mehdi2278

راه اندازی چراغ شور پژو 206

11 ارسال در این موضوع قرار دارد

سلام دوستان مدتی بود قصد فعالسازی این آپشن رو داشتم اما با توجه به قیمت های نجومی و عدم پیدا کردن ست کامل این سیستم و bsm و ... دلیل دیگه منصرف شدم و ماکتش رو نصب کردم.

داستان ازون جا شروع میشه که یه پیشنهادی مبنی بر راه اندازی سیستم روی ماکتش بمن شد. یه ماکت از قبل داشتم که با مته سوراخ شد. و باید دنبال چشمی آب پاش و مجموعه شلنگ و ... بگردم

حالا سوالات اصلی پروژه

1- اگر بخوام به پمپ خود ماشین نصب کنم غیر ازینکه همزمان با شیشه کار میکنه آیا فشار کم میشه؟

2-نظرتون راجب استفاده از مخزن پرایدی و سیم کشی و... برای اینکار چیه؟

خوشحال میشم که بحث فتی و اصولی راجبش داشته باشیم. چون من قبلا این کار رو برای گلف 92 روی سپرش انجام دادم و حالا هم میخوام بعنوان یه آپشن کاربردی برای 206 انجام بدم

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام آقا مهدی.

ایده جالبیه همیشه به عنوان سازنده ماکت این قطعه ازم سوال میشده که میشه کاری کرد که اب هم بپاشه...

یکی از دوستان همشهریم اینکارو کرد شیشه شور روی کاپوت پراید رو توش نصب کرد آب میپاشه ولی خیلی ضعیف یعنی عملا بازهم ماکت کارایی نداره و دکوریه.

از صافکاری پمپ شکسته آزرا رو پیدا کردم سالم بود قرار بود یه حرکتایی روش انجام بدم که بعدا متوجه شدم نازل ها مهمترین قطعه این پازل هستن که تا الان نازل ارزون ندیدم !هست و اکثرا شکسته و درب و داغون زیر ۷۰۰ ۸۰۰ هم که اصلا پیدا نمیشه مال ماشین چینی ها هم ارزون نیست و... کار همینجوری خوابیده.

من هر کمکم از دستم بربیاد در خدمت شما هستم دوستان دیگه هم ایده و نظر بدن انشالله این آپشنرو فعال کنیم.

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خیلی خیلی ممنونم از لطفتون. سوالی که برام مطرحه اینه که با توجه به اینکه مثل نمونه فابریک نازل بالا نمیاد قائدتا باید فشار بیشتری ایجاد بشه تا سطح بیشتری از چراغ رو تحت پوشش قرار بده.

بنظرتون پمپ این سیستم بخاطر تک خروجی بودن فشار بیشتری ایجاد میکنه؟؟؟ مشکل به قول شما هدایت آب و مسیر شلنگ و ... نیست. دقیقا ابتدا و انتهای کار مشکل ماست که باید نازل مناسب و پمپ قوی ایجاد کنیم.

من روی گلف چون پمپ قوی بود و نازل مناسب نبود همش یه مسیر خطی داشتم که قط نقطه ای از چراغ رو پاک میکرد. (البته عمود بودن چراغ نسبت به نازل هم بی تاثیر نبود ) اما روی 206 با توجه به قوس چراغ امید میره که جریان آب توی سرعت بالا و حرکت آب به سمت بالا حرکت کنه و لااقل کارایی داشته باشه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

اگه برای قشنگی می خواین این کارو کنین می تونین دو تا پمپ شیشه شور دیگه روی مخزن فعلی نصب کنین هر کدوم برای یک چراغ که هم بشه با کلید جداگونه (برای مثال با کلید فشاری قفل مرکزی 207ی) فعالش کرد (چراغشور فابریک هر بار از شیشه شور استفاده کنید فعال می شه و کاپوت و سپر ماشین رو به گند می کشه) و هم قدرت پاشش مناسب باشه.

اما در کل این آپشن همون فابریکش هم کارایی چندانی نداره و واقعا نمی دونم کدوممون تا حالا برامون پیش اومده که نیاز به چراغشور داشته باشیم! پیشنهاد اینه که دردسرش رو نپذیرید.

ویرایش شده در توسط Meditator
پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 2 ساعت قبل، mehdi2278 گفته است :

خیلی خیلی ممنونم از لطفتون. سوالی که برام مطرحه اینه که با توجه به اینکه مثل نمونه فابریک نازل بالا نمیاد قائدتا باید فشار بیشتری ایجاد بشه تا سطح بیشتری از چراغ رو تحت پوشش قرار بده.

بنظرتون پمپ این سیستم بخاطر تک خروجی بودن فشار بیشتری ایجاد میکنه؟؟؟ مشکل به قول شما هدایت آب و مسیر شلنگ و ... نیست. دقیقا ابتدا و انتهای کار مشکل ماست که باید نازل مناسب و پمپ قوی ایجاد کنیم.

من روی گلف چون پمپ قوی بود و نازل مناسب نبود همش یه مسیر خطی داشتم که قط نقطه ای از چراغ رو پاک میکرد. (البته عمود بودن چراغ نسبت به نازل هم بی تاثیر نبود ) اما روی 206 با توجه به قوس چراغ امید میره که جریان آب توی سرعت بالا و حرکت آب به سمت بالا حرکت کنه و لااقل کارایی داشته باشه.

مِن باب پمپ هیچ پمپی پیدا نشه مغزی سیفون بنزین فشار بالایی ایجاد میکنه و میشه ازش استفاده کرد برای اینکار اون به کنار.

میمونه نازل که باید آب رو پودر کنه با فشار مثل نازل کارواش حالا آسانسوری بالا نیاد با تغییر زاویش میشه کاری کرد که همون محدوده نوربالاپایین رو باهاش بشه شست.

ولی خطی و بارانی که برای شیشه شور روی کاپوت نمیشه باید حتما حالت پودری داشته باشه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 8 ساعت قبل، Meditator گفته است :

اما در کل این آپشن همون فابریکش هم کارایی چندانی نداره و واقعا نمی دونم کدوممون تا حالا برامون پیش اومده که نیاز به چراغشور داشته باشیم! پیشنهاد اینه که دردسرش رو نپذیرید.

دقیقا درسته موافقم حتی فابریکش هم کارایی چندانی نداره

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 17 ساعت قبل، a.m.i.n گفته است :

دقیقا درسته موافقم حتی فابریکش هم کارایی چندانی نداره

نمیدونم چطور دوستان این حرف رو میزنن.احتمالا توی هوای بارونی رانندگی نکردند. وگرنه قطعا وجود همچین آپشن هایی که به صورت استاندارد روی خودرو ها نصب میشه رو بی تاثیر نمیدونستند. حالا اینکه این حرف مطرح میشه که کاپوت رو کثیف میکنه مگه شما توی هوای آفتابی میخواید استفاده کنید؟!؟! زمانی که کل ماشین گلی شده و چراف هاتون کثیفه کاپوت و سپر تمیز اصلا معنایی نداره!!!!

در در 1397/02/29, 16:53:55، arsalan_s گفته است :

مِن باب پمپ هیچ پمپی پیدا نشه مغزی سیفون بنزین فشار بالایی ایجاد میکنه و میشه ازش استفاده کرد برای اینکار اون به کنار.

میمونه نازل که باید آب رو پودر کنه با فشار مثل نازل کارواش حالا آسانسوری بالا نیاد با تغییر زاویش میشه کاری کرد که همون محدوده نوربالاپایین رو باهاش بشه شست.

ولی خطی و بارانی که برای شیشه شور روی کاپوت نمیشه باید حتما حالت پودری داشته باشه.

منم دقیقا داشتم به همین مطلب فکر میکردم!!! اما اون مغزیه پمپ رو متوجه نشدم چجوری ازش استفاده میکنند!!!

برای نازل بنظرت چون فاصلش با شیشه چراغ کمه هر چیزی استفاده کنیم همون حالت خطی رو ایجاد میکنه درسته؟!؟!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 2 ساعت قبل، mehdi2278 گفته است :

نمیدونم چطور دوستان این حرف رو میزنن.احتمالا توی هوای بارونی رانندگی نکردند. وگرنه قطعا وجود همچین آپشن هایی که به صورت استاندارد روی خودرو ها نصب میشه رو بی تاثیر نمیدونستند. حالا اینکه این حرف مطرح میشه که کاپوت رو کثیف میکنه مگه شما توی هوای آفتابی میخواید استفاده کنید؟!؟! زمانی که کل ماشین گلی شده و چراف هاتون کثیفه کاپوت و سپر تمیز اصلا معنایی نداره!!!!

 

داداش منم تو شمال کشور هستم و واقعا نیازی نشده این آپشن جزو ملزومات نیست

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در ۱ ساعت قبل، a.m.i.n گفته است :

داداش منم تو شمال کشور هستم و واقعا نیازی نشده این آپشن جزو ملزومات نیست

دقیقا منم موافقم من حتی کارایی روی ماشین وارداتی با توجه به اب و هوای ایران ندیدم

حالا باز اکثر واداتی کلید مجزا داره که بدون شک کم پیش میاد استفادش اما روی 206 اگه فابریک باشه وقتی چراغ روشنه فرض نیاز باشه اپ پاش بزنیم چراغ ها هم شسته میشه و فقط قسمت جلو رو کثیف میکنه 

نمیخوام حکم کنم اپشن بدی هست اما برخی اپشن کاربردی نداره و فقط ی دوره روی ماشین در ی سال مشخصی به خاطر استاندارد ها نصب شدن یا برای اون کشور با توجه به شرایط اب و هواییش لازم بوده 

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام 

به نظر من اپشنی هست که بودن یا نبودنش دردی رو دوا نمیکنه ولی بودنش حس خیلی خیلی خوبی به ادم میده:grin: لااقل من که اینجوری ام

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری