NAKOOT

مشکلات عجیب 206 خسته من!

33 ارسال در این موضوع قرار دارد

درود و وقت بخیز

من یه 206 تیپ 2 مدل 83 دارم که جدیدا ایراداتی پیدا کرده که کلافم کرده! :/

می‌دونم سن و سال ماشین بالاست ولی اینقدر که این داره من رو اذیت می‌کنه بلیزر 40 سالم اذیت نمی‌کنه!

مجبور هم هستم باهاش بسازم و فکر کنم سر همین لوس کرده خودش رو :دی

ایراد از جایی شروع شد که یهو ماشین شروع کرد از کنار فیلتر روغن به اینور و اونور روغن پاشید! (حتی هنوز شک دارم از اونجا می پاشه اما جایی دیگه ای نیست اون اطراف!) در حدی که دود از ماشین راه می افتاد!

از تعویض چندین باره روغن، فیلتر روغن و درب فیلتر شروع کردم (نمونه اصلی) تا پایه فیلتر و امروز هم اویل پمپ و فشنگی و سوکت فشنگی!

مشکل کم شده اما وقتی ماشین داغ می‌کنه (حتی اگر دمای آب پایین باشه) وقتی ثابت می‌شم (توی ترافیک یا موقع پارک) چراغ روغن و STOP شروع می کنه به چشمک و بوق زدن!

این از یک طرف، ماشین شدیدا کم شتاب شده و حتی به تازگی توی سرعت کپ هم می کنه و انگار یه چیزی می‌کشتش عقب و ول می کنه!

سنسور مپ رو شستم، استپر رو شستم، فیلتر هوا و حتی باکس فیلتر هوا رو هم عوض کردم! شمع نوی انگلیسی (احتمالا انگلیس چین :دی) انداختم.

خیر از جوونیتون ببینید خسته شدم دیگه از بس تو مکانیکی بودم، من رو لطفا راهنمایی بکنید چه کنم با این شیر زخمی :دی

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 38 دقیقه قبل، NAKOOT گفته است :

درود و وقت بخیز

من یه 206 تیپ 2 مدل 83 دارم که جدیدا ایراداتی پیدا کرده که کلافم کرده! :/

می‌دونم سن و سال ماشین بالاست ولی اینقدر که این داره من رو اذیت می‌کنه بلیزر 40 سالم اذیت نمی‌کنه!

مجبور هم هستم باهاش بسازم و فکر کنم سر همین لوس کرده خودش رو :دی

ایراد از جایی شروع شد که یهو ماشین شروع کرد از کنار فیلتر روغن به اینور و اونور روغن پاشید! (حتی هنوز شک دارم از اونجا می پاشه اما جایی دیگه ای نیست اون اطراف!) در حدی که دود از ماشین راه می افتاد!

از تعویض چندین باره روغن، فیلتر روغن و درب فیلتر شروع کردم (نمونه اصلی) تا پایه فیلتر و امروز هم اویل پمپ و فشنگی و سوکت فشنگی!

مشکل کم شده اما وقتی ماشین داغ می‌کنه (حتی اگر دمای آب پایین باشه) وقتی ثابت می‌شم (توی ترافیک یا موقع پارک) چراغ روغن و STOP شروع می کنه به چشمک و بوق زدن!

این از یک طرف، ماشین شدیدا کم شتاب شده و حتی به تازگی توی سرعت کپ هم می کنه و انگار یه چیزی می‌کشتش عقب و ول می کنه!

سنسور مپ رو شستم، استپر رو شستم، فیلتر هوا و حتی باکس فیلتر هوا رو هم عوض کردم! شمع نوی انگلیسی (احتمالا انگلیس چین :دی) انداختم.

خیر از جوونیتون ببینید خسته شدم دیگه از بس تو مکانیکی بودم، من رو لطفا راهنمایی بکنید چه کنم با این شیر زخمی :دی

به طبع بهترین کار رد کردنشه. ولی اگر من باشم، همچین ماشینی رو موتورشو رو پیش یه مکانیک خوب و حرفه ای، کامل باز می کنم می ریزم پایین و تمام قسمت ها رو بررسی می کنم و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض می کنم.

کلا باید از نو جمع بشه. مثل کامپیوتری که قاطی کرده و کلا ریستش می کنی، اینم دیگه با کارکرد احتمالا بالاش وقت ریست شدنشه.

این نظر منه.

پسند شده توسط 4 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 57 دقیقه قبل، NAKOOT گفته است :

درود و وقت بخیز

من یه 206 تیپ 2 مدل 83 دارم که جدیدا ایراداتی پیدا کرده که کلافم کرده! :/

می‌دونم سن و سال ماشین بالاست ولی اینقدر که این داره من رو اذیت می‌کنه بلیزر 40 سالم اذیت نمی‌کنه!

مجبور هم هستم باهاش بسازم و فکر کنم سر همین لوس کرده خودش رو :دی

ایراد از جایی شروع شد که یهو ماشین شروع کرد از کنار فیلتر روغن به اینور و اونور روغن پاشید! (حتی هنوز شک دارم از اونجا می پاشه اما جایی دیگه ای نیست اون اطراف!) در حدی که دود از ماشین راه می افتاد!

از تعویض چندین باره روغن، فیلتر روغن و درب فیلتر شروع کردم (نمونه اصلی) تا پایه فیلتر و امروز هم اویل پمپ و فشنگی و سوکت فشنگی!

مشکل کم شده اما وقتی ماشین داغ می‌کنه (حتی اگر دمای آب پایین باشه) وقتی ثابت می‌شم (توی ترافیک یا موقع پارک) چراغ روغن و STOP شروع می کنه به چشمک و بوق زدن!

این از یک طرف، ماشین شدیدا کم شتاب شده و حتی به تازگی توی سرعت کپ هم می کنه و انگار یه چیزی می‌کشتش عقب و ول می کنه!

سنسور مپ رو شستم، استپر رو شستم، فیلتر هوا و حتی باکس فیلتر هوا رو هم عوض کردم! شمع نوی انگلیسی (احتمالا انگلیس چین :دی) انداختم.

خیر از جوونیتون ببینید خسته شدم دیگه از بس تو مکانیکی بودم، من رو لطفا راهنمایی بکنید چه کنم با این شیر زخمی :دی

سلام دوست عزیز اگه میخایی نگر داریش یکم باید خرج کنی منم این بلا ها سرم اومد. اینکه میگی یهو کپ میکنه بعد کار کردن و داغ شدن پیش میاد یا همینطوری؟ اگه داغ میشه اینجوری میشه مرب.ط به کویل یا پمپ بنزینه.  تو حالت سرد و گرم یهو هرچی گاز میدی نمیره؟ این مشکل واسم پیش اومد که واشر سرسیلندر زد . روغن ریزی داشت پایه فیلتر میدادی برات باز میکردن چرا فشنگی اویل پمپ عوض کردی؟ کلا روغن ریزیش باید بگیری. دیاگ زدی؟ علایم واشر سرسیاندر نداره؟ آب چک کن چند وقته عوض نکردی؟

یری

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 1 ساعت قبل، NAKOOT گفته است :

این از یک طرف، ماشین شدیدا کم شتاب شده و حتی به تازگی توی سرعت کپ هم می کنه و انگار یه چیزی می‌کشتش عقب و ول می کنه!

 

سلام

اگر کپ میکنه برنامه ای سی هم میشه که باید دانلود کنی

شما باید ببینی دریچه گاز کامل باز میشه یا نه 

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 10 ساعت قبل، endwaiter گفته است :

به طبع بهترین کار رد کردنشه. ولی اگر من باشم، همچین ماشینی رو موتورشو رو پیش یه مکانیک خوب و حرفه ای، کامل باز می کنم می ریزم پایین و تمام قسمت ها رو بررسی می کنم و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض می کنم.

کلا باید از نو جمع بشه. مثل کامپیوتری که قاطی کرده و کلا ریستش می کنی، اینم دیگه با کارکرد احتمالا بالاش وقت ریست شدنشه.

این نظر منه.

درود

گفتم که نمی شه ردش کرد، فعلا باید باهاش بسوزم و بسازم :(

موتورش رو 7-8 ماه پیش آوردیم پایین و میزونش کردیم فرستادیم بالا.

در 10 ساعت قبل، hamidgipsy2000 گفته است :

سلام دوست عزیز اگه میخایی نگر داریش یکم باید خرج کنی منم این بلا ها سرم اومد. اینکه میگی یهو کپ میکنه بعد کار کردن و داغ شدن پیش میاد یا همینطوری؟ اگه داغ میشه اینجوری میشه مرب.ط به کویل یا پمپ بنزینه.  تو حالت سرد و گرم یهو هرچی گاز میدی نمیره؟ این مشکل واسم پیش اومد که واشر سرسیلندر زد . روغن ریزی داشت پایه فیلتر میدادی برات باز میکردن چرا فشنگی اویل پمپ عوض کردی؟ کلا روغن ریزیش باید بگیری. دیاگ زدی؟ علایم واشر سرسیاندر نداره؟ آب چک کن چند وقته عوض نکردی؟

یری

درود

پایه فیلتر رو که توی توضیحات نوشتم که عوضش کردم. دیاگ همین دیروز زدم می گه ایراد در سنسور اکسیژن، سنسور رو ژاپنی یک ماه نیست انداختم :(

چراغ چک هم جدیدا تا می گی دل من و دل تو روشن می شه!

آب خیلی وقته کم نکرده.

در 9 ساعت قبل، cadilac گفته است :

سلام

اگر کپ میکنه برنامه ای سی هم میشه که باید دانلود کنی

شما باید ببینی دریچه گاز کامل باز میشه یا نه 

درود

کجا باید بدم برام بریزن؟ چون تا جایی که می دونم یه سری این کاره نیستن بدتر همه چی رو خراب می کنن.

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 18 دقیقه قبل، NAKOOT گفته است :

 

درود

کجا باید بدم برام بریزن؟ چون تا جایی که می دونم یه سری این کاره نیستن بدتر همه چی رو خراب می کنن.

سلام

اکثرمکانیک ها انجام میدن

اما نمایندگی یادگارامام قدیمیه ولپ تاب هم داره 

  از دوستان بپرس ادرس بگیر

 

در 20 دقیقه قبل، NAKOOT گفته است :

پایه فیلتر رو که توی توضیحات نوشتم که عوضش کردم. دیاگ همین دیروز زدم می گه ایراد در سنسور اکسیژن، سنسور رو ژاپنی یک ماه نیست انداختم :(

 

اگر دوباره ایراد سنسوراکسیژن میده متن خطا چیه ؟

سنسورها تقلبیه حواست باشه گرمکن اونا کیفیت نداره بعد از یه مدت خطا میده

حتی به نظرم کارکرده به جای نو میفروشن 

 

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 16 دقیقه قبل، NAKOOT گفته است :

درود

گفتم که نمی شه ردش کرد، فعلا باید باهاش بسوزم و بسازم :(

موتورش رو 7-8 ماه پیش آوردیم پایین و میزونش کردیم فرستادیم بالا.

درود

پایه فیلتر رو که توی توضیحات نوشتم که عوضش کردم. دیاگ همین دیروز زدم می گه ایراد در سنسور اکسیژن، سنسور رو ژاپنی یک ماه نیست انداختم :(

چراغ چک هم جدیدا تا می گی دل من و دل تو روشن می شه!

آب خیلی وقته کم نکرده.

درود

کجا باید بدم برام بریزن؟ چون تا جایی که می دونم یه سری این کاره نیستن بدتر همه چی رو خراب می کنن.

برای نصب برنامه و اینجور داستانا، برو خیابون استخر. از بالا به پایین، نرسیده به زین الدین، آقای امامی، چند تا دهنه پایینترش هم آقای حیدری، کارشون خوبه.

شما قبل از تعمیر موتورم این مشکلات رو داشتی؟

ماشین چقد کار کرده؟

اگه دسته سیماش زیاد دستکاری شدن و آش و لاشن، توصیه می کنم کلا دسته سیم قسمت موتور رو تعویض کنی. برای تعویضش هم بگو یه جا بفرستمت که کارش درسته. قبلا برای خودم عوض کرده.

گاهی اوقات، اینجور ایرادا در اثر آسیب جزیی یه قسمت از سیم کشی بوجود میاد، که پیدا کردنش از تعویض کل دسته سیم برات گرونتر میفته. البته خرد خرد. من خودم از اینجور موردا رو تجربه کردم.

پسند شده توسط 4 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 34 دقیقه قبل، NAKOOT گفته است :

چراغ چک هم جدیدا تا می گی دل من و دل تو روشن می شه!

 

شاید از کوئل باشه 

زمان شارژسیلندرها چه عددی بود ؟

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ارسال شده در (ویرایش شده)

در ۱ ساعت قبل، NAKOOT گفته است :

درود

گفتم که نمی شه ردش کرد، فعلا باید باهاش بسوزم و بسازم :(

موتورش رو 7-8 ماه پیش آوردیم پایین و میزونش کردیم فرستادیم بالا.

درود

پایه فیلتر رو که توی توضیحات نوشتم که عوضش کردم. دیاگ همین دیروز زدم می گه ایراد در سنسور اکسیژن، سنسور رو ژاپنی یک ماه نیست انداختم :(

چراغ چک هم جدیدا تا می گی دل من و دل تو روشن می شه!

آب خیلی وقته کم نکرده.

درود

کجا باید بدم برام بریزن؟ چون تا جایی که می دونم یه سری این کاره نیستن بدتر همه چی رو خراب می کنن.

سلام‌ حتما حل میشه. فقط باید یکی یکی برطرف کنی. اگه مشکلت چراغ چک که روشن میشه دیاگ زدی خطا سنسور اکسیژن میده گاهی خود سنسور نیست سوکت اونه چون گرما خورده بهش این مدت تو دست انداز میوفتی گاهی خوب اتصال برقرار نمیکنه اول اون چک کن اگه تونستی سنسور کسی بهت داد با اون چک کن . اما در مورد دل دل خوب اگه موقعی که چراغ چکت روشنه‌ خوب مشخصه اما اگه زمانی که سرده چراغ چک روشن نیست اینجوری میشه از شمع و وایر  مطمنی  دریچه گاز و استوپر با اسپری بشور . اگه زمانی که گرم‌ میشه کویل چک کن چون میگی سرسیلندر سالمه تمام اینا برای من پیش اومده 

ویرایش شده در توسط hamidgipsy2000
پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 11 ساعت قبل، NAKOOT گفته است :

درود و وقت بخیز

من یه 206 تیپ 2 مدل 83 دارم که جدیدا ایراداتی پیدا کرده که کلافم کرده! :/

می‌دونم سن و سال ماشین بالاست ولی اینقدر که این داره من رو اذیت می‌کنه بلیزر 40 سالم اذیت نمی‌کنه!

مجبور هم هستم باهاش بسازم و فکر کنم سر همین لوس کرده خودش رو :دی

ایراد از جایی شروع شد که یهو ماشین شروع کرد از کنار فیلتر روغن به اینور و اونور روغن پاشید! (حتی هنوز شک دارم از اونجا می پاشه اما جایی دیگه ای نیست اون اطراف!) در حدی که دود از ماشین راه می افتاد!

از تعویض چندین باره روغن، فیلتر روغن و درب فیلتر شروع کردم (نمونه اصلی) تا پایه فیلتر و امروز هم اویل پمپ و فشنگی و سوکت فشنگی!

مشکل کم شده اما وقتی ماشین داغ می‌کنه (حتی اگر دمای آب پایین باشه) وقتی ثابت می‌شم (توی ترافیک یا موقع پارک) چراغ روغن و STOP شروع می کنه به چشمک و بوق زدن!

این از یک طرف، ماشین شدیدا کم شتاب شده و حتی به تازگی توی سرعت کپ هم می کنه و انگار یه چیزی می‌کشتش عقب و ول می کنه!

سنسور مپ رو شستم، استپر رو شستم، فیلتر هوا و حتی باکس فیلتر هوا رو هم عوض کردم! شمع نوی انگلیسی (احتمالا انگلیس چین :دی) انداختم.

خیر از جوونیتون ببینید خسته شدم دیگه از بس تو مکانیکی بودم، من رو لطفا راهنمایی بکنید چه کنم با این شیر زخمی :دی

سلام این تایپیکی که زدی اصولا هر کی مدل پایین سوار بوده و داشته این مشکلاتو داشته و براش اشناست‌

اینکه میگی وقتی ماشین داغ میشه چراغ اویل پمپ روشن میشه مربوط میشه به فشار روغن گاها با یه فیلتر هل میشه گاها فشنکی روغن گاهی اویل پمپ ولی بعضی وقتها کانالهای روغن جرم میگیره و یا سوراخها و شیارهای روی یاتاقان و باعث میشه وقتی ماشین داغ شه و دور موتور پایینه  چراغ اویل پمپ روشن شه من خودم این مشکلو چندین سال پیش داشتم هی چراغ تو دور اروم روشن میشد توجه نمیکردم بعد چند ماه دیگه چراغ حتی تو دور دو هزارم  خاموش نمیکرد چشت روز بد نبینه قفل کردم چه قفل کردنی تو اتوبان صدر  به معنی واقعی خورده های پیستون از اگزوز زد بیرون 

شما قبل‌ اینکه اویل پمپ عوض کنی چراغ اویل پمپ و استپ روشن میشد؟ یا با تعویض اویل پمپ اینجوری شد؟؟؟

اگه از قبل اینجوری بود برو پیش همون تعمیرکاری که برات هفت هشت ماه پیش جمع کرده بگو این چه وضع موتور جمع کردنه

اون مشکل روغن ریزی ام که میگی از اینجا نمیشه نظر داد باید مکانیک خبره ببینه رد روغنو دنبال کنه ببینه از درب سوپاپ یا محل اتصال لوله گژ روغن نیست یا شاید این اجناسیو که انداخته جنس خوب نبوده یا درست جا نزده مشکل رفع نشده .

در مورد ریپ و کپ الان دیاگ میزنی چه خطایی میاد؟ 

اگه بازم  سنسور ممکنه کاتالیزور کیپ شده باشه دمای منیفولد دود میره بالا سنسور اسیب میبینه من دیدم ۲۰۶ که تو ۶ ماه  سه بار سنسور عوض کرده به خاطر مشکل کاتالیزور که سنسور داغ میشد و میسوخت ...

در مورد بلیزرم 

کلا ماشینهای قدیمی چون ساده‌ بودن تعمیر و نگهداریشون ساده بود ود ما یه پیکان ۴۷ داشتیم تا سال ۸۵ مثل پلنگ برامون کار کرد 

ولی ماشینها هر چی پیشرفته تر  میشنو قطعات الکترونیکیشون بیشتر میشه زودتر مستهلک میشن و تو سن بالا صاحبشون رو اذیت میکنن 

الان یه پراید کاربراتوری مدل هفتادو متورشو تعمیر اساسی کن یه دستی ام به جلوبندیو لنتو بربرنگو ایناش بکش چند سال بیدردسر کار میکنه ولی نسبت به اون یه تیپ چهار یا شش هشتادو چند هر روز یه مشکل در میاره بیشترم مشکلات سنسور و الکترونیکو اینها به همون نسبت یه خودرو مثل باراباس بدترم هست اتفاقا چند وقت پیش سمت م فردوسی یه دونه از این باراباس های پلیسی ولی شخصی بودانداخته بودن گوشه خیابون داخلش یه وجب خاک معلوم بود صاحبش هر کاری کرده دیده این دیگه سواری بده نیست مشتری ام تو اون شرایط بزخری میخواسته بکنه احتمالا ولش کرده بود سر راه 

ولی یه ماشین ساده مثل پیکان بینوه ۵۱۸ پژو ۵۰۴ و... هنوز هم که هنوزه دارن به صاحباشون سواری میدن 

به امید حل شدن مشکلات ماشینتون موفق باشید 

پسند شده توسط 4 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری