ravenheart

انتخاب رله قوی تر برای پمپ بنزین

13 ارسال در این موضوع قرار دارد

سلام

چندی قبل بعد از یک‌ مسافرت طولانی و پر فشار وقتی رسیدم کاپوت رو زدم بالا تا حرارت موتور اون تو محبوس نشه و همینجوری کرمم‌ گرفت که در جعبه فیوز رو باز کنم‌.

وقتی در جعبه فیوز رو باز کردم دیدم رله پمپ بنزین داغه،داغ نه در حدی که دست رو بسوزونه ولی به طور محسوسی گرماش احساس می شد.

این در حالی بود که مابقی رله ها دماشون خیلی کمتر از این رله بود

حالا سوال اینجاس

میشه یک رله قوی تر برای پمپ بنزین انداخت که کمتر داغ کنه؟

اگر رله قوی تر بندازیم ممکنه به سیم‌کشی فشار بیاره؟

لطفا اگرم جواب می دید یک‌مقداری توضیحاتتون رو مفصل تر کنید چون زیاد از برق اطلاعاتی ندارم

با سپاس فراوان

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 3 ساعت قبل، ravenheart گفته است :

سلام

چندی قبل بعد از یک‌ مسافرت طولانی و پر فشار وقتی رسیدم کاپوت رو زدم بالا تا حرارت موتور اون تو محبوس نشه و همینجوری کرمم‌ گرفت که در جعبه فیوز رو باز کنم‌.

وقتی در جعبه فیوز رو باز کردم دیدم رله پمپ بنزین داغه،داغ نه در حدی که دست رو بسوزونه ولی به طور محسوسی گرماش احساس می شد.

این در حالی بود که مابقی رله ها دماشون خیلی کمتر از این رله بود

حالا سوال اینجاس

میشه یک رله قوی تر برای پمپ بنزین انداخت که کمتر داغ کنه؟

اگر رله قوی تر بندازیم ممکنه به سیم‌کشی فشار بیاره؟

لطفا اگرم جواب می دید یک‌مقداری توضیحاتتون رو مفصل تر کنید چون زیاد از برق اطلاعاتی ندارم

با سپاس فراوان

این رله که فرمودید رو من اصلا نمی دونم چیه و چه شکلیه. اما یه چیزی رو می دونم و اینه که این قسمت با توجه به دمای موتور و موارد دیگه که توسط طراحان این ماشین در نظر گرفته شدن ساخته شده و احتمالا نیازی به دستکاری نداره. چون تجربه چند ساله خودم و دوستان دیگه میگه با رانندگی های بعضا خیلی طولانی حتی در فصل ها و دماهای خیلی گرم هم برای این قطعه مشکلی به وجود نیومده. لزوما هر قطعه ای که گرم میشه نباید یه جوری خنکش کنیم.

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 6 ساعت قبل، endwaiter گفته است :

این رله که فرمودید رو من اصلا نمی دونم چیه و چه شکلیه. اما یه چیزی رو می دونم و اینه که این قسمت با توجه به دمای موتور و موارد دیگه که توسط طراحان این ماشین در نظر گرفته شدن ساخته شده و احتمالا نیازی به دستکاری نداره. چون تجربه چند ساله خودم و دوستان دیگه میگه با رانندگی های بعضا خیلی طولانی حتی در فصل ها و دماهای خیلی گرم هم برای این قطعه مشکلی به وجود نیومده. لزوما هر قطعه ای که گرم میشه نباید یه جوری خنکش کنیم.

عرض کردم

بنده زیاد سررشته ای در برق و الکترونیک‌ندارم واسه همینم پرسیدم

حالا فارغ از تمام‌ این داستانا

کلا اگر رله رو ظرفیتش رو ببریم بالا چه اتفاقی می افته؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 8 دقیقه قبل، ravenheart گفته است :

عرض کردم

بنده زیاد سررشته ای در برق و الکترونیک‌ندارم واسه همینم پرسیدم

حالا فارغ از تمام‌ این داستانا

کلا اگر رله رو ظرفیتش رو ببریم بالا چه اتفاقی می افته؟

رله به خودی خود نباید گرم بشه مگر اینکه حرارت از جای دیگه بهش منتقل بشه، اگه رله گرم بشه یا ظرفیتش پایین تر از جریان عبوریه یا سیم کشی خروجی افت جریان داره. قوی تر کردن رله هیچ آسیبی به هیچ جایی نمیرسونه حتی میتونی از رله های دابل کانتکت هم استفاده کنی که طول عمرشون بالاتر از رله های معمولیه، رله های برگشت فنری رو هم بهتره سراغشون نری

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 53 دقیقه قبل، darkfall گفته است :

رله به خودی خود نباید گرم بشه مگر اینکه حرارت از جای دیگه بهش منتقل بشه، اگه رله گرم بشه یا ظرفیتش پایین تر از جریان عبوریه یا سیم کشی خروجی افت جریان داره. قوی تر کردن رله هیچ آسیبی به هیچ جایی نمیرسونه حتی میتونی از رله های دابل کانتکت هم استفاده کنی که طول عمرشون بالاتر از رله های معمولیه، رله های برگشت فنری رو هم بهتره سراغشون نری

ممنونم از توضیحاتت

بفرمایید که آیا این قوی تر کردن رله در عملکرد پمپ بنزین هم تاثیر مثبتی داره؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 13 ساعت قبل، ravenheart گفته است :

سلام

چندی قبل بعد از یک‌ مسافرت طولانی و پر فشار وقتی رسیدم کاپوت رو زدم بالا تا حرارت موتور اون تو محبوس نشه و همینجوری کرمم‌ گرفت که در جعبه فیوز رو باز کنم‌.

وقتی در جعبه فیوز رو باز کردم دیدم رله پمپ بنزین داغه،داغ نه در حدی که دست رو بسوزونه ولی به طور محسوسی گرماش احساس می شد.

این در حالی بود که مابقی رله ها دماشون خیلی کمتر از این رله بود

حالا سوال اینجاس

میشه یک رله قوی تر برای پمپ بنزین انداخت که کمتر داغ کنه؟

اگر رله قوی تر بندازیم ممکنه به سیم‌کشی فشار بیاره؟

لطفا اگرم جواب می دید یک‌مقداری توضیحاتتون رو مفصل تر کنید چون زیاد از برق اطلاعاتی ندارم

با سپاس فراوان

سلام

این مشکل به دلیل استفاده از مغزی پمپ بنزین متفرقه یا ضعف در سیم کشی ایجاد خواهد شد

درواقع جریان نامناسب تولید شده از مغزی پمپ وسیم کشی فقط میتونه باعث این مشکل بشه

مقدار جریان رو برسی کنید وتست کنید سیم کشی هم گرم میشود

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 34 دقیقه قبل، Mehdi.T گفته است :

سلام

این مشکل به دلیل استفاده از مغزی پمپ بنزین متفرقه یا ضعف در سیم کشی ایجاد خواهد شد

درواقع جریان نامناسب تولید شده از مغزی پمپ وسیم کشی فقط میتونه باعث این مشکل بشه

مقدار جریان رو برسی کنید وتست کنید سیم کشی هم گرم میشود

کللهم پمپ فابریکه

سیم کشی رو حقیقتا تست نکردم ببینم گرم میشه یا نه

میشه سیم هایی رو که به سر سوکت میرسه رو هم با دست لمس کنم ببینم گرم شده یا نه؟آیا معیار قابل قبولیه؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 1 دقیقه قبل، ravenheart گفته است :

کللهم پمپ فابریکه

سیم کشی رو حقیقتا تست نکردم ببینم گرم میشه یا نه

میشه سیم هایی رو که به سر سوکت میرسه رو هم با دست لمس کنم ببینم گرم شده یا نه؟آیا معیار قابل قبولیه؟

روش مبتدی تست مدار وسیم کشی برسی گرمای تولید شده است

ولی معیار دقیقی نیست معیار اون رو باید با دوستانی که در این کار سررشته دارند مورد بحث قرار داد.

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 3 دقیقه قبل، Mehdi.T گفته است :

روش مبتدی تست مدار وسیم کشی برسی گرمای تولید شده است

ولی معیار دقیقی نیست معیار اون رو باید با دوستانی که در این کار سررشته دارند مورد بحث قرار داد.

حالا کلا آیا این مشکل تنها با یک رله رفع میشه یا باید کل دل و روده ی سیم کشی سفره بشه؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 5 دقیقه قبل، ravenheart گفته است :

حالا کلا آیا این مشکل تنها با یک رله رفع میشه یا باید کل دل و روده ی سیم کشی سفره بشه؟

توصیه من اینه که تا وقتی جریان از مقدار تایین شده در فیوز مشکلی ندارد دستکاری نشود

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری