vednito

بلبرینگ چرخهای جلو و عقب

<t></t>  

  1. 1. <t></t>


لطفا وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام نمایید تا بتوانید رای خود را در نظر سنجی ارسال نمایید.

50 ارسال در این موضوع قرار دارد

سلام.بنده تموم تاپیک هارو بررسی کردم اما جایی به صورت اختصاصی بلبرینگ چرخهارو مورد بررسی قرار نداده بود.لذا بر آن شدم که این تاپیک رو ایجاد کنم وعزیزان میتونن اینجا سوالات و نکات آموزندشون رو درباره موضوعهایی از قبیل علائم خرابی بلبرینگ چرخ،میزان متوسط کارکرد بلبرینگ چرخ،بهترین مارک،مارکهای موجود در بازار و و و ... مطرح کنن.خوشحال میشم از تموم اساتیدی که درباره بلبرینگ چرخها اطلاعات و تجربه کافی دارن در این تاپیک عضو بشن تا در سریعترین زمان به سوالات کاربران پاسخ داده بشه.با تشکر فراوان.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خب اولین سوال رو خودم مطرح می کنم.آیا شنیدن صدای سوت زدن می تونه دال بر خرابی بلبرینگها باشه؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خب اولین سوال رو خودم مطرح می کنم.آیا شنیدن صدای سوت زدن می تونه دال بر خرابی بلبرینگها باشه؟

سلام دوست عزیز بله میتونه دال بر خرابی باشه اما بهترین روش جک زدن زیر چرخ و با دست چرخوندنه و بیشتر صدای بلبرینگ چرخ صدای

هور هور هست

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

دوستان میشه یه نفر آموزش تعویض بلبرینگ های کاسه عقب 206 رو بذاره

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

دوستان میشه یه نفر آموزش تعویض بلبرینگ های کاسه عقب 206 رو بذاره

سلام

عکس ندارم ولی امری بود در خدمتم

ابتدا مهره پشت ترمز دستی که زیر کنسول پشت هست رو کمی شل کنید تا سیم دستی آزادتر بشه

زیر چرخ عقب جک زده شود و تدابیر ایمنی برای جلوگیری از حرکت ماشین اندیشیده بشه :grin:

قبل بالا بردن مهره چرخ رو با آچار 32 کمی باز کنید البته قبلش درپوش اونو که از قبل با دوسو درآورده باشید!

چرخ رو کامل درآورید و سپس پولی کش رو روی شفت چرخ سنتر کرده و دوعدد از پیچ های چرخ رو از جا پیچ های انتخابی پولی کش ببندید و مهره وسط پولی کش رو بچرخانید تا آروم آروم کاسه به بیرون کشیده بشه،

وقتی کاسه بیرون اومد بلبرینگ های شیبدار رو جدا کنید که کار راحتی است! میمونه کنس بیرینگ ها که توسط خار حلقه ای داخل شیاری چفت شده. تنها راه باز کردن خار ایجار سوراخ توسط دریل ابتدای شیار خار هست که با مته ریز این کار انجام میشه که البته حوصله خاصی میخاد.

مرحله بعد باید با ابزار درفش مانند نوک تیز داخل از محل مته شده به خار فشار آورده و از جاش خارج کرده تا کار تمام بشه و فقط میمونه که با پرس باقیمونده بیرینگ رو از کاسه خارج کنید و تمام ، نصب بیرنگ جدید و ..... برعکس مراحل نصب انجام میشه ، فقط حتما اون حلقه ای کاسه نمد که برای 206 کاسه ای روی شفت هستند رو تعویض کنید

موفق باشید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

دوستان میشه یه نفر آموزش تعویض بلبرینگ های کاسه عقب 206 رو بذاره

سلام

عکس ندارم ولی امری بود در خدمتم

ابتدا مهره پشت ترمز دستی که زیر کنسول پشت هست رو کمی شل کنید تا سیم دستی آزادتر بشه

زیر چرخ عقب جک زده شود و تدابیر ایمنی برای جلوگیری از حرکت ماشین اندیشیده بشه :grin:

قبل بالا بردن مهره چرخ رو با آچار 32 کمی باز کنید البته قبلش درپوش اونو که از قبل با دوسو درآورده باشید!

چرخ رو کامل درآورید و سپس پولی کش رو روی شفت چرخ سنتر کرده و دوعدد از پیچ های چرخ رو از جا پیچ های انتخابی پولی کش ببندید و مهره وسط پولی کش رو بچرخانید تا آروم آروم کاسه به بیرون کشیده بشه،

وقتی کاسه بیرون اومد بلبرینگ های شیبدار رو جدا کنید که کار راحتی است! میمونه کنس بیرینگ ها که توسط خار حلقه ای داخل شیاری چفت شده. تنها راه باز کردن خار ایجار سوراخ توسط دریل ابتدای شیار خار هست که با مته ریز این کار انجام میشه که البته حوصله خاصی میخاد.

مرحله بعد باید با ابزار درفش مانند نوک تیز داخل از محل مته شده به خار فشار آورده و از جاش خارج کرده تا کار تمام بشه و فقط میمونه که با پرس باقیمونده بیرینگ رو از کاسه خارج کنید و تمام ، نصب بیرنگ جدید و ..... برعکس مراحل نصب انجام میشه ، فقط حتما اون حلقه ای کاسه نمد که برای 206 کاسه ای روی شفت هستند رو تعویض کنید

موفق باشید

تشکر داداش

فقط بنده به یه مشکلی خوردم.بلبرینگ قبلی از وسط جدا شده و یه طرفش گیر کرده به اون میله ای که از ژامبون میاد.و هیچ رقمه ت*** نمیخوره.به نظرتون چجوری درش بیارم که بلبرینگ جدیده جا بره؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام دوستان من عضو جدیدم امیدوارم در کنار شما دوستان چیزای زیادی یاد بگیرم.

فقط این داستان بلبرنگ عوض کردن رو اگه یکی لطف کنه بصورت کامل اونم با عکس آموزش بده لطف بزرگی به خلق الله کرده :grin:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

دوستان میشه یه نفر آموزش تعویض بلبرینگ های کاسه عقب 206 رو بذاره

سلام

عکس ندارم ولی امری بود در خدمتم

ابتدا مهره پشت ترمز دستی که زیر کنسول پشت هست رو کمی شل کنید تا سیم دستی آزادتر بشه

زیر چرخ عقب جک زده شود و تدابیر ایمنی برای جلوگیری از حرکت ماشین اندیشیده بشه :grin:

قبل بالا بردن مهره چرخ رو با آچار 32 کمی باز کنید البته قبلش درپوش اونو که از قبل با دوسو درآورده باشید!

چرخ رو کامل درآورید و سپس پولی کش رو روی شفت چرخ سنتر کرده و دوعدد از پیچ های چرخ رو از جا پیچ های انتخابی پولی کش ببندید و مهره وسط پولی کش رو بچرخانید تا آروم آروم کاسه به بیرون کشیده بشه،

وقتی کاسه بیرون اومد بلبرینگ های شیبدار رو جدا کنید که کار راحتی است! میمونه کنس بیرینگ ها که توسط خار حلقه ای داخل شیاری چفت شده. تنها راه باز کردن خار ایجار سوراخ توسط دریل ابتدای شیار خار هست که با مته ریز این کار انجام میشه که البته حوصله خاصی میخاد.

مرحله بعد باید با ابزار درفش مانند نوک تیز داخل از محل مته شده به خار فشار آورده و از جاش خارج کرده تا کار تمام بشه و فقط میمونه که با پرس باقیمونده بیرینگ رو از کاسه خارج کنید و تمام ، نصب بیرنگ جدید و ..... برعکس مراحل نصب انجام میشه ، فقط حتما اون حلقه ای کاسه نمد که برای 206 کاسه ای روی شفت هستند رو تعویض کنید

موفق باشید

تشکر داداش

فقط بنده به یه مشکلی خوردم.بلبرینگ قبلی از وسط جدا شده و یه طرفش گیر کرده به اون میله ای که از ژامبون میاد.و هیچ رقمه ت*** نمیخوره.به نظرتون چجوری درش بیارم که بلبرینگ جدیده جا بره؟

خودم با این مورد چند بار برخورد کردم ، 2 تا روش داره اینکه یکی با پلوس کش سایز متوسط اون حلقه رو دربیارید و یا از روشهای جوشکاری و گرم کردن با برنال مشعلی. که واقعا باید احتیاط بشه چون نزدیک باک بنزین هست ، اگه با مشعل خیلی گرم بشه با تقه کوچک قلم و چکش بیرون میاد،

اگه برنال نداشتید اطراف اونجا رو با پارچه ضخیم خیس بپوشانید تا موارد ایمنی رعایت بشه و با یک مینی سنگ جت شروع به اوراق کردن بلبرینگ کنید وقتی رسیدید به حلقه روی شفت که از ژامبون با همون مینی سنگ خط عرضی روی اون بندازید و همین طور روی خط برش دهید تا به شفت برسید ولی مواظب باشید شفت رو خط نندازید ، دیگه راحت اوراق شده و از شفت خارج میشه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

دوستان میشه یه نفر آموزش تعویض بلبرینگ های کاسه عقب 206 رو بذاره

سلام

عکس ندارم ولی امری بود در خدمتم

ابتدا مهره پشت ترمز دستی که زیر کنسول پشت هست رو کمی شل کنید تا سیم دستی آزادتر بشه

زیر چرخ عقب جک زده شود و تدابیر ایمنی برای جلوگیری از حرکت ماشین اندیشیده بشه :grin:

قبل بالا بردن مهره چرخ رو با آچار 32 کمی باز کنید البته قبلش درپوش اونو که از قبل با دوسو درآورده باشید!

چرخ رو کامل درآورید و سپس پولی کش رو روی شفت چرخ سنتر کرده و دوعدد از پیچ های چرخ رو از جا پیچ های انتخابی پولی کش ببندید و مهره وسط پولی کش رو بچرخانید تا آروم آروم کاسه به بیرون کشیده بشه،

وقتی کاسه بیرون اومد بلبرینگ های شیبدار رو جدا کنید که کار راحتی است! میمونه کنس بیرینگ ها که توسط خار حلقه ای داخل شیاری چفت شده. تنها راه باز کردن خار ایجار سوراخ توسط دریل ابتدای شیار خار هست که با مته ریز این کار انجام میشه که البته حوصله خاصی میخاد.

مرحله بعد باید با ابزار درفش مانند نوک تیز داخل از محل مته شده به خار فشار آورده و از جاش خارج کرده تا کار تمام بشه و فقط میمونه که با پرس باقیمونده بیرینگ رو از کاسه خارج کنید و تمام ، نصب بیرنگ جدید و ..... برعکس مراحل نصب انجام میشه ، فقط حتما اون حلقه ای کاسه نمد که برای 206 کاسه ای روی شفت هستند رو تعویض کنید

موفق باشید

تشکر داداش

فقط بنده به یه مشکلی خوردم.بلبرینگ قبلی از وسط جدا شده و یه طرفش گیر کرده به اون میله ای که از ژامبون میاد.و هیچ رقمه ت*** نمیخوره.به نظرتون چجوری درش بیارم که بلبرینگ جدیده جا بره؟

خودم با این مورد چند بار برخورد کردم ، 2 تا روش داره اینکه یکی با پلوس کش سایز متوسط اون حلقه رو دربیارید و یا از روشهای جوشکاری و گرم کردن با برنال مشعلی. که واقعا باید احتیاط بشه چون نزدیک باک بنزین هست ، اگه با مشعل خیلی گرم بشه با تقه کوچک قلم و چکش بیرون میاد،

اگه برنال نداشتید اطراف اونجا رو با پارچه ضخیم خیس بپوشانید تا موارد ایمنی رعایت بشه و با یک مینی سنگ جت شروع به اوراق کردن بلبرینگ کنید وقتی رسیدید به حلقه روی شفت که از ژامبون با همون مینی سنگ خط عرضی روی اون بندازید و همین طور روی خط برش دهید تا به شفت برسید ولی مواظب باشید شفت رو خط نندازید ، دیگه راحت اوراق شده و از شفت خارج میشه

ممنون بابت راهنماییتون

فقط یه سوال.بنده از شوش یه کاسه استوک با بلبرینگ خریدم و وقتی کاسه رو بستم الآن که سوار ماشیم میشم صدای وحشتناک میده عقب ماشین.میخواستم ببینم نحوه تشخیص خرابی بلبرینگهای کاسه چیه دقیقاً؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

زمانی که کاسه رو کامل نصب نیست با 3 انگشت محور داخلی بلبرینگ رو به گردش دربیارید یه حالت نوساتی زبری احساس کنید بلبرینگ کچل کرده .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری