kingroad

ریپ زدن 206 و کم آوردن هنگام شتاب گیری و بعد از آن پاسخ دهی ناگهانی موتور به پدال گاز

28 ارسال در این موضوع قرار دارد

با سلام، با مشکلی درگیر شدم که بعد از چند بار بردن به تعمیرگاه ها هنوز حل نشده.

ماشین من بعد از یک ماه خواب، بار اول که استفاده کردم، دچار ریپ های شدیدی شد و مدام چراغ چک روشن میشد که این مسله با عوض کردن وایر سیلندر چهار حل شد. اما بعد از 2 هفته اینبار ریپ زدن در شتاب اولیه آن هم بعد از حداقل 30 دقیقه رانندگی مداوم (بدون خاموش کردن موتور) و زیر فشار قرار گرفتن موتور (از جمله عبور از سربالایی ها) شروع شد ولی این ریپ زدن فقط در حالت شروع گاز خوردن در همه دنده ها اتفاق میافته و بعد از اون دیگه قطع میشه تا اینکه بره به دنده دیگه که اوخ دوباره یه چند تا ریپ دیگه میزنه و وقتی هم شروع میشه مسله شامل فقط سربالایی ها نمیشه و تو همه پستی بلندی های شهر و رانندگی عادی هم تو شتاب اولیه ریپ هست.

در این مواقع ماشین در هنگام شتاب گیری اولیه چند تا ریپ میزنه و بعد شتاب می گیره و دیگه ریپ نمیزنه که جالبه که گه گاهی چراغ چک در حد یکی دو ثانیه و این اواخر هیچ وخ روشن نشده.  این اتفاق تا خاموش کردن موتور ادامه داره و به محض خاموش شدن موتور حتی به مدت چند ثانیه همه این مسائل حل میشه و بعد روشن شدن انگار نه انگار که ماشین ریپ خور بود. و باز جالب اینکه خیلی بندرت موتور یهو میافته به لرزش شدید طوری که  سرعت در یه حدی می مونه و دیگه از یه حد کمی ، دیگه ماشین گاز نمی خوره که در این مواقع من سریع هرجا باشم ماشینو می کشم کنار رو و زود خاموش می کنم که باز انوقت کلا حل میشه و موتور به حالت اولیه بدون هیچ ایرادی شروع به کار کردن می کنه.

در طی این جریانات. تا حالا، وایر سیلندر چهار تعویض کردم، فیلتر بنزین تعویض شده و سیستم پمپ بنزین کلا چک شده و سالم بودنش رو تایید کردن.

حالا اما مشکل کجاست؟ اومدم اینجا تا از تجربیات و راهنمایی ها شما هم استفاده کنم بلکه بلاخره تونستم دلیل این وضعیت رو بفهمم.

اگه لطف کنید و راهنمایی کنید ممنونتون میشم. 

در ضمن 206 من قدیمی هست و از اون سری اولی هاست.

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوست عزیز مشکلی مثل شما داشتم با اینکه یکی از وایرها مشکل داشت ولی یا تعویض کل وایرها مشکل مرتفع شد.مسئله تعجب برانگیز اینکه من فکر میکردم مربوط به صافی بنزینه و گاهی هر 3000 کیلومتر تعویض میکردم و ماشین ریپ نمیزد ولی با راهنمایی دوستان عیب وایر رو تشخیص دادم و خدا رو شکر الان دیگه مشکلی ندارم. شما اول کل وایرها رو عوض کنید اگر جواب نگرفتید سراغ موارد دیگه برید.

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ارسال شده در (ویرایش شده)

ممنون حمید جان،  ولی من کل وایرها رو اون موقع که شدید ریپ میزد عوض کردم و نوشو انداختم، اون سه تای بقیه هم که سالم بود رو برداشتم باز با نوش عوض کردم که حدود 2 هفته بدون مشکل بود اما بعد دو هفته این وضعیت پیش اومده. ضمن اینکه برای بارهای بعدی که بردمش چکش کردند مشکل وایر نداشت کلا. 

الان نمی دونم علت چیه که با یه خاموش روشن کردن لحظه ای هم ماشین درست میشه بطور موقت.

ویرایش شده در توسط kingroad

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام دوست عزیز.پمپ بنزینتو چک کن .تعمیرگاه ببری فشار بنزین بگیره واست مشخص میشه احتمال داره ضعیف شده باشه 

 

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اینم چک کردم علیرضا جان، فشار رو گرفتن در حالت های مختلف، کاملا سالم بود پمپ بنزینش.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام و عرض ادب

من هم تقریباً مشکلی مشابه این دوست عزیز رو دارم.

یه مدته وقتی ماشین دوباره می خواد شتاب بگیره (مثلاً بعد از سرعت گیر) ریپ می زنه یعنی یکی دوبار پس می زنه و بعد شروع به دور گرفتن می کنه. بعد از یه مدت پمپ بنزینم از کار افتاد که فکر کردم حتماً مشکل از اونه، اما بعد از تعویض پمپ مشکل حل نشد، تعویض صافی بنزین هم تاثیری نداشت. بعد از یه مدت متوجه ضعیف شدن باطری شدم، وقتی تعویض کردم تا چند روز تقریباً ریپ نمی زد. اما بعد از 2-3 روز  دوباره مشکل برگشت.

میشه راهنمایی بفرمایید مشکل از کجا می تونه باشه؟

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام دوستان وقتي فشار پمپ بنزين مناسب هست،افت توان ماشين موقع شتاب گيري از دو حالت خارج نيست،١-اينكه موقع شتاب گيري ماشين برق كم بياره يعني شما بايد كوئل،واير،شمع و باطري ماشينتون رو چك كنيد،اگر همه چي درست بود،به احتمال خيلي زياد سنسور اكسيژن ماشينتون درست عمل نميكنه، كه حتماً بايد با دستگاه چك بشه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام ...شما دوباره نرم افزار ecuدانلود کن  درست میشه...من این مشکل داشتم..به علت روشن نشدن ماشین و کار نکردن ecuکه یه ای  سی حافظه داره..

یه سر به سنسور دور متورتم بزن با اسپری انژکتور بشورش

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام داداش شما فقط گفتید ماشینتون سری اوله ولی نگفتید تیپ چنده و مدلش چیه؟ اینهمه تعمیرگاه رفتید دیاگ نصب نکردن؟ خطایی داشت ماشین؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

باسلام.ماشین من تیپ 2 مدل 88.منم دقیقا همین مشکل ریپ لحظه ای درهنگام شتابگیری  دارم تقریبا تو همه دنده ها این مشکل هست توهنگام شتاب گیری چندتا ریپ لحظه ای میزنه.درحالت سلو ماشین بدون مشکله.تاحالا خیلی دیاگ گذاشتم هیچ خطایی  الان نداره.اما بازم ریپو دارم. خیلی کارام انجام دادم.فیلتر بنزین پمپ بنزین عوض کردم. شستشوی انژکتور انجام دادم.سنسور دور موتور سرویس کردم.دریچه  گازو کامل شستشو دادم.شمعهارو عوض کردم.فقط مونده کویل و وایر شمع عوض کنم.لطفا دوستان راهنمایی کنید.ممنون. 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری