zamanphp

حرکت با دنده سنگین تو شیب تند

<t></t>  

  1. 1. <t></t>


لطفا وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام نمایید تا بتوانید رای خود را در نظر سنجی ارسال نمایید.

15 ارسال در این موضوع قرار دارد

سلام دوستان

من تو مدتی که ماشین می رونم ، واسه اولین بار تو یه پارکنینگ رفتم که ماشین رو پارک کنم

شیب ورودی خیلی تند بود. من من واسه کنتزل ماشین با دنده 1 ، رفتم داخل و همزمان کلاچ و ترمز رو هم داشتم

به نظرتون این روشی که داخل رفتم صحیح هست چون احساس کردم به ترمز خیلی فشار اومد

باتشکر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

روش خوبیه :grin:

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تعریف از خود نباشه از 12 سالگیم موتور ک اخر سر دستم شکست ! در 15 سالگیم و دوباره و از 15 سالگی ماشین رو شروع کردم

اون کلاجی که گرفتی انگار با خلاص رفتی داخل !

اونقدر باید مهارت کسب کنی تا بتونی بزاری دنده یک تا از ترمز موتوری استفاده کنی ! و بدون اینکه گاز بدی بری پایین

خلاص بودن و یا دنده یک گذاشتن کلاج گرفتن هیچ فرقی نداره !

پس باید میزاشتی یک گاز نمیدادی با یک بدون کلاج میرفتی پایین

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

چرا باید ترمز بگیرین؟؟؟؟؟

میزارین دنده یک پر گاز بالا میرین

البته پر گاز نه اینکه کات اف کنه منظورم دور ۳ تا ۳/۵ هستش

وقتی نیاز شد ترمز میکنین


حالا چرا باید ترمز و کلاجو نگه دارین ؟؟؟

اون شیب اینقدر تند هست که خودش باعث ایست ماشینتون میشه و نیاز به ترمز نیست




البته من فکر کردن شما شیب به سمت بالا بوده و سربالایی بوده

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

روشی که علیرضا جان گفتن صحیحترین روش هست


از بابت فشار به ترمز خیالتون راحت بدترین فشار هم که بیارین چیزیش نمیشه


رضا جان منظورشون شیب سرپایینی بود

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

باسلام

اگه امتحان پايه يك داده باشين

يكي از آزمونهاش همينه كه شما شيب رو بدون ترمز و با دنده سنگين پايين برين

تفاوت دنده يك گذاشتن و كلاچ گرفتن با نگرفتن كلاچ غير از اونكه آقا عليرضا گفتن اينه كه وقتي كلاچ بگيري و مدت طولاني باشه عملا شما بلبرينگ كلاچ رو هم خراب ميكني

البته واسه سواري بهتره كه دنده سنگين رو با ترمز استفاده كنين

اينجوري فشار روي شاتون و ... كمتره و استهلاك موتور پايين تره و يا اينكه مواقع ضروري بيشتر استفاده بشه يا با دنده خيلي سنگين (دنده يك) كمتر انجام بشه

درضمن يكي از مواردي كه توي ماشينهاي سنگين واسه افزايش قدرت ترمز استفاده ميشه همين هست كه آقا عليرضا هم گفتن ترمز موتور يا همون ريتارد هست (البته ريتاردر و خفه كن و... هم بحثش طولاني و تخصصي تره)

موفق باشيد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

من که این مورد زیاد واسم پیش میاد

پارک کوهستان اینجا (طاقبستان) شیب تندی داره میزنم دنده 1 و با ترمز دور موتور رو کنترل میکنم که از 3 بالاتر نره...

بنظرم هم درسته


کلاچ بگیری نمیشه که....

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

فشار به ترمز یعنی چی؟

ترمز کارش نگه داشتن ماشینه.

فشار به لنت زمانی وارد میشه که مثلا شما مسیر طولانی رو هی گاز بدی و هی ترمز نسبتا شدید بگیری.

تو سراشیبی همیشه باید ماشین تو دنده باشه. حالا با هر سرعتی. چون هم ایمنی بالاتره و ماشین از دستت در نمیره، هم تو دنده های دو و سه و بالاتر، مصرف سوختت کمتر میشه و حتی وقتی گاز نمیدی، کم کم به صفر هم میرسه. (البته اگه ماشین در حال حرکت باشه، طوری که خاموش نشه)

برای زمانی هم که سرعت کمه، ماشین رو میذاری تو یک و با ترمزم هوای ماشین رو داری. اگر به حدی سرعت کمه که ماشین پت پت میکنه، خلاص میکنی و فقط با ترمز کنترلش میکنی. با چنین سرعت پایینی هیچ فشاری به ترمز نمیاد، الکی سیستم دیسک و صفحه و غیره رو هم اذیت نمیکنی.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

باسلام

يه موردي رو خدمتتون عرض كنم كه فشار به ترمز هم داريم

اصولا ترمز هاي ماشينهاي ما كه سيستم معمولي ترمز هست با داغ شدن به راحتي كارايي خودش رو از دست ميده

شما توي يه شيب طولاني (حتما هم شيب تند نياز نيست كه باشه) ماشين رو آزاد كن و فقط با ترمز ماشين رو كنترل كن و بيا پايين

اون موقع هست كه اواخر مسير ميبينيد ترمز دقيقا اون كاري رو كه بايد، انجام نميده و قدرتش خيلي خيلي كمتر از نرمال هست(در حدي كه اصلا قابل اطمينان نيست)

واسه همين هست كه ميگن با دنده سنگين شيب رو بياين پايين

اگه نه چه ايرادي داشت تمام مسير رو با ترمز پايين اومد؟ (گذشته از احتمال خاموشي موتور و عدم كاركرد بوستر در صورت نبود مكش موتور)

اما لنت و ديسكهاي ترمز سراميكي اين ايراد رو ندارند و تقريبا در هر دمايي كارايي خودشون رو از دست نميدن و خيلي بيشتر از سيستم ترمز معمولي قابل اعتماد و اطمينان هستن

موفق باشيد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آقا میثم، اگر هم مشکل داغ کردن و کم شدن کارایی وجود نداشت، باز هم عاقلانه نبود که بدون دنده تو سراشیبی حرکت کنیم. چون هم کنترل ماشین مشکل تر میشه، هم مصرف لنت خیلی میره بالا و زودتر تموم میشه.

ماشینهای انژکتوری رو اگه تو دنده باشن و گاز ندیم، مصرفشون اونقدر میاد پایین تا به صفر میرسه. (خودمم با تایپ بی امتحان کردم).

بنابراین، توی سراشیبی، اگه تو دنده باشه و گاز ندیم، مصرف کمتر از زمانیه که خلاص باشه. چون تو خلاصی ماشین به اندازه روشن موندنش باید بنزین مصرف کنه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری