amin6062

مباحث و مشکلات مربوط به کالیپر

12 ارسال در این موضوع قرار دارد

:salam:

دوستان کسی تجربه تعمیر کالیپر رو داره؟

واسه من لنت های سمت داخل زودتر از لنت های سمت خارج تموم میشه علتش از چی میتونه باشه؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 8 ساعت قبل، amin6062 گفته است :

:salam:

دوستان کسی تجربه تعمیر کالیپر رو داره؟

واسه من لنت های سمت داخل زودتر از لنت های سمت خارج تموم میشه علتش از چی میتونه باشه؟

سلام امین جان بیشتر میتونه ازشفت بوشهای کالیبر باشه که گریمپاژ میکنن و کالیبر به راراحتی عقب جلو نمیشه و لنتها در تماس با دیسک میمونن 

اکثراشفتها یا تحط فشار این تغییر شکل میدن و انحنا باعث میشه داخل بوش روون نباشن گاهی اوقات هم گردو خاک میگیرن و گریمپاژ میکنن بهترین کار اینه موقع تعویض لنت این شفتها در بیاد و هم داخل بوش و هم شفت شسته بشه و بعد گریس مناسب زده شه و چک شه که گردگیرهاش سالم باشه و خود شفت خمیدگی یا انحنا نداشته باشه و بسته شه در صورت خرابی گردگیر و شفت هم تو بازار هستش باید خرید و عوض کرد ولی متعصفانه مکانیکها اصلا توجه نمیکنن و فقط با روغندون مقداری بهش روغن میزنن و میبندن و چون روغن هم جذب خاک بالایی داره و داخلچرخ هم پر گردو خاکو نا خالصی هست بعد چندذ روز از قبلش هم سفتر میشه

%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85%20%D8%B3%

453531041photo_2017-02-10_15-20-56.jpg

 

ویرایش شده در توسط aidin1384
پسند شده توسط 6 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 8 ساعت قبل، aidin1384 گفته است :

سلام امین جان بیشتر میتونه ازشفت بوشهای کالیبر باشه که گریمپاژ میکنن و کالیبر به راراحتی عقب جلو نمیشه و لنتها در تماس با دیسک میمونن 

اکثراشفتها یا تحط فشار این تغییر شکل میدن و انحنا باعث میشه داخل بوش روون نباشن گاهی اوقات هم گردو خاک میگیرن و گریمپاژ میکنن بهترین کار اینه موقع تعویض لنت این شفتها در بیاد و هم داخل بوش و هم شفت شسته بشه و بعد گریس مناسب زده شه و چک شه که گردگیرهاش سالم باشه و خود شفت خمیدگی یا انحنا نداشته باشه و بسته شه در صورت خرابی گردگیر و شفت هم تو بازار هستش باید خرید و عوض کرد ولی متعصفانه مکانیکها اصلا توجه نمیکنن و فقط با روغندون مقداری بهش روغن میزنن و میبندن و چون روغن هم جذب خاک بالایی داره و داخلچرخ هم پر گردو خاکو نا خالصی هست بعد چندذ روز از قبلش هم سفتر میشه

%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85%20%D8%B3%

453531041photo_2017-02-10_15-20-56.jpg

 

پیرو پست دوستمون آیدین عزیز برای گریس کاری حتما از گریس سیلیکونی مخصوص کالیپر یا لیتیوم سفید مخصوص استفاده کنید.گریس سیلیکون هم نباید خاصیت چسبندگی بالا داشته باشه اینو گفتم چون بیشتر گریس سیلیکونهای داخل بازار داخل تیوب هستن و چسبندگیشون زیاده و بیشتر برای جاهایی استفاده میشه که میخان ضد آبش کنن.

پسند شده توسط 6 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

وقت بخیر

خب دوستان برای تمیز کردن همان قسمت گردگیرها از چی میتوان استفاده کرد؟

با بنزین یا گازوییل یا اسپری مخصوص هست که اون قسمت از کالیپر شستوشو داده بشه و کمی هم روغنی باشه که گردگیر خشک و شکننده نشه؟

یا اصلاً نیازی به این کار نیست؟

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 35 دقیقه قبل، hamid-fateh گفته است :

پیرو پست دوستمون آیدین عزیز برای گریس کاری حتما از گریس سیلیکونی مخصوص کالیپر یا لیتیوم سفید مخصوص استفاده کنید.گریس سیلیکون هم نباید خاصیت چسبندگی بالا داشته باشه اینو گفتم چون بیشتر گریس سیلیکونهای داخل بازار داخل تیوب هستن و چسبندگیشون زیاده و بیشتر برای جاهایی استفاده میشه که میخان ضد آبش کنن.

ببخشید گریس لیتیوم نسوز مناسبه؟

میخوام اون پین هارو با سنباده پوساب تمیزشون کنم و گریس بزنم

به نظرتون خود پیستون هم نیاز به تمیز شدن داره؟ اگه با خود نیروی ترمز درشون بیارم بعدا جا انداختنشون سخت نیست؟ 

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام من این مشکلو داشتم بوش های کالیپر جام کرده بودن تو جاده ترمز میزدم فرمون میلرزید وقتی باز کردم لنت یه سمت بیشتر خورده شده بود نصفه پایینیه دیسک بنفش شده بود و لنت سوخته بود دست میکشیدی پودر میشد میریخت زمین  یعنی زده بود همه رو با هم داغون کرده بود! البته فقط سمت راننده مجبور شدم همه رو عوض کنم 

پسند شده توسط 4 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 9 ساعت قبل، amin6062 گفته است :

ببخشید گریس لیتیوم نسوز مناسبه؟

میخوام اون پین هارو با سنباده پوساب تمیزشون کنم و گریس بزنم

به نظرتون خود پیستون هم نیاز به تمیز شدن داره؟ اگه با خود نیروی ترمز درشون بیارم بعدا جا انداختنشون سخت نیست؟ 

سلام امین جان به هیچ عنوان به پیستون دست نزن اگه کوچکترین مشکلی داشته باشه روغن میزنه البته من تا حالا ندیدم چرخ جلو روغن بزنه بیشتر سیلندر ترمز عقب روغن میزنه باید لوازمش عوض شه احتیاجی ام به تمیز کردن ندارن چون وکیومن و پشتشون روغن ترمزه گردو غبار راهی نداره اگرم بخوای تمیز کنی باید روغن ترمزو عوض کنی که اون داستانش جداست 

تمیز کردن با سمبادهخ پوستاپم فکر خوبیه جرمهارو به خوبی میبره فقط به شرطی که پینها تحط فشار تاب بر نداشته باشن اگه حس کردی کوچکترین تابی دارن و راحت جلو عقب نمیرن بعد تمیز شدن یا میخوای تو بوشها بچرخونیشون گیر میکنن عوضشون کن 

یه اسپری های ضد رسوبی ام هست تو بازار به اسم WD400یا40 هم ارزونن هم کارامد به خوبی جرمهارو میشورن و چون نی دارن جاهایی که دست نمیرسه راحت اسپری میشه راستی گردگیراشم مهمه نگاه کن اگه پوسیده یا پارست عوض کن اونجا پر گردو غباره و گردو غبارم دشمن گریس و روغن هستن مخصوصا روغن که گردو غبارو به خودش خیلی بیشتر جذب میکنه

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 10 ساعت قبل، amin6062 گفته است :

ببخشید گریس لیتیوم نسوز مناسبه؟

میخوام اون پین هارو با سنباده پوساب تمیزشون کنم و گریس بزنم

به نظرتون خود پیستون هم نیاز به تمیز شدن داره؟ اگه با خود نیروی ترمز درشون بیارم بعدا جا انداختنشون سخت نیست؟ 

ببخشید من جواب ندادم چون خودم هنوز گریس نتونستم پیدا کنم که مناسب باشه.این توصیه ها هم بنا به نوشته های سایتها و y/o/u*t/u/b/e عرض کردم.

پیستون بشرط سالم بودن گردگیر و نزدن روغن هیچ نیازی به تمیز کاری نداره.

اگر گریپاژ نکرده باشن برحتی در میان ولی اگر سفت شدن گردگیرشون رو بکش بیرون و کنی روغن ترمز با سرنگ بزن داخلش و با بازی کردن براحتی بیرون میان

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در ۱ ساعت قبل، aidin1384 گفته است :

سلام امین جان به هیچ عنوان به پیستون دست نزن اگه کوچکترین مشکلی داشته باشه روغن میزنه البته من تا حالا ندیدم چرخ جلو روغن بزنه بیشتر سیلندر ترمز عقب روغن میزنه باید لوازمش عوض شه احتیاجی ام به تمیز کردن ندارن چون وکیومن و پشتشون روغن ترمزه گردو غبار راهی نداره اگرم بخوای تمیز کنی باید روغن ترمزو عوض کنی که اون داستانش جداست  

سلام آقا ایدین:gol:

امروز بعد از ظهر رفتم دوتا پیچ کالیپر رو باز کردم و اوردمش بیرون فشارش که میدادم هر دو طرف نسبتا سفت فرو میرفت و برمیگشت بنظرم کج نشدن و فقط نیاز به تمیز کردن و گریس دارن.

البته باید گریسی باشه که نسوز باشه و هم اینکه روی مواد پلاستیکی اثر نذاره اگرنه اونی که دورش واشر داره متورم میشه و گیر میکنه داخل سیلندرش و گردگیرارو هم خراب میکنه.

پیستون هم به حدی نرم بود که با کف دست فشارش دادم در حد 5 ثانیه نزدیک یک سانتیمتر رفت داخل و بنظر نیاز به هیچکاری نداره.

فردا میرم گریس مناسب پیدا کنم واسش و درستشون کنم:salamaty:

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام من ی ۲۰۶ sd وی ۸ مدل ۸۶ دارم کالیپر چرخ عقب سمت چپ وقتی از ترمز دستی استفاده میکنم اهرمی که سیمه ترمز دستی بهش وصله گیر کرده و بر نمگرده تا با چوب بهش ضربه کوچیکی بزنم برگرده میخوستم ببینم چطوری میشه درستش کرد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری