14 ارسال در این موضوع قرار دارد

خودرو 206 از ایمن ترین خودرو ها از لحاظ روشن شدن است به علت سیستم کامپیوتری، اموبلایزر و تراشه هایی موجود در سوییچ و در صورت درست کار کردن این چرخه روشن کردن خوردو توسط سارق تقریبا غیر ممکن میشود!

اما خودرو 206 که در برابر سرقت خوردو بسیار ایمن است، متاسفانه در برابر سرقت داخل خودرو (قطعات، داشبورد، سیستم پخش... ) بسیار آسیب پذیر و ضعیف می باشد!

نقاط ضعف چشمگیر:

  1. آسان باز شدن کاپوت توسط سارق با روش های مختلف (به علت در دسترس بودن سیم اهرم کاپوت)
  2. آسان باز شدن درب های جلو (به علت انعطاف و آسان خم شدن کمان درب های جلو)
  3. در دسترس بودن قطعات مهم مانند ECU یا همان کامپیوتر در کاپوت (مانند تمام ماشین های ایران خودرو)

اما چاره چیست؟

خوشبختانه صنعتگران قطعاتی طراحی و تهیه کردند که جلوی سارقان را بگیرد یا تا حد امکان اخلال در کار آنها ایجاد نماید که به معرفی آن ها میپردازیم

  1. قفل کاپوت؛ به جرات میتوان گفت ار مهم ترین عوامل ایجاد قفل کاپوت و مخفی کردن سیم اهرم میباشد. قفل کاپوت قطعه ای میباشد که که بر روی ضامن کاپوت بالای آرم پژو قرار میگیرد بطور کاملا مخفی و در ظاهر خوردو تاثییری نمیگذارد و از باز شدن کاپوت جلوگیری میکند، 2 مدل از این قطه موجود میباشد 1قفل دار 2بدون قفل که بدون قفل فقط محافظت میکند اما نسخه قفل دار فقط با کیلید مخصوص باز میشود و حتی از داخل خوردو هم نمی توان آن را باز کرد با ضامن زیر فرمان و بسیار ایمن تر است
  2. قفل باطری و قفل کامپبوتر؛ قطعاتی فلزی مانند قفس بر روی باطری و ای سی یو سوار میشوند که دو نسخه قفل دار و پیچی دارند (برای باز کردن قفل دار از کلید استفاده میشود ولی برای باز و بسته کردن پیچی چال سرویس نیاز است و دردسر دارد)
  3. محافظ کمان درب؛ قطعه ای که بالا بین 2 درب عقب و جلو قرار گرفته و مانع خم شدن درب میشود.
  4. قفل پنل؛ قطعه ای مانند قفل فرمان و پدال با همان مکانیزم که روی پنل و سیستم پخش را پوشش میدهد و مانع سرقت آنها میشود.
  5. قفل فرمان و پدال که همه آشنایید باهاش.

گذشته از اینها بهترین راه برای محافظت از خودرو پارک نکردن در جا های نا امن میباشد.

اگه بدون محافظ های لازم ماشین رو در مکان هایی عمومی حتی برای کمترین زمان پارک میکنید حتما اقدام هایی لازم رو انجام بدین تا دست این سارقین از ماشینتون کوتاه بشه

قبل از هر نوع تیونینگ، ارتقاع امنیت ماشین اولویت داره.

 

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

چرا جای کامپیوتر 206 ها فرق داره؟ قفلی هم که استفاده میشه براشون فرق میکنه؟ از کحا باید تهیه بشه؟

 

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من دو تا محافظ نصب کردم روی قفل کاپوت و سیم کاپوت. قیمتی ندارن، اما از اینکه با سیخ یا با کشیدن سیم کاپوت بشه بازش کرد جلوگیری می کنه.

قفل ایسیو هم نصب کردم، اما روی ایسیو ۷.۴.۴ هرگز قفل ایسیو نصب نکنید که خرابش می کنه. جوری که قابل تعمیرم نباشه.

اون قفل پنل ظاهراً در عمل زیاد کاربردی نیست.

در مورد قطعه ای که مانع خم شدن کلاف در میشه هم خیلیا که نصب کردن راضی نبودن. من یه مدل دیدم  از داخل و همون قسمت پایین (نزدیک شستی در بازکن) با میخ پرچ نصب میشه. به نظر خیلی محکم و خوب بود.

البته بهترین گزینه ددلاک هست که متاسفانه خیلی گرونه. حذف زبانه هم می تونه خوب باشه، اما من موندم اگه قفل در عقب گیریپاژ کنه و باز نشه، چجوری باید درو باز کرد.

یه گزینه خیلی عالی هم داریم به نام بیمه بدنه. ازش غافل نشید.

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 12 ساعت قبل، Seltun گفته است :

چرا جای کامپیوتر 206 ها فرق داره؟ قفلی هم که استفاده میشه براشون فرق میکنه؟ از کحا باید تهیه بشه؟

 

دوست عزیز محل قرار گیری ای سی یو درون کاپوت 206 با توجه به مدل و تیپ ماشین فرق داره.

لطفا مدل و تیپ خودروی خودتون رو بگین

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 10 ساعت قبل، endwaiter گفته است :

من دو تا محافظ نصب کردم روی قفل کاپوت و سیم کاپوت. قیمتی ندارن، اما از اینکه با سیخ یا با کشیدن سیم کاپوت بشه بازش کرد جلوگیری می کنه.

قفل ایسیو هم نصب کردم، اما روی ایسیو ۷.۴.۴ هرگز قفل ایسیو نصب نکنید که خرابش می کنه. جوری که قابل تعمیرم نباشه.

اون قفل پنل ظاهراً در عمل زیاد کاربردی نیست.

در مورد قطعه ای که مانع خم شدن کلاف در میشه هم خیلیا که نصب کردن راضی نبودن. من یه مدل دیدم  از داخل و همون قسمت پایین (نزدیک شستی در بازکن) با میخ پرچ نصب میشه. به نظر خیلی محکم و خوب بود.

البته بهترین گزینه ددلاک هست که متاسفانه خیلی گرونه. حذف زبانه هم می تونه خوب باشه، اما من موندم اگه قفل در عقب گیریپاژ کنه و باز نشه، چجوری باید درو باز کرد.

یه گزینه خیلی عالی هم داریم به نام بیمه بدنه. ازش غافل نشید.

کاملا موافقم، متاسفانه سارقین هم همراه با قفل های جدید آپدیت میشن!

در مورد قفل های ای سی یو هم درسته بعضی قفل طورین که نمیذارن ای سی یو نفس بکشه (ای سی یو تشکین شده از آی سی های زیادیست که با کار کردن داغ میکنن و در صورت بسته بودن و خنک نشدن ممکنه ذوب بشن که نمیشه تعمییرش کرد) امیدوارم یروزی تولید کننده های ایران خودرو به این نتیجه برسن که ای سی یو خودرو هاشون رو مثل پراید مخفی طراحی کنن که نشه سرقت کرد (فقط یه مقدار سیم کشی اضافه میخواد)

الان قفل کاپوت کلید دار حدود 130 تومنه ولی بنظرم می ارزه واقعا.

گزینه بیمه بدنه هم خیلی خوبه ولی با افزایش تعرفه های بیمه هزینش الان زیاد شده مخصوصا اگه بخوایم آپشن سرقت هم داشته باشیم، و اگه خدایی نکرده ماشینتون سرقتی براش پیش بیاد تازه جنگ با بیمه شروع میشه، موقع پول گرفتن حرف های جذابی میزنن اما توی این شرایط باید مثل 5+1 با کارشناس هاشون مذاکره کنیم که اگه ماشین روشن نشه (در صورت سرقت ای سی یو) بردن ماشین پیش کارشناسشون در زمان معیینی خیلی سخت میشه.

همونطور که گفتم توی زمان حال که امنیت خیلی کم شده و سارقین زیاد، بهترین راه اینه از پارک کردن در مکان های نا امن خودداری کنیم.

من توصیه میکنم اگه نیاز به پارک کردن برای زمان های طولانی داریم (توی کار های اداری و...) از حمل و نقل عمومی استفاده کنیم، آلایندگی کمتر، امنیت بیشتر.

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 21 دقیقه قبل، Vahmea گفته است :

دوست عزیز محل قرار گیری ای سی یو درون کاپوت 206 با توجه به مدل و تیپ ماشین فرق داره.

لطفا مدل و تیپ خودروی خودتون رو بگین

تیپ 5 مدل 94، کامپیوترش پشت چراغ جلو سمت شاگرده؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 1 ساعت قبل، Seltun گفته است :

تیپ 5 مدل 94، کامپیوترش پشت چراغ جلو سمت شاگرده؟

خیر دوست عزیز، ای سی یو تیپ 5 مدل 94 سمت راننده پشت باطری خودرو قرار داره و تا باطری در نیاد قابل دسترسی نیست.

اون مدل هایی که سمت شاگرد بالای چرخ هست برای مدل های قبل سال 91 هستن.

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ارسال شده در (ویرایش شده)

بیمه بدنه برای سرقت اصلا به درد نمیخوره.من شاهد دزدیده شدن خودرو یکی از دوستانم بودم وقتی که پیدا شد اینقدر خسارت دیده بود که بیمه لعنتی فقط ۵ میلیون رو تقبل کرد و ۱۷ میلیون خرج ماشین شد. اذیت میکنن حالا چه برسه به اینکه ماشین پیدا نشه و بخوان پولشو بدن و فرانشیر کم کنن...ولی خب قبول دارم از هیچی بهتره....

من ردیاب هم نصب کردم و راضیم. ماشین رو بدزدن خودم میرم سر وقت ماشین. کلی هم اپشن های دیگه داره مثلا موقع زورگیری..اگه یکی با تهدید جلو چشمم ماشین رو بدزده یا در اثر سهل انگاری  سوار ماشینم بشه جلو چشمم ...سریع با یه کلمه خاموش که اس ام اس کنم. ماشین درجا خاموش میشه و دیگه استارت نمیخوره تا خودم  مجدد کلمه روشن رو برای ردیاب و دزدگیرش ارسال کنم ( تست شده )

یا اگر دزد عمدا فیوز دزدگیر رو از کار بندازه حالا با یکسره کردن راهنما ها و ...برق ماشین رو قطع میکنه و دیگه ماشین روشن نمیشه.

ویرایش شده در توسط Ali207
پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

البته فقط ایسیو تیپ ۵ و ۶ های مدل های تا ۸۴ که به اصطلاح ۷.۴.۴ هستن با نصب محافظ آسیب می بینن. اونم نه به خاطر گرما و داغ شدن، بلکه به خاطر اینکه بهشون فشار میاد و پایه آی سی شون آسیب می بینه. قابل تعمیر هم نیست. بقیه ایسیو ها مشکلی ندارن. خودم الان حدود دو ساله روی ۷.۴.۵ محافظ دارم، هیچ مشکلی هم حتی در گرم ترین روزها نداشته.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در ۱ ساعت قبل، Ali207 گفته است :

بیمه بدنه برای سرقت اصلا به درد نمیخوره.من شاهد دزدیده شدن خودرو یکی از دوستانم بودم وقتی که پیدا شد اینقدر خسارت دیده بود که بیمه لعنتی فقط ۵ میلیون رو تقبل کرد و ۱۷ میلیون خرج ماشین شد. اذیت میکنن حالا چه برسه به اینکه ماشین پیدا نشه و بخوان پولشو بدن و فرانشیر کم کنن...ولی خب قبول دارم از هیچی بهتره....

من ردیاب هم نصب کردم و راضیم. ماشین رو بدزدن خودم میرم سر وقت ماشین. کلی هم اپشن های دیگه داره مثلا موقع زورگیری..اگه یکی با تهدید جلو چشمم ماشین رو بدزده یا در اثر سهل انگاری  سوار ماشینم بشه جلو چشمم ...سریع با یه کلمه خاموش که اس ام اس کنم. ماشین درجا خاموش میشه و دیگه استارت نمیخوره تا خودم  مجدد کلمه روشن رو برای ردیاب و دزدگیرش ارسال کنم ( تست شده )

یا اگر دزد عمدا فیوز دزدگیر رو از کار بندازه حالا با یکسره کردن راهنما ها و ...برق ماشین رو قطع میکنه و دیگه ماشین روشن نمیشه.

بله عرض کردم بیمه موقع پول گرفتن حرف های قشنگی میزنه اما وقپ پول دادن...

ردیاب جی پی اس هم خوبه یه مقدار گرون در میاد ولی بنظرم از دزدگیر بهتره.

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری