aidin1384

تعویض کامل موتور به صرفه تره یا تعمیر اساسی؟

75 ارسال در این موضوع قرار دارد

q3s_img_20170116_133514%5B1%5D.jpg

با سلام من امروز برای خریدن لامپ رفته بودم چراغ برق که این موتور tu3  رو دیدم و عکسشم گرفتم قیمت کردم میگفت 5.5 ملیون کامل با انزکتورو همه چی فقط پرسیدم فرانسویه؟ با تردید جوابمو داد تو سایت گشتم تایپیک تعویض موتور نبود من خودم  زیاد تجربه ندارم ولی میخواستم بچه ها نظرشونو بگن در مورد مزایا و معایب تعویض کامل موتور 

همون طور که تو عکس پیداست موتور z06 هست توی شوشم استوک z06 سالم 3تا 3.5 قیمت داره البته پایینترم گیر میاد ولی شک داره خلاصه میخواستم نظر بدید الان مثلا یه تعمیر اساسی و تعویض سر سیلندرو مثلا شاطون و رینگو پیستون دو تومنی اب میخوره و همه اونهایی که مدل پایین سوارن میدونن بعد تعمیر اساسی موتور و صداش مخصوصا مثل قبل و صفر نمیشه 

5.5 به نظرم اگه فرانسوی باشسه خیلی خوبه تازه موتور کهنتم تو شوش میتونی بفروشی 

فقط دوستانی که تجربه دارن بگن لطفا مدارک و اینکه تو سند قید شه چقدر دوندگی داره؟ ایا با تعویض کامل موتور قیمت ماشین افت میکنه؟

ایا اگه اتاق ماشین سالم باشه با تعویض کامل موتور نرمی و راحتیه سالهای جونیه ماشین بر میگرده؟

این موتوری که من عکسشو گذاشتم پزو فرانسست یا ایرانیزه؟

قیمت نو فرانسویو کسی داره اصلا هست؟

خیلی تو سایت گشتم تایپیک تعویض موتور نبود فقط تعویض با ار سی بود که داستانش جداست لطفا دوستای با تجربه و اساتید بگن اگه یه روز موتور ماشینمون کامل سوخت و باز کردیم دیدیم سرسیلندر تراش اخره بوش پیستون و میلنگو شاتون باید عوض شه ایل پمپو واتر پمپو اینها ام وضعیت خوبی نداره به فکر تعویض باشیم یا نه تعمیر موتور خودمون با اجناس اورجینال و شرکتی و توسط مکانیک ماهر بهتره؟

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 15 ساعت قبل، aidin1384 گفته است :

 

دوستان تورو خدا جواب بدید این مشکل من و خیلی دیگه از بچهای انجمن هم هست

اقا ایدین عزیز شما هم اگه کاری کردید اینجا مارو هم در جریان بذارید

اگه یکی لطف کنه تفاوت بین z06 و z05 رو کامل توضیح بده ممنونش میشم🌷🌹

با تشکر از لطف و محببتون

در 15 ساعت قبل، aidin1384 گفته است :

 

دوستان تورو خدا جواب بدید این مشکل من و خیلی دیگه از بچهای انجمن هم هست

اقا ایدین عزیز شما هم اگه کاری کردید اینجا مارو هم در جریان بذارید

اگه یکی لطف کنه تفاوت بین z06 و z05 رو کامل توضیح بده ممنونش میشم🌷🌹

با تشکر از لطف و محببتون

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 17 ساعت قبل، aidin1384 گفته است :

q3s_img_20170116_133514%5B1%5D.jpg

با سلام من امروز برای خریدن لامپ رفته بودم چراغ برق که این موتور tu3  رو دیدم و عکسشم گرفتم قیمت کردم میگفت 5.5 ملیون کامل با انزکتورو همه چی فقط پرسیدم فرانسویه؟ با تردید جوابمو داد تو سایت گشتم تایپیک تعویض موتور نبود من خودم  زیاد تجربه ندارم ولی میخواستم بچه ها نظرشونو بگن در مورد مزایا و معایب تعویض کامل موتور 

همون طور که تو عکس پیداست موتور z06 هست توی شوشم استوک z06 سالم 3تا 3.5 قیمت داره البته پایینترم گیر میاد ولی شک داره خلاصه میخواستم نظر بدید الان مثلا یه تعمیر اساسی و تعویض سر سیلندرو مثلا شاطون و رینگو پیستون دو تومنی اب میخوره و همه اونهایی که مدل پایین سوارن میدونن بعد تعمیر اساسی موتور و صداش مخصوصا مثل قبل و صفر نمیشه 

5.5 به نظرم اگه فرانسوی باشسه خیلی خوبه تازه موتور کهنتم تو شوش میتونی بفروشی 

فقط دوستانی که تجربه دارن بگن لطفا مدارک و اینکه تو سند قید شه چقدر دوندگی داره؟ ایا با تعویض کامل موتور قیمت ماشین افت میکنه؟

ایا اگه اتاق ماشین سالم باشه با تعویض کامل موتور نرمی و راحتیه سالهای جونیه ماشین بر میگرده؟

این موتوری که من عکسشو گذاشتم پزو فرانسست یا ایرانیزه؟

قیمت نو فرانسویو کسی داره اصلا هست؟

خیلی تو سایت گشتم تایپیک تعویض موتور نبود فقط تعویض با ار سی بود که داستانش جداست لطفا دوستای با تجربه و اساتید بگن اگه یه روز موتور ماشینمون کامل سوخت و باز کردیم دیدیم سرسیلندر تراش اخره بوش پیستون و میلنگو شاتون باید عوض شه ایل پمپو واتر پمپو اینها ام وضعیت خوبی نداره به فکر تعویض باشیم یا نه تعمیر موتور خودمون با اجناس اورجینال و شرکتی و توسط مکانیک ماهر بهتره؟

سلام دوست عزیز

چیزی که در تصویر دیده میشه؛ موتور TU3 هست. 

با توجه به اینکه این موتور تا زمان تولید داخلی سازی نشده بود پس احتمال اینکه این مورد هم فرانسوی باشه خیلی زیاده...

ضمنا اگه ماشین شما موتورش TU3a یا TU3ایرانیزه باشه؛ برای نصب این موتور روی ماشین نیاز به کمی تغییرات دارید که با توجه به نوع موتور هزینه ها متفاوته.

 

در خصوص هزینه هم بستگی به شخص داره...

اگه مکانیک خوب باشه و قطعات اورجینال هم پیدا بشه؛ قطعا با هزینه خیلی پایینتر میشه موتور رو خیلی عالی و در حد جمع کرد...

 

:hello:

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ارسال شده در (ویرایش شده)

سلام دوستان

این تعویض کامل موتور 206 تیپ2 یا TU3 قانونی هست ؟تو سایت تییونینگ تالک نوشته باید زیر نظر ایران خودرو عوض بشه! ؟

 

ویرایش شده در توسط mohammadreza01

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 7 ساعت قبل، !Mehdi گفته است :

سلام دوست عزیز

چیزی که در تصویر دیده میشه؛ موتور TU3 هست. 

با توجه به اینکه این موتور تا زمان تولید داخلی سازی نشده بود پس احتمال اینکه این مورد هم فرانسوی باشه خیلی زیاده...

ضمنا اگه ماشین شما موتورش TU3a یا TU3ایرانیزه باشه؛ برای نصب این موتور روی ماشین نیاز به کمی تغییرات دارید که با توجه به نوع موتور هزینه ها متفاوته.

 

در خصوص هزینه هم بستگی به شخص داره...

اگه مکانیک خوب باشه و قطعات اورجینال هم پیدا بشه؛ قطعا با هزینه خیلی پایینتر میشه موتور رو خیلی عالی و در حد جمع کرد...

 

:hello:

سلام ماشین من مدلش 84 تیپ دو هست 

و اینکه مگه موتورهای تیپ دو ایرانیزه و 91 به بالا کپی موتورهای فرانسوی نیست؟ یعنی از لحاظ قطعات با هم فرق داره؟ یعنی یه میل لنگ یا سرسیلندر فرانسوی به ایرانیزه ها نمیخوره؟

شما از قیافه این موتور حدس زدید فرانسویه و ایرانیزه نیست موتورهای ایرانیزه از لحاظ شباهتی چه تفاوتهایی با فرانسوی داره؟

البته حرفتون در مورد تعمیر اساسی هزینش کمتره قبول دارم ولی اگه مثلا موتوری سرسیلندرش تراش اخر باشه میل لنگو شاطونم بخواد و بخوای اورجینال جمع کنی واقعا خیلی گرون تموم میشه 

بله موتوری که مثلا باز میکنی یه واشر سر سیلنئر بخواد یا یه دست یاتاقان و رینگ یا نهایت بوش پیستون قطعاتم اورجینال نبندی شاید با 500 یا 600 جمع بشه ولی مثلا سر سیلندر اگه بخواد یه تومن فقط پول سز سیلندره فرانسویه استاندارده

در اخر ماشین من فعلا سالمه نه دود میکنه نه اب روغن کم میکنه یه خورده مصرفش بالا بود اونم با تجربه که تو این سایت به دست اوردم ردیف شد مشکلش جزعی بود 

ولی قبل این من یه مدل 80 داشتم به دلیل بی تجربگی و مکانیک غیر وارد چند بار موتورشو جمع کردم ولی هر بارز بعد کلی خرج زیاد تاثیری تو نرمی یا قدرتو شتاب و حتی صدای موتور نداشت در بهترین حالت موتور میشد مثل قبل اینکه ایراد پیدا کنه نه مثل دوران جوونیش و مدل بالاییش ولی حدس میزنم اگه مثلا با 5.5 یه موتور نو فرانسه پیذل کنی نهایت 300 ام بدی مکانیک لا اقل تو نرمی و شتابو مصرف خیلی تاثیر مثبت داشته باشه

دفعه اخری که موتور تیپ یک هشتادمو باز کردم پچیش یه مکانیک خوب رفته بودم گفت من دست بزنم به موتورت دو ملیون خرج داره برات برو شوش یه موتور کامل بخر بیار مدل ماشینتم پایینه همه چیش مستهلکه گفتم شما اجرت چقدر میگیری برا تعمیرگفت رو کار بالا پایینشو باط کنم 150 کامل موتورو بیارم پایین 250 منم گفتم شما رو کار باز کن هر چی خواست من میخرم میارم گفت باشه قبوله فقط اورجینال نخری من نمیبندم منم دستو بالم خیلی خالی بود موتورو که باز کرد گفت بنویس یه سرسیلندر کامل من با التماسو خواهش و تضمین خودم همون سرسیلندرو که دفعه پیشم که باز کرده بودم گفته بودن تراش اخره دادم تراش یه لایه تمیز کرد بوش پیستونم گفت باید عوض شه ولی من فقط یه رینگ خریدم و یه دست یاتاقان و واشر سر سیلند کلا خرجم با روغن دویستم نشد تا عصرم موتورو بستیم 150 به مکانیک دادم 5 تومن به شاگردش تا اخریم که ماشینو فروختم دو سه سال برام کار کرد 

ولی کسی که نخواد ماشینشو بفروشه میصرفه موتور نو بندازه

مثلا اگه من شیش تومن بدم پول موتور و تعویض نه تنها روی قیمت ماشینم نمیاد بلکه موقع فروش میگن موتور ماشین عوض شده و تو سر ماشین میخوره

ولی مثلا همین ماشینو بفروشم 15 یه شیش تومنم بزارم روش چند مدل بالاتر بخرم هم از لحاظ سالمی و نرمی نتیجه بهتری گرفتم هم موقع فروش بهتره خلاصه هر کی باید شرایط خودشو ببینه من به شخصه از ماشین فروختنو دنبال ماشین گشتنو دردسر تعویض پلاکو محضر متنفرم و خیلی خسته کنندس برام  ولی از مکانیکی رفتنو گشتن تو لوازم یدکیا و موتور جمع کردن خوشم میاد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 10 ساعت قبل، Majidw980 گفته است :

دوستان تورو خدا جواب بدید این مشکل من و خیلی دیگه از بچهای انجمن هم هست

اقا ایدین عزیز شما هم اگه کاری کردید اینجا مارو هم در جریان بذارید

اگه یکی لطف کنه تفاوت بین z06 و z05 رو کامل توضیح بده ممنونش میشم🌷🌹

با تشکر از لطف و محببتون

دوستان تورو خدا جواب بدید این مشکل من و خیلی دیگه از بچهای انجمن هم هست

اقا ایدین عزیز شما هم اگه کاری کردید اینجا مارو هم در جریان بذارید

اگه یکی لطف کنه تفاوت بین z06 و z05 رو کامل توضیح بده ممنونش میشم🌷🌹

با تشکر از لطف و محببتون

در مورد z06 ,z05 تا اونجایی که من میدونم موتور هایی که ایرانخودرو از فرانسه وارد و مونتاز کرد همگی zo6  بودن ولی موتورهای استوکی که وارد کشور میشد از امارات یا ترکیه موتورهای z05 بودن اینها خیلی شبیه هم بودن و قطعاتشم به هم میخورد ولی مثلا طرف ماشینش z06 بود و سرسیلندر از شوش میخرید z05 میبست که به هم میخوردن ولی مشکلاتی پیش میومد تو مصرف یا شتاب ماشین چون تراکمهاش با هم فرق داره 

در کل همین الانم توی شوش انجین کامل z06 گرونتره از 5 و سرسیلندر z06 هم توی شوش خیلی گرونتره و طلبه بیشتری داره کلا z06 نمونه بهتر و به روزترو اپدیت شده تریه مخصوصا توی ایران که همه 206 های استاندارد z06 استفاده شده

البته اینها اطلاعات ناقص بندس ایشالاه اساتید توضیح میدن و اشتباهات بنده رو تصحیح میکننن

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام نظر منو بخواین با توجه به اینکه دوستان زیادی دارم که تعویض و تقویت کردن تعویض رو صلاح نمیدونم مگر در شرایطی که دیگه بلوک ترک خورده باشه یا سرسیلندر تراش آخر باشه که باز خرید سرسیلندر به صرفه هست این موتور با این قیمت واقعا مضحک با این پول میشه tu5بست.

سوای این موضوعات دوندگی برای ثبت در سند و بعدا اسم موتور تعویض شده و تو فروش مصیبت کشیدن و...

این موتور هر مشکلی داشته باشه اعم از بوش پیستون، پیستون یاتاقان ثابت و متحرک و اویل پمپ و... تعمیر اساسیش با ۱.۵ نهایت ۲ اوکی میشه اونم میدونید تمام لوازم نو شده دیگه دلهره نداری این موتوری که خریدی چندتا رفته گاز بدم ندم؟

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 15 دقیقه قبل، arsalan_s گفته است :

سلام نظر منو بخواین با توجه به اینکه دوستان زیادی دارم که تعویض و تقویت کردن تعویض رو صلاح نمیدونم مگر در شرایطی که دیگه بلوک ترک خورده باشه یا سرسیلندر تراش آخر باشه که باز خرید سرسیلندر به صرفه هست این موتور با این قیمت واقعا مضحک با این پول میشه tu5بست.

سوای این موضوعات دوندگی برای ثبت در سند و بعدا اسم موتور تعویض شده و تو فروش مصیبت کشیدن و...

این موتور هر مشکلی داشته باشه اعم از بوش پیستون، پیستون یاتاقان ثابت و متحرک و اویل پمپ و... تعمیر اساسیش با ۱.۵ نهایت ۲ اوکی میشه اونم میدونید تمام لوازم نو شده دیگه دلهره نداری این موتوری که خریدی چندتا رفته گاز بدم ندم؟

داداش حرف شما درسته توی شوش طرف موتور گذاشته 2500 با ضمانت که هیچ ایرادی نداره ولی یه ماه بعد دود کنه یا صدا بده عمرا گردن نگیره

به خود من کسی بگه  موتور ماشنو عوض کن خندم میگیره وقتی میتونم با نصف قیمت جمعش کنم اونم اورجینال ولی اینی که من دیدم 5.5 نو بود موتور نو tu3 با انزکتورو همه چی به خاطر همین وسوسه شدم 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در هم اکنون، aidin1384 گفته است :

داداش حرف شما درسته توی شوش طرف موتور گذاشته 2500 با ضمانت که هیچ ایرادی نداره ولی یه ماه بعد دود کنه یا صدا بده عمرا گردن نگیره

به خود من کسی بگه  موتور ماشنو عوض کن خندم میگیره وقتی میتونم با نصف قیمت جمعش کنم اونم اورجینال ولی اینی که من دیدم 5.5 نو بود موتور نو tu3 با انزکتورو همه چی به خاطر همین وسوسه شدم 

آیدین جان اصلا وسوسه نشو اصلاااا ها😄😄

اگه tu5بود به این تمیزی که میگی ۱۰۰%میگفتم برو سمتش ولی این tu3عزیز ارزش این هزینرو نداره حقیقتش.👎🖓

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 1 دقیقه قبل، aidin1384 گفته است :

داداش حرف شما درسته توی شوش طرف موتور گذاشته 2500 با ضمانت که هیچ ایرادی نداره ولی یه ماه بعد دود کنه یا صدا بده عمرا گردن نگیره

به خود من کسی بگه  موتور ماشنو عوض کن خندم میگیره وقتی میتونم با نصف قیمت جمعش کنم اونم اورجینال ولی اینی که من دیدم 5.5 نو بود موتور نو tu3 با انزکتورو همه چی به خاطر همین وسوسه شدم 

بعد الان طرف میره چهارتا رینگ با چهارتا لاستیک میخره سه ملیون به بالا یه سپر میندازه با چهارتا چراغ چند ملیون اونوقت نهایت شیش ملیون خرج کنی یه موتور نو بندازی واقعا میصرفه برا منی که چهل ملیون ندارم ماشین صفر بخرم اگه اتاق ماشینم سالم باشه نصف لذت یه ماشین صفرو داره 

اگه من خودم به شخصه بخوام عوض کنم میدم شماره موتور خودمو با دست روش بکوبن یه خرده روغنم بریزی روش هیچ کس نمیفهمه تا وقتی ام نفروشی اصلا کسی موتورو چک نمیکنه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری