AmirM97

مشکلات متعدد!

9 ارسال در این موضوع قرار دارد

با عرض سلام خدمت دوستان عزیز

شرمنده چون سوالاتم زیاد بود تاپیک جدید زدم

حدود 4-5 ماهی هست که تیپ 5 مدل 92 خریدم .. کارکردش یکم زیاد بود حدود 113 هزارتا .. از روز اول فقط تو تعمیرگاه ها دارم به سر میبرم! البته خداروشکر هنوز مشکل خیلی جدی نداشتم اما این مشکلات ریز رو خواستم حل کنم..

اولیش که واقعا داره اذیتم میکنه مصرف بنزین هست.. باک کاملا پر باشه حدود 45 لیتر به زورِ خلاص کردن و دور پایین رفتن 400-450 کیلومتر میره! با بنزین مختلف تست کردم فرقی نکرد.. نمیدونم عادیه یا بالاس واقعا؟ 

صافی بنزین و همه فیلتر ها و روغن رو عوض کردم ، سوزن انژکتور رو دادم شستن، شمع ها  چک شدن و سالم بودن، صد بار دیاگ زدن و هیچ خطایی نداد. کامپیوتر رو ریست کردن. همه این کار ها و خیلی کارای دیگه مثل تعویض استوپر و چیزایی که الان تو ذهنم نیست هیچ تاثیری نداشت متاسفانه..

دیگه هیچکس هیچ راهی به ذهنش نرسید گفتم از شما عزیزان بپرسم..

دومیش کپ کردن هست.. بعضی وقت ها خیلی ماشین سر حاله اما یهو گاز میدم یه حالت عطسه کردن پیدا میکنه و خیلی واضح از توان موتور کم میشه! اکثرا اینطوره و خیلی اون حالت سر حال بودن کم پیش میاد! همه ریمپ رو پیشنهاد کردن که فعلا چون هزینش زیاده امتحانش نکردم..

مشکل بعدیم صدای خیلی زیاد موتور هست نسبت به بقیه تیپ5 هایی که دیدم. یعنی به جرئت میتونم بگم دو برابر حالت عادیه بقیه tu5 ها صدا داره موتور! استارت سرد هم که دیگه نگم اصلا! انگار تراکتور روشن کردیم ! 

تو همون حالت استارت سرد هم مشکل دارم خیلی کم پیش میاد درست روشن شه . بیشتر با یه حالت ریپ زدن روشن میشه و دور موتور آروم از صفر به سختی میاد بالا و روشن میشه! امروز هم برای اولین بار با سومین استارت روشن شد اونم به سختی! همیشه همون تک استارت خوب یا بد روشن میشد یا نهایتا بعضی وقتا دوبار . اینکه دوبار استارت زدم و همون حالتی که گفتم پیش اومد برام عجیب بود. غیر عادیه برام که ماشین مدل 92 ای که خیلی ام از وقتی خریدم رسیدم بهش صبح 3 بار استارت بزنم تا آخرم با صدای خیلی زیاد و با حالت ریپ زدن بخواد روشن شه! یه ال90 هم داریم مدل 91 که 340 هزارتا کار کرده! حسابی هم بهش گاز دادیم و زیادم بهش نرسیدیم ولی هنوز انگار صفره موتورش!

فکر نمیکنم کاری مونده باشه که بخوام انجام بدم که موتورش سالم و بی عیب کار کنه ولی واقعا این چیزا زده تو ذوقم! خیلی مدل پایین تر هارو دیدم که هیچکدوم از این مشکلاتو ندارن!

سر و صدای داخل ماشینم که اصلا عجیبه! و شنیدم که بدم صدا گیری کنن باز هم به صدا میفته و بدتر میشه اگه داشبورد باز شه..

فعلا اگه این مشکلاتو بتونم حل کنم بقیه چیزا مثل خر خر کردن فن کولر و اینجور چیز ها رو میشه کنار اومد! ممنون میشم اگه تجربه ای تو این زمینه ها دارین کمکم کنین و شرمندم اگه شاید جای اشتباهی تاپیک رو زدم..

ویرایش شده در توسط AmirM97

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

شما وقتی ماشین رو خلاص میکنی داری مصرفت رو بالا می بری. بر خلاف اعتقاد عموم.

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 57 دقیقه قبل، AmirM97 گفته است :

با عرض سلام خدمت دوستان عزیز

شرمنده چون سوالاتم زیاد بود تاپیک جدید زدم

حدود 4-5 ماهی هست که تیپ 5 مدل 92 خریدم .. کارکردش یکم زیاد بود حدود 113 هزارتا .. از روز اول فقط تو تعمیرگاه ها دارم به سر میبرم! البته خداروشکر هنوز مشکل خیلی جدی نداشتم اما این مشکلات ریز رو خواستم حل کنم..

اولیش که واقعا داره اذیتم میکنه مصرف بنزین هست.. باک کاملا پر باشه حدود 45 لیتر به زورِ خلاص کردن و دور پایین رفتن 400-450 کیلومتر میره! با بنزین مختلف تست کردم فرقی نکرد.. نمیدونم عادیه یا بالاس واقعا؟ 

صافی بنزین و همه فیلتر ها و روغن رو عوض کردم ، سوزن انژکتور رو دادم شستن، شمع ها  چک شدن و سالم بودن، صد بار دیاگ زدن و هیچ خطایی نداد. کامپیوتر رو ریست کردن. همه این کار ها و خیلی کارای دیگه مثل تعویض استوپر و چیزایی که الان تو ذهنم نیست هیچ تاثیری نداشت متاسفانه..

دیگه هیچکس هیچ راهی به ذهنش نرسید گفتم از شما عزیزان بپرسم..

دومیش کپ کردن هست.. بعضی وقت ها خیلی ماشین سر حاله اما یهو گاز میدم یه حالت عطسه کردن پیدا میکنه و خیلی واضح از توان موتور کم میشه! اکثرا اینطوره و خیلی اون حالت سر حال بودن کم پیش میاد! همه ریمپ رو پیشنهاد کردن که فعلا چون هزینش زیاده امتحانش نکردم..

مشکل بعدیم صدای خیلی زیاد موتور هست نسبت به بقیه تیپ5 هایی که دیدم. یعنی به جرئت میتونم بگم دو برابر حالت عادیه بقیه tu5 ها صدا داره موتور! استارت سرد هم که دیگه نگم اصلا! انگار تراکتور روشن کردیم ! 

تو همون حالت استارت سرد هم مشکل دارم خیلی کم پیش میاد درست روشن شه . بیشتر با یه حالت ریپ زدن روشن میشه و دور موتور آروم از صفر به سختی میاد بالا و روشن میشه! امروز هم برای اولین بار با سومین استارت روشن شد اونم به سختی! همیشه همون تک استارت خوب یا بد روشن میشد یا نهایتا بعضی وقتا دوبار . اینکه دوبار استارت زدم و همون حالتی که گفتم پیش اومد برام عجیب بود. غیر عادیه برام که ماشین مدل 92 ای که خیلی ام از وقتی خریدم رسیدم بهش صبح 3 بار استارت بزنم تا آخرم با صدای خیلی زیاد و با حالت ریپ زدن بخواد روشن شه! یه ال90 هم داریم مدل 91 که 340 هزارتا کار کرده! حسابی هم بهش گاز دادیم و زیادم بهش نرسیدیم ولی هنوز انگار صفره موتورش!

فکر نمیکنم کاری مونده باشه که بخوام انجام بدم که موتورش سالم و بی عیب کار کنه ولی واقعا این چیزا زده تو ذوقم! خیلی مدل پایین تر هارو دیدم که هیچکدوم از این مشکلاتو ندارن!

سر و صدای داخل ماشینم که اصلا عجیبه! و شنیدم که بدم صدا گیری کنن باز هم به صدا میفته و بدتر میشه اگه داشبورد باز شه..

فعلا اگه این مشکلاتو بتونم حل کنم بقیه چیزا مثل خر خر کردن فن کولر و اینجور چیز ها رو میشه کنار اومد! ممنون میشم اگه تجربه ای تو این زمینه ها دارین کمکم کنین و شرمندم اگه شاید جای اشتباهی تاپیک رو زدم..

سلام

ماشین منم وی ۸ مدل ۹۲ هست.

سر و صدای زیاد مثل تراکتور که میگین شاید مربوط به کاتالیزورش باشه، احتمالا یا کاتالیزور نداره یا از این توو خالیاس. اینو چک کنید. 

کم نفس بودن هم که میگین، با توجه به شستشوی سوزن و ... شاید اینم مربوط به کاتالیزور باشه، اگه کاتالیزور کیپ باشه ماشین بی جونمیشه و حرارت موتور و مصرفم میره بالا.

سنسور اکسیژنم چک کنید. 

شمعاتونم اگه معمولیه بعد ۲۰ هزارتا عوض کنید.

صافی بنزینم نهایت هر ۱۰ هزارتا.

 

سر و صدای اتاقم که میگین، شاید ماشین تصادفی بوده اتاقش عوض شده...

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در در 1398/02/16, 14:15:49، AmirM97 گفته است :

با عرض سلام خدمت دوستان عزیز

شرمنده چون سوالاتم زیاد بود تاپیک جدید زدم

حدود 4-5 ماهی هست که تیپ 5 مدل 92 خریدم .. کارکردش یکم زیاد بود حدود 113 هزارتا .. از روز اول فقط تو تعمیرگاه ها دارم به سر میبرم! البته خداروشکر هنوز مشکل خیلی جدی نداشتم اما این مشکلات ریز رو خواستم حل کنم..

اولیش که واقعا داره اذیتم میکنه مصرف بنزین هست.. باک کاملا پر باشه حدود 45 لیتر به زورِ خلاص کردن و دور پایین رفتن 400-450 کیلومتر میره! با بنزین مختلف تست کردم فرقی نکرد.. نمیدونم عادیه یا بالاس واقعا؟ 

صافی بنزین و همه فیلتر ها و روغن رو عوض کردم ، سوزن انژکتور رو دادم شستن، شمع ها  چک شدن و سالم بودن، صد بار دیاگ زدن و هیچ خطایی نداد. کامپیوتر رو ریست کردن. همه این کار ها و خیلی کارای دیگه مثل تعویض استوپر و چیزایی که الان تو ذهنم نیست هیچ تاثیری نداشت متاسفانه..

دیگه هیچکس هیچ راهی به ذهنش نرسید گفتم از شما عزیزان بپرسم..

دومیش کپ کردن هست.. بعضی وقت ها خیلی ماشین سر حاله اما یهو گاز میدم یه حالت عطسه کردن پیدا میکنه و خیلی واضح از توان موتور کم میشه! اکثرا اینطوره و خیلی اون حالت سر حال بودن کم پیش میاد! همه ریمپ رو پیشنهاد کردن که فعلا چون هزینش زیاده امتحانش نکردم..

مشکل بعدیم صدای خیلی زیاد موتور هست نسبت به بقیه تیپ5 هایی که دیدم. یعنی به جرئت میتونم بگم دو برابر حالت عادیه بقیه tu5 ها صدا داره موتور! استارت سرد هم که دیگه نگم اصلا! انگار تراکتور روشن کردیم ! 

تو همون حالت استارت سرد هم مشکل دارم خیلی کم پیش میاد درست روشن شه . بیشتر با یه حالت ریپ زدن روشن میشه و دور موتور آروم از صفر به سختی میاد بالا و روشن میشه! امروز هم برای اولین بار با سومین استارت روشن شد اونم به سختی! همیشه همون تک استارت خوب یا بد روشن میشد یا نهایتا بعضی وقتا دوبار . اینکه دوبار استارت زدم و همون حالتی که گفتم پیش اومد برام عجیب بود. غیر عادیه برام که ماشین مدل 92 ای که خیلی ام از وقتی خریدم رسیدم بهش صبح 3 بار استارت بزنم تا آخرم با صدای خیلی زیاد و با حالت ریپ زدن بخواد روشن شه! یه ال90 هم داریم مدل 91 که 340 هزارتا کار کرده! حسابی هم بهش گاز دادیم و زیادم بهش نرسیدیم ولی هنوز انگار صفره موتورش!

فکر نمیکنم کاری مونده باشه که بخوام انجام بدم که موتورش سالم و بی عیب کار کنه ولی واقعا این چیزا زده تو ذوقم! خیلی مدل پایین تر هارو دیدم که هیچکدوم از این مشکلاتو ندارن!

سر و صدای داخل ماشینم که اصلا عجیبه! و شنیدم که بدم صدا گیری کنن باز هم به صدا میفته و بدتر میشه اگه داشبورد باز شه..

فعلا اگه این مشکلاتو بتونم حل کنم بقیه چیزا مثل خر خر کردن فن کولر و اینجور چیز ها رو میشه کنار اومد! ممنون میشم اگه تجربه ای تو این زمینه ها دارین کمکم کنین و شرمندم اگه شاید جای اشتباهی تاپیک رو زدم..

سلام 

با عرض شرمندگی شما یکی از بی کیفیت ترین مدل های (۹۲) ۲۰۶ رو خریدین

من خودم \ارسال یدونه وی ۸ مدل ۹۳ خریدم با ۲۰ هزار تا کار ولی در عرض یک ماه پیرمو درآورد و فروختمش

موتور ماشین من هم صدای خیلی زیادی داشت که نمایندگی گفت این مدلها اکثرشون لقی پیستون داره ُ وقتی سرد بود که انگار خاور کار میکرد باز گرمتر میشد یکم بهتر میشد

برای شتاب و باقی مسایل هم به نظرم بگرد یه متخصص پیدا کن و هر روز ماشینتو دست یک نفر نده

موفق باشی

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 6 دقیقه قبل، af68b588 گفته است :

سلام 

با عرض شرمندگی شما یکی از بی کیفیت ترین مدل های (۹۲) ۲۰۶ رو خریدین

من خودم \ارسال یدونه وی ۸ مدل ۹۳ خریدم با ۲۰ هزار تا کار ولی در عرض یک ماه پیرمو درآورد و فروختمش

موتور ماشین من هم صدای خیلی زیادی داشت که نمایندگی گفت این مدلها اکثرشون لقی پیستون داره ُ وقتی سرد بود که انگار خاور کار میکرد باز گرمتر میشد یکم بهتر میشد

برای شتاب و باقی مسایل هم به نظرم بگرد یه متخصص پیدا کن و هر روز ماشینتو دست یک نفر نده

موفق باشی

ماشین منم ۹۲ هست.

اذیت که داشت کم و بیش ولی موتورش خیلی کم صداس.

کلا ۲۰۶ از وقتی ایرانیزه و چینی شد قطعا دیگه کیفیت سابق رو نداره.

تازه الان بچه ها میگن باز ۹۱ و ۹۲ جنسش بهتر از ۹۶ و ۹۷ هست چون روز به روز جنسا و قطعات بی کیفیت تر و بیخودتر شدن.

پسند شده توسط 5 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مدل ۹۲ یکی از بی کیفیت ترین مدلهاست. اوج گرفتن تحریم ها و استفاده از هر قطعه مزخرفی فقط برای اینکه خط تولید نخوابه.

مصرف صدی ۱۰ با توجه به مدل و البته نوع رانندگی توی شهر خیلی فاجعه نیست. خود شستشوی انژکتور ها می تونه مزید بر علت بشه. خلاص کردن ماشین هم غلط ترین کار ممکنه برای کاهش مصرف یا هر چیز دیگه ای.

پمپ بنزین هم ممکنه کم جون شده باشه. احتمال کم کردن کیلومتر و حتی بیشتر بودن کارکرد واقعی ماشین هم هست. ممکنه تو آژانس بوده باشه.

کلا بی تعارف بگم، من باشم ردش می کنم بره. چون ایراداتش به این مفتی تموم نمیشه. اونم با قیمت های الان که واقعا سوزش آوره که هی خرج کنی و آخرشم چیزی که می خوای نشه.

پسند شده توسط 7 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

شما باید پیش مکانیکی برید که پارامترارو برات بخونه ببینه سنسورهاتون سالمن یا نه 

مثلا سنسور اکسیژن بعضی وقتا میسوزه ولی چراغ چک روشن نمیشه 

سنسور مپ سنسور دریچه گاز استپر موتور شمعاتون نشتی انژکتور که با شستشو به وجود میاد  کیپ بودن کاتالیزور 

اینا همه باعث صدای زیاد و مصرف سوخت و خام سوزی میشه 

منم خودم مدل 95 دارم اصلا تعریفی نیستش ولی انقدم افتضاحو پیچیده نیست که نشه درستش کرد

206 ایرانی  راحت میشه عیب یابی کرد آنچنان پیچیده نیست که نشه کاریش کرد

اگه فرانسوی بود یه چیزی میگفتی اشکال اساسی داره چون سیستم برقشون با دستکاری یه ناشی به هم میریزه  ولی ایرانیا هیچی ندارن

حوصله کنی پیش مکانیک خوب بری درست میشه اگرم وقتشو نداری بده بره

پسند شده توسط 4 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام رفقا. خیلی ممنونم از راهنماییاتون

این چند روز ماشین رو سپردم دست یکی از مکانیک های آشنا که هرکاری از دستش برمیاد انجام بده.. با اینکه خیلی نمیگذشت از عوض کردن صافی بنزین، ولی باز عوضش کردن . شمع ها رو گفته بودم باز چک کنن. کاتالیزور و سنسور اکسیژن رو هم گفته بودین اون رو هم گفتم که چک کنن و کلا بنزین سوپر زدم وقتی گرفتمش

یه کمی وضعیت مصرف بهتر شده حس میکنم. و یکی از دوستان که مکانیک واقعا خوبی هست حرف شمارو تایید کرد و گفت کلا این ایرانیزه ها مصرفشون بالاست و این مصرفت تو شهر خیلی زیاد و عجیب نیست..

صدای موتور هم بعد از انجام این کارا نسبت به قبل خیلی بهتر شده نمیدونم چطوری شده :/

اصلا نمیدونم دقیقا چیکارا کردن ولی کاملا عوض شده ماشین.. همه اون بد استارت خوردن ها و بیشتر مشکل هایی که تو پست اول گفتم یا درست شدن یا خیلی کمرنگ شدن طی این چند روز!

دیگه تنها مشکلی که اذیت میکنه که تو پست اول هم اشاره کردم سر و صدای زیاد اتاق هست.. میتونه مشکل از کمک ها باشه؟ چون من رو ریز ترین چاله ها هم برم کل ضربه انگار وارد اتاق میشه و صدای زیادی میده همه جای ماشین.. بیشتر داشبورد.. اگه بشه فیلم میذارم حتما.. ماشین چند لکه رنگ داره چون پوله بی رنگ رو نداشتم موقع خرید ولی اتاق تعویض و .. نیست خوشبختانه.

دیگه واقعا مشکل خاصی نداره شاید من رو ریز ترین چیز ها حساس شدم.. یکم از چشمم افتاده بود ولی خداروشکر بهتر شده اگه بتونم بفهمم این سر و صداها از کجا هستن و بشه حلشون کرد خیلی خوب میشه.. 

البته در کنار همه این ها خیلی وقت هست که سپردم یه مدل پایین ۸۹-۹۰ کم کار بی رنگ پیدا کنن از دوست و آشنا که البته یکی پیدا شده ولی قیمتشون متاسفانه خیلی بالاست.. حتما اگه یه مدل پایین سالم پیدا شه با قیمت معقول، با این عوضش میکنم ولی به این راحتی تو این شرایط پیدا نمیشه..

بازم ممنونم ازتون بابت راهنماییاتون

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 4 ساعت قبل، AmirM97 گفته است :

سلام رفقا. خیلی ممنونم از راهنماییاتون

این چند روز ماشین رو سپردم دست یکی از مکانیک های آشنا که هرکاری از دستش برمیاد انجام بده.. با اینکه خیلی نمیگذشت از عوض کردن صافی بنزین، ولی باز عوضش کردن . شمع ها رو گفته بودم باز چک کنن. کاتالیزور و سنسور اکسیژن رو هم گفته بودین اون رو هم گفتم که چک کنن و کلا بنزین سوپر زدم وقتی گرفتمش

یه کمی وضعیت مصرف بهتر شده حس میکنم. و یکی از دوستان که مکانیک واقعا خوبی هست حرف شمارو تایید کرد و گفت کلا این ایرانیزه ها مصرفشون بالاست و این مصرفت تو شهر خیلی زیاد و عجیب نیست..

صدای موتور هم بعد از انجام این کارا نسبت به قبل خیلی بهتر شده نمیدونم چطوری شده :/

اصلا نمیدونم دقیقا چیکارا کردن ولی کاملا عوض شده ماشین.. همه اون بد استارت خوردن ها و بیشتر مشکل هایی که تو پست اول گفتم یا درست شدن یا خیلی کمرنگ شدن طی این چند روز!

دیگه تنها مشکلی که اذیت میکنه که تو پست اول هم اشاره کردم سر و صدای زیاد اتاق هست.. میتونه مشکل از کمک ها باشه؟ چون من رو ریز ترین چاله ها هم برم کل ضربه انگار وارد اتاق میشه و صدای زیادی میده همه جای ماشین.. بیشتر داشبورد.. اگه بشه فیلم میذارم حتما.. ماشین چند لکه رنگ داره چون پوله بی رنگ رو نداشتم موقع خرید ولی اتاق تعویض و .. نیست خوشبختانه.

دیگه واقعا مشکل خاصی نداره شاید من رو ریز ترین چیز ها حساس شدم.. یکم از چشمم افتاده بود ولی خداروشکر بهتر شده اگه بتونم بفهمم این سر و صداها از کجا هستن و بشه حلشون کرد خیلی خوب میشه.. 

البته در کنار همه این ها خیلی وقت هست که سپردم یه مدل پایین ۸۹-۹۰ کم کار بی رنگ پیدا کنن از دوست و آشنا که البته یکی پیدا شده ولی قیمتشون متاسفانه خیلی بالاست.. حتما اگه یه مدل پایین سالم پیدا شه با قیمت معقول، با این عوضش میکنم ولی به این راحتی تو این شرایط پیدا نمیشه..

بازم ممنونم ازتون بابت راهنماییاتون

خوشحالم مشکلاتتون داره رفع میشه 

درمورد صدا بگم که جون به جون ماشین ایرانی کنی باز صدا داره 

حالا چون ماشین شما رنگ داره باعث تشدید شدنش میشه 

پیش یه صافکار برو بگو درهارو واست رگلاج کنه درب صندوق کاپوت 

اگر ماشین کفی داره پیچهای کنسول وسط رو سفت کن 

در اولین فرصت کمکهاتم نگاه کن درجه باد لاستیکهاتم چک کن

کار نشد نداره میخواد هرچی باشه قطعا مشکلت رفع میشه شایدم خودت زیاد حساس شدی

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری