Reza0631

مشکل بالا رفتن آمپر با کولر

9 ارسال در این موضوع قرار دارد

ارسال شده در (ویرایش شده)

سلام دوستان خسته نباشید

بنده 206 تیپ 3 مدل 86 دارم که با کولر آمپر ماشین تا دمای 105 درجه بالا میره (بالاتر ام میره که خب کولرو خاموش میکنم آمپر میاد پایین). رادیات رو تازه سرویس کردم. واتر پمپ تعویض شده. ترموستات تعویض شده. هواگیری کامل انجام شده اما باز هم با کولر ماشین سریعا آمپر میکشه و این موضوع بدجوری اعصابمو خورد کرده. اینم بگم به تازگی تسمه تایم پاره کردم کلا سر سیلندر باز شد رفت تراشکاری و اجزای داخل موتور و سر سیلندر و سوپاپ ها همه نو شدن روغن موتور ام با بهترین نمونه موجود تعویض شد  ولی خب باز هم ماشین امپر میکشه زمان کولر گیری. میخواستم بگم توروخدا راهنمایی کنید مشکل از کجا میتونه باشه که موتور زمان کولر گیری امپرش میره بالا با وجود اینکه از سالم بودن سیستم خنک کننده مطمعنم؟ اینم بگم قبل تعمیر سرسیلندر این مشکلو نداشتم. رفتم به مکانیکم نشون دادم گفت بیا برات فیلر گیری کنم شاید سوپاپ هات درست کار نمیکنه باعث میشه حرارت زیادی تولید کنه موتور تو حالتی که فشار روش هست!

 

پ.ن: فن دور کند و تند هر دو به درستی وارد سرویس میشند.

 

اینم ذکر کنم من یک شهر خیلی گرم زندگی میکنم که دمای هوا توی ظهر به 50 درجه سانتی گراد ام میرسه!

ویرایش شده در توسط Reza0631
پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در ۱ ساعت قبل، Reza0631 گفته است :

سلام دوستان خسته نباشید

بنده 206 تیپ 3 مدل 86 دارم که با کولر آمپر ماشین تا دمای 105 درجه بالا میره (بالاتر ام میره که خب کولرو خاموش میکنم آمپر میاد پایین). رادیات رو تازه سرویس کردم. واتر پمپ تعویض شده. ترموستات تعویض شده. هواگیری کامل انجام شده اما باز هم با کولر ماشین سریعا آمپر میکشه و این موضوع بدجوری اعصابمو خورد کرده. اینم بگم به تازگی تسمه تایم پاره کردم کلا سر سیلندر باز شد رفت تراشکاری و اجزای داخل موتور و سر سیلندر و سوپاپ ها همه نو شدن روغن موتور ام با بهترین نمونه موجود تعویض شد  ولی خب باز هم ماشین امپر میکشه زمان کولر گیری. میخواستم بگم توروخدا راهنمایی کنید مشکل از کجا میتونه باشه که موتور زمان کولر گیری امپرش میره بالا با وجود اینکه از سالم بودن سیستم خنک کننده مطمعنم؟ اینم بگم قبل تعمیر سرسیلندر این مشکلو نداشتم. رفتم به مکانیکم نشون دادم گفت بیا برات فیلر گیری کنم شاید سوپاپ هات درست کار نمیکنه باعث میشه حرارت زیادی تولید کنه موتور تو حالتی که فشار روش هست!

 

پ.ن: فن دور کند و تند هر دو به درستی وارد سرویس میشند.

 

اینم ذکر کنم من یک شهر خیلی گرم زندگی میکنم که دمای هوا توی ظهر به 50 درجه سانتی گراد ام میرسه!

سلام، ماشینم 206تیپ دو،باکولر تو سرعت نهایت تا95 تا مشکلی ندارم،اما سرعت بالا نودوپنج که میره امپر میاد اخرین خط سفید،ولی بالاتر نمیره دیگ،ترموسات تازه عوض شده،فقط هم مشکل تو سرعت بالاس سرعت زیر نودوپنج امپریه کوچولو از نود بالاس، کسی میتونه راهنمایی کنه؟ممنون میشم 

 

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 2 ساعت قبل، sara yzd گفته است :

سلام، ماشینم 206تیپ دو،باکولر تو سرعت نهایت تا95 تا مشکلی ندارم،اما سرعت بالا نودوپنج که میره امپر میاد اخرین خط سفید،ولی بالاتر نمیره دیگ،ترموسات تازه عوض شده،فقط هم مشکل تو سرعت بالاس سرعت زیر نودوپنج امپریه کوچولو از نود بالاس، کسی میتونه راهنمایی کنه؟ممنون میشم 

 

رادیاتور رو چک کنید

 

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 6 ساعت قبل، sara yzd گفته است :

سلام، ماشینم 206تیپ دو،باکولر تو سرعت نهایت تا95 تا مشکلی ندارم،اما سرعت بالا نودوپنج که میره امپر میاد اخرین خط سفید،ولی بالاتر نمیره دیگ،ترموسات تازه عوض شده،فقط هم مشکل تو سرعت بالاس سرعت زیر نودوپنج امپریه کوچولو از نود بالاس، کسی میتونه راهنمایی کنه؟ممنون میشم 

 

 

در 7 ساعت قبل، Reza0631 گفته است :

سلام دوستان خسته نباشید

بنده 206 تیپ 3 مدل 86 دارم که با کولر آمپر ماشین تا دمای 105 درجه بالا میره (بالاتر ام میره که خب کولرو خاموش میکنم آمپر میاد پایین). رادیات رو تازه سرویس کردم. واتر پمپ تعویض شده. ترموستات تعویض شده. هواگیری کامل انجام شده اما باز هم با کولر ماشین سریعا آمپر میکشه و این موضوع بدجوری اعصابمو خورد کرده. اینم بگم به تازگی تسمه تایم پاره کردم کلا سر سیلندر باز شد رفت تراشکاری و اجزای داخل موتور و سر سیلندر و سوپاپ ها همه نو شدن روغن موتور ام با بهترین نمونه موجود تعویض شد  ولی خب باز هم ماشین امپر میکشه زمان کولر گیری. میخواستم بگم توروخدا راهنمایی کنید مشکل از کجا میتونه باشه که موتور زمان کولر گیری امپرش میره بالا با وجود اینکه از سالم بودن سیستم خنک کننده مطمعنم؟ اینم بگم قبل تعمیر سرسیلندر این مشکلو نداشتم. رفتم به مکانیکم نشون دادم گفت بیا برات فیلر گیری کنم شاید سوپاپ هات درست کار نمیکنه باعث میشه حرارت زیادی تولید کنه موتور تو حالتی که فشار روش هست!

 

پ.ن: فن دور کند و تند هر دو به درستی وارد سرویس میشند.

 

اینم ذکر کنم من یک شهر خیلی گرم زندگی میکنم که دمای هوا توی ظهر به 50 درجه سانتی گراد ام میرسه!

احتمالا پره های رادیاتور کثیف شدن و هوا از بینشون خوب عبور نمی کنه. میشه با پمپ کارواشی تمیز شستشون، منتها ممکنه فشار زیاد باعث له شدن پره ها بشه. بهترین کار اینه که رادیاتور باز بشه و چند ساعت تو تشت بزرگ آب قرار داده بشه. اینجوری همه کثیفی ها خیس می خورن و راحت شسته میشن.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ارسال شده در (ویرایش شده)

سلام 

من 206 تیپ 5 دارم ساکن خوزستانم

توی فصل گرما بعد از 10 دقه آمپر به بالای خط وسط میرسید ، دور تند کار میوفتاد اما از خط وسط پایین تر نمیومد ،تو ترافیک همیشه با استرس به امپر نگاه میکردم ک نکنه کشیده باشه بالا ، به توصیه یکی از دوستان رفتم پیش یه برقکار، ایشونم یه رله فن به مدار اضاف کرده طوری ک وقتی کولرو روشن میکنم دور تند سریع روشن میشه (حتی اگه آمپر پایین باشه)و تا زمانی هم ک کولر روشنه فن دور تند یکسره کار میکنه ازون روز به بعد دیگه آمپرم از نصف بالاتر نرفته، خیالم از بابت آمپر دیگه راحت شده ولی سوال واسم پیش اومده ک اگه توی مسیر مسافرت کولر روشن باشه دور تندم یکسره کار کنه آیا مشکلی پیش نمیاد واسه ماشین؟ واسه خوده فن یا باطری یا دینام؟

ویرایش شده در توسط شهرام نعمتی
پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در در 1398/04/19, 15:04:59، شهرام نعمتی گفته است :

سلام 

من 206 تیپ 5 دارم ساکن خوزستانم

توی فصل گرما بعد از 10 دقه آمپر به بالای خط وسط میرسید ، دور تند کار میوفتاد اما از خط وسط پایین تر نمیومد ،تو ترافیک همیشه با استرس به امپر نگاه میکردم ک نکنه کشیده باشه بالا ، به توصیه یکی از دوستان رفتم پیش یه برقکار، ایشونم یه رله فن به مدار اضاف کرده طوری ک وقتی کولرو روشن میکنم دور تند سریع روشن میشه (حتی اگه آمپر پایین باشه)و تا زمانی هم ک کولر روشنه فن دور تند یکسره کار میکنه ازون روز به بعد دیگه آمپرم از نصف بالاتر نرفته، خیالم از بابت آمپر دیگه راحت شده ولی سوال واسم پیش اومده ک اگه توی مسیر مسافرت کولر روشن باشه دور تندم یکسره کار کنه آیا مشکلی پیش نمیاد واسه ماشین؟ واسه خوده فن یا باطری یا دینام؟

دینامت سالم باشه هیچی نمیشه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در در 1398/04/19, 15:04:59، شهرام نعمتی گفته است :

سلام 

من 206 تیپ 5 دارم ساکن خوزستانم

توی فصل گرما بعد از 10 دقه آمپر به بالای خط وسط میرسید ، دور تند کار میوفتاد اما از خط وسط پایین تر نمیومد ،تو ترافیک همیشه با استرس به امپر نگاه میکردم ک نکنه کشیده باشه بالا ، به توصیه یکی از دوستان رفتم پیش یه برقکار، ایشونم یه رله فن به مدار اضاف کرده طوری ک وقتی کولرو روشن میکنم دور تند سریع روشن میشه (حتی اگه آمپر پایین باشه)و تا زمانی هم ک کولر روشنه فن دور تند یکسره کار میکنه ازون روز به بعد دیگه آمپرم از نصف بالاتر نرفته، خیالم از بابت آمپر دیگه راحت شده ولی سوال واسم پیش اومده ک اگه توی مسیر مسافرت کولر روشن باشه دور تندم یکسره کار کنه آیا مشکلی پیش نمیاد واسه ماشین؟ واسه خوده فن یا باطری یا دینام؟

نیازی به این کار نبوده. دما بره بالا خودش وارد مدار میشه. توی مسافرت مثلا ۶ ساعته، ۶ ساعت بیخودی فن دور تند شما کار می کنه. خود کولر هم که روشنه. شاید مشکلی پیش نیاد، اما به هرحال فشار روی دینام و سیم کشی و غیره بیشتر میشه. 

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در در 1398/04/07, 13:20:21، Reza0631 گفته است :

سلام دوستان خسته نباشید

بنده 206 تیپ 3 مدل 86 دارم که با کولر آمپر ماشین تا دمای 105 درجه بالا میره (بالاتر ام میره که خب کولرو خاموش میکنم آمپر میاد پایین). رادیات رو تازه سرویس کردم. واتر پمپ تعویض شده. ترموستات تعویض شده. هواگیری کامل انجام شده اما باز هم با کولر ماشین سریعا آمپر میکشه و این موضوع بدجوری اعصابمو خورد کرده. اینم بگم به تازگی تسمه تایم پاره کردم کلا سر سیلندر باز شد رفت تراشکاری و اجزای داخل موتور و سر سیلندر و سوپاپ ها همه نو شدن روغن موتور ام با بهترین نمونه موجود تعویض شد  ولی خب باز هم ماشین امپر میکشه زمان کولر گیری. میخواستم بگم توروخدا راهنمایی کنید مشکل از کجا میتونه باشه که موتور زمان کولر گیری امپرش میره بالا با وجود اینکه از سالم بودن سیستم خنک کننده مطمعنم؟ اینم بگم قبل تعمیر سرسیلندر این مشکلو نداشتم. رفتم به مکانیکم نشون دادم گفت بیا برات فیلر گیری کنم شاید سوپاپ هات درست کار نمیکنه باعث میشه حرارت زیادی تولید کنه موتور تو حالتی که فشار روش هست!

 

پ.ن: فن دور کند و تند هر دو به درستی وارد سرویس میشند.

 

اینم ذکر کنم من یک شهر خیلی گرم زندگی میکنم که دمای هوا توی ظهر به 50 درجه سانتی گراد ام میرسه!

سلام

1-مقدار گاز کولر چک شود.ممکن است گاز کولر مقداری کم باشد.

2-کلید سه کاره کولر چک شود.

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 10 ساعت قبل، 206AL4 گفته است :

نیازی به این کار نبوده. دما بره بالا خودش وارد مدار میشه. توی مسافرت مثلا ۶ ساعته، ۶ ساعت بیخودی فن دور تند شما کار می کنه. خود کولر هم که روشنه. شاید مشکلی پیش نیاد، اما به هرحال فشار روی دینام و سیم کشی و غیره بیشتر میشه. 

برای ماشین قبلی منم یه مشکل کمابیش مشابه پیش اومده و بعد از تصادف ظاهرا گاز کولر رو زیادی زده بودن و آمپر میزد بالا ، فکر میکردم از ترموستات باشه ولی وقتی رفتم پیش یه کسی که کارش تعمیرات کولر خودرو و اینجور چیزها بود ، با فشار سنج اومد و بررسی و گفت که میزان گاز زیاد و گاز کولر رو کم کرد و به همین راحتی مشکل حل شد.همونطور که دوست مون گفتن ali741 ، میزان گاز کولر چک بشه.معطلی هم نداره.اگه میزان گاز اوکی بود ، کلید سه کاره.

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری