26 ارسال در این موضوع قرار دارد

با سلام


توجه آموزش مختص مدل های قبل 91 هست .


مدت ها تو فکر نصب تهویه اتومات(climate control) روی ماشین بودم که به نابه دلایلی هر بار منصرف می شدم. به هرحال تصمیم گرفتم اگه ممکن شد حتما از مراحل نصب عکس بگیرم و آموزشی تهیه بشه و در سایت برای استفاده دوستان قرار بدم. و بالاخره نصب کردم و نتیجه هم عالی شد و مثل فابریک کامله درست کار میکنه.

در ابتدا باید بگم که برای نصب نیاز ی به باز کردن داشبورد نیست ولی اگه بتونید باز کنید راحت تره و از لحاظ زمانی هم فرق خیلی زیادی نداره.

بعد از نصب هم حتما باید از دو محل توسط PPS فعال بشه که سعی میکنم آدرس رو اشاره داشته باشم.

دوستانی که ایربگ سمت شاگرد ندارند و یا اصلا ایربگ ندارند در جریان باشند که سنسور دما کابین پشت شیار های قاب ایربگ دار تعبیه شده و و یا باید پوسته ایربگ دار تهیه بشه و یا باید پوسته رو به صورت ابتکاری با ایجاد شکاف جهت ورودی هوا به سنسور آماده سازی کنید که خودم همین کار رو کردم و نتیجه رضایت بخش هم بود.


دوستان توجه داشته باشند که لوازمی که تهیه می کنند از یک مدل ماشین تهیه بشه چون بنابه دلایلی 2 نوع سیستم تهویه اتوماتیک وجود داره که برای مدلهای بهمن 89 به قبل و بهمن 89 به بعد هست که فرقشون مقاومت فن کابین هست که برای قبل بهمن 89 مقاومت به صورت دندانه هایی پشت خود بلوور فن هست و برای بعد اون شبیه تهویه دستی تو مجرای هوای ورودی کابین تعبیه شده.

برای نصب تهویه اتومات لوازم زیر باید تهیه بشه که همگی مارک BEHR هستند :

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

===========



برای نصب تهویه اتومات لوازم زیر باید تهیه بشه که همگی مارک BEHR هستند :

1- فن به همراه مقاومت


1.jpg1.jpg"><a href=http://s8.picofile.com/file/8268970818/1.jpg' alt='URL>'>


2- دسته سیم داشبورد


2.jpg2.jpg"><a href=http://s8.picofile.com/file/8268970850/2.jpg' alt='URL>'>


3- دسته سیم تهویه


3.jpg3.jpg"><a href=http://s8.picofile.com/file/8268970918/3.jpg' alt='URL>'>


4- پنل تهویه اتومات


4.jpg4.jpg"><a href=http://s8.picofile.com/file/8268970942/4.jpg' alt='URL>'>


5- موتور تنظیم دریچه 3 عدد


5.jpg5.jpg"><a href=http://s8.picofile.com/file/8268970950/5.jpg' alt='URL>'>


6- سنسور دمای کابین


6.jpg6.jpg"><a href=http://s8.picofile.com/file/8268970984/6.jpg' alt='URL>'>


7- کانال ورودی هوا


7.jpg7.jpg"><a href=http://s9.picofile.com/file/8268971000/7.jpg' alt='URL>'>


8- پیچ خودکار سایز 4 حدود 9عدد

9- چرخ دنده های تنظیم کانال هوا 2 عدد


8.jpg8.jpg"><a href=http://s8.picofile.com/file/8268971018/8.jpg' alt='URL>'>


قابل ذکر هست ک هسنور اواپراتور برای هر دو مدل دستی و اتومات یکی هست و شماره فنی یکسان دارند پس نیازی به تعویض نداره.

برای شروع باید صندلی های جلو رو تا آخر عقب برده و یا کامل باز کنید . و زیر انداز هر دوطرف بندازید تا راه دسترسی راحت تر بشه.

کنسول وسط ، دریچه های هوای و پخش و ساعت و کیلومتر و جعبه داشبورد و قاب ایربگ و پنل تهویه دستی و اتصالات و سوکت ، سردنده و کلید های بالابر جلو و .... همه باز باید شوند.


9.jpg9.jpg"><a href=http://s8.picofile.com/file/8268971034/9.jpg' alt='URL>'>


10.jpg10.jpg"><a href=http://s8.picofile.com/file/8268971050/10.jpg' alt='URL>'>


11.jpg11.jpg"><a href=http://s9.picofile.com/file/8268971076/11.jpg' alt='URL>'>


اینم در جعبه فیوز


12.jpg12.jpg"><a href=http://s9.picofile.com/file/8268971118/12.jpg' alt='URL>'>



=======


پایان قسمت اول

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

قاب ایربگ : برای باز کردنش بعد باز کردن جعبه که خودش 6 تا پیچ ستاره ای دور داره و 2 تا مهره 10 ، مطابق زیر،


13.jpg13.jpg"><a href=http://s9.picofile.com/file/8268972742/13.jpg' alt='URL>'>


کامل روی زیر انداز به صورت خوابیده و با نور دستی دنبال 7 عدد پیچ فلزی رنگ دورش باشید تا بتونید قاب ایربگ رو جدا کنید(دوستانی که قاب ایربگدار دارند نیازی به باز کردن این قاب مطلقا ندارند). حتما باید درچه هوا سمت راست باز بشه تا راه دسترسی به پیچ راستی آزاد تر بشه.


14.jpg14.jpg"><a href=http://s9.picofile.com/file/8268972776/14.jpg' alt='URL>'>


وقتی پیچ ها رو جدا کردید قاب رو خارج کنید . جای سنسور پشت قاب روی خود داشبورد اصلی مشخصه و باید مجدد قاب رو به صورت کاملا آزاد روی جاش قرار بدید و از جای پخش از محل نصب سنسور با ماژیک پشت قاب ایربگ علامت بزنید و بتونید شیارهای موازی شبیه مدل فابریک ایجاد کنید که من با حرارت و پیچ گرم کردن ایجاد کردم و با سوهان کوچک حالت دادم. که البته میتونید ابتکاری بهتر هم عمل کنید.


15.jpg15.jpg"><a href=http://s9.picofile.com/file/8268972800/15.jpg' alt='URL>'>


در مرحله بعد باید سیم کشی داشبورد تهویه دستی رو پیاده کنید. علت اون هم نبود سوکن خاکستری 6 پین پشت تهویه اتومات هست که روی دسته سیم موجود تهویه دستی نیست و قابل سیم کشی هست ولی خوب بهتره فابریکی عمل کنید و دسته سیم رو کامل تعویض کنید.


دسته سیم داشبورد تهویه دستی از پشت کیلومتر رو ساعت و فلاشر میاد پایین و یه انشعاب منفی داره که ترمینالش از ستون وسط داشبورد رد میشه و زیر جاسیگاری بقل کامپیوتر ایربگ پیچ شده که با آزاد کردن کنسول وسط و سر دنده و بالابر و .... از سمت راست راحت باز میشه .


16.jpg16.jpg"><a href=http://s9.picofile.com/file/8268972818/16.jpg' alt='URL>'>


و نهایت دسته سیم به سمت سوکت سبز رنگ زیر کام و مقابل bsi ( ادامه این سوکت در نصب تهویه اتومات از سرویس خارج میشه و همین طور رها میشه)میره و انشعاب بعدی آن سوکت 10 پین bsi هست که همه باید باز بشه و دسته سیم داشبورد مدل تهویه اتومات جایگزین اون بشه و مجدد کیلومتر و bsi و ترمینال منفی بقل کامپیوتر ایربگ و .... سرجاشون نصب بشه. در بعضی مدلهای قدیمی ک هسیم کشی کامل داشتند سوکت چراغ جعبه داشبورد و حتی esp هم موجود بود .


17.jpg17.jpg"><a href=http://s9.picofile.com/file/8268972842/17.jpg' alt='URL>'>


باز کردن اتصالات و ادوات تهویه دستی: با توجه به اختلاف فاحش مخروطی هوای ورودی و فن تهویه باید این دو مجموعه کامل پیاده بشوند.

در تهویه دسته فرمانها با 3 عدد کابل و سیم انجام میشه که بعد از باز کردن پنل دستی مشاهده میشوند. یکی کابل سفید و دوعدد کابل مشکی. کابل سفید برای تنظیم دریچه های جلو پایین بخار زدا هست که توسط چرخدنده و اتصال به سیم و اهرم عمل میکنه.

نکته مهم :شما اهرم دریچه قبل از باز کردن پنل تهویه حتماروی دریچه های هوای جلو اصلی داشبورد قرار بدید و سعی کنید قبلش حتما توسط بخاری خود ماشین پوسته رو کمی گرم کرده باشید تا بتونید اتصالات تهویه دستی رو باز کنید و اتومات رو جایگزین کنید.

کابل سفید رو با خار نگهدارنده خارج کرده و سپس در همان حالت درچه های جلو توسط پیچ گوشتی به زیر اهرم دریچه ها فشار آورده و با حوصله اون رو خارج کنید



18.jpg18.jpg"><a href=http://s9.picofile.com/file/8268972868/18.jpg' alt='URL>'>


و در همان حالت چرخدنده نمونه اتومات روکه قبلا کمی گریس هم زده اید جایگزین کرده و قبل از جاز زدن کامل چرخ دنده موتور رو جابزنید به صوری که بادست بچرخانید چرخ دنده ها سنکرون باشند و هیچگونه تداخل گردشی نداشته باشند و حتماو حتما قبل از جا زدن موتور در این خصوص دقت کنید که حرکت آزادی داشته باشند و روی حالتی که موتور بسته میشه یکی از موتور ها رو نصب کرده و با سه پیچ مشخص محکم کنید.


19.jpg19.jpg"><a href=http://s8.picofile.com/file/8268972884/19.jpg' alt='URL>'>


19_1.jpg19_1.jpg"><a href=http://s9.picofile.com/file/8268972934/19_1.jpg' alt='URL>'>


============


پایان قسمت 2

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کانال ورودی هوا:

از بیرون توی کاپوت فیلتر کابین رو خارج کنید و دنبال خار مشکی رنگی باشید که زیر فیلتر قرار داره و به داخل فشار بدید.



20.jpg20.jpg"><a href=http://s8.picofile.com/file/8268972950/20.jpg' alt='URL>'>


برید داخل کابین و از زیر جعبه داشبورد مخروطی ورودی هوا رو کمی جابجا کرده که براحتی جدامیشه. به خارهای طرفین دقت کنید تا موقع جا زدن راحت تر نصب بشه.


21.jpg21.jpg"><a href=http://s9.picofile.com/file/8268972976/21.jpg' alt='URL>'>


کابل و خارنگهدارنده تنظیم وردی هوا رو از مجرای ورودی هوا خارج کرده. من کابل رو کامل پیاده نکردم و همون اطراف جایی مهارش کردم. این کانال راحت در خلاف عقربه ساعت یه 30 درجه دو دست چرخیده بشه راحت جدا میشه و با کمی جابجا کردن از سیستم پیاده کنید. مشاهده میشه که روی اون سوکتی وجود داره که مربوط به مقاومت فن داخل کانال هست که جدا کنید. ممکنه است کانل تهیه شده اصلا این مقاومت رو نداشته باشه که قبلا اشاره شد.


22.jpg22.jpg"><a href=http://s9.picofile.com/file/8268973000/22.jpg' alt='URL>'>


23.jpg23.jpg"><a href=http://s9.picofile.com/file/8268973026/23.jpg' alt='URL>'>


24.jpg24.jpg"><a href=http://s8.picofile.com/file/8268973034/24.jpg' alt='URL>'>


25.jpg25.jpg"><a href=http://s8.picofile.com/file/8268973042/25.jpg' alt='URL>'>


====


پایان قسمت 3

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

باز کردن فن تهویه:

برای باز کردن فن باید پدال گاز برقی به همرا سوکتش باز بشه و همچنین میل فرمون از 4 شاخه پایین که توسط پیچ مهره 13 مهر شده باز بشه که برای بار اول کمی با حوصله باید از پایین جدا بشه و قبل جدا کردن حتما فرمان رو قفل کرده که به فلت کام آسیب نرسه و با درآوردن میل فرمون اون رو به طرف پدال کلاچ بیاورید تا جای خارج کردن فن باز بشه.


26.jpg26.jpg"><a href=http://s8.picofile.com/file/8268973850/26.jpg' alt='URL>'>


27.jpg27.jpg"><a href=http://s8.picofile.com/file/8268973884/27.jpg' alt='URL>'>


28.jpg28.jpg"><a href=http://s8.picofile.com/file/8268973926/28.jpg' alt='URL>'>


دوبار ه مثل سمت راست به بالا خابیده و روی زیرانداز به انتهای بالای فن نگاه کنید پیچ ستاره ای داره که باید باز بشه سعی کنید از پیچ گوشته بلند استفاده کنید چوم جای دست کمی داره به علت ارتفاع زیادش. در ادامه سوکت فن رو جدا کنید و در جهت عقربه ساعت کمی بچرخانید راحت فن از پوسته جدا میشه.


29.jpg29.jpg"><a href=http://s9.picofile.com/file/8268973950/29.jpg' alt='URL>'>


نکته : حتما و حتما سیم کشی خود مدار تهویه دستی رودر این مرحله پیاده کرده( که تا ریل دسته سیم فیوزها زیرفرمون میاد) و سیم کشی تهویه اتومات رو از طرف دیگه به صورت مشابه جایگزین کنید .درسیم کشی جدید 2 سوکت به فن متصل میشه که مربوط به مقاومت دندانه ای هست.


30.jpg30.jpg"><a href=http://s9.picofile.com/file/8268973984/30.jpg' alt='URL>'>


31.jpg31.jpg"><a href=http://s9.picofile.com/file/8268974000/31.jpg' alt='URL>'>


بعد از نصب دسته سیم جدی فن تهویه اتومات رو برعکس مرحله باز کردن قبل نصب کرده و در خلاف جهت عقربه بچرخانید و پیچ رو ببندید و سوکت فن و مقاومت رو جابزنید و پدال گاز و میل فرمون رو ببندیدوبرید سمت راست و سیم کشی تهویه رو مرتب کرده و سعی کنید کانال هوای موتور خور رو که از قبل یکی از موتور دریچه ها رو با پیچ روش بسته اید به صورت عکس باز کردن با چرخاندن جاگیر کنید.


32.jpg32.jpg"><a href=http://s8.picofile.com/file/8268974042/32.jpg' alt='URL>'>


33.jpg33.jpg"><a href=http://s8.picofile.com/file/8268974068/33.jpg' alt='URL>'>



===========


پایان قسمت 4

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برید سمت راننده و پشت عایق رادیاتور بخاری نور بندازید تا کابل مشکی دیگر اهرم تهویه دستی رو پیدا کنید . سعی کنید که خارش رو جدا کنید و کابل و سیم رو از مدار خارج کنید که اهرم آزادانه بتونه حرکت داشته باشه. من کابل رو مثل قبلی گوشه ای مهار کردم و خارج نکردم و با اسفنج پوشندم ایجاد صدا نکنه.


34.jpg34.jpg"><a href=http://s9.picofile.com/file/8268974100/34.jpg' alt='URL>'>


قرینه این اهرم سمت راست خالی هست و به راحتی فقط موتور روش نصب میشه.( در واقع موتور تنظیم دما محسوب میشه) براحتی موتور دریچه سوم رو پیچ کنید


35.jpg35.jpg"><a href=http://s8.picofile.com/file/8268974134/35.jpg' alt='URL>'>


و تمام سوکت سه موتور دریچه و سنسور اواپراتور رو جا بزنید( قبلا فن و مقاومت رو جا زده اید). از سیم کشی تهویه فقط سنور کابین و 2 عدد سوکت پنل و 1 عدد سوکت ریل زیر فرمان باقی موند که بترتیب باید جازده شوند. سنسور دماکابین سرجاش ار محا جای پخش کشویی جابزنید و سعی کنید دورش رو طوری عایق کنید که فقط هوا کابین رو سنس کنه نه هوا پشت داشبورد رو!

و سوکت سنسور دما کابین رو هم جابزنید . و در نهایت سوکتهای پنل و نصب خود پنل تهویه اتومات.



36.jpg36.jpg"><a href=http://s9.picofile.com/file/8268974176/36.jpg' alt='URL>'>


قاب ایربگ رو هم اگه باز کرده بودید ببندید. جعبه داشبورد و درش ، ساعت و پخش و کنسول و همه رو کامل ببندید. حال اگه سوکتهای دسته سیم رو کامل جابزنید و سوئیچ باز بشه پنل تهویه روشن میشه و شروع به کالیبره کردن دریچه ها میکنه که البته فقط فن کارمیکنه و کمپرسور روشن نمیشه و با بستن سوئیچ پنل روشن میمونه و خاموش نمیشه که علت فقط و فقط فعال نبودن نرم افزاری هست.( برای مدتی میتونید سوکت های پشت پنل رو باز کنید تا بعد فعالسازی مجدد جا بزنید )


37.jpg37.jpg"><a href=http://s8.picofile.com/file/8268974192/37.jpg' alt='URL>'>


38.jpg38.jpg"><a href=http://s8.picofile.com/file/8268974218/38.jpg' alt='URL>'>


========


پایان قسمت 5

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

فعال سازی از 2 مسیر باید انجام بشه که اگه ناقص انجام بشه قسمتی از کار تهویه اتومات با شکل مواجه میشه ( که برای خودم پیش اومد و کمپرسور علی رقم سرماسازی بیش از حد و خطر freezing از مدار خارج نمیشد).

فعالسازی اول


39.jpg39.jpg"><a href=http://s8.picofile.com/file/8268974250/39.jpg' alt='URL>'>


فعالسازی دوم


40.jpg40.jpg"><a href=http://s9.picofile.com/file/8268975026/40.jpg' alt='URL>'>


و در نهایت نتیجه کار


41.jpg41.jpg"><a href=http://s8.picofile.com/file/8268975050/41.jpg' alt='URL>'>



======

پایان قسمت 6 و پایانی



=======================


این آموزش توسط hh866 تهیه شده و حق کپی رایت برای انجمن تخصصی پژو 206 ir206.net محفوظ است

پسند شده توسط 8 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

=d>

ماشالا هادی جان. احسنت به این پشت کار.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

واقعاً ای ولا داری دمت گرم خیلی حال کردم واقعا زحمت کشیدی :razz::razz::razz::razz::razz:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام


با تشکر از شما


لطف کنید بفرمائید هزینه 0 تا 100 این کار چقدر تمام شد?

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری