saeid206h

راهی برای تخلیه گرمای زیر کاپوت ،به ویژه بعدازخاموش کردن خودرو.....

87 ارسال در این موضوع قرار دارد

ارسال شده در (ویرایش شده)

باسلام خدمت دوستان و با اجازه از مدیریت محترم

مبحثی میخاستم آغاز کنم در مورد پیدا کردن راهی  برای تخلیه و تهویه هوای گرم موتور بعد از خاموش کردن به ویژه در فصل گرما،

چون همانطور که میدانید گرما باعث فرسایش قطعات به ویژه باطری،دسته سیم،... میشود.

ترجیحا راهی ارایه دهید که از برق خود خودرو استفاده نشود.

باسپاس فراوان.:razz:

ویرایش شده در توسط saeid206h
پسند شده توسط 5 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 28 دقیقه قبل، saeid206h گفته است :

باسلام خدمت دوستان و با اجازه از مدیریت محترم

مبحثی میخاستم آغاز کنم در مورد پیدا کردن راهی  برای تخلیه و تهویه هوای گرم موتور بعد از خاموش کردن به ویژه در فصل گرما،

چون همانطور که میدانید گرما باعث فرسایش قطعات به ویژه باطری،دسته سیم،... میشود.

ترجیحا راهی ارایه دهید که از برق خود خودرو استفاده نشود.

باسپاس فراوان.:razz:

206 یه مزیت خوبی توی طراحی کاپوتش هست اونم هواکش روی کاپوت هست

عملا باعث تهویه نسبتا مناسب میشه و فکر نمیکنم نیاز به کار دیگه ای باشه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 3 دقیقه قبل، tukanet گفته است :

206 یه مزیت خوبی توی طراحی کاپوتش هست اونم هواکش روی کاپوت هست

عملا باعث تهویه نسبتا مناسب میشه و فکر نمیکنم نیاز به کار دیگه ای باشه

سلام

زیر اون هواکش با نوار درز گیر تقریبا آب بندی،زیاد تاثیری روی تهویه گرمای موتور ندارد.

هواکش روی کاپوت بیشتر برای هدایت هوا به سمت فیلتر هوای اتاق.

پسند شده توسط 7 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 5 دقیقه قبل، saeid206h گفته است :

سلام

زیر اون هواکش با نوار درز گیر تقریبا آب بندی،زیاد تاثیری روی تهویه گرمای موتور ندارد.

هواکش روی کاپوت بیشتر برای هدایت هوا به سمت فیلتر هوای اتاق.

سعید جان

درسته که هواکش در حرکت مجرای ورودی هوا برای کابین هست ولی وقتی توقف دارید جریان هوایی وجود نداره

با توجه به سیال بودن هوا ، گرما بالاتر قرار میگیره و عملا از قسمت بالاتر درب موتور و مقداریش از همون هواکش خارج میشه

گرمای موتور بعد از خاموش شدن هم فکر نکنم خسارت چندانی وارد کنه که بخوایم کاریش کنیم و به نظرم عایق کاری باتری و سیم ها گزینه بهتری هست

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سعید خان تاپیک بسیار جالب و خوبی را باز کردید انشالله که با هم اندیشی دوستان به نتیجه خوبی برسیم.

من هم همیشه گوشه ذهنم سر این حرارت وحشتناک موتور 206 درگیر هست ولی برخی مواقع که مناسب باشه چند لحظه ای کاپوت را بالا میزنم ولی خوب این حرکت خیلی هم منطقی و همه جا پسند نیست!!!

بعضی وقت ها که تو گرمای زیاد مسافت طولانی میام و ماشین را برای چند لحظه خاموش میکنم و بعد روشن میکنم آمپر بسیار بالا میره و تا زیر محدوده قرمز میاد در چنین مواردی دو بار کلید را تا مرحله قبل روشن شدن باز میکنم تا فن روشن بشه (منظور در حالت خاموش هست) در این صورت کمی از گرمای موتور کم میشه ولی خوب باتری با تکرار اون عمرش کم میشه!!

اگر چهموتور 206 با حرارت  بالا کار میکنه و این ویژگی ذاتی 206 هست و راهکارهای خنک کاری توسط مهندسین این گروه خودرو ساز تعبیه شده ولی بعد روانی اون کمی ذهن را درگیر میکنه. یادم میاد اوایل که 206 امده بود  درجه حرارت روی امپر بود که در سری های بعد به خاطر این که از شرکت سوال زیاد  در مورد حرارت بالا (90 درجه و بالاتر ) و نگرانی استفاده کنندگان بود کلا برداشتند و  الان عددی روی امپر نیست مگر کیلومتر های قبلی. الان بیشتر ماشین ها خصوصا ژاپنی 10 ساعت هم که رانندگی میکنیم آمپر یک میلی متر هم بالا نمیاد (مگر اینکه مشگل اساسی داشته باشه) ولی 206 هر لحظه روی یک دمایی هست!!!!!

 

پسند شده توسط 6 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 36 دقیقه قبل، mehrdadghp گفته است :

سعید خان تاپیک بسیار جالب و خوبی را باز کردید انشالله که با هم اندیشی دوستان به نتیجه خوبی برسیم.

من هم همیشه گوشه ذهنم سر این حرارت وحشتناک موتور 206 درگیر هست ولی برخی مواقع که مناسب باشه چند لحظه ای کاپوت را بالا میزنم ولی خوب این حرکت خیلی هم منطقی و همه جا پسند نیست!!!

بعضی وقت ها که تو گرمای زیاد مسافت طولانی میام و ماشین را برای چند لحظه خاموش میکنم و بعد روشن میکنم آمپر بسیار بالا میره و تا زیر محدوده قرمز میاد در چنین مواردی دو بار کلید را تا مرحله قبل روشن شدن باز میکنم تا فن روشن بشه (منظور در حالت خاموش هست) در این صورت کمی از گرمای موتور کم میشه ولی خوب باتری با تکرار اون عمرش کم میشه!!

اگر چهموتور 206 با حرارت  بالا کار میکنه و این ویژگی ذاتی 206 هست و راهکارهای خنک کاری توسط مهندسین این گروه خودرو ساز تعبیه شده ولی بعد روانی اون کمی ذهن را درگیر میکنه. یادم میاد اوایل که 206 امده بود  درجه حرارت روی امپر بود که در سری های بعد به خاطر این که از شرکت سوال زیاد  در مورد حرارت بالا (90 درجه و بالاتر ) و نگرانی استفاده کنندگان بود کلا برداشتند و  الان عددی روی امپر نیست مگر کیلومتر های قبلی. الان بیشتر ماشین ها خصوصا ژاپنی 10 ساعت هم که رانندگی میکنیم آمپر یک میلی متر هم بالا نمیاد (مگر اینکه مشگل اساسی داشته باشه) ولی 206 هر لحظه روی یک دمایی هست!!!!!

 

بسیار عالی

در کل نظر من یه صورت خلاصه اینکه:

_ در طبع گرم و موتور گرم بودن این موجود فضایی#206#هیچ شکی نیست و طراحیش همینی که هست،به قول هموطنان اذری زبان بودی که وار...

_ ولی گرما هم گرماست، گرما باعث فرسایش تدریجی میشه

یه فکر ی به حالش میکنیم...

پسند شده توسط 4 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام

من کمی صبر میکنم تا فن دور کند دما را بیاره  پایین بعد خاموش  میکنم. اینطوری بعد خاموشی فقط یه خط بالا میره حدود 100 که بعیده مشکل حادی پیش بیاره. 

 

پسند شده توسط 5 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 8 دقیقه قبل، piran گفته است :

با سلام

من کمی صبر میکنم تا فن دور کند دما را بیاره  پایین بعد خاموش  میکنم. اینطوری بعد خاموشی فقط یه خط بالا میره حدود 100 که بعیده مشکل حادی پیش بیاره. 

 

این نکته ای که من هم رعایت میکنم...

و خیلی خوبه

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من هیچ موقع صبر نمی کنم تا فن خاموش بشه. میرسم تو پارکینگ خاموش می کنم و میرم بالا. با احترام به نظر دوستان، به نظرم دنبال کردن این قضیه چیزی جز علاف کردن خودمون نیست. با همین وضعیت موجود، ماشین راحت ۱۰-۱۵ سال کار می کنه و بعد از این همه مدت، بالاخره دسته سیم باید تعویض بشه.  شما مثلا در روز دو سه ساعت (میانگین) از ماشین استفاده می کنی و دمای اون زیر مثل آتیشه. حالا یه ربع هم در زمان خاموش بودنش همین دما رو داشته باشه. اتفاقی براش نمیفته.

به قول یه بنده خدایی بود زمان بچگی مون نشون می داد که می گفت؛

مخم و مخم، مخالفم😐 

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

حرف شما متین

ولی اونایی که چندین ساعت استفاده میکنن چی؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری