zilamo

ابزارهای موردنیاز برای 206

26 ارسال در این موضوع قرار دارد

سلام و عرض ادب

مدتیه می خوام یه تعداد آچار تخت و بکس و ستاره و ... برای 206 خریداری بکنم. از دوستانی که دست به اچار هستن، خواهش می کنم راهنمایی بفرمایند.

چیزهایی که تا حالا تهیه کردم، آچار ستاره تی 20 و تخت 8 و 10 و13 و انبردست و انواع پیچکوشتی تخت و چهار سو هست.

خیلی ممنونم

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ارسال شده در (ویرایش شده)

در 27 دقیقه قبل، kavah63 گفته است :

سلام و عرض ادب

مدتیه می خوام یه تعداد آچار تخت و بکس و ستاره و ... برای 206 خریداری بکنم. از دوستانی که دست به اچار هستن، خواهش می کنم راهنمایی بفرمایند.

چیزهایی که تا حالا تهیه کردم، آچار ستاره تی 20 و تخت 8 و 10 و13 و انبردست و انواع پیچکوشتی تخت و چهار سو هست.

خیلی ممنونم

سلام 

ست کامل ستاره ای

آچارهای  رینگی 6-8-10-12-13-14-17-19

ست کامل بوکس هم با دسته بوکس و تبدیل ها (نمره های 5-6-تا 20 ) ضمنا چرخ عقب تیپ 2 و 3 بوکس 32 میخوره

انبردست ، دم باریک ، انبرقفلی، سیم چین 

پیچ گوشتی چهارسو و دوسو در سایزهای مختلف و بلند و کوتاه

از همه لامپ ها یدونه یدکی داشته باش (بخصوص H7 حتما دوتا یدک داشته باش و همینطور دو کنتاکت عقب)

ست کامل فیوزهارو داشته باش هم کوچیک و هم بزرگ ، مقداری سیم 

مغزی پمپ بنزین و آچارش (یا اصلی یا دست ساز)

مالتی متر دیجیتالی (برای چک کردن فیوزها بدون درآوردنشون و ...)

یدونه تسمه هیدرولیک یدکی 

بست های در و شلگیر 

یدست لنت (کارکرده هم کار راه میندازه )

همه اینارو من همیشه همراهم دارم و هرجا مشکلی پیش بیاد با اینا میتونم ماشینو راه بندازم و تا ی جایی برسونم 

دوستانی هم که کوییک  شیفتر دارند ، از هرسه تا میل ماهک یدونه داشته باشند ، من یدفه تو جاده دوتا ماهک کوچیکم برید و داستان شد 

 

 

ویرایش شده در توسط pourya.k
پسند شده توسط 5 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ارسال شده در (ویرایش شده)

در 26 دقیقه قبل، pourya.k گفته است :

سلام 

ست کامل ستاره ای

آچارهای  رینگی 6-8-10-12-13-14-17-19

ست کامل بوکس هم با دسته بوکس و تبدیل ها (نمره های 5-6-تا 20 ) ضمنا چرخ عقب تیپ 2 و 3 بوکس 32 میخوره

انبردست ، دم باریک ، انبرقفلی، سیم چین 

پیچ گوشتی چهارسو و دوسو در سایزهای مختلف و بلند و کوتاه

از همه لامپ ها یدونه یدکی داشته باش (بخصوص H7 حتما دوتا یدک داشته باش و همینطور دو کنتاکت عقب)

ست کامل فیوزهارو داشته باش هم کوچیک و هم بزرگ ، مقداری سیم 

مغزی پمپ بنزین و آچارش (یا اصلی یا دست ساز)

مالتی متر دیجیتالی (برای چک کردن فیوزها بدون درآوردنشون و ...)

یدونه تسمه هیدرولیک یدکی 

بست های در و شلگیر 

یدست لنت (کارکرده هم کار راه میندازه )

همه اینارو من همیشه همراهم دارم و هرجا مشکلی پیش بیاد با اینا میتونم ماشینو راه بندازم و تا ی جایی برسونم 

دوستانی هم که کوییک  شیفتر دارند ، از هرسه تا میل ماهک یدونه داشته باشند ، من یدفه تو جاده دوتا ماهک کوچیکم برید و داستان شد 

 

 

تایید میشه

همه رو دارم به علاوه بکس و اچار تا 24  و مقداری سیم و یه قلطک سفت کن تسمه

ویرایش شده در توسط toyo
پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در هم اکنون، pourya.k گفته است :

سلام 

ست کامل ستاره ای

آچارهای  رینگی 6-8-10-12-13-14-17-19

ست کامل بوکس هم با دسته بوکس و تبدیل ها (نمره های 5-6-تا 20 ) ضمنا چرخ عقب تیپ 2 و 3 بوکس 32 میخوره

انبردست ، دم باریک ، انبرقفلی، سیم چین 

پیچ گوشتی چهارسو و دوسو در سایزهای مختلف و بلند و کوتاه

از همه لامپ ها یدونه یدکی داشته باش (بخصوص H7 حتما دوتا یدک داشته باش و همینطور دو کنتاکت عقب)

ست کامل فیوزهارو داشته باش هم کوچیک و هم بزرگ ، مقداری سیم 

مغزی پمپ بنزین و آچارش (یا اصلی یا دست ساز)

مالتی متر دیجیتالی (برای چک کردن فیوزها بدون درآوردنشون و ...)

یدونه تسمه هیدرولیک یدکی 

بست های در و شلگیر 

یدست لنت (کارکرده هم کار راه میندازه )

همه اینارو من همیشه همراهم دارم و هرجا مشکلی پیش بیاد با اینا میتونم ماشینو راه بندازم و تا ی جایی برسونم 

دوستانی هم که کوییک  شیفتر دارند ، از هرسه تا میل ماهک یدونه داشته باشند ، من یدفه تو جاده دوتا ماهک کوچیکم برید و داستان شد 

 

 

دم شما گرم ، ما که تو ماشینمون فقط آچار چرخ و جک داریم . بعضی از موارد خیلی لازمن . عالی بووود

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ارسال شده در (ویرایش شده)

در 2 ساعت قبل، toyo گفته است :

تایید میشه

همه رو دارم به علاوه بکس و اچار تا 24  و مقداری سیم و یه قلطک سفت کن تسمه

منم تا 26 بوکس دارم ، تسمه سفت کن یا همون هرزگرد هیدرولیک هم دارم هر دوتاشو ، البته از قلم افتاد ، ممنون از یادآوری شما 

 

در 1 ساعت قبل، otika2000 گفته است :

دم شما گرم ، ما که تو ماشینمون فقط آچار چرخ و جک داریم . بعضی از موارد خیلی لازمن . عالی بووود

قربون شما 

تازه تسمه تایم و ترموستات و پمپ بنزین کامل و روغن اضافه و آب و چسب مزدا و چسب برق و طناب و یسری خورد و ریز دیگه هم توی وسایلمه که از قلم افتاد ...

 

اینم بگم اتفاق یدفه میفته 

من توی جاده چالوس یه شب دوتا میل ماهکم برید که هرکدومو سه برابر خریدم + هزینه بکسل تا یدکی فروشی به فاصله 1 کیلومتر که مجموعا 250 آب خورد تازه تعویض و عیب یابی و ... کار خودم بوده 

همونجا دم تعمیرگاه دوتا خانم با ی 206 بودن که پمپ بنزینش سوخته بود  بهشون قیمت 600 هزار تومنی داده بودند واسه تعویضش که مطمئنم پمپ استوک هم میبستن 

من توی سه دقیقه با آچر مخصوص پمپشونو باز کردم و یه مغزی انداختم و فقط قیمت 35000 تومن مغزی رو گرفتم ازشون ..

اینارو گفتم که بدونید همه اینا ضروریه مخصوصا با این ماشین های چینی تولید داخل ...

ویرایش شده در توسط pourya.k
پسند شده توسط 7 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ارسال شده در (ویرایش شده)

سلام

تاپیک به جا و جالبی باز کردین که خیلی هم بیشتر از دونستن به درد میخوره

چون دونستن بدون ابزار به درد نمیخوره

منم تا حدودی یه سری لوازم و ابزارای عمومی رو دارم که دارم یواش یواش تکمیلشون میکنم

ویرایش شده در توسط amirtiam7777
تصحیح لغت
پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام دوستان

کپسول ایمنی و سیم بکسل و سیم سری هم اضافه کردم به تجهیزات همراه ماشین

کپسوووول رو که حتما بگیرید

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

یه سری ابزار خیلی خوبه. من خودم یه جعبه ابزار کامل دارم پشت ماشین. به لیست ابزار دو سه تا سوهان تخت و گرد و... هم اضافه کنید. البته سوهان کوچیک حدودا ۱۵ تا ۲۰ سانتی. در حد کار راه اندازی. چسب مزدا و هل هم داشته باشید. نوار تفلون و لنت برق هم واجبن. کاتر و آچارذفرانسه هم کاربرد دارن.

یه چیزایی مثل تسمه هیدرولیک واقعا خوبه، چون ممکنه پاره بشه. اما لنت و این چیزا به نظرم نیازی نیستن. چون قبل از سفر میشه چکشون کرد. با توجه به کمبود فضای صندوق ۲۰۶ هاچبک و البته مضر بودن سنگینی زیاد خودرو، بعضی چیزا رو میشه حذف کرد. مثل همین لنت ترمز. اما یه جعبه ابزار جمع و جور گزینه مناسبیه.

ولی در کل، بهترین کار ممکن، بخصوص برای افرادی که دست به آچار نیستن، اینه که قطعات رو قبل از خراب شدن تعویض کنید. هر قطعه ای عمر مشخصی داره و طبق تجربه من، معمولا قطعات این ماشین یهو خراب نمیشن و کم کم خرابیشون رو اطلاع میدن.

اگر قبل از خرابی و پایان عمر قطعات، تعمیر یا تعویضشون کنیم، توی جاده خیلی هم به این ابزار نیاز پیدا نمیکنیم.

قطعات جفتی رو هم همیشه با هم عوض کنید. مثلا وقتی بلرینگ چرخ سمت راست خراب میشه، یعنی اینکه سمت چپی هم آخرای عمرشه. پس عوض کنید تا یک جنس و یک عمر داشته باشن و خیالتونم از اون بایت راحت باشه.

من حتی لامپ رو هم اگه بسوزه جفت عوض میکنم.

شاد باشید

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام دوستان عزیزم.

 

من میخوام یه ست کامل تهیه کنم از اچار و پیشگوشتی های مورد نیاز 206

منتها طیفشون خیلی خیلی وسیعه

میخوام نهایتا دو ست داشته باشم که باهاش بتونم همه کار رو انجام بدم (یا حتی یه ست)

ولی خوب مثلا بعضی بکس هارو دیدم خم هستن و بعضی بکس ها صاف که به درد زمانی میخوره که مثلا بخوای چراغ جلوی 206 رو باز کنی (یکی از سه تا پیچ ، زیر چراغه که اون بکس خمیده بهش نمیرسه)

 

reflex-6200-2861602-4-zoom.jpg

یا مثلا برای باز کردن صندلی های 206 اچار ستاره ای میخواد ، که من تو بعضی فیلم ها دیدم یه اچار 30 سانتی استفاده میکننکه کار کردن باهاش خیلی خیلی راحت تر از استفاده از ستاره ای های معموله که نمیشه اصلا قدرست رو انتقال داد.

کلا میخوام راهنمایی کنید چی بگیرم که دیگه نیاز نباشه هی ست های مختلف رو بگیرم

من الان داشتم سرچ میکردم تو یه سایت فروش کلی اچار های مختلف دیدم حالا موندم کدومو بگیرم یه 50 نوع مختلف داشت.

نمیخوام بگیرم بعدا بگم کاش یه چیز دیگه میگرفتم

بیشتر نگرانیم سر پیچ هاییه که دور از دسترسه و همینطور اندازشون که ستی که میگیرم به همه نوع پیچ و.. 206 بخوره.

 

تو ذهنم (البته برای بعد) خرید پیچگوشتی شارژی هم هست.

اگر این بهتره الان اینو تهیه کنم.

 

 

پیشاپیش ممنون از راهنماییتون.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 2 ساعت قبل، alex_pk گفته است :

کلا میخوام راهنمایی کنید چی بگیرم که دیگه نیاز نباشه هی ست های مختلف رو بگیرم

سلام

ببینید شما اول باید توجه کنید که تا چ حد میخواین تعمیرات رو انجام بدین

برای 206 معمولا شما اول بکس 1/2 احتیاج دارید (شامل یه واسطه (25 سانتی مناسبه) یه دسته بکس  و جغجغه (اختیاری) و شماره های 8 الی 19 که تقریبا همه رو جواب گو هست و حتی زیادتر )

برای کمتر شدن هزینه میتونید برید و تکی خرید کنید اینطوری پولش کمتر میشه نصبت به یک دست بکس کامل

برای شمع اگه تیپ 2 باشه به مفصلی هم نیاز دارید (زانو و ... اسم داره)

برای پیچ صندلی هم میتونید از سربکس T استفاده کنید که با استفاده از واسطه و دسته بکس کار رو راه میندازه

به اچار رینگ برای جلوبندی و ... نیاز دارید
اگه جداگانه بخواین یه دست T نیاز هست (تقریبا اکثر پیچ های داخل اتاق t هست)

اگه بخوای وارد بحث سرسیلندر بشین به اچار های تورکمتر و .....

 

کلا حد تعمیرت شما باید مشخص بشه

مثلا برای چراغ 206 که کامل باز بشه یه پیچ گوشتی و یه بکس 10 و یهT  کامل کار رو انجام میده

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری