mobilemehdi

تعویض دنده 5 با نمونه غیر فابریک

15 ارسال در این موضوع قرار دارد

با سلام خدمت عزیزان

ماشین بنده صدای خر خر ی از گیربکس میداد که به گفته چندین نفر از مکانیک های معتبر که فرموده بودند دنده ش***ده و توصیه میکردند که گیربکس با نمونه استوک تعویض گردد

چند روزی در مرخصی بودم گفتم قراره اکه استوک بگیرم اینو اوراق کنم ببینم چی به چی هست که مشاهده کردم فقط یک بلبرینگ دنده زیر خراب شده که با مبلغ 15 تومن حل شد

چیزی که ذهنم مشغول کرده دنده 5 این ماشین در بیرون پوسته گیربکس قرار داره و محفظه اش جدا هست

از دوستان کسی تجربه داره که این دنده با چه دنده ای میتوان تعویض کرد که در دنده 5 دور موتور پایین تر باشه که ا***ومی تر باشه و مصرف پایین باشه؟

برای تعویض این دنده اصلا نیازی به پیاده کردن گیربکس نیست و میتوان همونجا تعویض انجام داد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کسی نظری نداره

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

243407 با سلام خدمت عزیزان

ماشین بنده صدای خر خر ی از گیربکس میداد که به گفته چندین نفر از مکانیک های معتبر که فرموده بودند دنده ش***ده و توصیه میکردند که گیربکس با نمونه استوک تعویض گردد

چند روزی در مرخصی بودم گفتم قراره اکه استوک بگیرم اینو اوراق کنم ببینم چی به چی هست که مشاهده کردم فقط یک بلبرینگ دنده زیر خراب شده که با مبلغ 15 تومن حل شد

چیزی که ذهنم مشغول کرده دنده 5 این ماشین در بیرون پوسته گیربکس قرار داره و محفظه اش جدا هست

از دوستان کسی تجربه داره که این دنده با چه دنده ای میتوان تعویض کرد که در دنده 5 دور موتور پایین تر باشه که ا***ومی تر باشه و مصرف پایین باشه؟

برای تعویض این دنده اصلا نیازی به پیاده کردن گیربکس نیست و میتوان همونجا تعویض انجام داد

اگر هم امکان پذیر باشه به نظرم کار خوبی نیست. یکی از مشکلات slx با نوتپر tu5 همین ضریب سبک دنده ۵ هستش که کشش دنده ۵ را پایین اورده

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بعضی اوقات راننده بنا به شرایط محیطی در اتوبان ها ی کم شیب رانندگی میکنه چنانچه دور موتور کمی پایین تر از استاندار باشه کمک زیادی به مصرف سوخت و استهلاک میکنه مثلا در حد 500 دور در دقیقه

با توجه به اینکه دور موتور 206 نسبت به ماشینهای دیگه کمی بالاتره

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

ایده خوبیه


باید روش مطالعه کامل انجام داد که مشکلات آتی پیش نیاره...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
عکس نگرفتی؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

متاسفانه خیر علیرغم اینکه میخواستم ولی امکانش نبود

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من تو این چند سال همزمان تیپ 5 مدل 85 با گیربکس MA5 و SLX مدل 92 با گیربکس R2 داشتم.

هر دو تا موتور TU5 و دریچه برقی بوش

من سمت تبریزم و جاده ها نسبتا شیب دار هست و هزمان جاده و شهر استفاده می کنم، به طور قطع می تونم بگم دنده 5 با ضرایب سبک فقط موقعی کاربرد داره که بخواهید تو اتوبان کفی با سرعت 120 الی 130 رانندگی کنید، حتی به درد رانندگی با سرعت 110 هم نمی خوره.

110 با تیپ 5 دور موتور 3250 و با SLX دور موتور 3100 هست. SLX رو دنده 5 اصلا جون نداره، نه قدرت سبقت و با کوچکترین شیبی افت توان می ده همون ماشین با دنده 4 به هیچ ماشینی رحم نمی کنه. SLX با دنده 4 رو دور 3500 حدود 100 تا به بالا میره!!! به نظر من گیربکس MA5 اگه دنده 2 رو لحاظ نکنیم برای سبک رانندگی و جاده های ایران عالیه. دنده 2 این طرح 206 ایرانیزه ها خیلی بهتره :D

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من تجربه پراید کاربرات و انژکتور دارم که ضرایب متفاوتی داشتند درسته نسبتا تو دنده 5 کم جونتر بود ولی واقعا استهلاک کمتر و مصرف کمتر داشت

در ضمن تعویض این دنده شاید یک ساعت زمان ببره

بعضی افراد حالت رانندگی سیف دارند و استهلاک مهمه واسشون و این میتونه پروژه باشه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

244246 س با نمونه استوک تعویض گردد

چند روزی در مرخصی بودم گفتم قراره اکه استوک بگیرم اینو اوراق کنم ببینم چی به چی هست که مشاهده کردم فقط یک بلبرینگ دنده زیر خراب شده که با مبلغ 15 تومن حل شد

چیزی که ذهنم مشغول کرده دنده 5 این ماشین در بیرون پوسته گیربکس قرار داره و محفظه اش جدا هست

از دوستان کسی تجربه داره که این دنده با چه دنده ای میتوان تعویض کرد که در دنده 5 دور موتور پایین تر باشه که ا***ومی تر باشه و مصرف پایین باشه؟

برای تعویض این دنده اصلا نیازی به پیاده کردن گیربکس نیست و میتوان همونجا تعویض انجام داد

پاشش سوخت بر اساس پارامترهای دیگست نه دور دنده

مهمترینشم زاویه دریچه گاز - دمای آب - ولتاژ سنسور اکسیژن و مپ

تعویض ضزیب دنده 5 فابریک با سبک تر فقط باعث افزایش تاپ اسپید میشه البته صدای کمتری هم به گوش میرسه به واسطه ی دور پایین تر :ghalioon:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری