yashar-206

رنگ کردن داخل بلوک سیلندر برای جلوگیری از خوردگی پس از باز کردن سرسیلندر

5 ارسال در این موضوع قرار دارد

دوستان من به علت آب روغن قاطی کردن و سوختن واشر سرسیلندر موتورو خودم باز کردم

و دیدم لبه ی بلوک کنار یکی از پیچ ها خیلی کم خورده و کنده شده...عکس رو تا شب میذارم....حالا کار به اون ندارم...میخام با چسب فولاد هل اون تیکه رو پوشش بدم..هرچند حس میکنم واشر نو هم بندازم روش پوشش بدتش و حتی نیاز به چسب هم نباشه.....به هر حال شما هم نظر بدید تا استفاده کنم از تجربه تون..یا هر چسب بهتری برای اینکار مد نظر دارید و جواب بهتری میده.....توی ذهن خودم هست چسب هل که تا دمای 130 درجه و منفی 30درجه و خاصیت رزوه خوری و برش خوری داره و خیلی ها تایید میکنن

بزنم بذارم خوب محکم و خشک شه...و باز یه لایه محافظتی چسب مزدا هم رو چسب هل بزنم..و  بعد که خشک شد واشر سرسیلندرو بندازم روش......یه دوستم گفت توو بلوک سیلندر و سرسیلندر چسب مزدا هیچوقت حتی یک قطره استفاده نکن...اما به حوزینگ فلزی ترموستات به مدت سه سال چسب مزدا برای آب بندیش زده بودم و تا چند روز پیش که موتور وا کردم هیچ نشتی و خرابی ای نداشت و عالی بود.....حالا نمیدونم...نظرات و تجربیات واقعیتونو حتما بگید تا به کار ببرم...سعی میکنم خیلی زود چند تا عکس هم بذارم

 

و گذشته از مطالب بالا...این مساله به ذهنم رسید آیا عملیه؟

حالا که موتور بازه...داخل دیواره بلوک سیلندر و بدنه بوش هارو اول با رنگ اسپری(حالا میگردم ببینم مدل مقاوم در برابر حرارت گیر میاد) رنگ کنم..و خشک که شد دوباره اسپری کلییر محافظ رنگ هم رو رنگ بپاشم..جهت جلوگیری از  زنگ زدگی های احتمالی بیشتر در آینده

 

خودم حدس میزنم تنها خطرش این باشه که بعدا کنده بشه و داخل خطوط شبکه رادیاتور رو کیپ کنه

 

نظر شماها چیه؟

 

شاید این مساله که گفتم خنده دار باشه شاید هم خیلی عالی...لطفا اگه تجربه یا دلیلی دارید مشورت بدید تشکر

 

یا به جای رنگ کردن روش دیگری به ذهنتون میاد

 

ماشین تیپ 2...و فقد سرسیلندر رو باز کردم

 

تشکر

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 18 دقیقه قبل، yashar-206 گفته است :

دوستان من به علت آب روغن قاطی کردن و سوختن واشر سرسیلندر موتورو خودم باز کردم

و دیدم لبه ی بلوک کنار یکی از پیچ ها خیلی کم خورده و کنده شده...عکس رو تا شب میذارم....حالا کار به اون ندارم...میخام با چسب فولاد هل اون تیکه رو پوشش بدم..هرچند حس میکنم واشر نو هم بندازم روش پوشش بدتش و حتی نیاز به چسب هم نباشه.....به هر حال شما هم نظر بدید تا استفاده کنم از تجربه تون..یا هر چسب بهتری برای اینکار مد نظر دارید و جواب بهتری میده.....توی ذهن خودم هست چسب هل که تا دمای 130 درجه و منفی 30درجه و خاصیت رزوه خوری و برش خوری داره و خیلی ها تایید میکنن

بزنم بذارم خوب محکم و خشک شه...و باز یه لایه محافظتی چسب مزدا هم رو چسب هل بزنم..و  بعد که خشک شد واشر سرسیلندرو بندازم روش......یه دوستم گفت توو بلوک سیلندر و سرسیلندر چسب مزدا هیچوقت حتی یک قطره استفاده نکن...اما به حوزینگ فلزی ترموستات به مدت سه سال چسب مزدا برای آب بندیش زده بودم و تا چند روز پیش که موتور وا کردم هیچ نشتی و خرابی ای نداشت و عالی بود.....حالا نمیدونم...نظرات و تجربیات واقعیتونو حتما بگید تا به کار ببرم...سعی میکنم خیلی زود چند تا عکس هم بذارم

 

و گذشته از مطالب بالا...این مساله به ذهنم رسید آیا عملیه؟

حالا که موتور بازه...داخل دیواره بلوک سیلندر و بدنه بوش هارو اول با رنگ اسپری(حالا میگردم ببینم مدل مقاوم در برابر حرارت گیر میاد) رنگ کنم..و خشک که شد دوباره اسپری کلییر محافظ رنگ هم رو رنگ بپاشم..جهت جلوگیری از  زنگ زدگی های احتمالی بیشتر در آینده

 

خودم حدس میزنم تنها خطرش این باشه که بعدا کنده بشه و داخل خطوط شبکه رادیاتور رو کیپ کنه

 

نظر شماها چیه؟

 

شاید این مساله که گفتم خنده دار باشه شاید هم خیلی عالی...لطفا اگه تجربه یا دلیلی دارید مشورت بدید تشکر

 

یا به جای رنگ کردن روش دیگری به ذهنتون میاد

 

ماشین تیپ 2...و فقد سرسیلندر رو باز کردم

 

تشکر

:khande::khande::khande::khande::khande::khande::???::???::???::???:

کلا تمام اصول علم مکانیک و متالوژی رفت زیر سوال.....

ضمنا خبر رسیده تمام متخصصین بنز و BMW و تویوتا سر به بیابان گذاشتن....

 

شوخی کردم دوست عزیز! به دل نگیری...

بهترین کار استفاده از مواد ضد رسوب هست. نمونه

 

:hello:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ارسال شده در (ویرایش شده)

داداش من خنده نداره...ما هم میدونیم مواد رسوب زدا و ضدیخ و زادو و غیره چیه...و اینکه رنگ یه ماده ضد زنگه قویه...و داخل بلوک رو از صفری ماشین واسه این رنگ نمیکنن که خوده آلومنیوم از لخظه نو بودن مثع یه رنگ محافظ براقه

 

سوال و فکری بود که ذهنمو مشغول کرده..و پی.ام شما هیچ دردی دوا نکرد...نوشتم اگه کسی تجربه و دلیل علمی دقیق داره بیان کنه...نه بیاد جوک تعریف کنه و بحث رابنداز

 

و در ضمن فکر نمیکنم رنگ کردن یک فلز که باعث محافظتش دمقابل رسوبزدگی و زنگزدگی بشه مخالف اصول متالوژی و مکانبکی بشه وگرنه ماشینت الان یه زنگ آهنی بیش نبود بعد از سالها اب خوردن

ویرایش شده در توسط yashar-206

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 58 دقیقه قبل، !Mehdi گفته است :

:khande::khande::khande::khande::khande::khande::???::???::???::???:

کلا تمام اصول علم مکانیک و متالوژی رفت زیر سوال.....

ضمنا خبر رسیده تمام متخصصین بنز و BMW و تویوتا سر به بیابان گذاشتن....

 

شوخی کردم دوست عزیز! به دل نگیری...

بهترین کار استفاده از مواد ضد رسوب هست. نمونه

 

:hello:

 

داداش من خنده نداره...ما هم میدونیم مواد رسوب زدا و ضدیخ و زادو و غیره چیه...و اینکه رنگ یه ماده ضد زنگه قویه...و داخل بلوک رو از صفری ماشین واسه این رنگ نمیکنن که خوده آلومنیوم از لخظه نو بودن مثع یه رنگ محافظ براقه

 

سوال و فکری بود که ذهنمو مشغول کرده..و پی.ام شما هیچ دردی دوا نکرد...نوشتم اگه کسی تجربه و دلیل علمی دقیق داره بیان کنه...نه بیاد جوک تعریف کنه و بحث رابنداز

 

و در ضمن فکر نمیکنم رنگ کردن یک فلز که باعث محافظتش دمقابل رسوبزدگی و زنگزدگی بشه مخالف اصول متالوژی و مکانبکی بشه وگرنه ماشینت الان یه زنگ آهنی بیش نبود بعد از سالها اب خوردن

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام دوست عزیز.

این پیشنهاداتی که برای موتور خودرو ارائه کردید، یه مقدار دور از عملی شدنه.

رنگ زدن داخل مجرای آب، غیر قابل اجراس چون هم دما و هم جریانی که اب داره باعث از بین رفتن اون میشه و جدا میشه، حتی در بهترین حالت و بهترین اسپری رنگی که پیدا بشه امکان رنگ زدن کل مسیر اب رو ندارید و یعنی کار بیهوده!

درباره خوردگی قسمتی از بلوک موتور، چسب زدن کار اصولی و درستی نیست. و معمولا توسط تراشکار خوردگی ها جوش داده میشه و اگر قسمتی از محل رزوه های پیچ باشه، دوباره رزوه زده میشه.

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری