hassanz

دمای موتور در حین کولر گرفتن

35 ارسال در این موضوع قرار دارد

با سلام دوستان ماشین مدل 82 هست ، مشکل اینه وقتی کولر میگیرم روی درجه یک آمپر زیر 90 گاهی میاد روی 90 و دوباره برمیگرده اما وقتی درجه فن کولر رو میبرم روی 2 یا 3 امپر دمای آب کم کم میره روی 100 وایمیسته بعد اگر دوباره فن رو بیارم روی درجه 1 امپر همچنان همون 100 هست پایین نمیاد مگر کولر رو خاموش کنم . گاز کولر رو با دستگاه تازه زدم . فقط نکته ای که هست مخزن رو چک کردم به میزان کافی ضد یخ داشت اما درب مخزن رو که باز کردم صدای پیس داد . ممنون راهنماییم کنیم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 5 دقیقه قبل، hassanz گفته است :

با سلام دوستان ماشین مدل 82 هست ، مشکل اینه وقتی کولر میگیرم روی درجه یک آمپر زیر 90 گاهی میاد روی 90 و دوباره برمیگرده اما وقتی درجه فن کولر رو میبرم روی 2 یا 3 امپر دمای آب کم کم میره روی 100 وایمیسته بعد اگر دوباره فن رو بیارم روی درجه 1 امپر همچنان همون 100 هست پایین نمیاد مگر کولر رو خاموش کنم . گاز کولر رو با دستگاه تازه زدم . فقط نکته ای که هست مخزن رو چک کردم به میزان کافی ضد یخ داشت اما درب مخزن رو که باز کردم صدای پیس داد . ممنون راهنماییم کنیم

به نظرم مشکل خاصی نداری شما. اما کلا به تمام دارندگان خودروهای بیشتر از چند سال کار کرده توصیه می کنم رادیاتورشون رو در بیارن و لای پره های رادیاتور موتور و کولر رو با فشار شدید پمپ باد بگیرن تا تمیز بشه. چون به مرور زمان کثیف و کیپ میشه و هوا از بینشون خوب جریان پیدا نمی کنه.

البته با پمپ کارواشی هم میشه، منتها باید دقت کرد که پره ها رو له نکنه.

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ممنون از پاسخت فقط اینکه دماش بالاست طبیعیه ، و اینکه اون صدای پیس هنگام باز کردن در منبع طبیعی هست

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 21 دقیقه قبل، hassanz گفته است :

با سلام دوستان ماشین مدل 82 هست ، مشکل اینه وقتی کولر میگیرم روی درجه یک آمپر زیر 90 گاهی میاد روی 90 و دوباره برمیگرده اما وقتی درجه فن کولر رو میبرم روی 2 یا 3 امپر دمای آب کم کم میره روی 100 وایمیسته بعد اگر دوباره فن رو بیارم روی درجه 1 امپر همچنان همون 100 هست پایین نمیاد مگر کولر رو خاموش کنم . گاز کولر رو با دستگاه تازه زدم . فقط نکته ای که هست مخزن رو چک کردم به میزان کافی ضد یخ داشت اما درب مخزن رو که باز کردم صدای پیس داد . ممنون راهنماییم کنیم

سلام

کدوم منطقه هستید؟

وآیا با روشن کردن کولر دور تند روشن میشه ؟

گاز کولر رو با چه دستگاهی زدید؟متمعا هستید دقیق کم یا زیاد نیست ؟

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 2 دقیقه قبل، Mehdi.T گفته است :

سلام

کدوم منطقه هستید؟

وآیا با روشن کردن کولر دور تند روشن میشه ؟

گاز کولر رو با چه دستگاهی زدید؟متمعا هستید دقیق کم یا زیاد نیست ؟

منطقه 10 ، نه با روسن شدن کولر فقط دور کند کار میکنه ، گاز رو با دستگاه زدم دقیقه دقیقه چون عید گاز زدم و خیلی خوب داشت کار میکرد تا چند روز پیشم خوب بود ولی الان چون هوا گرم شده و مجبورم بذارم روی 2 یا 3 متوجه این اتفاق شدم قبلا فقط میذاشتم روی 1؟ من میگم اون صدای پیس رو هنگامی که درب مخزن رو باز میکنیم ربطی نداره بهش؟ مثلا نمیدونم مثل هواگیری بخواد 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 1 ساعت قبل، hassanz گفته است :

منطقه 10 ، نه با روسن شدن کولر فقط دور کند کار میکنه ، گاز رو با دستگاه زدم دقیقه دقیقه چون عید گاز زدم و خیلی خوب داشت کار میکرد تا چند روز پیشم خوب بود ولی الان چون هوا گرم شده و مجبورم بذارم روی 2 یا 3 متوجه این اتفاق شدم قبلا فقط میذاشتم روی 1؟ من میگم اون صدای پیس رو هنگامی که درب مخزن رو باز میکنیم ربطی نداره بهش؟ مثلا نمیدونم مثل هواگیری بخواد 

صدای پیس طبیعیه. منظور آقا مهدی کدوم منطقه از ایران بود که ظاهرا شما تهران تشریف داری.

اگه آمپرت اونقدر بالا میره و فقط دور کند فن کار می کنه، یه چیزی ایراد داره. مطمئنی دور تند کار نمی کنه؟

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ارسال شده در (ویرایش شده)

در 30 دقیقه قبل، endwaiter گفته است :

صدای پیس طبیعیه. منظور آقا مهدی کدوم منطقه از ایران بود که ظاهرا شما تهران تشریف داری.

اگه آمپرت اونقدر بالا میره و فقط دور کند فن کار می کنه، یه چیزی ایراد داره. مطمئنی دور تند کار نمی کنه؟

والا مطمئن نیستم  دور تند رو باید تستش کنم  اگر دور تند درست باشه باید آمپر در زمان کولر گرفتن به چه درجه ای باید برسه تا دور تند کار کنه ؟؟؟، در حال حاضر آمپر میره  دقیقا روی 100 وایمیسته ! ممنون میشم کمکم کنید 

ویرایش شده در توسط hassanz

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در ۱ ساعت قبل، hassanz گفته است :

والا مطمئن نیستم  دور تند رو باید تستش کنم  اگر دور تند درست باشه باید آمپر در زمان کولر گرفتن به چه درجه ای باید برسه تا دور تند کار کنه ؟؟؟، در حال حاضر آمپر میره  دقیقا روی 100 وایمیسته ! ممنون میشم کمکم کنید 

در حالت نرمال روی حدود ۹۷ باید دور کند بزنه. به ۱۰۵ هم برسه دور تند. اگه رو دمای ۱۰۰ درجه دور تند کار می کنه پس فن موردی نداره. فقط رادیاتور رو تمیز کن تا جریان هوا راح تر بین پره هاش گردش کنه. احتمالا آمپرت هم کمی بیاد پایین تر. البته کلا تیپ دو رو تو فصل گرما زیاد بهش فشار نیار. چون بهر حال مقاومت موتور TU5 رو که نداره.

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 4 دقیقه قبل، endwaiter گفته است :

در حالت نرمال روی حدود ۹۷ باید دور کند بزنه. به ۱۰۵ هم برسه دور تند. اگه رو دمای ۱۰۰ درجه دور تند کار می کنه پس فن موردی نداره. فقط رادیاتور رو تمیز کن تا جریان هوا راح تر بین پره هاش گردش کنه. احتمالا آمپرت هم کمی بیاد پایین تر. البته کلا تیپ دو رو تو فصل گرما زیاد بهش فشار نیار. چون بهر حال مقاومت موتور TU5 رو که نداره.

یعنی شما میگید طبیعیه فقط من فن رو تمیز کنم  همین! مطمئن باشم دمای 100 درجه با کولر ماشین رو اذیت نمیکنه؟؟؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در ۱ ساعت قبل، endwaiter گفته است :

در حالت نرمال روی حدود ۹۷ باید دور کند بزنه. به ۱۰۵ هم برسه دور تند. اگه رو دمای ۱۰۰ درجه دور تند کار می کنه پس فن موردی نداره. فقط رادیاتور رو تمیز کن تا جریان هوا راح تر بین پره هاش گردش کنه. احتمالا آمپرت هم کمی بیاد پایین تر. البته کلا تیپ دو رو تو فصل گرما زیاد بهش فشار نیار. چون بهر حال مقاومت موتور TU5 رو که نداره.

این دماهایی که میگین برای حالت نرمال هستش؟ موقع کولر گرفتن نباید تغییر بکنه؟

در ۱ ساعت قبل، hassanz گفته است :

یعنی شما میگید طبیعیه فقط من فن رو تمیز کنم  همین! مطمئن باشم دمای 100 درجه با کولر ماشین رو اذیت نمیکنه؟؟؟

سلام دوست عزیز. منم چنین مشکل رو دارم. اتفاقاً ماشینم مدل ۸۲ هست. تیپ ۴. به این صورت که با روشن شدن کولر،فن با دورتند کار نمیکنه مگر اینکه دما ۱۰۵ رو رد کنه و اونموقع دور تند روشن میشه. و اینجوری اغلب دما موقع روشن بودن کولر حول ۱۰۰ درجه میمونه. منم نگرانم که این مساله به موتور آسیب بزنه. یه سوال، کولر شما زود به زود اتومات میکنه؟ 

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری