hobor971

مشکلات و سوالات در مورد گیربکس BE1 (ایرانی-SD مدل 91 به بعد)

284 ارسال در این موضوع قرار دارد

سلام

از خرداد ماه سال 1390 طرحی کلید خورده است که بر روی خودرو های 206 صندوقدار V8 گیربکس BE1 نصب بشه.

خیلی از دوستان اطلاع دارند که در حال حاضر بر روی خوردو 206 گیربکس دستی MA5 نصب می شد که گیربکس استاندارد این خودرو بوده است و بجز صدای زوزه خفیف در تولیدات اخیر که ایرانی شده است مشکل دیگری نداشته و مجموعا گیربکس کم دردسری بوده است .

اما ایران خودرو جدیدا تصمیم به نصب گیربکس BE1 بر روی خودرو های 206 گرفته و در فاز اول هم روی خودروهای V8 نصب می شود . نسبت این گیربکس 73*17 می باشد.

طبیعتا با تعویض این گیربکس بسیاری از قطعات دیگر هم الزاما باید عوض شوند تا با گیربکس همخوانی داشته باشند. از جمله:

دیفرانسیل

پلوسها

دسته موتورها

سنسور دور موتور

فلایویل

اهرم ها و میل رابطهای تعویض دنده

لوله جلویی اگزوز

پلوسهای 206 تا کنون از نوع خارجی ( فرانسه - آلمان ) و با تکنولوژی بالا ساخته شده است . اما پلوسهای گیربکس جدید ساخت شرکت شتاب کار است که تا کنون وظیفه ساخت پلوسهای انواع سمند و پژو 405 را بر عهده داشته است .

همچنین دیفرانسیل 206 نیز تا کنون خارجی بوده است که از این به بعد ساخت شرکت نیرو محرکه می باشد.

همچنین گیربکس جدید نیز ساخت شرکت نیرو محرکه می باشد. ( گیربکس MA5 نیز از سال 87 توسط شرکت نیرومحرکه ساخته می شود)

البته باید عنوان کنم بنده تا کنون این گیربکس را بصورت نصب شده بر روی 206 ندیدم . تا مرداد 1390 نیز خودرو تحویلی با گیربکس MA5 تحویل شد.

همچنین در هیچ سایتی نتوانستم اطلاعاتی از گیربکس BE1 بدست آورم .

دوستان اگر در خصوص این گیربکس .و تفاوت نسبت دنده ها با MA5 اطلاعاتی دارند عنوان فرمایند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

منم دنبال گيربكس بهتر براي 206 بودم قبلا در موردش بحث شد كه گيربكس RC ببندم روي ماشينم،از ادمين عزيز به صورت PM سئوال كردم ولي متاسفانه جوابي از ايشون دريافت نكردم اما اين گيربكسي كه شما گفتيد رو من تا حالا اسمشم نشنيدم تعويضش به نظر كار پردردسري مياداگه اطلاعاتي پيدا كردي لطف كن منم در جريان بذار.با تشكر.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با توجه به اينكه اين يك پروژه مونتاژ تو ايران هست

آيا فرانسه اجازه چنين كاري رو به ايران ميده؟

درسته انحصار توليد 206 سدان ايران هست ولي به هر حال يه نظارتي پژو بر ايران خودرو حتماً داره نه؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
با توجه به اينكه اين يك پروژه مونتاژ تو ايران هست

آيا فرانسه اجازه چنين كاري رو به ايران ميده؟

درسته انحصار توليد 206 سدان ايران هست ولي به هر حال يه نظارتي پژو بر ايران خودرو حتماً داره نه؟

گیربکسهای رده BE هم مخصوص پژو هستند . مثلا بر روی پژو 405 و خودروهای با موتور xu7 گیربکس BE3 نصب می شود . اما من از گیربکس BE1 تا کنون چیزی نشنیدم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

یه افت کیفیت دیگه.

حیف نیست به خدا.

چرا اینکارارو میکنن؟؟!!

یعنی چی؟ گیربکس 206 که چیزیش نیست.

چه سیاستی به خرج دادن.

من که شخصا به ایرانخودرو با سیاست هاش افتخار میکنم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

salam.gifسلام برا منم V1 هستش

چنروزه تو سرعت بالا و وقتی که شتاب می گیری صدای زوزه میده و کف ماشین میلرزه

میدونم برا گیربکسشه

یعنی به همین علت هستش ؟؟؟؟mayi.gifmayi.gifmayi.gifmayi.gif

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
سلام

از خرداد ماه سال 1390 طرحی کلید خورده است که بر روی خودرو های 206 صندوقدار V8 گیربکس BE1 نصب بشه.

خیلی از دوستان اطلاع دارند که در حال حاضر بر روی خوردو 206 گیربکس دستی MA5 نصب می شد که گیربکس استاندارد این خودرو بوده است و بجز صدای زوزه خفیف در تولیدات اخیر که ایرانی شده است مشکل دیگری نداشته و مجموعا گیربکس کم دردسری بوده است .

اما ایران خودرو جدیدا تصمیم به نصب گیربکس BE1 بر روی خودرو های 206 گرفته و در فاز اول هم روی خودروهای V8 نصب می شود . نسبت این گیربکس 73*17 می باشد.

طبیعتا با تعویض این گیربکس بسیاری از قطعات دیگر هم الزاما باید عوض شوند تا با گیربکس همخوانی داشته باشند. از جمله:

دیفرانسیل

پلوسها

دسته موتورها

سنسور دور موتور

فلایویل

اهرم ها و میل رابطهای تعویض دنده

لوله جلویی اگزوز

پلوسهای 206 تا کنون از نوع خارجی ( فرانسه - آلمان ) و با تکنولوژی بالا ساخته شده است . اما پلوسهای گیربکس جدید ساخت شرکت شتاب کار است که تا کنون وظیفه ساخت پلوسهای انواع سمند و پژو 405 را بر عهده داشته است .

همچنین دیفرانسیل 206 نیز تا کنون خارجی بوده است که از این به بعد ساخت شرکت نیرو محرکه می باشد.

همچنین گیربکس جدید نیز ساخت شرکت نیرو محرکه می باشد. ( گیربکس MA5 نیز از سال 87 توسط شرکت نیرومحرکه ساخته می شود)

البته باید عنوان کنم بنده تا کنون این گیربکس را بصورت نصب شده بر روی 206 ندیدم . تا مرداد 1390 نیز خودرو تحویلی با گیربکس MA5 تحویل شد.

همچنین در هیچ سایتی نتوانستم اطلاعاتی از گیربکس BE1 بدست آورم .

دوستان اگر در خصوص این گیربکس .و تفاوت نسبت دنده ها با MA5 اطلاعاتی دارند عنوان فرمایند.

منبع این خبر کجاست؟

salam.gifسلام برا منم V1 هستش

چنروزه تو سرعت بالا و وقتی که شتاب می گیری صدای زوزه میده و کف ماشین میلرزه

میدونم برا گیربکسشه

یعنی به همین علت هستش ؟؟؟؟mayi.gifmayi.gifmayi.gifmayi.gif

کی تحویل گرفتین؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ممنون از دوست عزیزمون hobor971 اطلاع رسانی خیلی خوبی بود

این گیربکس روی 205 نصب بوده و قبلا هم روی 405 های خارجی نصب کرده بودند

بخشنامه ایرانخودرو در رابطه با این تغییر:

http://ir206.persiangig.com/document/Gearbox_BE1.pdf

نسبت دنده ها و نسبت نهایی

http://www.taylor-eng.com/gearing/205-405gearing.htm

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
salam.gifسلام برا منم V1 هستش

چنروزه تو سرعت بالا و وقتی که شتاب می گیری صدای زوزه میده و کف ماشین میلرزه

میدونم برا گیربکسشه

یعنی به همین علت هستش ؟؟؟؟mayi.gifmayi.gifmayi.gifmayi.gif

V1 خودرم که مرداد تحویل گرفتم گیربکس MA5 داره. البته باید بگم که گیربکس های MA5 از سال 87 با نام بیلاژمونت در شرکت نیرومحرکه تولید می شوند . شرکت نیرو محرکه هم که سابقه ساخت گیربکس های گروه سمند و پژو نشون می ده تخصص بسیار بالایی تو ساخت گیربکسهای با صدای زوزه داره. مخصوصا تو حالت پس گاز . شما هم احتمالا تو دنده 4 صدای زوزه داری و خب تو پس گاز هم که کلا صدا داره.

اما گیربکستون MA5 هستش

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
یه افت کیفیت دیگه.

حیف نیست به خدا.

چرا اینکارارو میکنن؟؟!!

یعنی چی؟ گیربکس 206 که چیزیش نیست.

چه سیاستی به خرج دادن.

من که شخصا به ایرانخودرو با سیاست هاش افتخار میکنم.

در حال حاضر دنده های گیربکس و دیفرانسیل خارجی هستند . برای اینکه بشه تولید داخل امکان تولید گیربکس MA5 نبوده و ناچارا با گیربکس BE1 که شرکت نیرومحرکه امکان تولیدش رو داره جایگزین کردند .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری