125 ارسال در این موضوع قرار دارد

همونطور که در جریان هستید، خیلی از دوستان شاهد نشت روغن از ته این سنسور بوده اند. بخاطر قیمت بالا، برخی اون رو تعویض نمیکنند و داخل اون رو با چسب پر میکنند و بعضا از خیر این سنسور گذشته و اون رو کور میکنند.
هفته گذشته برای خود من هم پیش اومد. نشت روغن به میزان نگران کننده ای رسید.
از خیلی وقتها پیش، میخواستم طرز کار و از نوع سیگنالی که تولید میکنه، سر در بیاورم که: آیا سیگنال خروجیش خطی هست یا بصورت لاجیک؟!
سنسور رو از رو ماشین باز کرده و ظاهرش رو وارسی کردم. از جایی که مجموعه پرس شده، ترکی ایجاد شده بود که فکر میکنم عامل خرابیش هم همین مورد باشه! یه عکس میذارم تا بهتر متوجه بشید!
Screenshot_20190801-011236_Firefox.jpg

چون دیگه این سنسور خراب شده بود، با یه ابزاری اون ترک رو ادامه دادم و محتویاتش رو بیرون آوردم!

با کمال تعجب، ساختاری بسیار ساده داره!

1b45f5b95d4e3922c5cfca09f551d71e.jpg

در حالت استراحت، دوتا پایه هاش از داخل به هم اتصال کوتاه هستند. ولی به محض چرخوندن فرمان، مدار باز میشه و ارتباط اون دوتا پایه کاملا از هم قطع میشه، همین!
یه تکه سیم به سوکت مربوطه وصل کردم و بطور دستی نوک سیم رو به هم وصل و قطع کردم تا نقش سنسور و میزان تاثیرش رو بررسی کنم. درسته که با قطع اونها دور موتور اندکی بالا میرفت، ولی مقدارش توسط ECU محدود و روند شیب متوقف میشد.
تازه، بالارفتن دور موتور، همراه با همون تاخیر معروف آزاردهنده گاز 206 هست. بطوریکه در اکشنهای سریع، تا بخواد موتور گاز بخوره، دیگه دوره کار ما پایان یافته!...
در حال حرکت هم که، چون خود دور موتور بالا هست، وجود این سنسور اصلا حسنی برامون محسوب نمیشه!
بنابراین نتیجه میگیرم، دوستانی که اقدام به کور کردن این سنسور میکنند، در واقع چیز زیادی از دست نمیدهند.
هرچند که خودم راضی به این کار نخواهم شد و سنسور جایگزین تهیه و نصب خواهد شد!

با سپاس.

پسند شده توسط 4 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تشکر بابت زحمتی که کشیدید اما شفاف نگفتید دقیقا این سنسور چه وظیفه ای داره؟!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من هم همین مشکل رو دارم باید تعویض بشه!

ایساکو هم که میگه نداریم!

اصلیشو از کجا پیدا کنم؟؟

icon_biggrin.gificon_biggrin.gif"><a href=http://ir206.net/images/smilies/icon_biggrin.gif' alt='URL>'>از یکی قیمت گرفتم گفت 180YaKhoda.gifYaKhoda.gif"><a href=http://ir206.net/images/smilies/YaKhoda.gif' alt='URL>'>

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

واقعا کامل بود ممنون...

کار سنسور میزان فشار را روی پمپ هیدرولیک مشخص میکنه که اگه نیاز باشه با فرمانی که به ecu میده دور موتور کمی بالا میره تا از نرمی فرمان و مجموعه هیدرولیک کم نشه..در کل فشنگی کارش میزان فشاری هست که تعیین میکنه ..

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام بابا این حرفا چیه قیمت این قطعع 23 تومنه همین الان از 3 جا قیمت گرفتم بخدا بنز نیست 206 انقدم لوازمش گرون نیست

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من هم الان نمایندگی بودم....

فشنگی اصلیشو گفت 50 تومان..

چینی هم 25 تومان...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

منم قیمت کردم همین مارک ایتالیا 50 تومن

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اصلی با ایتالیایی فرق میکنه ،ایتالیایی که البته چینیه هم کیفیت نداره

23 تومن ؟؟؟ اصلیی؟؟

این قطعه اگر اصلی نباشه دوباره همون مشکلو دارید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

این سنسور قیمتش این نیست به دلیل کمیاب بودنش قیمت به صورت نجومی بالا رفته .


بهترین راه خرید سنسور فشار هیدرولیک سمند EF7 ه که به وفور در نمایندگی های ایران خودرو قسمت لوازم یدکی پیدا میشه نه ایساکو ها .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با توجه به شمای ساده ای که داره راهی هست که جلوگیری کنه از زود خراب شدنش ؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری