n2o

تجربه کن از یاز کردن 2 موتور با یک کد (nfu)

18 ارسال در این موضوع قرار دارد

سلام دوستان من قصد داشتم یه موتور تیونیگ شده ب ای خودم درست کنم دوست داشتم شما هم توی این امر کمکم کنید

در درجه اول من 2 تا موتور خریدم 

اولی روی درب موتور یه کد و نوشته xsara بود و بلوک سیلندر نوشته nfu بود

دومی هم روی بلوک سیلندر  نوشته  nfu بود

جفت موتور ها رو باز کردم ببنم کدومشون قطعاتش بهتر که دوتا یکی کنم

حالا.......

وقتی جفتش رو باز کردم متوجه یه چیز خاص شدم 

موتور اولی که نوشته xsara روش بود تقربیا تمامی اجزای موتور نسبت به دومی سبک تر بود 

از میل لنگ.گرفته تا شاتون ها و پولی سر میل سوپاپ گرفته تا الا اخر

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام دوست گرامی.

پلاک روی موتور دیگه چه کدی داره؟

سرسیلندرش مثل tu5های ماست یا فرق داره؟

از فولی های میل سوپاپ هم عکس بدید شاید ادجاست باشن.😉

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

هیچ کدی دیگه ای نداره تعجبم دقیقا برای همینه 

این میل لنگ مال موتور دومی هست 

IMG_۲۰۱۸۰۶۰۶_۱۹۴۰۰۵.jpg

اینم مال موتور xsara هست ولی با اینگه ریخته گری دقیقی نداره سبکتره

IMG_۲۰۱۸۰۶۰۶_۱۹۳۹۴۳.jpg

روی پیستون های xsara رد سوپاپ افتاده فکر کنم لیفت بیشتری داره 

البته فقط سوپاپ دود

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام تایپیک جالبی هست امیدوارم تو کارتون موفق باشید و تایپیک هم ادامه بدید و تمام گزارش کارهاتونو رو توش بگید ما هم دنبال کنیم و استفاده کنیم 

لطفا عکسهایی هم از هر دو موتور بزارید

با گوگل کروم مدل دقیق موتور رو به اینگلیسی تایپ کنید و کلمه فارسی نزارید یایتهای خارجیرو میاره  شاید از سایتهای خارجی بتونید اطلاعاتی پیدا کنید خود گوگل هم که مترجم داره میزنید به راحتی ترجمه میکنه سایتو، البته ترجمش دقیق و بی نقص نیست ولی کار راه اندازه 

من این روش خیلی وقتها بدردم خورده

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

حتی کارتل ها هم فرق دارن مال xsara واشر دار هست

IMG_20180605_200723.jpg

شاتون های xsara لاغر تر از اون یکی هست و وزنشون هم پاییت تره ولی ریخته گیری موتور دومی شاتون هاش دقیقتره

ازش عکس ندارم برسم خونه گرفتم

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

این شاتون های xsaraهست گنبدی شکل و سوپاپ های دود روی پیستون رد انداختن حالا نمیدونم بخاطر لیفت میل سوپاپ هست یا نه

IMG_20180606_204416.jpg

IMG_20180606_204504.jpg

این هم شاتون اون یکی موتور هست لبه های این یکی تخت هست ولی xsaraگرد و اگرم دقت کنید  شاتون های xsara لاغر تر هست

IMG_20180606_204404.jpg

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ارسال شده در (ویرایش شده)

حروف حک شده روی بلوک سیلندرxsaran البته ناگفته نمونه روی درب موتور ارم زانتیا خورده بود

 

Nfu.   10fx5n

Psa2310786

یه سئوال دوستان چطور میشه لیفت میل سوپاپ ها رو فهمید 

ویرایش شده در توسط n2o
پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خط سوپاپ روی هر ۴تا پیستون افتاده؟اگه آره‌

احتمال بسیار زیاد لیفت بالا باشه میل سوپاپش از فولی میل سوپاپ عکس لطف میکنید؟

میل لنگ اولی جای یاتاقان ها خطوخش داره اگه قرار استفاده کنید حتما بدید تراشکار برای ساعت گذاری.عکسهای تفاوت موتور ۱۰۶ و ۲۰۶ رو داشتم پیدا کنم براتون میفرستم حتما.

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اینام عکس های فولی میل سوپاپ

البته من میل لنگ رو میخام سبک سازی بکنم به نظرتون کدومشون استفاده کنم

IMG_20180606_204438.jpg

IMG_20180606_204449.jpg

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ارسال شده در (ویرایش شده)

در 3 ساعت قبل، n2o گفته است :

حروف حک شده روی بلوک سیلندرxsaran البته ناگفته نمونه روی درب موتور ارم زانتیا خورده بود

 

Nfu.   10fx5n

Psa2310786

یه سئوال دوستان چطور میشه لیفت میل سوپاپ ها رو فهمید 

ارم سیتروعن هست دیگه در اصل دو برند پژو و سیتروعن یکی هست و اکثرا موتورهاشون مشترکه همین موتور tu3 و tu5 رو مدلهای زیادی از سیتروعن بوده 

در مورد اون دو فولی سوپاپ تعداد دندونه هاشون مساویه؟

رو یکیشون نوشته ۳۰۹ و یکی ۳۱۰ و رو یکیشون با شش نقطه و یکیشون پنج نقطه علامت خورده

که احتمالا تفاوتهای مختصری دارن یه دندونه وسط هر دو فولی هست که فاصلش از حفره تایم  بالای فولی متفاوته 

به نظرم از هر سر سیلندری استفاده میکنی همون فولی که روش نصب بوده بنداز 

ویرایش شده در توسط aidin1384
پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری