endwaiter

تغییر اصولی زمان عمل کردن فن رادیاتور

12 ارسال در این موضوع قرار دارد

با عرض ادب و احترام خدمت همه عزیزان

با توجه به اینکه به صورت کلی آب و هوای کشور ما نسبت به اروپا و به ویژه فرانسه گرمتر هستش، و از اونجایی که شاید بارها شنیدیم که ۲۰۶ توی فصل سرما عملکرد خیلی بهتری داره، میشه نتیجه گرفت که کاهش دمای موتور این خودرو می تونه به بالاتر رفتن عمر مفیدش کمک شایانی بکنه. این کاهش دما به دارندگان ۲۰۶ های اتوماتیک کمک بیشتری می کنه، چون گرمای زیاد قاتل این گیربکس هست.

حالا می خوام با نظر دوستان به یه جمع بندی مفید و اصولی برسیم که بهترین راه ریمپ کردن ایسیو چیه و درجه شروع به کار فن رو روی چند قرار بدیم که مشکل ساز نشه و نتیجه خوبی هم حاصل بشه.

من خودم ترموستات فابریکم ۹۱ درجه بوده که به ۸۹ تغییر دادم. پس تا دو درجه کاهش درجه کارکرد فن کاملا اصولیه. ترموستات مثلا ۸۷ درجه اورجینال که نداریم. به نظر اساتید تا چند درجه دمای عمل کردن فن رو پایین بیارم از نظر هماهنگی با ترموستات دچار مشکل نمیشه. چون نمی خوام جوری باشه که فن دائم روشن بمونه.

منتظر نظرات اصولی و علمی عزیزان هستم و امیدوارم این تاپیک به درد همه بخوره.

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من شنیده بودم 206 گرما دوسته و احتیاجی برای خنک کارش نیست

 

1.jpg

پسند شده توسط 4 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 1 ساعت قبل، alizadeeh گفته است :

من شنیده بودم 206 گرما دوسته و احتیاجی برای خنک کارش نیست

 

1.jpg

اینکه موتورهای پژو گرم سوز هستن درسته، منتها فقط نسبت به موتورهای دیگه یه کم دماشون بالاتره. اینکه تو دمای ۹۷ درجه فن می زنه خب برای جلوگیری از افزایش بی رویه دما هست. بهترین حالت اینه که دما حدودای ۹۰ درجه باشه. حالا یه خورده کمتر یا بیشتر. اگه بشه یه کاری کرد که مثلا فن تو دمای ۹۴ بزنه و نذاره دما از ۹۴ بالاتر بره خیلی خوبه. به ویژه برای خودروهای اتومات که آب رادیاتور گیربکس رو هم خنک می کنه و اگه خنک تر باشه عمر بالاتری داره.

الان سوال اصلی خودم اینه که اگه فن دور کندم رو ۹۳ بزنه و زیر ۸۹ بخواد قطع کنه، خب ترموستات اجازه نمی ده دما زیر ۸۹ بیاد. این موضوع رو چجوری میشه حل کرد؟

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

راهش اینه یه ترموستات درجه پایینتر رو روی پوسته ترموستات فابریک سوار کنی یا بخورونی.

حالا اصلا این عملکرد بهتر تو سرما چطوریه؟چون من تفاوت خاصی تو مصرف و شتاب و قدرتش ندیدم تو فصل گرما و سرما.منظور شما دقیقا چی هست؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دمای بیرون 50 درجه باشه یا منفی 10 بازم دما رو 89 یا 91 میمونه چه فرقی داره کی فن بزنه؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان من شهرستان جهرم زندگی میکنم و تابستونا واقعا گرم هست.تازه اینروزا دمای بیرون از 38 شروع میشه و تا 50 هم میرسه وای به حال تابستون...

توی زمستون واقعا خیلی خوبه چون آمپر آب ماشین میاد زیر خط وسط(89 درجه) و میره روی 90 درجه،از این بیشتر نمیشه.اما اینروزا آمپر اب راحت میره روی 96 و بعد از کارکرد فن میاد روی 90 و این مسئله خیلی تکرار میشه.وقتیم که ماشین رو خاموش میکنم که دیگه آمپر آب تا خط قرمز میره.

آیا توی جدول دمای فن ماشین میشه کاری کرد که فن زودتر روشن شه و روی 89 یا 90 هم خاموش بشه؟

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 8 ساعت قبل، captainmamad گفته است :

دوستان من شهرستان جهرم زندگی میکنم و تابستونا واقعا گرم هست.تازه اینروزا دمای بیرون از 38 شروع میشه و تا 50 هم میرسه وای به حال تابستون...

توی زمستون واقعا خیلی خوبه چون آمپر آب ماشین میاد زیر خط وسط(89 درجه) و میره روی 90 درجه،از این بیشتر نمیشه.اما اینروزا آمپر اب راحت میره روی 96 و بعد از کارکرد فن میاد روی 90 و این مسئله خیلی تکرار میشه.وقتیم که ماشین رو خاموش میکنم که دیگه آمپر آب تا خط قرمز میره.

آیا توی جدول دمای فن ماشین میشه کاری کرد که فن زودتر روشن شه و روی 89 یا 90 هم خاموش بشه؟

بله میشه با ریمپ کردن ایسیو زمان روشن شدن فن رو تغییر داد. تو حالت فابریک هم فن رو دمای ۹۰-۹۱ خاموش میشه.

در 10 ساعت قبل، nYm7697 گفته است :

دمای بیرون 50 درجه باشه یا منفی 10 بازم دما رو 89 یا 91 میمونه چه فرقی داره کی فن بزنه؟

توی جاده و اتوبان ممکنه رو این دما بمونه، ولی توی شهر و به ویژه ترافیک دما میره بالا. اگه ماشین همه چیزش اوکی باشه تا ۹۷ میره و فن می زنه میاره پایین. منم می خوام که تا ۹۷ نرسه. البته کاربرد این ریمپ کردن بیشتر روی اتومات محسوسه که گیربکسش رو خنک تر نگه داره.

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 13 ساعت قبل، captainmamad گفته است :

دوستان من شهرستان جهرم زندگی میکنم و تابستونا واقعا گرم هست.تازه اینروزا دمای بیرون از 38 شروع میشه و تا 50 هم میرسه وای به حال تابستون...

توی زمستون واقعا خیلی خوبه چون آمپر آب ماشین میاد زیر خط وسط(89 درجه) و میره روی 90 درجه،از این بیشتر نمیشه.اما اینروزا آمپر اب راحت میره روی 96 و بعد از کارکرد فن میاد روی 90 و این مسئله خیلی تکرار میشه.وقتیم که ماشین رو خاموش میکنم که دیگه آمپر آب تا خط قرمز میره.

آیا توی جدول دمای فن ماشین میشه کاری کرد که فن زودتر روشن شه و روی 89 یا 90 هم خاموش بشه؟

ریمپ بکن هر عدد دلخواهی بخوای میذارن برات

اینم یه نمونه  ببین نزدیکترین شهری بهت نزدیک هست ببر اونجا

https://caracaltuning.com/نمایندگی-های-کاراکال-تیونینگ/

ویرایش شده در توسط a.m.i.n
پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

به اقا مصطفی،خیلی وقت ندیدمت

هر جا هستی موغق باشی

ممنون از موضوع جالبت

....

مقاومت گذاشتن سر راه فن ،میشه؟

به برنامه ای سی یو،ادم دست نزنه بهتره

ویرایش شده در توسط Iran National
پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 1 ساعت قبل، Iran National گفته است :

سلام

به اقا مصطفی،خیلی وقت ندیدمت

هر جا هستی موغق باشی

ممنون از موضوع جالبت

....

مقاومت گذاشتن سر راه فن ،میشه؟

به برنامه ای سی یو،ادم دست نزنه بهتره

البته تو اینترنت جستجو کردم

این پیدا کردم

من نه رد می کنم و نه تایید

http://www.phalls.com/vbulletin/archive/index.php/t-50318.html

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری