radar

عدم توازن بین دو ترمز عقب هنگام معاینه فنی

12 ارسال در این موضوع قرار دارد

با سلام

من هر سال که میرم معاینه فنی ترمز های عقب توازن و برابری با هم ندارن یکیشون همیشه پایینتر از حد مجاز میگیره با اینکه  ترمز رو دادم سرویس کردن باز امسال هم همون چرخ مشکل ترمز داره زیر میزان استاندارد معاینه فنی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام خدمت دوستان و اساتید،

  ماشین من 206 تیپ 2 مدل 85 هست، ماجرا از این قرار است که دو سال پیش مشکل عدم توازن برای ماشین من اتفاق افتاد و ضعف از چرخ عقب سمت راست یعنی شاگرد بود که هم قدرت ترمز دستی و هم خود ترمز کم بود، ابتدا دیدم که کاسه چرخ لبه دار شده که بردم تراش کار برام هم لبه را گرفت و هم کمی از محل تماس لنت ها را تراش داد و قطعه خود تنظیم کفشک ها هم عوض شد و رگلاژ دستی را انجام دادیم، در تست مجدد متاسفانه مشکل همچنان پابرجا بود! که گفتند باید سیلندر ترمز را هم حتما عوض میکردی که در نتیجه آزمون کاملا مشخص بود، که با تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب مشکل برطرف شد و مراجعه مجدد بالاخره معاینه پاس شد، البته لنت ها مشکل نداشت.

  حالا امسال این مشکل در سمت راننده بوجود آمده، قبل از مراجعه به معاینه فنی متوجه شدم که وقتی دستی را میکشم قدرت چرخ سمت راننده کم شده و عقب ماشین باهم پائین نمی آید خلاصه قدرت ترمز چرخ عقب سمت راننده افت پیدا کرده، من هم برای اینکه این بار کارم به مراجعه 2 بار و 3 بار نیفتد، پیش دستی کردم و سیلندر ترمز و مجموعه خود تنظیم کفشک ها را عوض کردم، بعد از چند روز پیمایش برای اینکه لنت کاملا سر جایش افتاده باشد به معاینه فنی مراجعه کردم و متاسفانه ماشین رد شد و ایراد هم قدرت بسیار کم ترمز و ترمز دستی چرخ عقب سمت راننده بود، مجدد رفتم چرخ را باز کردم و کاسه چرخ را با وجود اینکه لبه نداشت تراش زدم تا اگر سطح تماس لنت ترمز با کاسه چرخ اصطکاک خود را از دست داده باشد زبر شده و لنت بهتر بچسبد، تراش کار گفت که قطر داخلی کاسه چرخ تاب داشته است یعنی دایره نبوده کمی حالت بیضی شده بود که با کمی تراش اصلاح و زبرتر شد، ترمز دستی نیز مجدد رگلاژ کردم، سطح لنت را سمباده زدیم تا شاید زبرتر شود، اما به معاینه فنی نرفتم تا بعد از چند روز پیمایش و کار کردن سطح تماس لنت ها و کاسه چرخ به خوبی با هم کالیبره شود، 

ناگفته نماند که الان هم ترمز دستی را میکشم قشنگ مشخص است که بعد از این کار هنوز توازن هنگام ترمز دستی کشیدن برقرار نشده، حالا قدرت ترمز چطور شده را نمیدانم چون هنوز مراجعه مجدد نرفتم، اما وقتی کاسه چرخ ها را لمس کردم میزان گرمای هر دو چرخ یکی بود که ظاهرا در هنگام ترمز گیری توازن برقرار شده است،

 حالا دوستان شما چه میگوئید؟  بعد از این همه خرج و تعویض قطعات و تراشکاری اگر مشکل همچنان برقرار بود باید چه کار کرد؟ کسی تجربه ای داره در این زمینه؟

  متشکر از همه دوستان و اساتید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان لطفا کمک کنید، منتظر پاسخ تون هستم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 9 دقیقه قبل، ahmadsa1 گفته است :

دوستان لطفا کمک کنید، منتظر پاسخ تون هستم.

وقتی پمپ روغن رو تعویض کردید اگه باز هم فشار روغن کم باشه ممکنه روغن ترمز به پمپ اون سمت نرسه یا مسیر گرفتگی داشته باشه

شما اول روغن ترمز رو تعویض کنید اگه حل نشد به نظرم یه دست لنت خوب برای عقب بگیرید

از این هزینه های کم شروع  کنید  انشالله حل میشه

بعد از تعویض  لنت بگید ریگلاژ لنت رو از داخل توپی هم انجام بده اولش ثکم درگیره ولی ول میکنه به مرور

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 57 دقیقه قبل، Hamid00560 گفته است :

وقتی پمپ روغن رو تعویض کردید اگه باز هم فشار روغن کم باشه ممکنه روغن ترمز به پمپ اون سمت نرسه یا مسیر گرفتگی داشته باشه

شما اول روغن ترمز رو تعویض کنید اگه حل نشد به نظرم یه دست لنت خوب برای عقب بگیرید

از این هزینه های کم شروع  کنید  انشالله حل میشه

بعد از تعویض  لنت بگید ریگلاژ لنت رو از داخل توپی هم انجام بده اولش ثکم درگیره ولی ول میکنه به مرور

خیلی ممنون از پاسخ تون، همه این کارها انجام شده. حالا باید ببینم بعد از دو سه روز پیمایش چی میشه، به اطلاع تون خواهم رساند

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام دوستان مهندس خودم، امروز رفتم برای معاینه و متاسفانه سر این موضوع عدم توازن ترمز چرخهای عقب رد شدم. متاسفانه پارامتر ترمز عقب بنده هم برای ترمز پدال هم برای ترمز دستی اینجوری بود که ترمز سمت راست خیلی قوی تر از ترمز سمت چپ میگرفت بنده رفتم سیلندر ترمز هر دوطرف را عوض کردم و اینکه برگشتم برای معاینه و با خوش شانسی تمام قبول شدم درواقع پارامتری که برای قبولی بود ۴۰ بود که بنده ۳۹ گرفتم و اگر از ۴۰ بالا میزد رد میشدم و باز هم همون مشکل برقرار بود جالبه که ترمز دستی بنده هم به همین نسبت، ترمز چپ ضعیفتر از راست هست. حال با گذشتن از معاینه فنی شخصا دوست دارم این مشکل را برطرف کنم کسی میتونه راهنمایی کنه مشکل از کجاست؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

پمپ ها که نو شده

کاسه ها و لنت ها و تعویض روغن ترمز

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 22 دقیقه قبل، ehsan_11 گفته است :

پمپ ها که نو شده

کاسه ها و لنت ها و تعویض روغن ترمز

دوست عزیز خیلی تلگرامی صحبت کردین متوجه نشدم امکانش هست بیشتر توزیح دهید؟!

 

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 33 دقیقه قبل، msshd گفته است :

دوست عزیز خیلی تلگرامی صحبت کردین متوجه نشدم امکانش هست بیشتر توزیح دهید؟!

 

منظور آقا احسان اینکه دیسک ترمز . کاسه چرخ که البته ماشین شما تیپ پنج هست دیسکی هست  به همراه روغن ترمز چک کنید . هواگیری هم یادتون نره . فعلا این موارد چک کنید 

ویرایش شده در توسط hamidgipsy2000
پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 16 ساعت قبل، msshd گفته است :

دوست عزیز خیلی تلگرامی صحبت کردین متوجه نشدم امکانش هست بیشتر توزیح دهید؟!

 

بله همونطور که آقا حمید گل فرمودند

نعوذبالله تلگرام شبکه ذاله و منحرف . منبری عرض کردم عزیز دل برادر:::P

تعویض روغن ترمز پیشنهاد میشه

اگر ترمز دستی هم یک سمت ضعیفه و دیسکی هستش کنترل ضخامت دیسک و بررسی آیینه شدن سطح دیسک و بررسی لنت

پایدار باشید

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری