9 ارسال در این موضوع قرار دارد

 هر یک از قطعات خودرو با توجه به عوامل مختلفی مثل برند؛ شرایط رانندگی؛ نگهداری؛ شرایط جاده و .... عمر متفاوتی دارند.

اما بیان نسبتا دقیق شرایط و عمر هر قطعه؛ کمک مناسبی به نگهداری و عیب یابی خودرو برای رانندگانی است که از خودروهای غیرصفر (مثل خودم:shock:) استفاده میکنند.

لذا از دوستان خواهشمندم حتی‌الامکان با بیان دقیق شرایط مرتبط با هر قطعه؛ عمر قطعات (به صورت زمانی و مسافت پیموده شده) تعویض یا تعمییری را بیان فرمایند. باشد که برای سایرین مفید افتد.

پسند شده توسط 6 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ارسال شده در (ویرایش شده)

لنت جلو اورجینال بوش جورید؛ رانندگی پیرمردی ۸۰-۹۰ هزار کیلومتر، پر شتاب ۶۰ هزار

لنت های مرغوب دیگه یه کم کمتر و لنت های معمولی باز هم کمتر

لنت عقب دیسکی اورجینال بین ۲۰ تا ۴۰ هزار کیلومتر

دیسک ترمز جلو و عقب ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار کیلومتر

واسکازین مرغوب دنده دستی میانگین ۴۰-۵۰ هزار کیلومتر، جنس معمولی ۳۰-۴۰ هزار تا

مایع خنک کننده رادیاتور ۲-۳ سال

ترموستات اصلی میانگین ۲ سال (عمر مفید)
روغن هیدرولیک و ترمز ۶۰ هزار کیلومتر

دیسک و صفحه خیلی اصلی والئو بسته به نوع رانندگی، ۸۰ تا ۱۲۰ هزار کیلومتر

تسمه تایم و دینام اورجینال ۷۰ تا ۹۰ هزار کیلومتر که برای احتیاط همه ۶۰ هزار تا تعویض می کنن

البته روشن کردن ماشین با هل (که خیلی غلطه) و تیک آف کردن به شدت روی عمرش تاثیرگذاره. دفترچه خودرو هم ۸۰ هزار رو پیشنهاد داده.

هرزگردهای اورجینال ۱۲۰ هزار کیلومتر

باتری آبی اسیدی و خشک اتمی میانگین ۳-۴ سال. باتری اتمی با تاریخ تولید ۲۰۰۸ و همچنان سالم در سال ۲۰۱۸ هم دیده شده.

لاستیک ایرانی ۵۰-۶۰ هزار کیلومتر، لاستیک خارجی ۷۰ و خارجی مرغوب تر مثل میشلن ۹۰ هزار کیلومتر که معمولا همه شون بعد از حدود ۵ سال خشک میشن.

روغن گیربکس اتومات در صورت تعویض ۳ لیتری هر ۱۵ تا ۲۰ هزار کیلومتر و در صورت تعویض کامل ۴۰ هزار کیلومتر (اینو جدی بگیرید)

ذغال دینام و استارت حدود ۱۰ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر

سیم کلاچ اگر روی ۱۰۰ هزار تا تعویض بشه بد نیست، هرچند ضروری هم نیست.

کمک جلو اورجینال میانگین ۱۵۰ هزار کیلومتر.

کمک عقب اورجینال میانگین ۲۰۰ هزار کیلومتر 

طبق و لوازم جلوبندی اورجینال میانگین ۳-۴ سال یا حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر که البته کلا جلوبندی رو نمیشه دقیق گفت. چون شرایط افراد مختلفه.

روغن موتور ایرانی معمولی ۶، ایرانی مرغوب ۸، خارجی معمولی ۸ و خارجی مرغوب ۱۰ هزار کیلومتر (با توجه به شرایط هوا و سوخت کشور ما)

فیلتر بنزین اورجینال تا ۱۵ هزار کیلومتر، اما ۱۲ هزار بهتره. فیلتر معمولی ۱۰ هزار کیلومتر. فیلتر فیک صفر کیلومتر. اصلا استفاده نکنید.

پمپ بنزین ایرانی شانسی از ۱۰ تا ۱۲۰ هزار کیلومتر. پمپ اورجینال میانگین ۱۷۰ هزار یا بیشتر.

کاتالیزور اگزوز بسته به جنس از ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار کیلومتر

شمع مرغوب با شرایط کشور ما ۲۵ و حداکثر ۳۰ هزار کیلومتر

شمع سوزنی بسته به جنس و مدل از ۶۰ تا ۱۲۰ هزار کیلومتر

سوزن انژکتور میانگین ۲۰۰ هزار کیلومتر

وایر اصلی میانگین ۱۲۰ هزار کیلومتر

کوئل اورجینال میانگین ۲۰۰ هزار کیلومتر

جعبه فرمان پمپ هیدرولیک اصلی بهتره روی ۱۲۰ هزار تا سرویس بشن

.

البته همه اینا به طور میانگین هست و بسته به شرایط خاص ممکنه یه قطعه ای روی ماشین یه نفر خیلی بیشتر یا کمتر از اینا کار کنه.

 

 

 

ویرایش شده در توسط endwaiter
پسند شده توسط 8 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ترموستات رو کم نگفتی؟ من ۸ ساله همین ترموستات روی ماشینه...مشکلی هم با عقربه دما نداشتم. حداقل من چیزی متوجه نشدم...همیشه حداکثر یه کم بالاتر از وسط وامیسته

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ارسال شده در (ویرایش شده)

در 7 دقیقه قبل، Ali207 گفته است :

ترموستات رو کم نگفتی؟ من ۸ ساله همین ترموستات روی ماشینه...مشکلی هم با عقربه دما نداشتم. حداقل من چیزی متوجه نشدم...همیشه حداکثر یه کم بالاتر از وسط وامیسته

 

من تجربه دوستان رو در این مورد گفتم. موقع گرم بودن ماشین که آمپر بالاست نشون نمیده. توی جاده و اتوبان نباید از درجه ترموستات پایینتر بیاد. حالا چه ۹۱، چه ۸۹ درجه. باید روی اون درجه بمونه. اگه تو جاده میاد پایینتر خرابه. البته تا چند درجه مهم نیست. اما اگه مثلا میاد روی ۸۰ یا پایینتر مرخصه.

من خودم پارسال قبل پاییز تامسون ۸۹ درجه انداختم، فعلا مشکلی نداره.

رو تیپ پنج قبلیم انداختم ۲-۳ سال کار کرد.

ویرایش شده در توسط endwaiter
پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 9 دقیقه قبل، endwaiter گفته است :

من تجربه دوستان رو در این مورد گفتم. موقع گرم بودن ماشین که آمپر بالاست نشون نمیده. توی جاده و اتوبان نباید از درجه ترموستات پایینتر بیاد. حالا چه ۹۱، چه ۸۹ درجه. باید روی اون درجه بمونه. اگه تو جاده میاد پایینتر خرابه. البته تا چند درجه مهم نیست. اما اگه مثلا میاد روی ۸۰ یا پایینتر مرخصه.

من خودم پارسال قبل پاییز تامسون ۸۹ درجه انداختم، فعلا مشکلی نداره.

رو تیپ پنج قبلیم انداختم ۲-۳ سال کار کرد.

۹۰ وسطه دیگه؟ پایین تر از ۸۰ دقیقا بعد از چه مدت رانندگی در اتوبان؟ چون اولش که خب عقربه پایینه!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دراتوبان اگه 80یا 75 بیاد ترموستات خرابه 

صبح هم میشه تست کرد 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در ۱ ساعت قبل، Ali207 گفته است :

۹۰ وسطه دیگه؟ پایین تر از ۸۰ دقیقا بعد از چه مدت رانندگی در اتوبان؟ چون اولش که خب عقربه پایینه!

اولش که خب سرده. بعدذاز حدود ۱۰ دقیقه گرم میشه و آمپر میاد بالا. وقتی به ۸۹ یا ۹۱ (بسته به ترموستات) می رسه، ترموستات مسیر رو باز می کنه و آب میره داخل رادیاتور خنک میشه و میاددموتور رو خنک می کنه. در این حالت اگه هوا سرد باشه، ممکنه آمپر (با ترموستات سالم) تا ۸۰ هم پایین بیاد و برگرده بالا. چون رادیاتور خیلی سرده. توی فصل گرما معمولا پایین نمیاد. ولی بعد از مثلا ۱۰ دقیقه رانندگی تو جاده یا اتوبان بدون ترافیک، باید روی همون وسطا ثابت بشه. اگه زیاد بیاد پایین خرابه.

صبح که ماشین سرده و روشن می کنی، بعد از رسیدن به خط وسط، شروع می کنه به پایین اومدن و برگشتن به بالا. اگه از ۸۰ پایینتر بره و برگرده خرابه.

فردا اینجوری تست کن.

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

هر دو مورد موثر هستند

ولی نوع رانندگی بیشتر از کیفیت قطعه تاثیر گزار.

 

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

روغن کاری قطعات ونوع روغن وکیفیت اون دراستارت اولیه مهمه و عمر قطعات را بالا میبره خصوصا خودروهایی که تایپیت استکانی ویا لیفتر دارن چند ثانیه اولیه روغن باید سریع به این قطعات ارسال بشه تا سایش بوجود نیاد 

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری