endwaiter

چرخیدن چینی و الکترود شمع

17 ارسال در این موضوع قرار دارد

با سلام خدمت دوستان و اساتید

یه مشکلی برای شمع هام بوجود اومده. از اونجایی که تاپیک شمع قفل شده و این مشکل هم یه جورایی خاصه، براش تاپیک جدید ایجاد کردم.

من یک دست شمع دنسو سوزنی ایریدیوم روی ماشینم (تیپ ۶) نصب کردم و از کارکردش هم راضی بودم. از نظر اصالت شمع ۹۹/۹ درصد مطمئنم که تقلبی نیستن. چند روزی بود که ماشین موقع حرکت دو ثانیه ای گاز نمی خورد و یهو راه میفتاد. بعدش هم اون جون همیشه رو نداشت. بعد از یه سری بررسی ها، شمع ها رو باز کردم و دیدم که دو تا شمع سمت چپی (نزدیک ایسیو موتور)، چینی شون تا اون ته، با الکترود مرکزی، شل شدن و می چرخن. به هر کسی نشون دادم گفت تا حالا چنین چیزی ندیده. خود فروشنده داد تراشکاری بغل مغازش لبه هاشو پرس کرد. الان دیگه نمی چرخه، منتها نمی دونم درست کار کنه یا نه. حدود ۱۰-۱۵ هزار تا کار کردن که خب خیلی کمه و حداقل باید ۱۰۰ هزار تا کار می کرد. حالا می خوام بدونم دلیل این اتفاق چی بوده و اینکه با این عمل تراشکار مثل قبلش قابل استفاده هست یا نه؟

30rr_wp_20180728_19_56_50_rich.jpg

تنها چیزی که به عقل خودم می رسه اینه که شاید موتور رو شستم، آب اینجوریش کرده. اونم زمانی که موتور هنوز گرم بوده. با توجه به شکل کوئل که دو تای سمت چپ روشون بازه این حدس رو می زنم. چیز دیگه ای به عقلم نمی رسه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اساتید، کسی نظری نداره؟

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در در 1397/05/07, 13:41:03، endwaiter گفته است :

با سلام خدمت دوستان و اساتید

یه مشکلی برای شمع هام بوجود اومده. از اونجایی که تاپیک شمع قفل شده و این مشکل هم یه جورایی خاصه، براش تاپیک جدید ایجاد کردم.

من یک دست شمع دنسو سوزنی ایریدیوم روی ماشینم (تیپ ۶) نصب کردم و از کارکردش هم راضی بودم. از نظر اصالت شمع ۹۹/۹ درصد مطمئنم که تقلبی نیستن. چند روزی بود که ماشین موقع حرکت دو ثانیه ای گاز نمی خورد و یهو راه میفتاد. بعدش هم اون جون همیشه رو نداشت. بعد از یه سری بررسی ها، شمع ها رو باز کردم و دیدم که دو تا شمع سمت چپی (نزدیک ایسیو موتور)، چینی شون تا اون ته، با الکترود مرکزی، شل شدن و می چرخن. به هر کسی نشون دادم گفت تا حالا چنین چیزی ندیده. خود فروشنده داد تراشکاری بغل مغازش لبه هاشو پرس کرد. الان دیگه نمی چرخه، منتها نمی دونم درست کار کنه یا نه. حدود ۱۰-۱۵ هزار تا کار کردن که خب خیلی کمه و حداقل باید ۱۰۰ هزار تا کار می کرد. حالا می خوام بدونم دلیل این اتفاق چی بوده و اینکه با این عمل تراشکار مثل قبلش قابل استفاده هست یا نه؟

تنها چیزی که به عقل خودم می رسه اینه که شاید موتور رو شستم، آب اینجوریش کرده. اونم زمانی که موتور هنوز گرم بوده. با توجه به شکل کوئل که دو تای سمت چپ روشون بازه این حدس رو می زنم. چیز دیگه ای به عقلم نمی رسه.

سلام

چینی شمع از انتهای مهره اچار خور شکسته ؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 15 ساعت قبل، cadilac گفته است :

سلام

چینی شمع از انتهای مهره اچار خور شکسته ؟

سلام

خیر، چینی نشکسته. چینی تا اون ته، با الکترود مرکزی با هم می چرخن. البته یه تراشکار لبه شو جمع کرد. الان سفت شده. منتها خودش می گفت یه واشر داخلشه که اون از بین رفته اینجوری شده.

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 6 ساعت قبل، endwaiter گفته است :

سلام

خیر، چینی نشکسته. چینی تا اون ته، با الکترود مرکزی با هم می چرخن. البته یه تراشکار لبه شو جمع کرد. الان سفت شده. منتها خودش می گفت یه واشر داخلشه که اون از بین رفته اینجوری شده.

سلام

درعکس مشخصه اب روی بنده مهره چار خور مونده بوده حالت زنگ زدگی داره

داخل شمع که شکستم اون مهره اچار خور با رزوه ارتباط داره وبه سختی جدا میشه 

نوک الکترود که درون رزوه میره انتهای اون یه واشر ریز داره اون واشر به این راحتی از بین نمیره 2.اصلا اون قسمت مهره اچار خور پرس شده خیلی محکم هست وجدا نمیشد 

j0mo_78888.jpg

 

 شما بنده چینی را بادست نگه دار بنده فلزی رزوه ومهره اچار خور را بچرخون اون قسمت رزوه وبدنه با دست میچرخه ؟

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 2 ساعت قبل، cadilac گفته است :

سلام

درعکس مشخصه اب روی بنده مهره چار خور مونده بوده حالت زنگ زدگی داره

داخل شمع که شکستم اون مهره اچار خور با رزوه ارتباط داره وبه سختی جدا میشه 

نوک الکترود که درون رزوه میره انتهای اون یه واشر ریز داره اون واشر به این راحتی از بین نمیره 2.اصلا اون قسمت مهره اچار خور پرس شده خیلی محکم هست وجدا نمیشد 

j0mo_78888.jpg

 

 شما بنده چینی را بادست نگه دار بنده فلزی رزوه ومهره اچار خور را بچرخون اون قسمت رزوه وبدنه با دست میچرخه ؟

الان شما این عکسی که گذاشتی رو ببین، اون قسمت چینی که تو عکس مشخصه رو ببین، اون کامل می چرخه. با الکترود مرکزی.

خودم هم احتمال میدم آب توش رفته باشه. به خاطر شکل کوئل، دو تای سمت راستی چیزی نشدن. یعن آب بهشون نفوذ نکرده.

درود به شرفت با اون دقتت. من عکس رد آب رو ندیده بودم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 6 دقیقه قبل، endwaiter گفته است :

الان شما این عکسی که گذاشتی رو ببین، اون قسمت چینی که تو عکس مشخصه رو ببین، اون کامل می چرخه. با الکترود مرکزی.

خودم هم احتمال میدم آب توش رفته باشه. به خاطر شکل کوئل، دو تای سمت راستی چیزی نشدن. یعن آب بهشون نفوذ نکرده.

درود به شرفت با اون دقتت. من عکس رد آب رو ندیده بودم.

اگه کلا از بالای ترمینال شمع تا نوک الکترود می چرخه پس اون قسمت بدنه فلزی خلاصی پیدا کرده و جدا هست اما به این راحتی جدا نمیشه چون پرس شده 

در عکس رد اب در 2تای شمع سمت چپ مشخصه وتا تقریبا لبه مهره اچار خورد رسیده واین اب به این راحتی بخار نمیشه چون 2سانت اب جمع شده و بدلیل اینکه شما در دست اندازه و..حرکت کردی اب به بالاتر پرتاب شده واز بالای مهره اچار خور به درون قسمت فلزی و بنده فلزی شمع نفوذ کرده احتمالا به دلیل گرم وسرد شدن و...باعث خوردگی بدنه چینی شده که ازاد شده چرخیده و همینطور وایر شمع هم چون جرقه زده باعث flash over همشده رد خط های سیاه در روی بدنه چینی شمع مشخصه 

4x7j_30rr_wp_2_77777.jpg

دو تا شمع سمت راست اولی هم اب جمع شده بیشتره اما دومی کمتر وچون اب کمتری داشته با بالا پرتاب نشده که نفوذ کنه 

به نظر من شمع ها را باز کن با مولتی متر از قسمت ترمینال به نوک الکترود مقاومت اون را اندازه بگیر ببین قطع ارتباط نداره ؟

وهمینطور اتصال بدنه منفی ومثبت را کنترل کن ممکنه از ترینال شمع به بدنه اتصال باشه که ایراد داره 

گپ شمع هم کنترل کن مثل اینکه زیاد تر از حد استاندارد هست که نتونسته مخلوط بنزین وهوا را کامل بسوزونه ورنگ زرد به چینی نفوذ کرده 

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اگه هرز شده و چینی میچرخه احتمالا کمپرس سیلندر هم از کنار چینی شمع رد میشه و میزنه بالا... احتمالا زیاد شمعها تقلبی بودن و بهتره کلا 4 تاش رو عوض کنین

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 57 دقیقه قبل، _behzad_ گفته است :

اگه هرز شده و چینی میچرخه احتمالا کمپرس سیلندر هم از کنار چینی شمع رد میشه و میزنه بالا... احتمالا زیاد شمعها تقلبی بودن و بهتره کلا 4 تاش رو عوض کنین

 اصالت شمع ها رو پیگیری کردم. تقلبی نیستن.

در ۱ ساعت قبل، cadilac گفته است :

اگه کلا از بالای ترمینال شمع تا نوک الکترود می چرخه پس اون قسمت بدنه فلزی خلاصی پیدا کرده و جدا هست اما به این راحتی جدا نمیشه چون پرس شده 

در عکس رد اب در 2تای شمع سمت چپ مشخصه وتا تقریبا لبه مهره اچار خورد رسیده واین اب به این راحتی بخار نمیشه چون 2سانت اب جمع شده و بدلیل اینکه شما در دست اندازه و..حرکت کردی اب به بالاتر پرتاب شده واز بالای مهره اچار خور به درون قسمت فلزی و بنده فلزی شمع نفوذ کرده احتمالا به دلیل گرم وسرد شدن و...باعث خوردگی بدنه چینی شده که ازاد شده چرخیده و همینطور وایر شمع هم چون جرقه زده باعث flash over همشده رد خط های سیاه در روی بدنه چینی شمع مشخصه 

4x7j_30rr_wp_2_77777.jpg

دو تا شمع سمت راست اولی هم اب جمع شده بیشتره اما دومی کمتر وچون اب کمتری داشته با بالا پرتاب نشده که نفوذ کنه 

به نظر من شمع ها را باز کن با مولتی متر از قسمت ترمینال به نوک الکترود مقاومت اون را اندازه بگیر ببین قطع ارتباط نداره ؟

وهمینطور اتصال بدنه منفی ومثبت را کنترل کن ممکنه از ترینال شمع به بدنه اتصال باشه که ایراد داره 

گپ شمع هم کنترل کن مثل اینکه زیاد تر از حد استاندارد هست که نتونسته مخلوط بنزین وهوا را کامل بسوزونه ورنگ زرد به چینی نفوذ کرده 

الان سوالم اینه که شمع ها قابل استفاده هستن یا نه؟

فروشنده شمع با دهن تست کرد، هوا رو رد می کردن. اما بعد از پرس شدن توسط تراشکار، مقدار رد کردن هوا خیلی کم و جزیی شد. از نظر خود الکترود فکر نمی کنم مشکلی داشته باشن. چون با همون وضعیت چرخیدن هم بستم، ماشین درست کار می کرد.

حالا وقت کنم با مولتی متر تست می زنم و جابجاشون می کنم ببینم چی جواب میده.

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 7 دقیقه قبل، endwaiter گفته است :

 اصالت شمع ها رو پیگیری کردم. تقلبی نیستن.

الان سوالم اینه که شمع ها قابل استفاده هستن یا نه؟

فروشنده شمع با دهن تست کرد، هوا رو رد می کردن. اما بعد از پرس شدن توسط تراشکار، مقدار رد کردن هوا خیلی کم و جزیی شد. از نظر خود الکترود فکر نمی کنم مشکلی داشته باشن. چون با همون وضعیت چرخیدن هم بستم، ماشین درست کار می کرد.

حالا وقت کنم با مولتی متر تست می زنم و جابجاشون می کنم ببینم چی جواب میده.

میشه استفاده کرد منتهی باید بررسی کنی اتصالی به بدنه نداره یا شکستگی درون چینی نداره و..

اگه بچرخه گپ شمع از تنظیم خارج میشه مثلا یکی دومیل هم تاثیر داره چوناز محل اصلی جابجا شده 

اگر هم نچرخه ثابت شد باز چون تنظیم اولیه نیست شاید گپ شمع بیشتر شده حالا شما بررسی کن 

تونستی زمان شارژکوئل هر 4تاسیلندر رابررسی کن ببین تغییر نکرده ؟

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری