yedoost_64

تاپیک جامع آب بندی پژو 206 (تمامی تیپ ها )

<t></t>  

  1. 1. <t></t>


لطفا وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام نمایید تا بتوانید رای خود را در نظر سنجی ارسال نمایید.

142 ارسال در این موضوع قرار دارد

ماشین را چگونه آب‌بندی کنیم؟

 

بعضی افراد تصور می‌کنند که موتور خودروهای جدید به واسطه افزایش دقت در ساخت موتور، نیازی به آب‌بندی ندارد. هرچند که بسیاری از آداب آب‌بندی خودروهای قدیمی، نظیر تنظیم کاربراتور و سیستم جرقه، فیلرگیری و… در خودروهای امروزی دیگر انجام نمی‌شود، اما حقیقت این است که هنوز هم هزار کیلومتر اول، دورانی حیاتی برای موتور خودرو بوده و آب‌بندی صحیح موتور، موجب افزایش دوام آن در درازمدت می‌شود. آب‌بندی صحیح می‌تواند باعث حفظ سلامت موتور خودروی شما و صرفه‌جویی در هزینه‌ها شده و در نهایت تجربه بهتری را از خرید یک خودروی صفر کیلومتر برای شما رقم بزند.

به گزارش ایسنا، «جام جم آنلاین» در ادامه نوشت: توصیه‌های مطرح‌شده در این متن برای مالکان تمام خودروها با هر سطح کیفی خودرو است. بسته به نوع خودروی شما، ممکن است تمام یا بخشی از این نکات توسط بخش خدمات پس از فروش شرکت فروشنده انجام شود. همچنین در بسیاری از خودروهای باکیفیت امروزی احتمال بروز عیب و ایراد یا نشتی در کارکردهای زیر ۲۰ هزار کیلومتر بسیار پایین است.

قبل از روشن‌کردن موتور، همه‌چیز را بررسی کنید

قبل از روشن‌کردن موتور اطمینان حاصل کنید که تمام متعلقات موتور سر جایشان قرار گرفته‌اند. هرچند که خودروهای امروزی چندین مرحله کنترل کیفی را پشت سر گذاشته‌اند اما پیش از استارت‌زدن خودرو پیشنهاد می‌کنیم که حتماً کاپوت را بالا بزنید و نگاهی بیندازید. شاید یک سیم یا یک پیچ، شل به نظرتان بیاید. به‌ویژه سلامت وایرها (سیم‌های قطوری که به قسمت بالای موتور کشیده شده‌اند و برق جرقه را تأمین‌ می‌کنند) و کابل‌های سرباتری را بررسی کنید.

مایعات خودرو را چک کنید

در دفترچه راهنمای خودرو می‌توانید به خوبی شیوه چک‌کردن مایعات خودرو را بیاموزید. روغن موتور و مایع خنک‌کننده (آب رادیاتور) را چک کنید و در صورتی که سطح روغن موتور کمتر از مقدار مجاز است، بهتر است پیش از روشن‌کردن خودرو، با کمک یک مکانیک سیار، روغن موتور را کاملا تخلیه و از نو پر کنید، چرا که ترکیب چند نوع روغن موتور ممکن است باعث رسوب‌گرفتن موتور شود.

برای آب رادیاتور حتما از مایع مخصوص استفاده کنید و آب لوله‌کشی را در رادیاتور نریزید. بعضی از موتورهای جدید نیازمند نسبت بسیار بالای ضدیخ در آب رادیاتور هستند که در این زمینه باید به دفترچه مراجعه کنید. پس از نگاهی به مایع هیدرولیک و ترمز، اگر چراغ هشدار بنزین روشن نیست، می‌توانید خودرو را روشن کنید.

حتما تا پیش از طی‌شدن ۱۰۰۰ کیلومتر روغن موتور را در نمایندگی‌های مجاز تعویض کنید و اطمینان حاصل کنید که از روغن توصیه‌شده توسط سازنده و فیلترهای مرغوب استفاده شود. استفاده از روغن و فیلتر غیرمرغوب عمر موتور را به شدت کاهش می‌دهد.

دقت کنید که در ۱۰۰۰ کیلومتر اول ممکن است شاهد کم‌شدن آب رادیاتور باشید. به طور کلی نشتی مایعات در خودروهای صفر کیلومتر چندان دور از ذهن نیست. به همین دلیل مرتب مایعات خودرو را بازدید کنید.

در صورتی که پس از استارت‌زدن با گذشت چند دقیقه از کارکردن موتور هنوز چراغ هشداری در صفحه پشت آمپر روشن بود، به خصوص چراغ چک موتور، در اسرع وقت به نزدیک‌ترین نمایندگی مجاز مراجعه کنید.

از روغن معدنی (مینرال) معمولی استفاده کنید

اگر قصد دارید خودتان روغن موتورتان را انتخاب کنید و گزینه روغن سنتتیک را در ذهن دارید، بهتر است برای آب‌بندی موتور نو تا پیش از ۶۵۰۰ کیلومتر اول از روغن معدنی معمولی استفاده کنید. در غیر این صورت احتمال دارد رینگ پیستون‌ها به خوبی دیواره سیلندر را آب‌بندی نکنند و موتور دچار افت کمپرس شود. در این زمینه توصیه می‌شود به دفترچه خودرویتان مراجعه کنید.

روغن موتور را در فواصل زمانی کوتاه تعویض کنید

در موتورهای نو که در حال آب‌بندی هستند، باید روغن و فیلتر را زودتر عوض کنید. پیشنهادهای متفاوتی برای زمان‌بندی تعویض‌های روغن و فیلتر توسط شرکت‌ها و افراد مختلف داده شده است. شما بسته به توصیه کارخانه سازنده و صلاحدید خودتان می‌توانید یک برنامه دقیق و مناسب برای تعویض روغن و فیلتر انتخاب کنید.

برای مثال در یک برنامه‌ریزی کمی سخت‌گیرانه، می‌توانید روغن را به ترتیب پس از ۸۰ کیلومتر، ۵۰۰ کیلومتر و ۲۰۰۰ کیلومتر تعویض کنید. دلیل این امر، این است که خصوصا طی ۵۰ کیلومتر اول، شدت براده‌برداری قطعات موتور روی یکدیگر بسیار بالاست و حتا ممکن است براده‌های فلز را در اولین تعویض روغن با چشم مشاهده کنید. این امر طبیعی است اما در صورت ادامه یافتن آن تا تعویض روغن سوم، احتمالا یک مشکل جدی در موتور وجود دارد.

با سرعت و دور موتور متغیر رانندگی کنید

در ۳۲۰ کیلومتر اول به نحوی با خودرو رانندگی کنید که دور موتور و میزان فشار وارد بر موتور متغیر باشد. به طور دائمی فشار بالایی بر ماشین نیاورید و با دور پایین رانندگی کنید. همچنین سعی کنید تا حد امکان خودرو خالی باشد. گهگاهی در حالی‌که خودرو درحال حرکت است، با فشار بر پدال گاز، دور موتور را از دور ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ بالا ببرید تا قطعاتی مانند رینگ پیستون آب‌بندی شوند ولی بعد از این کار، موتور باید کمی با دور پایین استراحت کند.

این نکات به طور کلی می‌توانند به شما کمک کنند

اگر خودروی شما دنده‌ای است، پس از طی ۱۰۰ کیلومتر، در حالی‌که خودرو در یکی از دنده‌ها درگیر است پدال گاز را تا نصف فشار دهید و دور موتور را به ۴۰۰۰ دور در دقیقه برسانید و بدون اینکه دنده را خلاص کنید پدال گاز را رها کرده و اجازه دهید خودرو آزادانه حرکت کند تا سرعت آن به ۳۰ کیلومتر در ساعت کاهش یابد. این کار را ۵ تا ۶ بار انجام دهید.

چند بار پدال گاز را تا انتها فشار دهید و دور موتور را به ۴۵۰۰ دور در دقیقه برسانید و مانند حالت قبل اجازه دهید سرعت خودرو با قل‌خوردن تا ۳۰ کیلومتر در ساعت کاهش یابد.

تا ۸۰۰ کیلومتر بعدی به صورت عادی رانندگی کنید، دور موتور را زیر ۴۵۰۰ دور در دقیقه نگه دارید و مدت زمان کارکردن موتور در دور آرام یا آیدل را به حداقل برسانید. به عبارت دیگر اجازه ندهید خودرو درجا کار کند. به همین دلیل بهتر است در ۸۰۰ کیلومتر اول، از رانندگی در ترافیک سنگین پرهیز کنید.

 

منبع سایت ایسنا

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در در 1390/02/04, 15:29:57، masood گفته است :

به نظر من هر كس هرجور ماشين توي آب بندي بار بياره همونطور ميشه بايد تا3000 تا تا حدودي نرم رفت بعد از اون روغن عوض كرد و يه مدت قيد بنزين زد و گاز داد تا اصطلاحاً نفس ماشين باز شه وگر نه تنبل ميشه.من پرايد داشتم راه نمي رفت آنقدر بهش گاز دادم كه سربالايي تنگه فني جاده انديمشك را با 130تا بالا مي آمد در ضمن كولر هم بايد ازش گرفت تا به اون هم عادت بكنهhi.gif

سلام ببخشید این صحبتی که فرمودید یکم غیر عادیه آخه مگه ماشین آدمه که تنبل بارش بیاریم یه مشت آهن و قطعات مکانیکی و ... هست که باید مراعاتش کنی آب بندی مال اینه که قطعات ماشین با هم مچ بشن و روون شن.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در در 1391/01/23, 22:59:18، lipo گفته است :

تو اینکه شما استاد ما هستی شکی نیست ولی من جوری اب بندی کردم که هیچ 206 اس دی 1.6 کاملا فابریک نتونسته v1 منو بگیره تازه لاستیک 205 هم دارم همیشه هم بنزین معمولی زدم

البته اینو هم در نظر بگیر که بستگی به راننده و نحوه تعویض دنده هم داره که نتونستن شمارو بگیرن.

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام دوستان 

من موتوری ماشینمو تازه تعمیر کردم 

و نظرات شمارو کامل خوندم 

سوالی ک دارم اینه من باید مراحل اببندی رو بگذرونم؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در در 1396/09/06, 21:30:20، Ya30 گفته است :

سلام دوستان 

من موتوری ماشینمو تازه تعمیر کردم 

و نظرات شمارو کامل خوندم 

سوالی ک دارم اینه من باید مراحل اببندی رو بگذرونم؟

سلام

بله دوست عزیز و با رعایت بیشتری نسبت به موتور جمع شده توسط کارخانه.

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در در 1396/08/10, 21:40:26، meh206 گفته است :

ماشین را چگونه آب‌بندی کنیم؟

 

بعضی افراد تصور می‌کنند که موتور خودروهای جدید به واسطه افزایش دقت در ساخت موتور، نیازی به آب‌بندی ندارد. هرچند که بسیاری از آداب آب‌بندی خودروهای قدیمی، نظیر تنظیم کاربراتور و سیستم جرقه، فیلرگیری و… در خودروهای امروزی دیگر انجام نمی‌شود، اما حقیقت این است که هنوز هم هزار کیلومتر اول، دورانی حیاتی برای موتور خودرو بوده و آب‌بندی صحیح موتور، موجب افزایش دوام آن در درازمدت می‌شود. آب‌بندی صحیح می‌تواند باعث حفظ سلامت موتور خودروی شما و صرفه‌جویی در هزینه‌ها شده و در نهایت تجربه بهتری را از خرید یک خودروی صفر کیلومتر برای شما رقم بزند.

به گزارش ایسنا، «جام جم آنلاین» در ادامه نوشت: توصیه‌های مطرح‌شده در این متن برای مالکان تمام خودروها با هر سطح کیفی خودرو است. بسته به نوع خودروی شما، ممکن است تمام یا بخشی از این نکات توسط بخش خدمات پس از فروش شرکت فروشنده انجام شود. همچنین در بسیاری از خودروهای باکیفیت امروزی احتمال بروز عیب و ایراد یا نشتی در کارکردهای زیر ۲۰ هزار کیلومتر بسیار پایین است.

قبل از روشن‌کردن موتور، همه‌چیز را بررسی کنید

قبل از روشن‌کردن موتور اطمینان حاصل کنید که تمام متعلقات موتور سر جایشان قرار گرفته‌اند. هرچند که خودروهای امروزی چندین مرحله کنترل کیفی را پشت سر گذاشته‌اند اما پیش از استارت‌زدن خودرو پیشنهاد می‌کنیم که حتماً کاپوت را بالا بزنید و نگاهی بیندازید. شاید یک سیم یا یک پیچ، شل به نظرتان بیاید. به‌ویژه سلامت وایرها (سیم‌های قطوری که به قسمت بالای موتور کشیده شده‌اند و برق جرقه را تأمین‌ می‌کنند) و کابل‌های سرباتری را بررسی کنید.

مایعات خودرو را چک کنید

در دفترچه راهنمای خودرو می‌توانید به خوبی شیوه چک‌کردن مایعات خودرو را بیاموزید. روغن موتور و مایع خنک‌کننده (آب رادیاتور) را چک کنید و در صورتی که سطح روغن موتور کمتر از مقدار مجاز است، بهتر است پیش از روشن‌کردن خودرو، با کمک یک مکانیک سیار، روغن موتور را کاملا تخلیه و از نو پر کنید، چرا که ترکیب چند نوع روغن موتور ممکن است باعث رسوب‌گرفتن موتور شود.

برای آب رادیاتور حتما از مایع مخصوص استفاده کنید و آب لوله‌کشی را در رادیاتور نریزید. بعضی از موتورهای جدید نیازمند نسبت بسیار بالای ضدیخ در آب رادیاتور هستند که در این زمینه باید به دفترچه مراجعه کنید. پس از نگاهی به مایع هیدرولیک و ترمز، اگر چراغ هشدار بنزین روشن نیست، می‌توانید خودرو را روشن کنید.

حتما تا پیش از طی‌شدن ۱۰۰۰ کیلومتر روغن موتور را در نمایندگی‌های مجاز تعویض کنید و اطمینان حاصل کنید که از روغن توصیه‌شده توسط سازنده و فیلترهای مرغوب استفاده شود. استفاده از روغن و فیلتر غیرمرغوب عمر موتور را به شدت کاهش می‌دهد.

دقت کنید که در ۱۰۰۰ کیلومتر اول ممکن است شاهد کم‌شدن آب رادیاتور باشید. به طور کلی نشتی مایعات در خودروهای صفر کیلومتر چندان دور از ذهن نیست. به همین دلیل مرتب مایعات خودرو را بازدید کنید.

در صورتی که پس از استارت‌زدن با گذشت چند دقیقه از کارکردن موتور هنوز چراغ هشداری در صفحه پشت آمپر روشن بود، به خصوص چراغ چک موتور، در اسرع وقت به نزدیک‌ترین نمایندگی مجاز مراجعه کنید.

از روغن معدنی (مینرال) معمولی استفاده کنید

اگر قصد دارید خودتان روغن موتورتان را انتخاب کنید و گزینه روغن سنتتیک را در ذهن دارید، بهتر است برای آب‌بندی موتور نو تا پیش از ۶۵۰۰ کیلومتر اول از روغن معدنی معمولی استفاده کنید. در غیر این صورت احتمال دارد رینگ پیستون‌ها به خوبی دیواره سیلندر را آب‌بندی نکنند و موتور دچار افت کمپرس شود. در این زمینه توصیه می‌شود به دفترچه خودرویتان مراجعه کنید.

روغن موتور را در فواصل زمانی کوتاه تعویض کنید

در موتورهای نو که در حال آب‌بندی هستند، باید روغن و فیلتر را زودتر عوض کنید. پیشنهادهای متفاوتی برای زمان‌بندی تعویض‌های روغن و فیلتر توسط شرکت‌ها و افراد مختلف داده شده است. شما بسته به توصیه کارخانه سازنده و صلاحدید خودتان می‌توانید یک برنامه دقیق و مناسب برای تعویض روغن و فیلتر انتخاب کنید.

برای مثال در یک برنامه‌ریزی کمی سخت‌گیرانه، می‌توانید روغن را به ترتیب پس از ۸۰ کیلومتر، ۵۰۰ کیلومتر و ۲۰۰۰ کیلومتر تعویض کنید. دلیل این امر، این است که خصوصا طی ۵۰ کیلومتر اول، شدت براده‌برداری قطعات موتور روی یکدیگر بسیار بالاست و حتا ممکن است براده‌های فلز را در اولین تعویض روغن با چشم مشاهده کنید. این امر طبیعی است اما در صورت ادامه یافتن آن تا تعویض روغن سوم، احتمالا یک مشکل جدی در موتور وجود دارد.

با سرعت و دور موتور متغیر رانندگی کنید

در ۳۲۰ کیلومتر اول به نحوی با خودرو رانندگی کنید که دور موتور و میزان فشار وارد بر موتور متغیر باشد. به طور دائمی فشار بالایی بر ماشین نیاورید و با دور پایین رانندگی کنید. همچنین سعی کنید تا حد امکان خودرو خالی باشد. گهگاهی در حالی‌که خودرو درحال حرکت است، با فشار بر پدال گاز، دور موتور را از دور ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ بالا ببرید تا قطعاتی مانند رینگ پیستون آب‌بندی شوند ولی بعد از این کار، موتور باید کمی با دور پایین استراحت کند.

این نکات به طور کلی می‌توانند به شما کمک کنند

اگر خودروی شما دنده‌ای است، پس از طی ۱۰۰ کیلومتر، در حالی‌که خودرو در یکی از دنده‌ها درگیر است پدال گاز را تا نصف فشار دهید و دور موتور را به ۴۰۰۰ دور در دقیقه برسانید و بدون اینکه دنده را خلاص کنید پدال گاز را رها کرده و اجازه دهید خودرو آزادانه حرکت کند تا سرعت آن به ۳۰ کیلومتر در ساعت کاهش یابد. این کار را ۵ تا ۶ بار انجام دهید.

چند بار پدال گاز را تا انتها فشار دهید و دور موتور را به ۴۵۰۰ دور در دقیقه برسانید و مانند حالت قبل اجازه دهید سرعت خودرو با قل‌خوردن تا ۳۰ کیلومتر در ساعت کاهش یابد.

تا ۸۰۰ کیلومتر بعدی به صورت عادی رانندگی کنید، دور موتور را زیر ۴۵۰۰ دور در دقیقه نگه دارید و مدت زمان کارکردن موتور در دور آرام یا آیدل را به حداقل برسانید. به عبارت دیگر اجازه ندهید خودرو درجا کار کند. به همین دلیل بهتر است در ۸۰۰ کیلومتر اول، از رانندگی در ترافیک سنگین پرهیز کنید.

 

منبع سایت ایسنا

یکی دیگه از مطالب مزخرف سایت های ایرانی

موتور نو هیچ براده ای نداره که لازم باشه تو ۵۰ کیلومتر اول روغن رو تعویض کنیم. این همه ماشینی که ۲۰۰-۳۰۰ هزار کیلومتر راه رفتن و مشکلی نداشتن، روی ۵۰ یا ۲۰۰ کیلومتر روغن رو تعویض کردن؟

بهترین راه آب بندی ماشین صفر نرم رفتن تا ۵۰-۶۰ کیلومتر و تخته کردن از ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتره. زیر ۱۰۰ کیلومتر باید ماشین آب بندی بشه. اونم با تخته کردن.

این چیزیه که هم خودم تجربه کردم، هم از یه راننده با تجربه پرسیدم.

تازه اگه قراره قطعه ای دچار مشکل بشه، بهتره همون اول خودشو نشون بده و یک بار برای همیشه مشکلش رفع بشه.

البته در مورد موتور تازه تعمیر شده متفاوته و تا ۳۰۰-۴۰۰ کیلومتر باید مراعاتش رو بکنی و بعد کن کم دور موتور رو ببری بالا.

اما واسکازین بهتره بعد از ۱۰۰۰ کیلومتر تعویض بشه. روغن اول روی ۳-۴ هزار تا تعویض بشه مناسبه. هرچند من خودم باشم زودتر عوض می کنم. نه بخاطر آب بندی. چون به شرکت های ایرانی و چینی اطمینان ندارم.

شرکتی که حتی برچسب های روی کلاف در رو هم می دزده، قطعا کیفیت روغنش هم مثل سابق نیست.

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

:salam:حقیقتا دوستان آب بندی معنایی نداره ! خودروی صفر کیلومتر رو باید باهاش نرمال رفتار کرد .. برای مثال تیپ 5 دور موتور 3500 تا 4000 میشه نرمال، بیشترش میشه فشار مضاعف و کمترش میشه دنده مرده  ... روغنش رو هم سر 4-5 هزار تا عوض کنیم .. والسلام...البته این شیوه روندن در همه کیلومترها برای تضمین سلامت خودرو باید رعایت بشه ...البته بهتره دست اندازها و سرعت گیرها هم تا 4-5 هزارتای اول بیشتر رعایت بشه و در نهایت در 10-15 هزارتا یه آچار کشی کامل از همه قسمتهای موتوری و زیر بندی انجام بشه ... این مجموعه کارها باید برای یه خودرو صفر انجام بشه..

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 59 دقیقه قبل، otika2000 گفته است :

:salam:حقیقتا دوستان آب بندی معنایی نداره ! خودروی صفر کیلومتر رو باید باهاش نرمال رفتار کرد .. برای مثال تیپ 5 دور موتور 3500 تا 4000 میشه نرمال، بیشترش میشه فشار مضاعف و کمترش میشه دنده مرده  ... روغنش رو هم سر 4-5 هزار تا عوض کنیم .. والسلام...البته این شیوه روندن در همه کیلومترها برای تضمین سلامت خودرو باید رعایت بشه ...البته بهتره دست اندازها و سرعت گیرها هم تا 4-5 هزارتای اول بیشتر رعایت بشه و در نهایت در 10-15 هزارتا یه آچار کشی کامل از همه قسمتهای موتوری و زیر بندی انجام بشه ... این مجموعه کارها باید برای یه خودرو صفر انجام بشه..

دقیقا درسته، اما همون اوایل کار، کمی تخته کردن نیازه. بخصوص برای موتوری مثل TU5.

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 2 ساعت قبل، otika2000 گفته است :

:salam:حقیقتا دوستان آب بندی معنایی نداره ! خودروی صفر کیلومتر رو باید باهاش نرمال رفتار کرد .. برای مثال تیپ 5 دور موتور 3500 تا 4000 میشه نرمال، بیشترش میشه فشار مضاعف و کمترش میشه دنده مرده  ... روغنش رو هم سر 4-5 هزار تا عوض کنیم .. والسلام...البته این شیوه روندن در همه کیلومترها برای تضمین سلامت خودرو باید رعایت بشه ...البته بهتره دست اندازها و سرعت گیرها هم تا 4-5 هزارتای اول بیشتر رعایت بشه و در نهایت در 10-15 هزارتا یه آچار کشی کامل از همه قسمتهای موتوری و زیر بندی انجام بشه ... این مجموعه کارها باید برای یه خودرو صفر انجام بشه..

موافق نیستم . شما فرضا اگه یه ماشیین غیر 206 از صفر دستت بوده باشه اینو نمیگی

به فرض مگان تا 1000 تای اولش جوری هست که تا 100 کیلومتر بیشتر نمیشه باهاش سرعت بری . بخاطر آب بندی شرکت اینجوری گذاشته

مدارا کردن موتور  1000تای اول خیلی مهمه حالا هر موتوری بخواد باشه تا قطعات اب بندی بشن .

دورهای بالا  اونم روی ماشین صفر واقعا آسیب میرسونه

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 21 ساعت قبل، a.m.i.n گفته است :

موافق نیستم . شما فرضا اگه یه ماشیین غیر 206 از صفر دستت بوده باشه اینو نمیگی

به فرض مگان تا 1000 تای اولش جوری هست که تا 100 کیلومتر بیشتر نمیشه باهاش سرعت بری . بخاطر آب بندی شرکت اینجوری گذاشته

مدارا کردن موتور  1000تای اول خیلی مهمه حالا هر موتوری بخواد باشه تا قطعات اب بندی بشن .

دورهای بالا  اونم روی ماشین صفر واقعا آسیب میرسونه

:salam:والا تا الان دوتا 206 و یک جک j5 و یک پراید در دوره های زمانی مختلف داشتم هر 4  تاش صفر بوده ... حالا ماشینهای خاص و خارجی شاید اوصول خاصی داشته باشن من نداشتم و نمیدونم .. البته منم در متنی که نوشتم دقیقا صحبت شما رو تاکید کردم که فشاری به ماشین نیاد و استفاده نرمال  بشه از خودرو تا کیلومترهای 4-5 هزار... البته بعضیها شاید فکر کنن حالا که قرار نیست فشار بیاد به ماشین پس باید فرضا برای 206 تیپ 5 در دور 2500 دنده عوض کنن .. خب دنده مرده هم خودش فشار محسوب میشه ...برای همین من از روندن نرمال و معمولی طبق توصیه سازنده اشاره کردم...موفق باشید:razz:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری