206

آشنایی با پژو 508 سدان لوکس فرانسوی در ایران

31 ارسال در این موضوع قرار دارد

پژو 508 سدان لوکس فرانسه در راه ایران

 

f1c2367e-8fd0-4f4b-8f04-3499b039bb0e.jpg
 
 

 

پژو 508 یکی از خودروهایی است که ایکاپ (شرکت ایران خودرو و پژو) برای عرضه‌ی آن در ایران تدارک دیده است.

سال قبل شایعاتی مبنی بر رونمایی از پژو 508 در کنار خودروهایی چون پژو 301، پژو 208، پژو 2008 و پژو 5008 منتشر شد، اما پس از نهایی شدن توافق‌نامه و پس از عقد قرار دارد ایران خودرو و پژو، به ترتیب خودروهای پژو ۲۰۰۸، پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۸ برای تولید در نظر گرفته شدند.

 

 

پژو 508 / peugeot 508

پژو ۵۰۸ خودرویی در کلاس سدان سایز متوسط شهری است. سدان‌های سایز متوسط یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های خودرویی هستند که البته انواع توانمندی از برند‌های مختلف در این کلاس حضور دارند. این دسته از خودروها علاوه بر فضای داخلی مناسب، از پیشرانه با توان کافی و امکانات رفاهی خوبی بهره می‌برند که بدین ترتیب نیاز‌های عموم خانواده‌ها را تأمین خواهند کرد. طی سالیان گذشته این کلاس از خودروها جز محبوب‌ترین نمونه‌ها در میان خریداران بودند و فروش خوبی برای تولیدکنندگان خود به ارمغان می‌آوردند.

اما چند سالی است که این روند تغییر یافته است و انواع کراس‌اوور و شاسی‌بلند محبوبیت بیشتری میان خریداران دارند. با این حال هنوز هم کلاس سدان‌‌های شهری از اهمیت بسیاری بالایی برای تولید‌کنندگان برخوردار هستند و توسعه‌ی نمونه‌های ایده‌آل جزو اولویت هر خودروسازی است. پژو نیز در همین راستا با فیس‌لیفت ۵۰۸، سعی در کسب سهم بیشتری از این بازار دارد.

پژو 508 / peugeot 508

برادر بزرگ‌تر ۳۰۱ برای جایگزینی پژو ۴۰۷ و شاید هم پژو  پارس، وارد بازار ایران خواهد شد. پژو ۵۰۸ نقش بسیار حیاتی در میان مدل‌های این تولید کننده‌ی فرانسوی دارد. این خودرو پس از تجربه‌ی ناموفق و توقف تولید مدل‌های ۴۰۷ و ۶۰۷، با طراحی متفاوت وارد بازار شد و سعی در جلب نظر کاربران دارد. نمونه‌ی اول این خودرو در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و اکنون پس از چند سال، تغییرات و بهینه‌ سازی‌های ظاهری و فنی زیادی به خود دیده است. پژو ۵۰۸ با قیمت تقریبی ۱۶۵ میلیون تومان در بازار ایران عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی پژو ۵۰۸

سدان خانوادگی پژو در بخش مشخصات فنی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی متعددی بهره می‌برد که تنوع نمونه‌های دیزلی بیشتر از بنزینی است. پژو ۵۰۸ در حال حاضر در بخش پیشرانه‌های بنزینی با دو نمونه‌ی ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی و توربوشارژ شده به فروش می‌رسد. تمامی پیشرانه‌های مذکور دارای استاندارد یورو ۶ هستند. امکان انتخاب بین جعبه دنده‌های شش سرعته‌ی دستی و خودکار برند AISIN نیز وجود دارد. امیدوار هستیم ایران خودرو با انتخاب نمونه‌ی قدرتمندتر این‌ خودرو، تجربه‌ی ناموفق ۴۰۷ در بخش پیشرانه را جبران کند.

پژو 508 / peugeot 508

مشخصات THP اتوماتیک THP دستی VTi اتوماتیک
حجم موتور (سی‌سی) ۱۶۰۰ ۱۶۰۰ ۱۶۰۰
تعداد سیلندر ۴ ۴ ۴
قدرت موتور(اسب بخار) ۱۶۵ ۱۶۵ ۱۲۰
نهایت سرعت(کیلومتر بر ساعت) ۲۰۹ ۲۰۹ ۲۰۳
شتاب صفر تا صد (کیلومتر بر ساعت) ۸.۹ ۸.۶ ۱۱.۵
جعبه دنده اتوماتیک دستی اتوماتیک
مصرف سوخت شهری(لیتر در صد کیلومتر) ۷.۵ ۷.۷ ۷.۷
مصرف سوخت خارج شهر(لیتر در صد کیلومتر) ۴.۸ ۴.۷ ۴.۶
مصرف سوخت ترکیبی(لیتر در صد کیلومتر) ۵.۸ ۵.۸ ۵.۸

 

 

 

پژو ۵۰۸ THP

این نسخه همانطور که گفته شد دارای پیشرانه‌ی توربوشارژ با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی است که دارای توان خروجی ۱۶۵ اسب بخار است و می‌توانید تا سرعت حداکثر ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت با آن برانید. پژو سرمایه‌گذاری گسترده‌ای جهت تولید پیشرانه‌های کم‌مصرف کرده است و در این بخش جوایز متعددی کسب کرده است. پیشرانه‌ی توربوشارژ جدید این شرکت نیز در همین راستا با فناوری‌های مختلفی اعم از تزریق مستقیم استوکیومتری سوخت، زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و سیستم Start/Stop بهره می‌برد تا بدین ترتیب موفق به کسب استاندارد یورو ۶ شده باشد.

پژو 508 / peugeot 508

پژو ۵۰۸ نسخه‌ی THP مجهز به جعبه‌دنده‌ی خودکار در مدت زمان ۸.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت خودرو در شهر ۷.۵، در خارج شهر ۴.۸ و در سیکل ترکیبی ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. نمونه‌ی مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی در مدت زمان ۸.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

پژو در سال‌های اخیر نشان داده است که در زمینه‌ی تولید پیشرانه‌های کم‌حجم توربوشارژر مهارت زیادی دارد. این دسته از پیشرانه‌ها در کنار مصرف اندک سوخت، توان زیادی تولید می‌کنند.

پژو ۵۰۸ VTi

این نسخه از پیشرانه‌های پژو ۵۰۸ از توربوشارژر بهره نمی‌برد. توان خروجی این پیشرانه ۱۲۰ اسب بخار است که برای وزن ۱.۴ تنی خودرو کافی به نظر نمی‌رسد. با این حال پژو اعلام کرده است که این نسخه از ۵۰۸ برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۱.۵ ثانیه زمان احتیاج دارد که در این خصوص تنها می‌توان عنوان کرد که رقم بدی نیست.

طراحی بدنه‌ و کابین

پژو ۵۰۸ در سال ۲۰۱۴، فیس‌لیفت شد که بدین ترتیب در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ با این طراحی جدید عرضه شد. این سدان شکل و شمایل بسیار زیبا و به‌روزی دارد. سال‌ها در هیچ یک از محصولات پژو طراحی جذابی مشاهده نمی‌کردیم. اما این روند طی سال‌های گذشته تغییر کرده است و اکنون پژو در برخی از محصولات خود و در بخش طراحی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. لازم به ذکر است نسخه‌ای که در ایران عرضه می‌شود، نمونه‌ی فیس‌لیفت و جدید ۵۰۸ است که طی سال‌های ۲۰۱۴ تا کنون در اروپا تولید می‌شود.

پژو 508 / peugeot 508

به‌جرئت می‌توان طراحی بدنه‌ی ۵۰۸ را جزو بهترین‌ها در این کلاس خودرویی در جهان دانست. در نگاه اول و بدون توجه به برند پژو، محصولات سیتروئن و شاید برخی از خودروهای آلمانی در ذهن تداعی شود. این موضوع تغییر زبان طراحی و الهام آن از برند سیتروئن را نمایش می‌دهد. کاپوت برجسته، جلو پنجره‌ی کشیده در کنار چراغ‌های بزرگ به ۵۰۸ در بخش جلویی خود ظاهری لوکس و قدرتمند داده است. این موضوع زمانی تشدید می‌شود که خطوط حجیم روی کاپوت خودنمایی می‌کنند.

پژو 508 / peugeot 508

اما در بخش عقب خودرو تا حدود زیادی با نمای متفاوتی روبرو هستیم و خبری از طراحی عضلانی نیست. چراغ‌های کشیده و خطوط ساده در این بخش، باعث شده است با نمایی به دور از هیجان روبرو باشیم. پژو سعی داشته است در بخش انتهایی خودرو با سادگی، نمایی از محصولی باوقار و لوکس برای بینندگان به ارمغان بیاورد. پژو ۵۰۸ دارای طراحی ظاهری به‌روز است و نمایی خارجی آن، توانسته به این خودرو، ظاهری شیک و قدرتمند دهد.

بدنه‌ی پژو ۵۰۸ به واسطه‌ی عرض بیشتر  نسبت به رقبای موجود در این کلاس، نمایی عضلانی‌تر به بینندگان القاء می‌کند. این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب برابر با ۴۸۳۰، ۱۹۲۰ و ۱۴۵۵ میلی‌متر است. در بخش وزن با ۱۴۸۰ کیلوگرم، پژو ۵۰۸ در میانگین وزن کلاس سدان‌های خانوادگی قرار دارد.

پژو 508 / peugeot 508
پژو 508 / peugeot 508
پژو 508 / peugeot 508
پژو 508 / peugeot 508

پژو در بخش کابین ۵۰۸ تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا فضایی لوکس و آرام به ارمغان بیاورد. غربیلک بزرگ فرمان، دسته دنده‌ی حجیم، صندلی‌های جادار در کنار طراحی ساده و لوکس ادوات باعث شده است با فضایی متفاوت نسبت به طراحی بدنه روبرو باشیم. هر چقدر بخش بیرونی ۵۰۸ نشان از خودرویی قدرتمند دارد، در کابین آن همانند عموم سدان‌های فرانسوی، حس فضایی آرام و به دور از هیجان منتقل می‌شود. با این حال بخش داخلی خودرو طراحی بسیار خوبی دارد. اما باید در نظر گرفت که رقبای موجود در این کلاس در بخش کابین خود از طراحی به مراتب متفاوت‌تر و البته هیجانی‌تر بهره می‌برند که طرفداران بسیاری نیز دارد.

امکانات رفاهی

این خودرو همچون خودروهای لوکس و به‌روز دنیا آپشن‌های زیادی به همراه دارد. پژو ۵۰۸ در بخش امکانات و آپشن‌های رفاهی در سطح بالاتری نسبت به سایر محصولات ایران خودرو قرار دارد. این خودرو به صورت استاندارد به قابلیت‌های زیادی مجهز است که به عنوان مثال می‌توانیم از صندلی‌های برقی، گرمکن صندلی‌های جلو، پشت سری با قابلیت تنظیم در دو جهت، سیستم فرمان الکتروهیدرولیکی، پنجره‌های برقی و خودکار در جلو و عقب، سنسور فشار باد تایر‌ها، کروز کنترل قابل تنظیم، سیستم کمکی پارک، شیشه‌های برقی خودکار و آینه‌های جانبی با گرمکن و قابلیت تاشوی برقی، نام ببریم.

پژو 508 / peugeot 508

در بخش تجهیزات قابل سفارش، پژو ۵۰۸ دارای لیست بلند بالایی است که انواع مختلف سلیقه را راضی نگه خواهد داشت. می‌توان از سیستم تهویه‌ی خودکار چهارگانه، هدآپ دیسپلی، سانروف، سیستم کمکی پارک، آینه‌های جانبی مجهز به گرم‌کن، ترمز دستی الکتریکی، دوربین دید عقب، چراغ‌های جلوی مجهز به ال‌ای‌دی و سیستم ورود و خروج بدون کلید اشاره کرد. البته تعدادی از این آپشن‌ها در بعضی از مدل‌‌ها به‌صورت استاندارد تعبیه شده‌اند.

ایمنی

پژو سدان لوکس خود را به سیستم‌های ایمنی مختلفی مجهز کرده است تا خیال کاربران از این بخش راحت باشد. ۵۰۸ به‌صورت استاندارد دارای ۶ ایربگ است. ایربگ‌های جانبی برای راننده و سرنشین در کنار ایربگ‌های پرده‌ای، از سرنشینان در تصادفات محافظت خواهند کرد. انواع مختلف سیستم‌های کنترلی و کمکی راننده اعم از ESP، ABS، EBA، EBFD، TCS نیز در شرایط نامساعد و اضطراری به کمک راننده خواهند آمد. 

پژو 508 / peugeot 508

تعبیه‌ی قابلیت‌هایی اعم از ایموبلایزر، قفل رینگ، دو قلاب ISO FIX در بخش عقب و کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای مجهز به پیش‌کشنده، باعث شده است پرچم‌دار سدان‌های پژو موفق به دریافت پنج ستاره‌ی ایمنی از آزمایش‌های NCAP‌ بشود.

تجربه‌ رانندگی

پژو ۵۰۸ از شاسی مشابهی با خودروی فوق‌العاده راحت سیتروئن C5 بهره می‌برد. اما پژو در سدان خود از سیستم تعلیق متفاوتی بهره گرفته است. این موضوع سبب شده است در بررسی‌های اولیه، ۵۰۸ رانندگی خشک‌تری نسبت به برادر ناتنی خود داشته باشد. اما این موضوع بدین معنی نیست که راحتی رانندگی در حد مطلوبی قرار ندارد. پژو سعی داشته است در کنار راحتی رانندگی، عملکرد حرکتی مناسبی نیز به ارمغان بیاورد تا بدین ترتیب همچنان تفاوت ساختاری خودروهای خود را با سیتروئن حفظ کند.

 

پژو 508 / peugeot 508

طبق بررسی‌های برخی نشریات، ۵۰۸ در جاده‌های ناهموار، عملکرد خوبی دارد. رفتار خودرو در مانورها نیز قابل پیش‌بینی است و حس مثبتی به راننده‌ منتقل می‌کند. به موارد بالا باید سیستم فرمان خوب به‌کاررفته در ۵۰۸ را اضافه کرد که علاوه بر پاسخ مناسب از شرایط جاده، عملکرد روان و مطلوبی دارد.

با این حال تا زمان عرضه‌ی ۵۰۸ در بازار داخلی باید منتظر ماند و عملکرد و تجربه‌ی رانندگی خودروهای عرضه‌شده به ایران را بررسی کرد. با توجه به عدم قطعیت در خصوص مشخصات فنی نمونه‌های انتخاب‌شده برای فروش، نمی‌توان با اطمینان از تجربه‌ی رانندگی این خودرو سخن گفت.

کیفیت ساخت و خدمات پس از فروش

پژو در سال‌های اخیر هیچ‌گاه به کیفیت بالای محصولات، شهرت نداشته است. با این حال شرایط ۵۰۸ کمی متفاوت است و این شرکت فرانسوی دقت زیادی در روند توسعه و تولید خودرو کرده است. با بررسی نظر کاربران ۵۰۸ می‌توان‌ ارزیابی مناسبی از کیفیت این سدان داشت.

رانندگی راحت را می‌توان یکی از مشخصه‌های اصلی ۵۰۸ عنوان کرد. اما کابین خودرو در بعضی شرایط و در سرعت‌های بالا، فضای آرام خود را از دست می‌دهد. این موضوع با افزایش عمر خودرو محسوس‌ خواهد شد. با این حال عمده مشکلات گزارش‌شده در رابطه با ۵۰۸، خرابی سیستم‌های برقی آن است. تعداد زیادی از کاربران مشکلاتی از قبیل قطع شدن جریان برق چراغ‌ها، کار نکردن سیستم چندرسانه‌ای و اتصالی در مدار برق خودرو را گزارش کرده‌اند.

پژو 508 / peugeot 508

موارد بالا را نمی‌توان با قطعیت به نمونه‌های آماده برای فروش در ایران تعمیم داد. با این حال خودروها در طول حیات خود با مشکلات مختلفی روبرو خواهند شد که در این شرایط، خدمات پس از فروش مناسب می‌تواند خاطره‌ای خوب از یک محصول در ذهن خریداران به جای بگذارد. موضوعی که هیچ‌گاه با عرضه‌ی پژو ۴۰۷ و سیتروئن C5 به وقوع نپیوست و کمبود قطعات جانبی و مراکز خدمات پس از فروش این خودروها باعث شد به سرعت بدنام شوند و در بازار دست دوم افت قیمت زیادی داشته باشند. امیدواریم ایران خودرو در عرضه‌ی ۵۰۸، شرایط متفاوتی برای مشتریان به ارمغان بیاورد.

قیمت

پژو برای مدل ۵۰۸ برچسب قیمتی ۲۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ یورو در نظر گرفته است. با این حال مسئولین ایران خودرو اعلام کرده‌اند که این خودرو با قیمت حدودی ۱۶۵ میلیون تومان عرضه خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست که نمونه‌ی مد نظر ایران خودرو از چه پیشرانه‌ای بهره می‌برد و به چه سیستم‌های مجهز شده است. با این حال عرضه‌ی سدان سایز متوسط در این رده‌ی قیمتی، به  ایجاد چالش با رقبای ۵۰۸ اعم از سوناتا، اپتیما، کمری و تالیسمان منجر خواهد شد که همگی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.

مصطفی خان‌کرمی مدیر بازاریابی گروه صنعتی ایران خودرو، چند ماه قبل از قیمت ۱۶۵ تا ۱۸۵ میلیون تومانی پژو ۵۰۸ در زمان عرضه توسط شرکت سرمایه‌گذاری مشترک ایران خودرو و پژو (ایکاپ) خبر داده بود.

رقبا

پژو ۵۰۸ در بازار ایران رقبای بسیار قدرتمندی دارد. تویوتا کمری، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما را می‌توان اصلی‌ترین رقبای ۵۰۸ دانست که تمامی آن‌ها در کلاس خود جزو بهترین‌ و پرفروش‌ترین‌های جهان هستند. هوندا آکورد و رنو تالیسمان نیز از دیگر خودروهای بازار ایران هستند که در کلاس سدان‌های سایز متوسط خانوادگی حضور دارند. با توجه به علاقه‌مندان زیاد برند‌های ژاپنی و کره‌ای و ذهنیت مردم از برند پژو، تنها راه موفقیت ۵۰۸ قیمت آن است که در صورت عرضه با مشخصات فنی قابل توجه و قیمت اعلام‌شده (حدود ۱۶۵ میلیون تومان) می‌تواند نگاه خریداران زیادی را به خود جلب کند.

پژو 508 / peugeot 508

در ادامه می‌توایند جدول مقایسه‌ی پژو ۵۰۸ و مدل ۲۰۱۶ اصلی‌ترین رقبای آن را مشاهده کنید.

 

 

  پژو ۵۰۸ هیوندای سوناتا کیا اپتیما تویوتا کمری رنو تالیسمان هوندا آکورد
تعداد سیلندر ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی
حجم موتور (لیتر) ۱.۶ ۲.۴ ۲.۴ ۲.۵ ۱.۶ ۲.۴
حداکثر توان (اسب بخار) ۱۶۵ ۱۸۵ ۱۷۸ ۱۷۶ ۱۹۵ ۱۸۵
حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر) ۲۴۰ ۲۴۱ ۲۳۱ ۲۳۰ ۱۶۰ ۲۴۵
استاندارد آلایندگی یورو ۶ یورو ۶ یورو ۶ یورو ۵ یورو ۶ -
حجم باک (لیتر) ۷۲ ۷۰ ۷۰ ۶۴ ۵۱ ۶۵
مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km) ۵.۸ ۸.۱۱ ۷.۹ ۸.۴ ۷.۹ ۷.۸
جعبه دنده ۶ سرعته خودکار ۶ سرعته خودکار ۷ سرعته خودکار ۶ سرعته خودکار ۷ سرعته خودکار CVT
حداکثر سرعت (Km/h) ۲۰۹ ۲۳۶ ۲۳۹ ۲۰۲ ۲۳۶ ۲۱۰
زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ Km/h ۸.۹ ۸.۴ ۸.۵ ۸ ۷.۶ ۷.۵
حجم صندوق بار (لیتر) ۴۹۷ ۴۶۱ ۴۵۰ ۴۳۶ ۶۰۸ ۴۴۷
وزن (کیلوگرم) ۱۴۸۰ ۱۴۷۴ ۱۶۳۰ ۱۴۷۰ ۱۴۴۰ ۱۶۰۲
قیمت (میلیون تومان) ۱۶۵ ۱۸۵ ۱۸۷ ۱۹۵ ۱۸۵ ۲۱۰

 

نویسنده: حامد قاسمی نراقی

منبع: زومیت

 

       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
پسند شده توسط 4 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

پروژه شکست خورده خیالتون راحت اینم دقیقا بعد از یک سال به سرنوشت 407 دچار میشه

 

حالا ببین کی اینو گفتم ...

 

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ارسال شده در (ویرایش شده)

من همچنان در عجبم اون جدول خنده دار آخر مقاله رو کی نوشته!

 

شتاب آکورد 4 سیلندر 7.5؟؟؟؟!!!!!

 

شتاب اپتیما 8.5؟!!!!!!!!

 

این اپتیما 2.4 و سوناتا YF و LF که از پس پارس ELX هم به زور بر میان اونم فقط تو سرعت بالا!! اون وقت شتاب اینارو زده 8.5!!

 

مردم ما هم که سواد درست و حسابی ندارن یه سرچی بکنن اون جدول مضحک آخر مقاله رو میخونن بعد به این نتیجه میرسن که اپتیما 2.4 از 508 توربو مثلا 0.4 ثانیه سریعتره!!

 

این نویسنده بی سواد سایت زومیت! برداشته اعداد و ارقام ماشینارو چیده بغل هم یه مقایسه خیلی سطح پایین و کاملا غیر فنی انجام داده!!

 

اولا که اون 180 یا 185 اسب اپتیما و سوناتا فقط یه عدد روی کاغذه و همه میدونن در عمل اصلا به اندازه یه ماشین 180 اسبی راه نمیرن اون 2 تا! شتاب واقعی اینا حدود 11 تا 11.5 ثانیه هست!! 8.5 بیشتر به جوک شبیه!

 

مقایسه گشتاور این دو تا با 508 هم فقط در یک نقطه از دور موتور کار بسیار اشتباهیه چون 508 گشتاورشو از دور 1400 تا 4000 به صورت یه خط صاف ارائه میده ولی سوناتا و اپتیما فقط تو یه نقطه به پیک 230 و 240 میرسن و قبل و بعدش خیلی کمتر از 508 گشتاور دارن.

 

نکته دیگه اینکه تو شهرهایی مثل تهران و تبریز و اصفهان و ..... که ارتفاع از سطح دریا از 1200 تا 1600 متر متغیره موتور توربو عملکرد خیلی بهتری داره و افت کمتری هم داره.

 

شتابی هم که پژو اعلام کرده دروغ نیست تو استرالیا همین 508 با همین موتور و گیربکس رو تست کردن و با اینکه پژو 8.9 اعلام کرده اونا به شتاب 8.4 رسیدن یعنی 0.5 ثانیه هم بهتر!

 

خلاصه اینکه مقایسه ماشینا بر اساس اعداد و ارقام به سبک جدول بالا خیلی احمقانس مخصوصا تو شرایط ایران!

 

یه مثال ساده میزنم:

همه MG6 رو میشناسید که شتاب اعلامیش 10.8 ثانیه هست ولی تو تستهای شتابی که انجام شد مشخص شد به راحتی از پس ماکسیما اتومات بر میاد و میتونه با آزرا 3300 نسل قدیم هم رقابت کنه!

 

شتاب اعلامی آزرا 7.8!!

شتاب MG هم 10.8!!

 

قضاوت با خودتون!

 

در کل به نظر من اگه واقعا راست بگن و قیمت 508 تو محدوده 150 تا 170 میلیون باشه تو این رنج قیمت میشه گفت هیچ رقیب جدی نداره و بهترین گزینه هستش. تنها رقیب واقعیشم تالیسمن هست نه اپتیما و سوناتا!! از نظر کیفیت ساخت هم از ژاپنی ها و کره های هم قیمت خودش بالاتره. توش بشینید متوجه میشید که پلاستیک بازیافتی نیست!

ویرایش شده در توسط STG44
پسند شده توسط 4 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ایران خودرویی که از پس خدمات پس از فروش 206 و سمند و 405  درست بر نمیاد .چطور میتونه گارانتی این ماشینا رو تضمین کنه :$  

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با نهایت علاقه ای که به محصولات پژو سیتورئن دارم این خودرو به هیچ عنوان 165 میلیون نمی ارزه

 

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 18 ساعت قبل، STG44 گفته است :

من همچنان در عجبم اون جدول خنده دار آخر مقاله رو کی نوشته!

 

شتاب آکورد 4 سیلندر 7.5؟؟؟؟!!!!!

 

شتاب اپتیما 8.5؟!!!!!!!!

 

این اپتیما 2.4 و سوناتا YF و LF که از پس پارس ELX هم به زور بر میان اونم فقط تو سرعت بالا!! اون وقت شتاب اینارو زده 8.5!!

 

مردم ما هم که سواد درست و حسابی ندارن یه سرچی بکنن اون جدول مضحک آخر مقاله رو میخونن بعد به این نتیجه میرسن که اپتیما 2.4 از 508 توربو مثلا 0.4 ثانیه سریعتره!!

 

این نویسنده بی سواد سایت زومیت! برداشته اعداد و ارقام ماشینارو چیده بغل هم یه مقایسه خیلی سطح پایین و کاملا غیر فنی انجام داده!!

 

اولا که اون 180 یا 185 اسب اپتیما و سوناتا فقط یه عدد روی کاغذه و همه میدونن در عمل اصلا به اندازه یه ماشین 180 اسبی راه نمیرن اون 2 تا! شتاب واقعی اینا حدود 11 تا 11.5 ثانیه هست!! 8.5 بیشتر به جوک شبیه!

 

مقایسه گشتاور این دو تا با 508 هم فقط در یک نقطه از دور موتور کار بسیار اشتباهیه چون 508 گشتاورشو از دور 1400 تا 4000 به صورت یه خط صاف ارائه میده ولی سوناتا و اپتیما فقط تو یه نقطه به پیک 230 و 240 میرسن و قبل و بعدش خیلی کمتر از 508 گشتاور دارن.

 

نکته دیگه اینکه تو شهرهایی مثل تهران و تبریز و اصفهان و ..... که ارتفاع از سطح دریا از 1200 تا 1600 متر متغیره موتور توربو عملکرد خیلی بهتری داره و افت کمتری هم داره.

 

شتابی هم که پژو اعلام کرده دروغ نیست تو استرالیا همین 508 با همین موتور و گیربکس رو تست کردن و با اینکه پژو 8.9 اعلام کرده اونا به شتاب 8.4 رسیدن یعنی 0.5 ثانیه هم بهتر!

 

خلاصه اینکه مقایسه ماشینا بر اساس اعداد و ارقام به سبک جدول بالا خیلی احمقانس مخصوصا تو شرایط ایران!

 

یه مثال ساده میزنم:

همه MG6 رو میشناسید که شتاب اعلامیش 10.8 ثانیه هست ولی تو تستهای شتابی که انجام شد مشخص شد به راحتی از پس ماکسیما اتومات بر میاد و میتونه با آزرا 3300 نسل قدیم هم رقابت کنه!

 

شتاب اعلامی آزرا 7.8!!

شتاب MG هم 10.8!!

 

قضاوت با خودتون!

 

در کل به نظر من اگه واقعا راست بگن و قیمت 508 تو محدوده 150 تا 170 میلیون باشه تو این رنج قیمت میشه گفت هیچ رقیب جدی نداره و بهترین گزینه هستش. تنها رقیب واقعیشم تالیسمن هست نه اپتیما و سوناتا!! از نظر کیفیت ساخت هم از ژاپنی ها و کره های هم قیمت خودش بالاتره. توش بشینید متوجه میشید که پلاستیک بازیافتی نیست!

حالا شما خون خودتون رو کثیف نکنین به خاطر چند تا عدد و رقم ;)

چیزی که در ایران نداریم یک تست اصولی و با پدر و مادر بین خودرو های هم کلاسه. مثل تمام تست هایی که تو دنیا حتی تو روسیه و اوکراین عقب افتاده(نسبت به اروپا و امریکای شمالی) میگیرن.

و به همین دلیل این مشکلات ایجاد میشه. اگر یکی از این سایت های خودرویی یا مجله ها تست دسته جمعی خودرو های هم ردیف رو می گرفت نتیجه بهتری وجود داشت و می شد تا حدود به عنوان مرجع روی اون حساب کرد.

 

در 15 ساعت قبل، otika2000 گفته است :

ایران خودرویی که از پس خدمات پس از فروش 206 و سمند و 405  درست بر نمیاد .چطور میتونه گارانتی این ماشینا رو تضمین کنه :$  

ایرانخودرو و سایپا ، فرق چندانی با بقیه شرکت های خدمات دهنده ایران ندارند.

وقتی برای تعویض شمع و سرویس موتور یک ولوو xc60 که کمی ریپ میزده فاکتور یک و نیم میلیون تومانی جلوی مالک می گذارند(افرا موتور) و یا برای تعویض فیلتر هوای هیوندا سانتافه 3500 اجرت 24 هزار تومان در سیستم تعریف شده باشه ، میبینم که تفاوتی بین هیچ یک از این شرکت های خدماتی نداره.

پسند شده توسط 5 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در در 2/12/2017 در 16:15، STG44 گفته است :

من همچنان در عجبم اون جدول خنده دار آخر مقاله رو کی نوشته!

 

شتاب آکورد 4 سیلندر 7.5؟؟؟؟!!!!!

 

شتاب اپتیما 8.5؟!!!!!!!!

 

این اپتیما 2.4 و سوناتا YF و LF که از پس پارس ELX هم به زور بر میان اونم فقط تو سرعت بالا!! اون وقت شتاب اینارو زده 8.5!!

 

مردم ما هم که سواد درست و حسابی ندارن یه سرچی بکنن اون جدول مضحک آخر مقاله رو میخونن بعد به این نتیجه میرسن که اپتیما 2.4 از 508 توربو مثلا 0.4 ثانیه سریعتره!!

 

این نویسنده بی سواد سایت زومیت! برداشته اعداد و ارقام ماشینارو چیده بغل هم یه مقایسه خیلی سطح پایین و کاملا غیر فنی انجام داده!!

 

اولا که اون 180 یا 185 اسب اپتیما و سوناتا فقط یه عدد روی کاغذه و همه میدونن در عمل اصلا به اندازه یه ماشین 180 اسبی راه نمیرن اون 2 تا! شتاب واقعی اینا حدود 11 تا 11.5 ثانیه هست!! 8.5 بیشتر به جوک شبیه!

 

مقایسه گشتاور این دو تا با 508 هم فقط در یک نقطه از دور موتور کار بسیار اشتباهیه چون 508 گشتاورشو از دور 1400 تا 4000 به صورت یه خط صاف ارائه میده ولی سوناتا و اپتیما فقط تو یه نقطه به پیک 230 و 240 میرسن و قبل و بعدش خیلی کمتر از 508 گشتاور دارن.

 

نکته دیگه اینکه تو شهرهایی مثل تهران و تبریز و اصفهان و ..... که ارتفاع از سطح دریا از 1200 تا 1600 متر متغیره موتور توربو عملکرد خیلی بهتری داره و افت کمتری هم داره.

 

شتابی هم که پژو اعلام کرده دروغ نیست تو استرالیا همین 508 با همین موتور و گیربکس رو تست کردن و با اینکه پژو 8.9 اعلام کرده اونا به شتاب 8.4 رسیدن یعنی 0.5 ثانیه هم بهتر!

 

خلاصه اینکه مقایسه ماشینا بر اساس اعداد و ارقام به سبک جدول بالا خیلی احمقانس مخصوصا تو شرایط ایران!

 

یه مثال ساده میزنم:

همه MG6 رو میشناسید که شتاب اعلامیش 10.8 ثانیه هست ولی تو تستهای شتابی که انجام شد مشخص شد به راحتی از پس ماکسیما اتومات بر میاد و میتونه با آزرا 3300 نسل قدیم هم رقابت کنه!

 

شتاب اعلامی آزرا 7.8!!

شتاب MG هم 10.8!!

 

قضاوت با خودتون!

 

در کل به نظر من اگه واقعا راست بگن و قیمت 508 تو محدوده 150 تا 170 میلیون باشه تو این رنج قیمت میشه گفت هیچ رقیب جدی نداره و بهترین گزینه هستش. تنها رقیب واقعیشم تالیسمن هست نه اپتیما و سوناتا!! از نظر کیفیت ساخت هم از ژاپنی ها و کره های هم قیمت خودش بالاتره. توش بشینید متوجه میشید که پلاستیک بازیافتی نیست!

خیر دوست عزیز.شتاب سوناتا خیلی از پارس ای ال ایکس بالاتره.مطمئن باش هنوز با هیچ سوناتایی رقابت درست ندیدی و فکر می کنی چون کره ایه در حد خودروهای چینه.الان محصولات هیوندا و کیا بازار آمریکارو از لحاظ کیفیتی که متناسب با قیمتشون دارن قبضه کردن.من حاضرم با توسان که روش موتور سوناتا 2/4 لیتری هست با ای ال ایکس تست شتاب بذارم.تا الان با زانتیا و پژو 407 کورس گذاشتم  و هیچ کدومشون تو رقابت شتاب صفر تا صد پیروز نشدن.حرفی میزنی اول 4جا تحقیق کن بشین پشت ماشین اونوقت نظر بده.فکر می کنی همه کسانی که میرن سوناتا و اپتیما میخرن دیوونه ان و پولشونو دور میریزن؟/

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 23 ساعت قبل، vednito گفته است :

خیر دوست عزیز.شتاب سوناتا خیلی از پارس ای ال ایکس بالاتره.مطمئن باش هنوز با هیچ سوناتایی رقابت درست ندیدی و فکر می کنی چون کره ایه در حد خودروهای چینه.الان محصولات هیوندا و کیا بازار آمریکارو از لحاظ کیفیتی که متناسب با قیمتشون دارن قبضه کردن.من حاضرم با توسان که روش موتور سوناتا 2/4 لیتری هست با ای ال ایکس تست شتاب بذارم.تا الان با زانتیا و پژو 407 کورس گذاشتم  و هیچ کدومشون تو رقابت شتاب صفر تا صد پیروز نشدن.حرفی میزنی اول 4جا تحقیق کن بشین پشت ماشین اونوقت نظر بده.فکر می کنی همه کسانی که میرن سوناتا و اپتیما میخرن دیوونه ان و پولشونو دور میریزن؟/

دوست عزیز؛ آقا نریمان از حرفه ای ها و اساتید سایت هستن و تست های مکرر و معتبر ایشون همیشه برای خیلی از کاربران سایت مرجع بوده...

ضمنا کمتر کسی به خاطر شتاب و سرعت میره یه SUV یا کراس اوور میخره یا یه سدان بزرگ! هر ماشین جایگاه و تعریف مشخصی داره و هر کس ماشبن مورد نظرش رو برای منظور خاصی میخره... نه که هر کی رفت پول بیشتر داد شتاب بهتری بدست میاره....

 

در 2 ساعت قبل، STG44 گفته است :

آدم این روزها چه حرفهایی میشنوه!! توسان شده لامبورگینی!!

 

داداش؛ شمام خیلی عصبی نشو... 

حالا این رفیق ما یه چیزی گفت...

دیگه تکلیف سوناتا با اون هیکل و اون گیربکس کاملا رو کاغذ مشخصه چه برسه به میدان عمل...

 

:hello:

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بنظر من شتاب که اعلامی میشه برای تشخیص اینکه ماشین کند - متوسط - و پرشتاب هست کفایت میکنه

وگرنه طبیعیه که اعداد قابل اعتماد نیستن

توی خرید 90% مردم هم شتاب دقبق جای نداره الان سمند 405 206 و ... بنظر من در یک رده هستن

بله 100% در شتاب تفاوت دارن ولی واقعیت اینه که ما همیشه در حال درگ نیستیم یعنی شاید بگم اکثرا هیچ وقت یه درگ درست حسابی هم نزدن و نهایت به کورس و کل کل خیابونی خلاصه شده وطبیعتا اونجا همه چی تاثیر داره که موتور ماشین چندمین گزینه هست.....

 

در مورد این تاپیک عرض کردم که تصمیم در مورد این ماشین با توجه به رقیب هاش اینکه بیایم بگیم شتاب کدوم بهتره پس اون ارزش خرید داره من شخصا قبول ندارم و برای خرید یه ماشین لوکس خانوادگی اولویت های بهتری هست

طبیعیه که ماشین اگه یه کلاس اسپرت داشت اولویت ها کلا فرق میکرد...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام بهتره به جای اینکه به دعوا دامن بزنید یامتلک بزنید لینکها وپستها را گذارش کنید

زودتر رسیدگی خواهد شد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری