17 ارسال در این موضوع قرار دارد

با سلام خدمت دوستان مطالبی که برای افزایش کشش خودر و افزایش گشتاور میتونه تاثیر گذار باشن رو با هم به اشتراک بگذاریم

 

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کسی از دوستان ایا تا به حال فلایویل ماشین رو عوض کرده ؟ تو شتاب و کشش تاثیر داشته ؟ کسی سبک سازی فلایویل انجام داده ؟

میله سوپاپ کسی عوض کرده ایا تاثیری در شتاب و سرعت داشته ؟

گیربکس دویست شش قدیمی ایا فقط مدل ma5 بود ؟ جدید ی مکانیک به من گفت مدل ریسی روی ماشینت هستش که کشش ماشین کمتر ولی دور موتور سریع تر پر میکنه . ( ولی ریمپ روی ماشین هیچ تاثیری نداره ؟

کمپرس سیلندر شاید یکی از مشکلات باشه

البته شمع و وایر و کویل و دیسک و صفحه و کاتالیزور و لاستیک  تعویض شده

با تشکر

ویرایش شده در توسط سیاوش 1122
کامل کردن مطلب

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 7 ساعت قبل، سیاوش 1122 گفته است :

کسی از دوستان ایا تا به حال فلایویل ماشین رو عوض کرده ؟ تو شتاب و کشش تاثیر داشته ؟ کسی سبک سازی فلایویل انجام داده ؟

میله سوپاپ کسی عوض کرده ایا تاثیری در شتاب و سرعت داشته ؟

گیربکس دویست شش قدیمی ایا فقط مدل ma5 بود ؟ جدید ی مکانیک به من گفت مدل ریسی روی ماشینت هستش که کشش ماشین کمتر ولی دور موتور سریع تر پر میکنه . ( ولی ریمپ روی ماشین هیچ تاثیری نداره ؟

کمپرس سیلندر شاید یکی از مشکلات باشه

البته شمع و وایر و کویل و دیسک و صفحه و کاتالیزور و لاستیک  تعویض شده

با تشکر

فلایویل رو سبک کردم ولی نه بخاطر افزایش شتاب(سطح فلایویل به دلایلی خط افتاده بود و بردم تراشکاری و یه کوچولو سبک تر شد.
البته شرکت سازنده بر اساس توان موتور، وزن فلایویل رو انتخاب میکنه. و یه اتفاق خوب برای فلایویل استاندارد نسبت به فلایویل سبک تر، گشتاور بهتر موتور در سربالایی و به همراه سرنشین اضافی است.
ولی توی شتاب گیری در مسیر مسطح و بدون شیب، بدک نیست. قابل قبوله.

قطعا میل سوپاپ و سرسیلندر عنصر مهمی در موتور هستند که میتونن باعث عمکلرد بهتر بشن. مخصوصا سوپاپ ها و اینکه فیلرگیری خوبی شده باشند.
کلا 206های ایرانیزه، دبه هستند. اینو به جرات میتونم بگم. دورموتور به سختی بالا میره و گیربکس هم برای افزودن سرعت یاری نمیکنه.

اگه موتور کمپرس داره، که شک نکن رانندگی از یه دورموتور به بالا دیگه انگار ماشین فقط گاز میخوره.
 لوازم برقی رو هم که کامل تعویض کردی، پس باید دنبال ایران موتوری باشی.

مدل ماشینت چنده؟

 

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 14 ساعت قبل، ehsanaliabadian گفته است :

فلایویل رو سبک کردم ولی نه بخاطر افزایش شتاب(سطح فلایویل به دلایلی خط افتاده بود و بردم تراشکاری و یه کوچولو سبک تر شد.
البته شرکت سازنده بر اساس توان موتور، وزن فلایویل رو انتخاب میکنه. و یه اتفاق خوب برای فلایویل استاندارد نسبت به فلایویل سبک تر، گشتاور بهتر موتور در سربالایی و به همراه سرنشین اضافی است.
ولی توی شتاب گیری در مسیر مسطح و بدون شیب، بدک نیست. قابل قبوله.

قطعا میل سوپاپ و سرسیلندر عنصر مهمی در موتور هستند که میتونن باعث عمکلرد بهتر بشن. مخصوصا سوپاپ ها و اینکه فیلرگیری خوبی شده باشند.
کلا 206های ایرانیزه، دبه هستند. اینو به جرات میتونم بگم. دورموتور به سختی بالا میره و گیربکس هم برای افزودن سرعت یاری نمیکنه.

اگه موتور کمپرس داره، که شک نکن رانندگی از یه دورموتور به بالا دیگه انگار ماشین فقط گاز میخوره.
 لوازم برقی رو هم که کامل تعویض کردی، پس باید دنبال ایران موتوری باشی.

مدل ماشینت چنده؟

 

سلام خدمت دوست عزیز

ماشین من تیپ پنج مدل هشتاد و چهار هستش .

از بعد شتاب و سرعت شرایط خوبی داره و هزینه زیادی برای سلامت نگه داشتن ماشین انجام دادم . بیشتر ماشین های هم رده خودشو میگیره (ال نود . ریو . پرشیا . ساندرو . چهارصد و پنج و سمند )

با زانتیا یک ماشین عقب میفته ماشین من . با مزدا تری اگه روی حالت اتوماتیک باشه برای جلوگیری از فشار به این ماشین از سرعت 10 کیلومتر تقریبا برابر باهاش میرم یکم عقب میفته ماشین من . با سوناتا وای اف تقریبا برابر میرم البته روی حالت اتوماتیک باشن .) این ها رو گفتم که بگم ماشینم خوب میره ولی خیلی باید بهش فشار بیارم تا این نتایج ایجاد بشه .

و اینکه مدل های فرانسوی باید قوی تر از این ها باشن . یکی از دوستانم همین مدل 84 رو جدید خرید فوقالعاده خوب راه میره تا سرعت 160 کیلومتر راحت یک اتوبوس از من جلو زده .

حالا نمیدونم چه فرقی با ماشین من دارم ولی دویست و شش اصل یعنی همین

دنده پنج ماشین منم که زیاد جالب نیست البته .

من ی مدت پیش تو اتوبان داشتم میرفتم که ی دفعه ماشین دیگه حرکت نکرد و کلاچ چسبیده به کف بدنه . ( دیگه ماشین روشن نشد که بعد از مراجعه به مکانیکی دیدم که دیسک و صفحه متلاشی شده بود و فنر ها کامل از جاشون در اومده بودن . حالا بعد از اون اتفاق کشش دنده دو و سه ماشین من کم شده و از 92 به 80 و دنده سه از 130 به 120 رسیده .احتمال میدم شاید ی مشکل فنی ایجاد شده شاید ضربه ای یا گودی در قلایویل ایجاد شده باشه که باعث بشه ماشین گاز بخوره ولی به همون نصبت سرعت بالا نره

حتی ریمپ ای سی یو دو بار و دو جای مختلف انجام دادم ولی باز فرقی نکرده و هر چی گفتم بهشون میگن ماشین حتما مشکل فنی داره یا گیربکست عوض کردی .

یکی از ریمپ کار ها میگفت گیربکس تو از اون ریسی هستش که ماشین سریع دور موتورت میاد بالا ولی کشش هر دنده کمه . (عجیبه )

هر کی هم ماشین رو نگاه میکنه میگه مشکلی نداره ( مکانیک های که کار های فنی و برقی رو انجام میدم اونجا)

ویرایش شده در توسط سیاوش 1122
کامل کردن مطلب
پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 2 ساعت قبل، سیاوش 1122 گفته است :

سلام خدمت دوست عزیز

ماشین من تیپ پنج مدل هشتاد و چهار هستش .

از بعد شتاب و سرعت شرایط خوبی داره و هزینه زیادی برای سلامت نگه داشتن ماشین انجام دادم . بیشتر ماشین های هم رده خودشو میگیره (ال نود . ریو . پرشیا . ساندرو . چهارصد و پنج و سمند )

با زانتیا یک ماشین عقب میفته ماشین من . با مزدا تری اگه روی حالت اتوماتیک باشه برای جلوگیری از فشار به این ماشین از سرعت 10 کیلومتر تقریبا برابر باهاش میرم یکم عقب میفته ماشین من . با سوناتا وای اف تقریبا برابر میرم البته روی حالت اتوماتیک باشن .) این ها رو گفتم که بگم ماشینم خوب میره ولی خیلی باید بهش فشار بیارم تا این نتایج ایجاد بشه .

و اینکه مدل های فرانسوی باید قوی تر از این ها باشن . یکی از دوستانم همین مدل 84 رو جدید خرید فوقالعاده خوب راه میره تا سرعت 160 کیلومتر راحت یک اتوبوس از من جلو زده .

حالا نمیدونم چه فرقی با ماشین من دارم ولی دویست و شش اصل یعنی همین

دنده پنج ماشین منم که زیاد جالب نیست البته .

من ی مدت پیش تو اتوبان داشتم میرفتم که ی دفعه ماشین دیگه حرکت نکرد و کلاچ چسبیده به کف بدنه . ( دیگه ماشین روشن نشد که بعد از مراجعه به مکانیکی دیدم که دیسک و صفحه متلاشی شده بود و فنر ها کامل از جاشون در اومده بودن . حالا بعد از اون اتفاق کشش دنده دو و سه ماشین من کم شده و از 92 به 80 و دنده سه از 130 به 120 رسیده .احتمال میدم شاید ی مشکل فنی ایجاد شده شاید ضربه ای یا گودی در قلایویل ایجاد شده باشه که باعث بشه ماشین گاز بخوره ولی به همون نصبت سرعت بالا نره

حتی ریمپ ای سی یو دو بار و دو جای مختلف انجام دادم ولی باز فرقی نکرده و هر چی گفتم بهشون میگن ماشین حتما مشکل فنی داره یا گیربکست عوض کردی .

یکی از ریمپ کار ها میگفت گیربکس تو از اون ریسی هستش که ماشین سریع دور موتورت میاد بالا ولی کشش هر دنده کمه . (عجیبه )

هر کی هم ماشین رو نگاه میکنه میگه مشکلی نداره ( مکانیک های که کار های فنی و برقی رو انجام میدم اونجا)

سلام اقا سیاوش.

تجربه مشابه خودم بگم . حس میکردم ماشین شتاب خوبی نداره  . هرکاری که از دست خودم بر میومد انجام دادم ولی چیزی که میخاستم نشد . چند جا که فکر میکردم میتونند مشکل حل کنند هم رفتم متاسفانه یکی گفت گیربکس با بقیه فرق داره کوچیکه !!! یکی گفت کاتا پره ، پمپ بنزین ضعیفه، و... تا اینکه یکی از دوستان جایی معرفی کردن رفتم، ایشان مشکل حل کردن به گفته خودشون مشکل در پدال و قطعی سیم بود . ماشین به کل تغییر کرده اصلا قابل مقایسه با قبل نیست . اگه فکر میکنید ماشین مشکل فنی داره باید دنیال عیب باشید ولی اگه فرق جزیی با هم مدل خودش داره میتونه به خیلی چیزا مرتبط باشه 

ویرایش شده در توسط hamidgipsy2000
پسند شده توسط 4 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سبک سازی فلایول باعث زود پر کردن دنده میشه ولی از اونور باعث افت گشتاور میشه 

قانون مهندسیه بخوای چیزیو به دست بیاری باید یه چیزی از دست بدی

من زیاد از تیونینگ سر در نمیارم چون واقعا تخصصیه 

اما به چشم خودم 4 نوع گیربکس روی 206 دیدم 

یکی همین ایرانیزه ها که دنده 2 به سرعت 85 تا میرسه و کاتاف میزنه 

یکی تا قبل 84 که دنده 2 حدود 100تارو رد میکنه 

یکی 85تا 90 که دنده 2 حدود 94 تا میره 

ویکی هم رسیی که دنده 2 حدود 65 تا میره زود دنده رو پر میکنه ینی تاپ اسپید ماشین حدود 160 تا بیشتر نمیره و دور موتور به کاتاف میرسه

و تا دنده زود تر پر بشه و تاپ اسپید کمتری داشته باشه گیربکس کمک میکنه به بیشتر کردن گشتاور ماشین

پسند شده توسط 4 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 22 ساعت قبل، hamidgipsy2000 گفته است :

سلام اقا سیاوش.

تجربه مشابه خودم بگم . حس میکردم ماشین شتاب خوبی نداره  . هرکاری که از دست خودم بر میومد انجام دادم ولی چیزی که میخاستم نشد . چند جا که فکر میکردم میتونند مشکل حل کنند هم رفتم متاسفانه یکی گفت گیربکس با بقیه فرق داره کوچیکه !!! یکی گفت کاتا پره ، پمپ بنزین ضعیفه، و... تا اینکه یکی از دوستان جایی معرفی کردن رفتم، ایشان مشکل حل کردن به گفته خودشون مشکل در پدال و قطعی سیم بود . ماشین به کل تغییر کرده اصلا قابل مقایسه با قبل نیست . اگه فکر میکنید ماشین مشکل فنی داره باید دنیال عیب باشید ولی اگه فرق جزیی با هم مدل خودش داره میتونه به خیلی چیزا مرتبط باشه 

با سلام خدمت شما دوست عزیز

مرسی از هم فکری شما .

بله هر ماشینی ی ایرادی خاص خودشو داره و پیدا کردن اون واقع بعضی وقت ها سخت میشه .

ماشین من در کل خوب و رازی هستم ولی ی جای کار مشکل داره . خیلی ها تازه به من میگن ماشینم خیلی خوب راه میره (ولی به نظر من ی جای کار مشکل داره به جز کم شدن کشش ماشین از وقتی که اون ماشین دوستم رو دیدم ( من با خالی ها تست ماشین انجام دادم ولی این یکی واقع خیلی قوی بود و در ظاهر فابریک )

مشکل من این هستش که حتی با ریمپ کردن هیچ تغییری در بهبود تایم 0تا 100 و ماکسیم سرعت ماشین ایجاد نمیشه .

خدا رو شکر مشکل ماشین شما حل شدش (دریچه گاز شما برقی هستش ؟)

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 22 ساعت قبل، keivanj گفته است :

سبک سازی فلایول باعث زود پر کردن دنده میشه ولی از اونور باعث افت گشتاور میشه 

قانون مهندسیه بخوای چیزیو به دست بیاری باید یه چیزی از دست بدی

من زیاد از تیونینگ سر در نمیارم چون واقعا تخصصیه 

اما به چشم خودم 4 نوع گیربکس روی 206 دیدم 

یکی همین ایرانیزه ها که دنده 2 به سرعت 85 تا میرسه و کاتاف میزنه 

یکی تا قبل 84 که دنده 2 حدود 100تارو رد میکنه 

یکی 85تا 90 که دنده 2 حدود 94 تا میره 

ویکی هم رسیی که دنده 2 حدود 65 تا میره زود دنده رو پر میکنه ینی تاپ اسپید ماشین حدود 160 تا بیشتر نمیره و دور موتور به کاتاف میرسه

و تا دنده زود تر پر بشه و تاپ اسپید کمتری داشته باشه گیربکس کمک میکنه به بیشتر کردن گشتاور ماشین

با سلام خدمت شما دوست عزیز

بله گیربکس های مختلفی رو دویست شش هستش و ای سی یو های مختلف و نوع دریچه گاز سیمی و برقی و نوع بدنه و کیفیت موتور با توجه به مدل ماشین و نوع طراحی فیلتر هوا های قدیمی و جدید و شانس و نوع جمع کردن ماشین خیلی تاثیر داره .

مدل ماشین شما چی هستش ؟ راضی هستین ؟

ماشین من مدل 84 تیپ پنج هستش و راضی هستم ولی اعداد و ارقام نشون میده ی جای کار میلنگه . ماشین من کشش دنده دوش تا 92 بودش بعد از تغییر برنامه برای ریمپ در 6500 دور به 80 رسیدش . ( حالا اون فرد میگه گیربکست ریسی هستش و سریع دور میگیره ) خوب پس چرا تایم ماشین هیچ فرقی نکرده ؟؟؟ در جواب میگن حتما ماشین مشکل داره . چه مشکلی جوابی ندارن .

من خیلی به ماشین رسیدم البته مواردی هم هست که چک نکردم اونم به خاطر مکانیک ها هستش که بردم برای چک کردن گفت ماشین هیچ مشکلی نداره .( شستشوی سوزن انژکتور . کمپرس پیستون . گرفتگی منبع . مشکل در فلایویل ) این چهار مورد رو چند بار خواستم پیگیرب کنم مکانیک ها گفتن ماشین مشکلی نداره و دست نزن . موارد دیگرو فکر میکنم بررسی و چک شدن .

ویرایش شده در توسط سیاوش 1122
کامل کردن مطلب
پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 20 دقیقه قبل، سیاوش 1122 گفته است :

با سلام خدمت شما دوست عزیز

مرسی از هم فکری شما .

بله هر ماشینی ی ایرادی خاص خودشو داره و پیدا کردن اون واقع بعضی وقت ها سخت میشه .

ماشین من در کل خوب و رازی هستم ولی ی جای کار مشکل داره . خیلی ها تازه به من میگن ماشینم خیلی خوب راه میره (ولی به نظر من ی جای کار مشکل داره به جز کم شدن کشش ماشین از وقتی که اون ماشین دوستم رو دیدم ( من با خالی ها تست ماشین انجام دادم ولی این یکی واقع خیلی قوی بود و در ظاهر فابریک )

مشکل من این هستش که حتی با ریمپ کردن هیچ تغییری در بهبود تایم 0تا 100 و ماکسیم سرعت ماشین ایجاد نمیشه .

خدا رو شکر مشکل ماشین شما حل شدش (دریچه گاز شما برقی هستش ؟)

سلام ممنون از لطف شما . 

بله برقی با ecu 745 . کارکرد هر دو ماشین یکی هست ؟ از سلامت بقیه قطعات مطمئن هستی ؟ البته گاهی  پیش میاد دو تا ماشین هم مدل کمی با هم فرق دارن بستگی به سلامت همه قطعات داره . مثلا پمپ بنزین ،کویل، رینگ  سنسور اکسیژن و... 

منم همین حس شمارو داشتم به نظرم راه نمی رفت الان خیلی بهتره شده .اخیرا با ماشین دوستم که هم مدل هست مقایسه کردم هنوز جزیی اون  بهتره با اینکه رفع عیب و اپدیت کردم با خودم گفتم ایشان اپدیت کنه دیگه چقدر بهتر میشه .یا ترمز من با اینکه از سلامت کلیه قطعات تقرببا مطمین شدم ولی بازم مثل ترمز ماشینش نیست . جالب اینکه ماشینش خوب استارت  نمیخوره گاهی چراغ چک هم روشن میشه .ولی   حالت تاخیر من خیلی جزیی دارم دیگه خبری از اون کپ نیست . پدال خیلی سریع تر واکنش میده 

ویرایش شده در توسط hamidgipsy2000
پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 7 دقیقه قبل، hamidgipsy2000 گفته است :

سلام ممنون از لطف شما . 

بله برقی با ecu 745 . کارکرد هر دو ماشین یکی هست ؟ از سلامت بقیه قطعات مطمئن هستی ؟ البته گاهی  پیش میاد دو تا ماشین هم مدل کمی با هم فرق دارن بستگی به سلامت همه قطعات داره . مثلا پمپ بنزین ،کویل، رینگ  سنسور اکسیژن و... 

منم همین حس شمارو داشتم به نظرم راه نمی رفت الان خیلی بهتره شده .اخیرا با ماشین دوستم که هم مدل هست مقایسه کردم هنوز جزیی اون  بهتره با اینکه کن رفع عیب و اپدیت کردم  .یا ترمز من با اینکه از سلامت کلیه قطعات تقرببا مطمین شدم ولی بازم مثل ترمز ماشین ایشان نیست .اما  اون حالت تاخیر من خیلی جزیی دارم دیگه خبری از اون کپ نیست . پدال خیلی سریع تر واکنش میده 

با سلام خدمت شما دوست عزیز

ماشین من مدل 84 تیپ پنج هستش و راضی هستم ولی اعداد و ارقام نشون میده ی جای کار میلنگه . ماشین من کشش دنده دوش تا 92 بودش بعد از تغییر برنامه برای ریمپ در 6500 دور به 80 رسیدش . ( حالا اون فرد میگه گیربکست ریسی هستش و سریع دور میگیره ) خوب پس چرا تایم ماشین هیچ فرقی نکرده ؟؟؟ در جواب میگن حتما ماشین مشکل داره . چه مشکلی جوابی ندارن .

من خیلی به ماشین رسیدم البته مواردی هم هست که چک نکردم اونم به خاطر مکانیک ها هستش که بردم برای چک کردن گفت ماشین هیچ مشکلی نداره .( شستشوی سوزن انژکتور . کمپرس پیستون . گرفتگی منبع . مشکل در فلایویل ) این چهار مورد رو چند بار خواستم پیگیرب کنم مکانیک ها گفتن ماشین مشکلی نداره و دست نزن . موارد دیگرو فکر میکنم بررسی و چک شدن .

من کاتالیزور . کویل . شمع و وایر . پمپ بنزین . سنسور اکسیژن و .... تعویض کردم .

اگه بخوام مقدار قدرت ماشین رو خدمت شما عرض بکنم تقریبا نصب به ماشین شما که 207 هستش من با خیلی از 207 ها تست کردم ماشین من معمولا یک ماشین تا جلو میفته .

ولی بعضی از 206 های فرانسوی قوی تر هستن . تقریبا کار کرده ماشین ها یکی هستن با ماشین دوستم که تازه خریدن ولی خیل قوی بود و همه شک داشتن که شاید اجزایی داخلی موتور تقویت شده باشه مثل میل سوپاپ پیستون ها ولی در کل صدای مشکوکی نداشت . ( البته من به همه دوستانی که اونجا بودن گفتن مهم اینکه این ماشین عالی راه میره ) قشنگ دو تا اتوبوس از ماشین من جلو زده اگه بخوام بگم قدرت ماشین نشو . در حد دویست شش ار سی داشت راه میرفت

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری