2 ارسال در این موضوع قرار دارد

ارسال شده در (ویرایش شده)

سلام و عرض ادب

دیروز پدال 5 سیم لیمترساپورت خریدم جمعا 120 شد با پست، دیشب تا نزدیکای صبح نصبش کردم، برای دوستانی که خواستن نصب کنن، آموزشش رو تهیه کردم، امیدوارم مفید باشه. دوستان با مسئولیت خودشون انجام بدن.بعضی عکس ها آپلود نشدن اما تو پی دی اف هستن

لینک دانلود پی دی اف

نصب پدال 5 سیم فرمان راستی.pdf

سلام و عرض ادب

طریقه نصب پدال گاز 5 سیم فرمان راستی با کد فنی 9651270280 روی 206 وی8 مدل 1390

من خودم برای آزمایش!! از ام دی اف استفاده کردم، می خواستم اگر موفق به نصب شدم، از روی نمونه چوبی، یه پایه فلزی بسازم اما فعلا دارم از همین ام دی اف استفاده می کنم، اگر مشکل احتمالی برای استفاده از ام دی اف هست، لطفا دوستان تذکر بدن تا فلزی درست کنم. خودم به دوستان ساخت پایه فلزی رو پیشنهاد می کنم.

کل کاری که بنده کردم اینه که موقعیت پایه پدال گاز رو 3سانت و2میل به سمت راست(شاگرد) و 6سانت و نیم به سمت بالا بردم. برای این کار از 2 قطعه ام دی اف استفاده کردم، که اگر دوستان بخوان نصب کنن دو تکه ام دی اف با ابعاد 14.5 در 6.5 تا 7 سانت و یه تکه 12سانت در 6.5 تا 7 سانت لازمه، من متاسفانه دسترسی نداشتم و از ام دی اف کوچیکتر استفاده کردم که در تصاویر می بینید که جای پیچ سمت راست و پایین، خراب شد ولی فعلا مشکلی ندارم.

تصویر پدال 5 سیم لیمیترساپورت فرمان راستی

20190612_053946.jpg.77b7817c7684600dc4b1fcd202e9dda1.jpg

اندازه ها

Untitled.thumb.jpg.2f8885421a8c72f40c4fb1dba0240424.jpg

برای اینکه دو  تکه ام دی اف به هم بچسپند از سه عدد  پیچ استفاده شده، اول یه سوراخ کوچیک برای اینکه پیچ راحت بسته بشه و برای اینکه انتهای پیچ ها بیرون نزنه، با مته بزرگتر، جای پیچ ها روی ام دی اف یه مقدار گود شده، مانند تصویر زیر، اگر از پشت بزنه بیرون باید صاف بشن. محکم بودن این پیچ ها خیلی مهمه تا در زمان فشار به پدال جدا نشن خصوصا هنگام فشار تا انتها برای غیرفعال کردن لیمیتر

20190612_052006.jpg.f0bf0e24e94e2cb2f205fb625c583953.jpg

همچنین این پیچ که دورش خط کشیدم هم باید جای محل آچارش با مته یه مقدار گود بشه تا بیرون نزنه و جلوی به هم چسپیدن کامل دو تکه ام دی اف رو نگیره

20190612_172915.jpg.2c92bd3991f92dbb5be26ed174108896.jpg

پایه و پدال به این شکل در میان

20190612_051415.jpg.87b5915463c46f9696954dd7e515724e.jpg

قسمتی که تو تصویر بالا مشخصه یه مقدار تراش دادم برای باز کردن جای مهره هست تو تصویر زیر مشخصه

 

 

 

در نهایت پدال اینطوری وایمیسته، تصویر سمت چپ هنگام قطع خودکار لیمیتر هست یعنی تا انتها فشار دادم که در این حالت پدال یه فاصله خیلی خیلی کم، در حد سایش با میل فرمان داره

 20190612_050937.jpg.27cb3f20c483f817bfeb9c968c6f7ea2.jpg

20190612_054205.jpg.4d3062394bdc41a4b0a56ab23632bd16.jpg

تنها تفاوتش با پدال اصلی اینه که یه ذره بالاتر می ایسته، اگر بخواید می تونید از قسمتی که دو تخته به هم چسپونده میشن به کف نزدیکترش کنید(مثلا میشه در قسمت بالا دو تا واشر بین دو تخته گذاشت و پیچ ها رو محکم کرد، اینطوری دو تخته به جای اینکه کاملا موازی رو هم قرار بگیرن یه ذره زاویه پیدا می کنن) اما در این صورت باید بسته به میزانی که پایین تر میارید، باید این قسمت پدال رو بتراشید.

20190612_054159.jpg.39793cbe6e2fbf6f406100e579e5b71d.jpg

سوکت اصلی رو دست نزدم، و سیم های سوکت پنج سیم رو به این شکل وارد سوکت فابریک کردم و چسپ زدم که به نظرم احتمال آب شدن چسپ حرارتی در اثر گرما وجود داره، اگر دوستان نظری دارن بیان بکنن.

 

20190612_051334.jpg.a16af32024684e91bffc1199441ec35c.jpg

 

با تشکر کمال مصطفی پور از شهرستان پیرانشهر،  کاربر zilamo  در انجمن ir206.net

 

 

ویرایش شده در توسط zilamo
پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با تشکر عالی بود

به بخش آموزشها انتقال یافت.

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.