aidin1384

به نظرتون خرید 206 مدل پایین فرانسوی به صرفه تره یا مدل بالای 91 وصفر ایرانیزه؟

<t></t>  

  1. 1. <t></t>


لطفا وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام نمایید تا بتوانید رای خود را در نظر سنجی ارسال نمایید.

41 ارسال در این موضوع قرار دارد

با سلام بعضی از دوستان به دلیل پیشرفته بودن سیستمهای الکترونیک 206 و شتاب و سرعت بالای این خودرو توصیه میکنن که نباید سمت 206 های مدل پایین رفت یا اگرم خواستیم بریم باید حتما با کارشناسی مشورت کنیم و خیلی با احتیاط گام برداریم ولی اینم باید در نظر بگیریم که به علت نبود مدلهای مختلف خودرو و انحصاری بودن قیمت و نوع خودرو در کشور عزیزمون هم طول عمر یک خودرو در کشور ما خیلی بالاتر از سایر دنیاست هم به دلیل قیمت بالای خودروهای صفرو افت کیفیت خودروها و اینکه اکثر مشتریان 206 جوونها و قشر متوسط جامعه هستن که قیمت خیلی براشون مهمه و یکی از مهمترین دلیلها اینه که خودروی 206 تا سال نود قطعاتش از فرانسه میومده و سیستم برقی و الکترونیکی پیشرفته مولتی پلکس داشته که باعث نصب اسان اپشنهای مختلف مثل کروز کنترل و دیسپلی تایپ بی و سی میشده ولی از اواخر سال نودویک با تحریم بانکی ایران و پشت کردن شرکت پزو فرانسه به شریک قدیمیش ایرانخودرو و نفرستادن قطعات باعث این شد که ایرانخودرو به فکر ایرانیزه کردن این خودرو بیفته و مقداری از قطعات رو در داخل تولید کنه و قطعات الکترونیک و سنسورها رم از کشورهای شرق اسیا به خصوص چین تهیه کنه که همین باعث شد سیستم پیشرفته مولتی پلکس المانی ساخت شرکت بوش و زیمنس از این خودرو حذو و با نمونه چینی بی کیفیت جایگزین شه که در همین چند سال که زیاد از عمر 206 های ایرانیزه نمیگزره مشکلات الکترونیک زیادی برای این خودروها پیش اومده که حتی در بعضی موارد نمایندگیها ام به درستی قادر به تشخیص ایراد نیستن و مشکلات زیادی برای صاحبان این 206 های ایرانیزه به وجود اومده از همین رو باعث گرمتر شدن بازار دست دوم مخصوصا مدلهای فرانسوی نودویک به پایین شده.

دوستان عزیز ممنون میشم هر کی نظر کارشناسی و تجربیشو با بقیه کاربران به اشتراک بزاره تا باعث گرفتن تصمیمهای بهتری برای اون دسته از عزیزانی که قصد خرید یا تعویض ماشینشونو دارن بشه

در ضمن لطفا از نظرهای حاشیه ای پرهیز شه و فقط نظر کارشناسی یا تجربه شخصی خودتونو با بقیه در میون بگزارید تا از قفل شدن بیمورد تایپیک جلوگیری شه و روز به روز نظرهای جدید و به روزی به تایپیک اضافه شه تا همه بتونیم از این نظرها استفاده کنیم و از تجربیات همدیگه برای گرفتن بهترین تصمیم در مورد خرید یا تعویض خودرومون استفاده کنیم با تشکر از عوامل سایت یا علی مدد.

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

بنظر من درسته 206 فرانسه ماشین خوبیه، ولی هرچی هم باشه یه پژوعه! بنز و بی ام دبیلیو که نیست، الان سانتافه 2008 هم که بخوای بخری کلی خرج داره واست، 206 مدل پایین که دیگه جای خود داره! یا باید بازسازیش کنی یا باید منتظر خراب شدن هر قطعه ش باشی، چون هرچی هم که ماشین خوبی باشه دیگه عمر خودشو کرده!

موضوع دوم اینکه حالا فرضا اگه خوب نگه داری بشه هیچیش نشه این فرانسویه عزیز، ولی چجوری میشه همچین ماشین تمیزیو گیر اورد ؟ مطمئن باشین هرکس ماشینش تمیز باشه به این راحتی ها نمیفروشه! اگه هم یه روزی مجبور باشه ماشینشو بفروشه تو آشنا و فامیل زودی رد میشه اگه ماشین خوب و تمیزی باشه! اگه هم نه ک میشه همون موضوعی که بالا گفتم!


اما در مورد ایرانیزه ها، مدلای 95 واقعا خوب شدن نسبت به قبل هرچند هنوز کلی فاصله هست تا کیفیت سابق ولی حداقلش اینه که ماشینت گارانتی داره و مجبور نیستی هردفعه کلی خرجش کنی!


من عموم 207 89 داره هرکار کردم حاضر نشد بفروشه رفتم صفر خریدم، خداروشکر تا الان که راضیم، صدای اتاق اون که مدل 89 با ماشین من که صفره دقیقا یکیه! ولی گزینه ی بهتری نیست!


درکل اگه کسی یه ماشین مدل پایینی پیدا کرد که از اول دیده باشه اونو، مثلا دست دوستی آشنایی کسی بوده و واقعا میدونه تمیزه شک نکنه تو خریدنش! وگرنه تو بنگاه و دیوار گشتن و اینجور جاها فقط ضرره خریدن همچین ماشینی! و ریسک خیلی بالایی داره!


با تشکر

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بالای 91 در واقع (طرح 206 ) هستن

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در کل خریداران عمده خودرو توی ایران دو دسته هستن قشر جوون که عاشق ماشینن و حسنها و عیبهای واقعیه ماشینو میدونن ولی از لحاظ مالی ضعیفترن و قدرت انتخاب ندارن و اکثرا یا خریدار خودروهای کارکرده هستن ودرصد کمیشون با کمک بزرگترها و میانسالها و البته قبول نظر و تجربه اونها میتونن از خریداران و مشتریان خودروهای صفر باشن و قشر میانسال تا سن بالا که پول به اندازه کافی دارن ولی دنبال سادگیه ماشینن و یک لیتر مصرف پایینترو به هزارتا اپشن ترجیح میدن که اکثر بازار خودرو دست این قشر میانساله و مشتریان همیشگی و با وفای ایرانخودرو و سایپا هستن

و اگه الان ایرانخودرو پیکان تولید میکرد هنوز که هنوزه پر فروشترین ماشین ایران بود و اگر سایپا رنو و زیان تولید میکرد هنوزم مشتری خاص خودشو داشت :::P این قسمت اخر حرفمو واقعا بهش اعتقاد دارم و شوخی نکردم حقیقتیه که خنده داره

البته گروههای دیگری هم مثل جونهای ثروتمند یا جونهایی که با لطف پدر دستو دلبازشون میتونن خودروهای چند صد میلیونی روز دنیا رو سوار شن یا میانسالهایی که دل جوونی دارن و تو این داستان حتی از پسرشون هم جلو میزنن هستن که اونها جزو خاصی هستن و من در بالا دو گروه عمده خریداران خودرو رو خواستم معرفی کنم :ghalioon:

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بنظرم همون صفرش بصرفه تره مدل پایین استثنایی اگرم پیدا بشه از صفر گرون تر میخان بفروشن

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام.من خودم یه 93 تیپ پنج داشتم یه ماه پیش ردش کردم رفت لپ کلام افتضاحه 206 ایرانی :L:L

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام و احترام

من هم مدل 93 د اشتم ،صفر گرفته بودم اما اینقدر اذیتم کرد که فروختمش الانم یک مدل پایین دارم ،اگرچه خرج و هزینه هاش کم و بیش زیاده اما نمیدونم چرا احساس امنیت بیشتری دارم به هر حال ماشین مدل پایین داستان های خاص خودش رو داره نمیشه با ماشین صفر مقایسه اش کرد اما شما از ماشین صفر این انتظار رو داری که لا اقل تا یک سال کمتر به تعمیرگاه مراجعه کنید در صورتی که اینگونه نیست پس اگر قرار باشه با ماشین صفر هم به تعمیرگاه برم و وقت و هزینه بکنم من ترجیحا دست دوم فرانسوی رو ترجیح میدم البته این نظر من هست شاید دوستان دیگه بتونن با ماشین های جدید کنار بیانند

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام. من میخوام یه 206 تیپ پنج نود به قبل بخرم میشه کمکم کنید.کدوم مدل بهتره چه نکاتی رو باید در نظر بگیرم.کمک کنید :sad:

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من تیپ پنج ۸۴ داشتم. البته کم کار. دو سال پیش که خریدم ۵۸۰۰۰ تا واقعی کار کرده بود. با کیلومتر ۱۰۳۰۰۰ هم دادمش به پسرخالم.

الان تیپ شش ۹۰ دارم با ۳۴۰۰۰ تا کارکرد که وقتی خریدم ۳۰۰۰۰ کیلومتر بود.

در مقایسه با اون قبلیه، از این یکی حالم بهم میخوره. واقعا کیفیت مونتاژ و قطعات ایرانیش افتضاحه. خدا به داد ۹۰ به بالاها برسه.

اما شکر خدا موتور و گیربکس و فنیش خوبه. یه سری چیزا مثل اکسل عقب و سیلندر ترمز جلو و اینجور چیزا دیگه اصلی و اروپایی نیست، ولی در کل اگه کسی بخواد بخره، نمیگم نخر. چون کیفیتش قابل قبوله. برای منی که ۸۴ داشتم این افت کیفیت خیلی مشهوده. اما برای خیلیا اصلا نشون نخواهد داد و بازم به نسبت دیگر ماشینای ایرانی، هنوز بهتره.

به نظر من اولویت با مدل تا ۸۵-۸۶ هستش. به شرط کم کار و تمیز بودن. تا کارکرد ۱۴۰-۱۵۰ هزار تا باشه خوبه. میشه ردیفش کرد. بیشترش حوصله و پول بیشتر میخواد تا روبراه بشه.

اما چون تا این مدل و با کارکرد پایین کم گیر میاد، اولویت بعدی تا مدل ۹۰ هستش، اینم به شرط کم کار و تمیز بودن. اما مدلای بعد از اون رو من واقعا توصیه نمیکنم.

چون جدا از کیفیت خیلی پایین، اصلا دیگه ۲۰۶ نیست. وقتی شما میخوای یه ماشین بدون قابلیتهای ۲۰۶ داشته باشی، خب پرشیا بخر که لااقل فضای بیشتری هم داشته باشه.

اگه کسی واقعا اصرار به خرید ماشین صفر داره، به نظرم یه کم بذاره روش و یه ۳۰۱ بگیره خیلی به نفعشه. حداقل با نگهداری اصولی، میدونه پنج شش سالی هیچ خرجی نداره. فضاشم بیشتره و ماشین به روزتری هم هست.

اصلا هیچکس ۹۱ تا ۹۵ نخره، بذارید ماشین من گرون بشه.... خخخخ

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ارسال شده در (ویرایش شده)

من یه سال پیش یه تیپ 5 مدل 83 گرفتم. بودجه بالاتر از این نبود که بتونم مدل بالاتر بخرم. البته تصمیمم این بود که مبلغی کنار بذارم برای خرج های بعدی. خب تا الان حدود دو تومن خرج فنی و آپشن کردم و بازم خرج داره تا اونی که میخوام بشه اما با تمام این تفاصیر من راضی ام از خریدم. وقتی جدیدترین تولید ایرانخودرو یعنی دنا هنوز تمام آپشن های 206 رو نداره بیشتر از ماشینم خوشم میاد!

در کل به نظرم کارکرد ماشین زیاد مهم نیست. بیشتر نحوه نگهداری از ماشین و انجام سرویس ها و کارهای ماشین سر موقع مهمتره. ممکنه ماشینی 50 تا کار کرده باشه ولی به مراتب از ماشینی که 250 تا کارکرده مستهلک تر شده باشه

ویرایش شده در توسط

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری