10 ارسال در این موضوع قرار دارد

ارسال شده در (ویرایش شده)

درود

امیدوارم تاپیک تکراری نباشه. البته جستجو کردم موردی نیافتم.

سرسیلندری که باز نشده و لبه های بالا که واشر درب سوپاپ میشینه روش سالمه، بعداز تعویض واشر نو چرا نشت روغن داره؟ رو دوتا ماشین این مشکلو دارم. رو یکی ایرانی، اون یکی تو مشمع طرح اصلی. با اولین استفاده نشت دادن.

جفتشونم از سمت جلو و بقل بالای ترموستات و تایم نشت دارن از بالای پیچ و پایین پیچها. درب سوپاپ سمت اتاق و سمت کوئل درب سوپاپ جلویی خشکن.

درب سوپاپا فابریک و سالم بدون چسب بستم.

ویرایش شده در توسط imsi
پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 13 دقیقه قبل، imsi گفته است :

درود

امیدوارم تاپیک تکراری نباشه. البته جستجو کردم موردی نیافتم.

سرسیلندری که باز نشده و لبه های بالا که واشر درب سوپاپ میشینه روش سالمه، بعداز تعویض واشر نو چرا نشت روغن داره؟ رو دوتا ماشین این مشکلو دارم. رو یکی ایرانی، اون یکی تو مشمع طرح اصلی. با اولین استفاده نشت دادن.

جفتشونم از سمت جلو و بقل بالای ترموستات و تایم نشت دارن از بالای پیچ و پایین پیچها. درب سوپاپ سمت اتاق و سمت کوئل درب سوپاپ جلویی خشکن.

درب سوپاپا فابریک و سالم بدون چسب بستم.

باید چسب مزدا هم می زدی. کلا تعویض واشر معمولا جالب نیست. در سوپاپ کامل تعویض بشه بهتره. مگر اینکه واشر واقعا جنسش عالی باشه، با این وجود باید زیرش خوب تمیز بشه و حتما چسب مزدا هم زده بشه.

پیچ ها هم نباید بیش از حد سفت بشن. چون در اثر حرارت خشک شدن و ممکنه ببرن.

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

بنده هم حدود ۳ سال پیش اقدام به تعویض کردم و البته جنس اصلی نصب نکردم و متفرقه بود که بعد از حدود ۶ماه دوباره شروع به نشت روغن اما خیلی کم داد و تا الان هم همون نشت خیلی کم هست.

فابریکی که از اول رو ماشین بود باز کردم چسب مزدا نداشت منم دیگه استفاده نکردم.

الان چند شده واشر درب قالپاق یا سوپاپ(نمیدونم کدومش درسته)؟ شرکتی جنس خوب هم داره؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ارسال شده در (ویرایش شده)

نیازی به چسب نداره. زیر کار که تمیز نباشه اون کار مردوده.

هرجا که واشر داره چسب نیاز نداره مگر سطح کار تخت نباشه یا مجبور به استفاده واشر خشک شده قبلی باشیم.

ضخامت واشر کافیه و با بسته شدن پیچها کاملا فشرده میشه واشر.

فاصله بین  پیچها نشت نداره، پس درب سوپاپ تاب نداره. فقط از بالا پایین پیچها نشت داره اونم با اولین استفاده.

ویرایش شده در توسط imsi
پسند شده توسط 4 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

روی موتور tu5 دونوع درب سوپاپ ایرانی نصب شده ، طرح شرکت مژده وصل و طرح شرکت ایده نگر. اغلب مواردی که من دیدم مژده وصل بوده که ظاهرا مطابق مدل فرانسوی هستش و راستش نمیدونم رو چه سالهایی و یا چه ماشینهایی ایده نگر نصب شده.

درب سوپاپ فابریک بین 5 تا 7 سال معمولا بدون نشتی هست و یا نشتی در حد بخار روغن داره و کار میده و بعد ازون:

-  اگر درب سوپاپ کامل تعویض بشه که با واشر هست کلا مشکلی نیست (البته نمونه اورجینال یا ایساکو فقط) و به هیچوجه هم بجز تمیزکاری محل نصب، استفاده از چسب و واشر اضافه ای لازم نیست. فقط هزینه این کار بالاتره بخصوص اگه بخواهید اورجینال بندازید. البته خود درب سوپاپ کلا قطعه خاصی نیست و فقط همون واشرشه که مهمه.

- اگر قصد تعویض واشر خالی دارید اولا فقط و فقط شرکتی یا اورجینال (به نظرم فقط با لیبل که در حال حاضر قابل تهیه است) بخرید. ثانیا متناسب با درب سوپاپ خودتون، واشر طرح مژده وصل یا ایده نگر تهیه کنید و با تمیز کاری کامل، بدون چسب واشر ساز (مزدا) و به گفته دوستمون با دقت در ترک بستن پیچها اقدام به تعویض کنید. خوبیه این کار اینه که می تونید واشر تنها رو با هزینه کمتر اورجینال بندازید.

شخصا یکبار تجربه تعویض با نوع بازاری رو داشتم که کمتر از یک سال دوام اورد و اخیرا با نمونه شرکتی عوض کردم که فعلا خوبه، یک دست هم اورجینال گرفتم که اگر باز مشکلی بود این دفعه این رو بندازم.

اما در مورد قیمت، پارسال ایرانیش جفتش حدود 30 تومن بود، الان هر عددش 32 تومنه قیمت شرکت و اورجینال هم هر عددش قیمت شرکت حدود 50 تومنه ولی خب معمولا بالاتر میدن. قیمت درب سوپاپ کامل هم  جفت ورودی خروجیش  حدود 150 تومن و اورجینال حدود 5 برابر اینه اگر گیر بیاد! 

اگر برای تهیه این موارد به مشکل برخوردید بفرمایید تا کمک کنم. 

پسند شده توسط 4 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

قیمت اورجینال پنج برابر نیست، خیلی کمتره. مگر بعضی فروشنده های بی وجدان که هرچی میاد دهنشون میگن.

من ندیدم تا حالا کسی واشر در سوپاپ بدون چسب عوض کنه و درست درمون بشه و چند سال بدون نشتی کار کنه. بعدش هم، چسب مزدا چیزی نیست که ضرری داشته باشه. بازم توصیه می کنم در کنار واشر حتما چسب مزدا بزنید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 13 دقیقه قبل، endwaiter گفته است :

قیمت اورجینال پنج برابر نیست، خیلی کمتره. مگر بعضی فروشنده های بی وجدان که هرچی میاد دهنشون میگن.

من ندیدم تا حالا کسی واشر در سوپاپ بدون چسب عوض کنه و درست درمون بشه و چند سال بدون نشتی کار کنه. بعدش هم، چسب مزدا چیزی نیست که ضرری داشته باشه. بازم توصیه می کنم در کنار واشر حتما چسب مزدا بزنید.

سری قبلی ایساکویی انداختم 2سال کار کرد بدون چسب

متفرقه 40 تومن 1عدد

تو مشمع فرانسوی  60 تومن 1عدد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 6 ساعت قبل، imsi گفته است :

درود

امیدوارم تاپیک تکراری نباشه. البته جستجو کردم موردی نیافتم.

سرسیلندری که باز نشده و لبه های بالا که واشر درب سوپاپ میشینه روش سالمه، بعداز تعویض واشر نو چرا نشت روغن داره؟ رو دوتا ماشین این مشکلو دارم. رو یکی ایرانی، اون یکی تو مشمع طرح اصلی. با اولین استفاده نشت دادن.

جفتشونم از سمت جلو و بقل بالای ترموستات و تایم نشت دارن از بالای پیچ و پایین پیچها. درب سوپاپ سمت اتاق و سمت کوئل درب سوپاپ جلویی خشکن.

درب سوپاپا فابریک و سالم بدون چسب بستم.

سلام من از روی کنجکاوی درب های سوپاپ رو باز کردم بعد از بسته شدن دیدم نشنی روغن دارن رفتم لوازم یدکی چند مدل داشت ایساکویی با فرانسوی که ایساکوی جفتش میگفت 60 فرانوسوی 140 با مکانیکم صحبت  کردم فهمید بد بستمش با روش حلزونی پیچ ها رو به ترتیب سفت کرد مشکل حل شد از چسب هم استفاده نکردم امیدوارم مفید باشه

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ارسال شده در (ویرایش شده)

در 19 ساعت قبل، imsi گفته است :

درود

امیدوارم تاپیک تکراری نباشه. البته جستجو کردم موردی نیافتم.

سرسیلندری که باز نشده و لبه های بالا که واشر درب سوپاپ میشینه روش سالمه، بعداز تعویض واشر نو چرا نشت روغن داره؟ رو دوتا ماشین این مشکلو دارم. رو یکی ایرانی، اون یکی تو مشمع طرح اصلی. با اولین استفاده نشت دادن.

جفتشونم از سمت جلو و بقل بالای ترموستات و تایم نشت دارن از بالای پیچ و پایین پیچها. درب سوپاپ سمت اتاق و سمت کوئل درب سوپاپ جلویی خشکن.

درب سوپاپا فابریک و سالم بدون چسب بستم.

دقیقا درسته اصلا نیازی به چسب نیست

نباید از چسب استفاده بشه

واشر سالم باشه نباید نشت بده مگر اینه قاب بالایی تاب داشته باشه نتونه فشار لازم ایجاد کنه 

واشر اصلی اورجینال هم شرکت دو مدل داره فرانسه ولی با قیمت های یکی کم یکی زیاد

واشر های ایرانی شرکتی هم خوب هستن با قیمت معقول

 

(  شرکت کارخانه هم  چسب نمیزنه به نمایندگی ها هم تاکید شده حین تعویض اصلا حق استفاده از چسب زدن ندارن ) حالا واشر درب سوپاپ باشه یا ترموستات یا هر چی .

تایپک هم داریم اینجا را مطالعه کن پست آقا یوسف هم بخون

احتمالا بخاطر حرارت بالای مانیفولد دود که این سمت هستش قاب بالایی تاب داره باید کامل تعویض کنید .

تذکر مدیر: پست شما مطابق قانون اول سایت ویرایش شد و شما یک تذکر دریافت کردید.

قانون شماره1) رعايت ادب و احترام در برابر ديگر کاربران براي فعاليت الزاميست در هنگام پاسخ گویی به سوالات کاربران از برخورد های تند و خشن،کل کل،دعوا و.. خودداری نمایید و به صورتی پاسخ دهید که موجب دلگرمی و ایجاد جو صمیمی میان کاربران گردد و از ایجاد و ادامه بحث های نامربوط به عنوان مبحث خودداری کنید. با هرگونه بی احترامی،تحریک دیگر کاربران و بر هم زدن جو انجمن به شدت برخورد خواهد شد

ویرایش شده در توسط 206
تذکر مدیریتی
پسند شده توسط 5 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تا جایی هم که بنده اطلاع دارم نباید به واشر درب سوپاپ چسب زد . 

همین چند وقت پیش هم شنیدم که در نمایندگی ها چسب زدن به واشر درب سوپاپ ممنوع شده .

مقدار سفت کردن پیچ های درب سوپاپ هم باید به میزان مناسب باشه . ( الان دقیق حضور ذهن ندارم چقدر باید تورک کشیده بشه )

اگر کمتر از میزان استاندارد سفت بشه امکان نشتی داره و اگر بیشتر از حد استاندارد سفت بشه هم خطر بریدن پیچ هست و همچنین بر خلاف تصور بعضی سفت کردن بیش از حد هم باعث نشتی میشه .

ترتیب بستن پیچ های درب سوپاپ ( و همچنین پیچ های  خیلی از قسمت های دیگه مثل سرسیلندر و کارتل و قاب روی میل سوپاپ های tu5 و .....)  باید به صورت حلزونی باشه . 

برای باز کردن از کناره ها به سمت وسط حلزونی 

برای بستن از وسط به سمت کناره ها  حلزونی

Cylinder_Head_Bolts.JPG

عکس ترتیب باز کردن حلزونی رو داره نشون میده . 

برای بستن هم برعکس شکل باید بسته بشه .  

پسند شده توسط 6 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری