میکند بر روی دور موتور 4000 و تاکنون این مشکل برطرف نشده

 

خواهشمند است عزیزان ودوستان راهنمایی بفرمائید

 

 

سلام تیپ دو که موتورش tu3 میشه حالا یا تیپو اشتباه فرمودی یا موتورو 

ولی کلا موتورهای tu3 دریچه برقی یعنی تیپ دوهای 86 تا 91 که ecu والعو دارن ایراد استارت سرد توشون رایجه  یعنی صبح ها که میای روشن کنی همینطوره و حتی میای راه بندازی یا گاز بدی خاموش میکنه تا یکی دو دقیقه گرم شه و بعد نرمال میشه این تیپ دوهای ای سیو والئو خیلی به سنسور اکسیژن حساسن و باید حتما سنسور ntk اصلی سیم سبز روشون بندازی خیلی با انداختن سنسور مشکلشون برطرف میشه 

ولی شما میگی یکی از رله های داخل bsi هم صدا میده و شما قبل هر چیزی باید بری تعمیرکار که تعمیرات الکترونیک انجام میده بی اس ای رو باز کنه و مشکلشو برطرف کنه شاید اصلا بد روشن شدن ماشین هم مربوط به اون باشه ولی اصولا اگه ایراد برقی باشه نباید به سردو گرم شدن مربوط باشه مثلا وقتی ماشین هم گرمه اگه بی اس ای قطعی داشته باشه باید به همون شکل باشه و برق قطع شه ولی به هر حال به نظر من قبل هر چیزی bsi رو تعمیر کن اگه مشکل بد روشن شدن صبح رفع شد که چه بهتر اگه نه باید بری سراغ سنسور اکسیژن یا تست فشار بنزین وقتی ماشین سرده و شمع و وایرم که قبلا عوض کردی

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام وقتتون بخیر ممنون از پاسختون .

ببخشید موتور v2 تیوفای هست من اشتباه تایپ کردم.

واقعیتش به چند نفر نشون دادم کسی سرد در نیاورد

من احتمال میدم مربوط به یک سنسوری باشه که بر اثر گرم شدن این اتفاق بیوفته

خودم وقت گذاشتم bsi  رو باز کردم چک کردم داخل مدارش قطعی و یا مورد ظاهری خاصی ندیدم

چون یادمه این صدای تق تق رله توی سرعت های 110 به بالا توی کابین شنیده میشد

ولی الان مدتی شده که ابتدای صبحی که سرده و ماشین رو روشن میکنم این صدا میاد و یه جور حساسیت برام ایجاد کرده

جالب اینجاست که وقتی این پدال گاز را فشار میدهم و دور موتور بالا میرود احساس میکنم یه لرزشی به ماشین وارد میشود مثه اینکه با وصل شدن این رله دریچه ای باز میشود و سوختی اضافه تر به ماشین وارد شده و وقتی پدال را ول میکنم دور متور برمیگرده روی 1000 این صدای تق رله در bsi  میاد

ولی وقتی بعد از چند دقیقه موتور گرم میشود دیگر با فشار دادن پدال این صدا وصل شدن تا دور بالای 4000 نمی آید

و اینکه منظورم از تق تق دادن رله در bsi  این نیست که هی قطع شود و هی وصل شود

منظورم اینه که مثلا در دور 1000 رله وصل و در دور 2000 رله قطع میشود

مثل اینکه این فرآیند قرار بوده در دور 4000 اتفاق بیوفتد ولی در این شرایط در این دور کم و در ابتدای صبح اتفاق میوفتد و این متواند به خارج شدن کالیبره سنسوری یا خراب شدن سنسوری مربوط باشد که با دیاگ نشان نمیدهد

 
ویرایش شده در توسط nima6223

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 4 ساعت قبل، aidin1384 گفته است :

 

سلام تیپ دو که موتورش tu3 میشه حالا یا تیپو اشتباه فرمودی یا موتورو 

ولی کلا موتورهای tu3 دریچه برقی یعنی تیپ دوهای 86 تا 91 که ecu والعو دارن ایراد استارت سرد توشون رایجه  یعنی صبح ها که میای روشن کنی همینطوره و حتی میای راه بندازی یا گاز بدی خاموش میکنه تا یکی دو دقیقه گرم شه و بعد نرمال میشه این تیپ دوهای ای سیو والئو خیلی به سنسور اکسیژن حساسن و باید حتما سنسور ntk اصلی سیم سبز روشون بندازی خیلی با انداختن سنسور مشکلشون برطرف میشه 

ولی شما میگی یکی از رله های داخل bsi هم صدا میده و شما قبل هر چیزی باید بری تعمیرکار که تعمیرات الکترونیک انجام میده بی اس ای رو باز کنه و مشکلشو برطرف کنه شاید اصلا بد روشن شدن ماشین هم مربوط به اون باشه ولی اصولا اگه ایراد برقی باشه نباید به سردو گرم شدن مربوط باشه مثلا وقتی ماشین هم گرمه اگه بی اس ای قطعی داشته باشه باید به همون شکل باشه و برق قطع شه ولی به هر حال به نظر من قبل هر چیزی bsi رو تعمیر کن اگه مشکل بد روشن شدن صبح رفع شد که چه بهتر اگه نه باید بری سراغ سنسور اکسیژن یا تست فشار بنزین وقتی ماشین سرده و شمع و وایرم که قبلا عوض کردی

سلام وقتتون بخیر ممنون از پاسختون .

ببخشید موتور v2 تیوفای هست من اشتباه تایپ کردم.

واقعیتش به چند نفر نشون دادم کسی سرد در نیاورد

من احتمال میدم مربوط به یک سنسوری باشه که بر اثر گرم شدن این اتفاق بیوفته

خودم وقت گذاشتم bsi  رو باز کردم چک کردم داخل مدارش قطعی و یا مورد ظاهری خاصی ندیدم

چون یادمه این صدای تق تق رله توی سرعت های 110 به بالا توی کابین شنیده میشد

ولی الان مدتی شده که ابتدای صبحی که سرده و ماشین رو روشن میکنم این صدا میاد و یه جور حساسیت برام ایجاد کرده

جالب اینجاست که وقتی این پدال گاز را فشار میدهم و دور موتور بالا میرود احساس میکنم یه لرزشی به ماشین وارد میشود مثه اینکه با وصل شدن این رله دریچه ای باز میشود و سوختی اضافه تر به ماشین وارد شده و وقتی پدال را ول میکنم دور متور برمیگرده روی 1000 این صدای تق رله در bsi  میاد

ولی وقتی بعد از چند دقیقه موتور گرم میشود دیگر با فشار دادن پدال این صدا وصل شدن تا دور بالای 4000 نمی آید

و اینکه منظورم از تق تق دادن رله در bsi  این نیست که هی قطع شود و هی وصل شود

منظورم اینه که مثلا در دور 1000 رله وصل و در دور 2000 رله قطع میشود

مثل اینکه این فرآیند قرار بوده در دور 4000 اتفاق بیوفتد ولی در این شرایط در این دور کم و در ابتدای صبح اتفاق میوفتد و این متواند به خارج شدن کالیبره سنسوری یا خراب شدن سنسوری مربوط باشد که با دیاگ نشان نمیدهد

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 23 ساعت قبل، nima6223 گفته است :

سلام وقتتون بخیر ممنون از پاسختون .

ببخشید موتور v2 تیوفای هست من اشتباه تایپ کردم.

واقعیتش به چند نفر نشون دادم کسی سرد در نیاورد

من احتمال میدم مربوط به یک سنسوری باشه که بر اثر گرم شدن این اتفاق بیوفته

خودم وقت گذاشتم bsi  رو باز کردم چک کردم داخل مدارش قطعی و یا مورد ظاهری خاصی ندیدم

چون یادمه این صدای تق تق رله توی سرعت های 110 به بالا توی کابین شنیده میشد

ولی الان مدتی شده که ابتدای صبحی که سرده و ماشین رو روشن میکنم این صدا میاد و یه جور حساسیت برام ایجاد کرده

جالب اینجاست که وقتی این پدال گاز را فشار میدهم و دور موتور بالا میرود احساس میکنم یه لرزشی به ماشین وارد میشود مثه اینکه با وصل شدن این رله دریچه ای باز میشود و سوختی اضافه تر به ماشین وارد شده و وقتی پدال را ول میکنم دور متور برمیگرده روی 1000 این صدای تق رله در bsi  میاد

ولی وقتی بعد از چند دقیقه موتور گرم میشود دیگر با فشار دادن پدال این صدا وصل شدن تا دور بالای 4000 نمی آید

و اینکه منظورم از تق تق دادن رله در bsi  این نیست که هی قطع شود و هی وصل شود

منظورم اینه که مثلا در دور 1000 رله وصل و در دور 2000 رله قطع میشود

مثل اینکه این فرآیند قرار بوده در دور 4000 اتفاق بیوفتد ولی در این شرایط در این دور کم و در ابتدای صبح اتفاق میوفتد و این متواند به خارج شدن کالیبره سنسوری یا خراب شدن سنسوری مربوط باشد که با دیاگ نشان نمیدهد

خواهش میکنم اکثر این مشکلات الکترونیک که برای 206 پیش میاد و کسی سر در نمیاره به علت ضعف علمی و فنی و اموزش ندیدن تعمیرکارهاست چون مثلا ماشینهای مدرن و جدید و کلاسهای بالاتر تعمیرکارهاشون تماما دوره دیده و اموزش دیدن و همه یا نمایندگین یا طرف تو نمایندگی کار میکرده اموزش و دوره دیده الان خودش مغازه زده ولی 206 جزو ماشینهای معمولی و ساده حساب میشه و تعمیرکارهاش همون مکانیکهای سنتی هستن که اصلا از الکترونیک چیزی نمیدونن به همین دلیل اینجور مشکلات الکترونیک رو مکانیکها پاس میدن به باطریساز و باطریسازها که از الکترونیک سر در نمیارن پاس میدن به مکانیک یا حواله میکنن به نمایندگی 

206 نسبت به بقیه ماشینهای ساده مثل پژو سمند و پراید سیستم برقی و الکترونیک پیشرفته تری داره ولی مکانیکهاش همون مکانیکهایی هستن که پرایدو سمند تعمیر میکنن و از الکترونیک نهایت یه دیاگ زدن رو بلدن همین میشه که گاها مشکلات الکترونیک که برای 206 پیش میاد ماها کسی ازش سر در نمیاره و گاها خرجهای سنگینی رو دست صاحب خودرو میزارن مثلا یکی میگه کوئلو عوض کن درست میشه کوئل میخری میندازی میبینی فرق نکرد حالا نه اون کوئلو میشه پس داد نه اون تعمیرکاری که این پیشنهادو داده مسولیت قبول میکنه 

اینجور مواقع بهترین کار قبل خرج کردن بیهوده اینه که بری پیش کسی که واقعا از الکترونیک خودرو سر در بیاره و دمو دستگاه کافی و تست و قطعات تست داشته باشه تا قبل از نسخه پیچیدن قطعاتو تست کنه و خرابی رو پیدا کنه 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری