رخش

پروژه ی تبدیل اکسل معمولی به اکسل با بازوهای تعادل

<t></t>  

  1. 1. <t></t>


لطفا وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام نمایید تا بتوانید رای خود را در نظر سنجی ارسال نمایید.

49 ارسال در این موضوع قرار دارد

سلام

در این آموزش یا بهتره بگم مرجع راهنمایی قرار هست توضیح بدم که چطور اکسل معمولی هاچبک رو به اکسل با بازوهای تعادل تبدیل کنید.

دلیل اینکه نمی گم اکسل RC و یا SD اینه که خیلی از اساتید بر این باورند که این دو با هم متفاوت هست.

در صورتی که تمام اکسل های نصب شده روی تمام 206 ها از یک مدل هست با سایز یکسان و قطعات یکسان, البته فارق از توپی چرخ, دیسکی و یا کاسه ای بودن سیستم ترمز.

تنها تفاوت اکسل های 206 در لوله تانک آنهاست.

یک مدل تانک سه گوش هست, دو مدل هم تانک گرد. تانک های گرد یکیشون قطرش کمتره یکیشون هم قطرش بیشتره.

اینکه این لوله ها روی چه 206 هایی نصب شده اصلا قابل تشخصی و دارای سیلابس نیست.

یک سری از افراد می گن روی تیپ 5 نصب شده یک سری میگن بستگی به مدل داره یک سری هم می گن اروپایی هست.

اما بهترین حرفی که این وسط زده شد این بود که یک خط تولیدی وجود داره و یک اپراطور, حالا هرچی دم دست این آقای اپراطور بیاد میندازه روی ماشین چون در حقیقت تفاوتی در عملکرد ندارند.

کسی هم اگر مدعی هست که می تونه تشخصی بده که روی چه سری و چه مدلی چه اکسلی نصب شده بیاد پیش بنده تا 100 مدل مختلف نشونش بدم.

در طراحی صنعتی تا آخر یک چیزیو طراحی می کنن بعد برای مدل های مختلف از اون قطعه کن می کنن.


خب حالا برای اینکه شما بتونید بازو های تعادل روی اکسلتون سوار کنید باید اول برید سراغ لوله ی تانکتون ببینید گرد هست یا مثلثی.

اگر مثلثی بود که همونجا قید کار رو بزنید اگر هم زیاد علاقه به نصب دارید یک فروند اکسل SD تهیه کنید. حالا چرا ؟

چون اگر شما قصد تعویض لوله تانک رو داشته باشید نیاز به دو عدد میل ژامبون هم دارید + یک تانک گرد. تا همینجا نصف پول یک اکسل رو پیاده شدید, هزینه ی گزاف تراشکاریو حساب نکردم.

حالا اگر تانکتون گرد بود حالا چه با قطر بزرگ چه با قطر کوچک. چون برای نصب بست وسط می تونید از یک چیزی به جای واشر استفاده کنید.


شما این لوازم رو لازم دارید:

xxb14nt4zk5phahwp5a.jpgxxb ... ahwp5a.jpg"><a href=http://img.overpic.net/images/x/b/1/xxb14nt4zk5phahwp5a.jpg' alt='URL>'>

در عکس مشخصه اما باز هم یک توضیحی میدم.

یک بست برای وسط هست

دو عدد فک زیر ژامبون ها هست

دو عدد میله ی تعادل با بوش های سالم. (بوش هاشون توی بازار نیست)

به پیچ ها دقت کنید مطمئن باشید در بازار پیچ و مهره فروش ها هرگز این مدل هارو پیدا نمی کنید!!

پس حتما پیچ هارو جزئی از قطعات مهم حساب کنید که اگر نباشن بقیه وسایل هم به دردتون نمی خوره. (گرون هم هستند)


خب هنوز کار تمام نشده!!!

همینطور که گفتم در طراحی صنعتی یک وسیله تا آخرش طراحی میشه.

یعنی ژامبون های تمام 206 های دنیا جای اون دوتا فک رو داره ولی جای پیچ هاشو نداره Mrgreen.gifMrgreen.gif"><a href=http://ir206.net/images/smilies/Mrgreen.gif' alt='URL>'> ( به لطف ایرانخودرو بعضی از تولیدات داخل سوراخ پیچ هارو داره.)

باید ژامبون هارو در بیارید و با هر دو فک به یک تراشکار ماهر پناه ببرید و بگین که براتون جای پیچ هارو در بیاره.

توجه: هر دو فک شباهت زیادی دارند دقت کنید چپ و راست جا به جا نشه.

بعد از اینکه ژامبون هارو سوار کردید می تونید بست وسط رو بسته و میله هارو روش سوار کنید.

خب حالا رسیدیم به مشکل اصلی 303.gif303.gif"><a href=http://ir206.net/images/smilies/303.gif' alt='URL>'>

همه ی این کار هارو کردیم اگزوز رو چیکار کنیم ؟ eysheyton.gifeysheyton.gif"><a href=http://ir206.net/images/smilies/eysheyton.gif' alt='URL>'>

ضد حالی که این وسط هست همین اگزوزه 103.gif103.gif"><a href=http://ir206.net/images/smilies/103.gif' alt='URL>'>


از اونجا که RC منبعش جای زاپاس وصل میشه و 206 سدان هم کشیده تر هست مشکلی ندارن! ولی ما که هاچبک داریم باید دست به دامن اگزوز های مشابه 206 بشیم!

من که خودم اگزوز ریو نصب کردم. از لحاظ اندازه جا شد و با شکافتن اگزوز هم متوجه شدیم که در 206 و ریو 8 صفحه داخلشون هست و تفاوتی ندارند.

خوشبختانه صدا زیاد نشد و فقط در دور بالا کمی خوش صدا تر شد Mrgreen.gifMrgreen.gif"><a href=http://ir206.net/images/smilies/Mrgreen.gif' alt='URL>'>

البته یک مدل هم هست فابریک 206 مارک مشهد با نام استیل کوتاه 206 که حمیدرضای عزیز نصب کردند.

تجارب ما قبل هم اگزوز اوپل کورسا رو پیشنهاد داده بودند که دست نیافتنی بود.

یک چیزی هم پیدا کردم توی نت که اشک از چشمای خودم راه افتاد و مطمئنم دل شمارو هم به درد میاره khande.gifkhande.gif"><a href=http://ir206.net/images/smilies/khande.gif' alt='URL>'>

xocdelj2apdjv3o1v4evv.jpgxoc ... 1v4evv.jpg"><a href=http://img.overpic.net/images/o/c/d/xocdelj2apdjv3o1v4evv.jpg' alt='URL>'>

حالا اینکه این چه مدل 206 هست خدا داند! ما که از امکانات بلاد کفر سهمی نداریم cray.gifcray.gif"><a href=http://ir206.net/images/smilies/cray.gif' alt='URL>'> اونا که دارن خوشا به حالشون مثل ما دست به دامن ریو نمیشن!

خب اینم از این, تمام شد.

سوالی در مورد قیمت در این تاپیک مطرح نشه بنده از قیمت ها خبر ندارم و اینکه چطوری قطعات هم پیدا میشه من حقیر اطلاعی ندارم!

سوال فنی و ... بود در خدمتم hi.gifhi.gif"><a href=http://ir206.net/images/smilies/hi.gif' alt='URL>'>

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

عالیه محمد جان

توی عکسهای تعلیق عقب ژامبونهای sd چپ و راست شبیه هم نیستند

بااین فکها که شما استفاده کردین جفت و جور میشه روی همین ژامبونهای فابریکی هاچبک؟

و اینکه بعد از این تغییرات چه فرقی کرده رانندگی ؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

محمد جان بسیار ممنون خیلی عالیه اینطور که پیداست اصلا دوشواری هم نداره

با نصب این میل تعادلها که مشکلی تو قسمت زاپاس بند بوجود نمیاد؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بهزاد جان ژامبون های استفاده شده در تمام خودرو ها یکی هست.

این دو تا فک هم متفاوت از هم هستند ولی احتمال اینکه اشتباه بسته بشن روی ژامبون خیلی هست که باید دقت بشه.

همینطور که خدمتتون عرض کردم فقط شما باید روی ژامبون هاتون جای سه تا پیچ فک هارو در بیارید. همین!!!

همین فردا هم زیر ژامبونتون رو نگاه کنید می بینید که جای این فک ها هست.


در آخر به نکته ی خوب و ظریفی اشاره کردید که از قلم بنده افتاده بود Mrgreen.gifMrgreen.gif"><a href=http://ir206.net/images/smilies/Mrgreen.gif' alt='URL>'>


206 به اینکه تهش در میره معروفه و خودمون هم که سوار شدیم بهتر از همه می دونیم!

در سرعت بالاتر از 150 تا معمولا تعادل 206 خیلی کم میشه. با بستن این بازوها در سرعت 190 تا هم به راحنی روی فرمون تسلط دارید.

برخی پیچ هارو که من قبلا با 80 تا با ترس و وحشت دور میزدم الان به راحتی با 120 و حتی بالاتر هم تستشون کردم.

بذارید یک خاطره از تستش هم براتون تعریف کنم.

در محل ما یک پیچی هست که خیلی معروفه در اتوبان. من با پسر عموم رسیدیم به این پیچ و ایشون دید که من به جای اینکه سرعت رو کم کنم دارم بیشتر می کنم.

سرعت به 140 تا رسید و این پسر عموی بنده خدای ما داشت تشهد می خوند و وقتی رسیدیم و ردش کردیم چشماش 4 تا شد باورش نمی شد که به این راحتی و تعادل ماشین پیچیده.

این شد که یخه مارو چسبید و فرداش براش نصب کردم. Mrgreen.gifMrgreen.gif"><a href=http://ir206.net/images/smilies/Mrgreen.gif' alt='URL>'>


محمد جان بسیار ممنون خیلی عالیه اینطور که پیداست اصلا دوشواری هم نداره

با نصب این میل تعادلها که مشکلی تو قسمت زاپاس بند بوجود نمیاد؟

اصلا دوشواری نداره ارسلان

نه اصلا ربطی به زاپاس نداشت Mrgreen.gifMrgreen.gif"><a href=http://ir206.net/images/smilies/Mrgreen.gif' alt='URL>'>

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

عالیه محمد جان

الان اینکار روی رخش انجام دادین ؟

مدت زمانی که طول کشید اینکار رو به سرانجام برسونید چقدر بود ؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بله انجام دادم.

تراشکاری نیم ساعت

نیم ساعت دمونتاژ کردن ژامبون ها نیم ساعت هم جا زدنشون.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

محمد جان در مورد این بوشها که گفتی نیست تو بازار اگه خراب شد یا میل تعادلهای ما بوشهای سالمی نداشتن تکلیف چیه؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

محمد جان خسته نباشی ...

هزینه های کلی رو نمیگی !؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

این عکس رو توی یک تاپیک دیگه داشتیم


17496215371545956679.jpg17496215371545956679.jpg"><a href=http://upload7.ir/images/17496215371545956679.jpg' alt='URL>'>


اینجا ژامبونها در sd با هم فرق میکنن.

محمد جان حالا ما میتونیم روی همین زامبونهائیکه توی هاچبک هست هم اون فکها رو بزاریم؟

و حتی جاش هم هست و فقط سوراخکاری نشده؟

علت اصلی اینکه ژامبونها در sd متفاوته چیه ؟

این قطعات نوش رو میشه پیدا کرد یا فقط استوک دارن ؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

محمد جان در مورد این بوشها که گفتی نیست تو بازار اگه خراب شد یا میل تعادلهای ما بوشهای سالمی نداشتن تکلیف چیه؟

والا این دیگه مشکلیه که خدا می دونه کی باید حلش کنه.

این بوش ها و کلا این مکانیزم مصرفی نیست! چون اصلا فشاری روشون نیست که خراب بشن.

محمد جان خسته نباشی ...

هزینه های کلی رو نمیگی !؟

محمد جان بهتره دوستان خودشون جویا بشن چون اول از همه این قطعات موجود نیست و دوم هم اینکه هرکسی یک قیمتی میده.



این عکس رو توی یک تاپیک دیگه داشتیم


17496215371545956679.jpg17496215371545956679.jpg"><a href=http://upload7.ir/images/17496215371545956679.jpg' alt='URL>'>


اینجا ژامبونها در sd با هم فرق میکنن.

محمد جان حالا ما میتونیم روی همین زامبونهائیکه توی هاچبک هست هم اون فکها رو بزاریم؟

و حتی جاش هم هست و فقط سوراخکاری نشده؟

علت اصلی اینکه ژامبونها در sd متفاوته چیه ؟

این قطعات نوش رو میشه پیدا کرد یا فقط استوک دارن ؟


بهزاد جان اینا همش روی کاغذه و تفاوت این چنینی ندارند. ضمن اینکه جواب شما رو با این عکس مشخص کردم.


x0ncqb29ncaotqvh2huq.jpgx0n ... vh2huq.jpg"><a href=http://img.overpic.net/images/0/n/c/x0ncqb29ncaotqvh2huq.jpg' alt='URL>'>


سه گوش ها روی این ها نصب میشه که دورش خط کشیدم.

برای اینکه خیالتون هم راحت بشه فردا یک 206 SD پیدا کنید و با ماشین خودتون قیاس کنید.

در مورد نو و یا استوک بودنش هم اطلاع دقیقی ندارم جوینده یابندست...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری