Soheil Mo

گرگ خاکستری Canis Lupus

105 ارسال در این موضوع قرار دارد

سلام خدمت همه‌ی دوستان!

بالأخره بنده هم مجوز ایجاد تاپیک رو به دست آوردم و می‌خوام برنامه‌ای که روی 206 کوچولوی خودم دارم پیاده می‌کنم رو با شما هم درمیون بذارم:grin:

این ماشین رو تقریباً یک سال پیش با کیلومتر 124000 تا خریدم و الان کیلومترش روی 143000 تاست. تیپ 2 مدل 90، رنگ خاکستری. برای همین هم تصمیم گرفتم اسمش رو بذارم Canis Lupus . یه عبارت لاتین به معنای «گرگ خاکستری».

میریم که داشته باشیم....

Canis_lupus.jpg

پسند شده توسط 6 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 6 دقیقه قبل، Soheil Mo گفته است :

سلام خدمت همه‌ی دوستان!

بالأخره بنده هم مجوز ایجاد تاپیک رو به دست آوردم و می‌خوام برنامه‌ای که روی 206 کوچولوی خودم دارم پیاده می‌کنم رو با شما هم درمیون بذارم:grin:

این ماشین رو تقریباً یک سال پیش با کیلومتر 124000 تا خریدم و الان کیلومترش روی 143000 تاست. تیپ 2 مدل 90، رنگ خاکستری. برای همین هم تصمیم گرفتم اسمش رو بذارم Canis Lupus . یه عبارت لاتین به معنای «گرگ خاکستری».

میریم که داشته باشیم....

Canis_lupus.jpg

اووف چه اسمایی پیدا میشه:grin:

پسند شده توسط 5 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خب...

همه چیز از این عکس شروع شد:

001.jpg

چند تا آرم و علامت که پشت شیشه‌ی یه مغازه دیدم و خوشم اومد. راستش خیلی تو بند این کارها نبودم. در واقع اصلاً دنبال 206 نبودم! :grin: دنبال یه هیوندای ورنای تر و تمیز بودم که متأسفانه با گرونی بازار خودرو مواجه شدم و خرید این خودرو هم تقریباً عجله‌ای شد و خدا رحم کرد که ماشین خوبی نصیبم شد. :razz: ماشین بی‌رنگ بود و از نظر فنی هم سالم. به قول تعمیرکارم ماشین آسی نبود، ولی با اون پول، مورد خوبی بود.

بگذریم.... وقتی ماشین رو خریدم، بعد از چند روز که درگیر تعویض لاستیک و روغن و واسکازین و تسمه تایم و ... (باز هم خدا رو شکر ماشین نسبتاً سالم بود! :grin:) فرصت کردم یه سری به مغازه‌های اسپرتی و این‌ها بزنم. خانمم هم از این کارها بدش نمیاد، برای همین هم گفت اقلاً بیا یه بال براش نصب کنیم. من هم قبول کردم. وقتی رفتیم برای خرید، در کنار بال، یه بسته از این آرم و علائم، به علاوه‌ی اگزوز دو لول و لیپ سپر رو هم خریدم! و البته فرداش رفتم یه درِ باک آرسی (ایرانی البته) و یه آنتن آرسی (اون هم چسبی البته!) خریدم!

و در اولین مرحله از آماده سازی ماشین، گرگ خاکستری من این شکلی شد: (البته هنوز در حد گربه‌ست!)

002.jpg

برای جلوگیری از طولانی شدن این پاسخ، ادامه‌ی داستان رو بعداً ارسال می‌کنم.

پسند شده توسط 7 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خب...

این عکس مربوط به زمانی می‌شه که بال، آنتن چسبی، درِ باک، اگزوز و لیپ و البته آرم و علائم نصب شده بود:

003.jpg

وقتی داشتم می‌شستمش، احساس عجیبی داشتم. احساس کسی که عاشق یه دختر می‌شه (هیوندای ورنا) ولی به عشقش نمی‌رسه و با کس دیگه‌ای ازدواج می‌کنه (پژو 206 نیمه فرانسوی) و می‌بینه که این هم دختر بدی نیست! :grin:

وقتی از کار شستن ماشین فارغ شدم، به خانمم گفتم: «می‌خوام یه ماشینی درست کنم که اگه کسی توی شیراز و بوشهر هم دیدش، بگه اِ... این که ماشین سهیله!»

قدم بعدی، این بود که چراغ‌هاش اذیتم می‌کرد. چراغ‌های عقب که شاید خیلی توی عکس خودش رو نشون نده، کِدِر بودن و نور جالبی نداشتن. چراغ‌های جلو هم که.... چراغ سمت شاگرد جلوی من رو روشن می‌کرد و چراغ‌ سمت خودم هم به سمت آسمون تنظیم شده‌بود! وقتی بردم برای تنظیم، بنده خدا بهم گفت: «داداش! از دست من کار زیادی برنمیاد! کلش رو عوض کن!» من هم چراغ و لامپ و موتور رو عوض کردم و کروز انداختم.

امّا چراغ‌های عقب.... بعد از این‌که کمی توی اینترنت جستجو کردم، دیدم چراغ‌های 207 های قدیمی خیلی خوشگل‌تر از این 207 جدیدهای کروزه. برای همین عزمم رو جزم کردم که پیداش کنم. یه جفت نوش با برند دپو حدود 800 تومن درمیومد[wait] و البته تفاوت قیمت کمی که با مدل جدید داشت، من رو دو دل کرد. بالأخره بعد از کمی کلنجار رفتن، با راهنمایی باجناغم راهی خیابون دولت تهران شدیم. خیلی اتفاقی یه جفت چراغی که مد نظرم بود رو پیدا کردیم! چراغ سمت شاگرد کاملاً نو بود؛ ولی چراغ سمت راننده داغون بود! تنها خوبی‌ای که داشت، این بود که جای لامپش سالم بود. دل به دریا زدم و جفتش رو 350 تومن خریدم!:grin:

کم تلاش کردم که ببینم می‌شه چراغ سمت راننده رو هم تر و تمیز کنم یا نه، که متأسفانه تلاشی واهی بود! توی قزوین هر جا سر زدم، تکی نمی‌دادن و فروششون جفتی بود[wait] مجدداً دست به دامن اینترنت شدم و یه فروشگاه آنلاین پیدا کردم و چراغ طرف راننده رو به قیمت 290 تومن خریدم!:grin: همه‌ش استرس داشتم که نکنه جنسش خوب نباشه و اینا... برای همین وقتی از تیپاکس بهم زنگ زدن، از سرِ کار مرخصی گرفتم و رفتم بسته رو تحویل گرفتم. خدا رو شکر این هم دپو بود و اصل!

زنگ زدم شرکت و مرخصی ساعتی رو تا آخر ساعت کاری تمدید کردم و به سرعت برگشتم خونه و دست به کار شدم. بعد از تمام کار، یه کارواش هم بردمش و این شد نتیجه:

004.jpg

تا این‌جا، غیر از بخش فنی و موتوری، این تغییرات اعمال شد:

1- چراغ‌های جلو فابریک کروز

2- راهنما نارنجی

3- درِ باک

4- آنتن چسبی

5- بال عقب

6- آرم و علائم

7- خطر عقب

8- لیپ اگزوز و خود اگزوز

پسند شده توسط 7 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ارسال شده در (ویرایش شده)

در ۱ ساعت قبل، Soheil Mo گفته است :

سلام خدمت همه‌ی دوستان!

بالأخره بنده هم مجوز ایجاد تاپیک رو به دست آوردم و می‌خوام برنامه‌ای که روی 206 کوچولوی خودم دارم پیاده می‌کنم رو با شما هم درمیون بذارم:grin:

این ماشین رو تقریباً یک سال پیش با کیلومتر 124000 تا خریدم و الان کیلومترش روی 143000 تاست. تیپ 2 مدل 90، رنگ خاکستری. برای همین هم تصمیم گرفتم اسمش رو بذارم Canis Lupus . یه عبارت لاتین به معنای «گرگ خاکستری».

میریم که داشته باشیم....

Canis_lupus.jpg

درود

بسیار مبارکه

چرخش براتون  بدون خرج بچرخه.

چراغهای جلو قبلی، مارکش چی بود؟

چراغای عقب قبلی، مارکشون چیه؟ اگر قصد فروش دارید قیمت بفرمایید.

ویرایش شده در توسط imsi

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در ۱ ساعت قبل، imsi گفته است :

درود

بسیار مبارکه

چرخش براتون  بدون خرج بچرخه.

چراغهای جلو قبلی، مارکش چی بود؟

چراغای عقب قبلی، مارکشون چیه؟ اگر قصد فروش دارید قیمت بفرمایید.

ممنون و متشکر!

والا از بس داغون بودن، جفتشون رو انداختم دور! مارک مدرن بودن

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

عالیه . ادامه بدید

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام داداش خیلی مبارک به سلامتی انشالله پروژه خوب و پرباری باشه و بتونیم از تجربیاتت استفاده ببریم.

یه نکته چون خودمم خاکستری دارم حتما به نگه داری و محافظت از رنگ دقت کن و وقت بزار چون از دست بره رفته...

و اما واقعیات تیپ دویی :انتظار پرواز نداشته باش قدرت موتورش دلتو نزنه  و اصلا با تیپ پنج مقایسه نکن که دلت میشکنه...

تو سه سوت میتونه واشر بزنه پس اول برو بده دمای فن رو با نرم افزار پایین بیارن سریعتر فن وارد مدار بشه،ترموستاتت رو چک کن سالم باشه تو مایع کولانت حتما ضد یخ/ضد جوش همیشه به نسبت اعلام شده موجود باشه.خداروشکر فنیرو اوکی کردی یه دستی هم به فیلر گیری بزن فیلراشو بده تنظیم کنن.

مسیر پروژه چطوری قرار پیش بره انشاالله؟

پسند شده توسط 5 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 13 ساعت قبل، arsalan_s گفته است :

سلام داداش خیلی مبارک به سلامتی انشالله پروژه خوب و پرباری باشه و بتونیم از تجربیاتت استفاده ببریم.

یه نکته چون خودمم خاکستری دارم حتما به نگه داری و محافظت از رنگ دقت کن و وقت بزار چون از دست بره رفته...

و اما واقعیات تیپ دویی :انتظار پرواز نداشته باش قدرت موتورش دلتو نزنه  و اصلا با تیپ پنج مقایسه نکن که دلت میشکنه...

تو سه سوت میتونه واشر بزنه پس اول برو بده دمای فن رو با نرم افزار پایین بیارن سریعتر فن وارد مدار بشه،ترموستاتت رو چک کن سالم باشه تو مایع کولانت حتما ضد یخ/ضد جوش همیشه به نسبت اعلام شده موجود باشه.خداروشکر فنیرو اوکی کردی یه دستی هم به فیلر گیری بزن فیلراشو بده تنظیم کنن.

مسیر پروژه چطوری قرار پیش بره انشاالله؟

ممنون و متشکر!

خدا رو شکر ماشین بی‌رنگ بود وقتی خریدم. البته لکه‌گیری شده بود که یارو ناشی بوده و افتضاح درآورده. بدنه هم کمی موج و تاب داره که کم‌کم دارم درستش می‌کنم. ولی احتمالاً رنگ رو باید ترمیم کنم. جدا از خط و خشی که داشته، گلگیر عقب رو هم پس از مالیدن به ستون پارکینگ خونه، زدم ترکوندم![:-''] اون هم باید رنگ بشه.

و امّا فنی: خدا رو شکر موتورش سرحاله. با تیپ 2 ایرانیزه که واقعاً قابل مقایسه نیست، حتی با تیپ 5 ایرانیزه هم اگه به کم بهش فشار بیارم، تقریباً تا دنده 3 پا به پاش می‌ره و بعد از اون دیگه کم میاره! :sad:

بعد از خرید، اولین مسافرتی که باهاش رفتم (تهران) دمای آب زیادی رفت بالا که توی یکی از همون تعمیرگاه‌های بین راه، مجبور شدم ترموستات رو عوض کنم! گیر کرده‌بود. به خاطر گرمی موتور و این‌که ما خانوادگی کلاً ماشین‌های کره‌ای و ژاپنی داشتیم و اون‌ها هم دماشون پایینه، روی دما خیلی حساسم. همیشه سیستم کولانت و رادیاتور رو چک می‌کنم.

البته چند روز پیش توی جاده کوهستانی بودم (سمت مازندران)، توی اون هوای شرجی با کولر و دنده 1 و 2، دما تقریباً به مرز 110 رسید. (یعنی خط بالای خط وسط رو هم رد کرد) ولی خدا رو شکر وقتی جاده صاف شد، دما هم به حالت عادی برگشت.

مسیر پروژه هم تا یه جایی رسیده که ان شا الله تصاویر رو همین‌جا قرار می‌دم. ادامه‌ی مسیر رو هم مشورت دوستان و هزینه‌ها و ته‌مونده‌ی جیب مبارک مشخص می‌کنه! :grin:

پسند شده توسط 4 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خب، می‌رسیم به قدم بعدی!

طی یک اقدام انقلابی، تصمیم گرفتم آنتن آرسی اصلی نصب کنم . پیه سوراخ کردن سقف و این‌ها رو هم به تنم بمالم! البته چون ماشین نو نیست، خیلی دلم نمی‌سوخت! دلیل این کار هم این بود که من عید رفته بودم شمال، توی جاده فیروزکوه گیر کرده‌بودم. هوا بسیار نامساعد بود (بارش برف و باران) و متأسفانه به دلیل استفاده از آنتن چسبی و نداشتن آنتن، به رادیو هم دسترسی نداشتم که ببینم چه خبره! به همین دلیل هم بعد از برگشت، تصمیم گرفتم آنتن رو نصب کنم.

روش نصب آنتن رو که دوستان بسیار کامل توضیح داده‌ن؛ بنده هم در این قسمت توضیحات خودم رو اضافه کردم و تصاویرش رو هم گذاشتم. علی ایحال برای خالی نبودن عریضه، یه عکس ازش می‌ذارم:

005.jpg

البته آنتن آرسی رو به همراه دسته کروز به صورت استوک از یه بنده خدایی توی بوشهر گرفتم. انصافاً هم قیمتش مناسب بود، هم اجناسی که برام فرستاد، تر و تمیز بود.

بعد از نصب آنتن، کروز و لیمیتر رو هم نصب کردم که به خاطر تک سنسوره بودن، مجبور به استفاده از شبیه‌ساز سنسور دوم شدم. یکی از دوستان بسیار حرفه‌ای شهر قزوین به نام آقا وحید زحمتش رو کشیدن و برنامه‌ی ECU رو هم آپدیت کردن.

البته به خاطر این‌که دیسک و صفحه‌م آخراش بود، کروز خیلی جواب نمی‌داد، ولی از لیمیتر بسیار بسیار استفاده کردم و کاملاً هم راضی بودم.

نکته: هفته‌ی قبل دیسک و صفحه رو عوض کردم و بنا به توصیه‌ی تعمیرکارم از برند پلستکس استفاده کردم. بعد از تعویض دیسک و صفحه، هم مشکل کروز برطرف شد، هم چراغ چک که به خاطر سنسور دوم اکسیژن روشن شده‌بود خاموش شد. :-(

تا این‌جای داستان، علاوه بر موارد قبلی، آنتن آرسی اصل و کروز کنترل و لیمیتر هم به «گرگ خاکستری» اضافه شد.:hello:

پسند شده توسط 7 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری