mehdim

گاز خوردن وحالت کلاچ بودن

3 ارسال در این موضوع قرار دارد

سلام. ۲۰۶ اس دی دارم دوگانه که از گاز مدتهاست استفاده نمی کنم چند روزی است که در دنده سه وچهار وپنج وقتی گاز میدهم ودور موتور میاید روی سه حرکت خودرو مانند این میشود که کلاچ گرفته باشی وباید یواش یواش گاز بدهم تا ماشین سرعت بگیره. این در صورتی است که در دنده یک ودو این مشکل وجود نداره. زنگ یک تعمیر کار زدم گفت یا صفحه کلاچ تمام کردی ویا صفحه کلاچت روغنی وچرب شده. ولی من قبول نکردم چون مدت کوتاهی  است که صفحه کلاچ عوض کردم وهمچنین اگر مشکل تمام شدن صفحه کلاچ بود باید روی دنده یک ودو هم مشکل داشتم لطفا مرا راهنمایی کنید

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 4 ساعت قبل، mehdim گفته است :

سلام. ۲۰۶ اس دی دارم دوگانه که از گاز مدتهاست استفاده نمی کنم چند روزی است که در دنده سه وچهار وپنج وقتی گاز میدهم ودور موتور میاید روی سه حرکت خودرو مانند این میشود که کلاچ گرفته باشی وباید یواش یواش گاز بدهم تا ماشین سرعت بگیره. این در صورتی است که در دنده یک ودو این مشکل وجود نداره. زنگ یک تعمیر کار زدم گفت یا صفحه کلاچ تمام کردی ویا صفحه کلاچت روغنی وچرب شده. ولی من قبول نکردم چون مدت کوتاهی  است که صفحه کلاچ عوض کردم وهمچنین اگر مشکل تمام شدن صفحه کلاچ بود باید روی دنده یک ودو هم مشکل داشتم لطفا مرا راهنمایی کنید

 

اوه اوه اوه نگوووو😑😑😑😑 من یک ماه و نیم پیش همین مشکل سرم اومد دو دست دیسک و صفحه عوض کردم😑
قبل سفر برده بودم نمایندگی برام دوشاخه کلاچ رو تعویض کنن(دوشاخه 206 ایرانیا اصلاحیه خورده بوده باید عوض می‌کردن ولی زمان گارانتی بهم اطلاع ندادن)،خلاصه فردای اون روز 20-30 کیلومتر که رفتم تمام روغن گیربکس خالی شد تو محفظه کلاچ و دیسک و صفحه اصلیمو خراب کرد!
چون نمایندگی برده بودم، خسارت رو قبول کردن و روی گارانتی قیفی گیربکس رو عوض کردن ولی اطلاع نداشتم چون خراب شدن دیسک و صفحه‌م منشا داشته هزینشو باید نمایندگی قبول میکرد، یه دست دیسک و صفحه والئو گرفتم بستم؛ راهی سفر شدم ولی بعد از 200-300 کیلومتر دوباره حالت چرب بودن دیسک صفحه پیش اومد ولی خفیف‌تر از قبل! روی دنده 4 و 5 مخصوصا توی سربالایی و شتاب گیری سریع گاز هرز می‌خورد و از زیر گیربکس هم روغن ریزی داشت.(دفعه اول که دیسک چرب شده بود روی دنده 1 هم موقع شتاب گیری گاز هرز می‌خورد) تهران بردم نمایندگی دوباره قیفی و کیت کلاچ و کاسه نمدهای هوزینگ همه عوض شدن و خوب شد.

شما یه تست بکن، توی مسیر سربالایی روی دنده 3 یا 4 یا 5 روی دور موتور پایین(بین 1.5 و 2 که فشار بیشتری روی دیسک صفحه باشه) گاز رو بچسبون شتاب بگیری، اگه دیدی هنگام شتاب گیری اونم روی دور موتور پایین و دنده های سبک(3-4-5) ماشین گاز هرز می‌خوره دلیلش دیسک و صفحه‌ی کلاچ هست. حالا به هر دلیلی(چرب بودن یا ساییدگی) توی فشار بالا نمیتونن روی هم قفل بشن و تمام نیروی موتور رو به گیربکس انتقال بدن و با لیز خوردن دیسک روی صفحه نیروی موتور هدر میره و اصطلاحاً ماشین گاز هرز می‌خوره!

دنده‌های سنگین(1 و2) کمتر این مشکل پیش میاد، بخاطر اینکه توی انتقال نیرو از موتور به گیربکس، فشار کمتری روی دیسک هست(ینی با فشار خیلی کمتر از دنده‌های سبک، دیسک و صفحه روی هم قفل میشن). ولی اگه دیسک خیلی چرب بشه روی این دنده ها هم گاز هرز پیش میاد!

شما زیر ماشین رو هم چک کن، فرمون رو کامل بده سمت چپ و از کنار چرخ سمت راننده زیر گیربکس رو نگاه کن ببین روغن گیربکس نمی‌ریزه ازش؟ مخصوصا وقتی که ماشین گرم باشه پارک می‌کنی روغن نمیده؟

احتمال داره آب بندی قیفی گیربکس مشکل پیدا کرده باشه و روغن گیربکس وارد محفظه کلاچ شده و دیسک رو چرب کرده! اگه چرب شده باشه حتما باید عوض بشه و تمام چربی‌های باقی‌مونده توی محفظه هم پاک بشن تا دیسک نو چرب نشه.

ضمناً پیشنهاد می‌کنم برای تعمیرش ببری نمایندگی؛ چون این قطعات قیمتشون بالاست و اگه باز توی آب بندی مشکلی پیش بیاد، چون قطعه تعویض شده و خدمات انجام شده حداقل 6 ماه یا 3000 کیلومتر ضمانت دارن، برات رایگان تعویض می‌کنن. مثل من 2,5 میلیون خرج و یه دست دیسک و صفحه 800 کیلومتر کارکرد نو نیوفته رو دستت😑

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری