بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

UMBRELLA

رانندگي در شرايط بارانی

8 ارسال در این موضوع قرار دارد

رانندگي در هر شرايط آب و هوايي دقت و حمايت‌هاي خود را مي‌طلبد و اين در حالي است كه اگر رانندگان آمادگي و هوشياري لازم براي رانندگي ايمن در شرايط مختلف جوي را نداشته باشند قطعا خطر بروز سوانح و حوادث ترافيكي را افزايش خواهند داد. رانندگي به هنگام بارش باران كه موجب لغزندگي خيابان و معابر مي‌شود از جمله اين موارد است.


شروع بارش باران، ‌خطرناك‌ترين وضعيت را براي جاده و خودرو بوجود مي‌آورد زيرا قطرات باران، با گرد و خاك و ساير آثار باقيمانده از لاستيك و روغن وسايل نقليه موجود در خلل و شكاف آسفالت تركيب شده و سطح لغزنده‌اي را بوجود مي‌آورد كه ممكن است به چشم ديده نشود. به همين دليل اصطكاك خودرو با جاده كم مي‌شود و احتمال سر خوردن خودرو، افزايش مي‌يابد. بنابراين با شروع بارش باران، ضروري است كه از سرعت خود بكاهيد و تا هنگامي كه آب در سطح جاده جاري نشده، اين حد سرعت را حفظ كنيد. به هر حال، در اين شرايط جوي؛ سرعت خودرو بايد كمتر از سرعت آن در جاده خشك باشد. البته توجه داشته باشيد هنگامي كه آب زيادي در سطح معابر جاري مي‌شود، چنانچه با سرعت زياد وارد آن شويد، آب موجود، ميان جاده و لاستيك قرار مي‌گيرد و اصطكاك شما با جاده را به صفر نزديك مي‌كند. در اين حالت، خودروي شما روي قشري از آب حركت مي‌كند.


پس با سرعتي يكنواخت حركت كنيد. در پيچ‌ها از سرعت خودرو بكاهيد و در كم كردن سرعت، از ترمز ناگهاني و برداشتن پا از روي پدال گاز يا فشار دادن آن به طور ناگهاني بپرهيزيد.


آنچه مشخص است اين‌كه در سطح لغزنده و هنگامي كه سرعت خودرو زياد است، بايد از تغيير دنده (از سبك به سنگين)‌، پرهيز كرد.


براي جلوگيري از تصادفات، خطرات و مشكلات ناشي از سفرهاي زمستاني و رانندگي در شرايط يخ و برف، بايد به نكات ذيل توجه كامل داشت. اما قبل از هر گونه سخني، لازم است كه بگوييم، چون يخ و برف باعث سر خوردن و موجب بروز مشكلاتي در رانندگي مي‌شود، لذا براي ايجاد اصطكاك بيشتر بايد از لاستيك‌هاي يخ‌شكن يا زنجير چرخ استفاده كرد.


1ـ با سرعتي كمتر از زماني كه جاده خشك است، حركت كنيد و خودرو را در حركت، ثابت نگه داريد.


2ـ در پيچ‌ها با دقت و به آرامي، گردش كنيد.


3ـ از گردش و انحراف ناگهاني، خودداري نماييد و از ترمز كردن ناگهاني، بپرهيزيد.


4ـ از فشار دادن ناگهاني پا روي پدال گاز يا برداشتن فشار از روي آن،‌ خودداري كنيد.


5ـ از سرعت زياد در معابر يخ زده و هواي برفي بپرهيزيد بخصوص وقتي كه راه داراي دست‌انداز باشد.


6ـ از رانندگي در لبه راه‌ها يا شانه‌هاي راه، خودداري كنيد.


http.://.www..jamejamonline..ir

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

هفته پیش وسط انوبان شیخ فضل الله به خاطر یه راننده ناشی نزدیک بود چپ کنم . بعد از 3 دور چرخیدن دوره خودم ماشینو جمع کردم . فقط شانس اوردم ساعت 3 صبح بود تو هوای بد نیمه بارونی .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

هفته پیش وسط انوبان شیخ فضل الله به خاطر یه راننده ناشی نزدیک بود چپ کنم . بعد از 3 دور چرخیدن دوره خودم ماشینو جمع کردم . فقط شانس اوردم ساعت 3 صبح بود تو هوای بد نیمه بارونی .

سرعت شما چقدر بود که 3 دور دور خود چرخیدید ؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

هفته پیش وسط انوبان شیخ فضل الله به خاطر یه راننده ناشی نزدیک بود چپ کنم . بعد از 3 دور چرخیدن دوره خودم ماشینو جمع کردم . فقط شانس اوردم ساعت 3 صبح بود تو هوای بد نیمه بارونی .

سرعت شما چقدر بود که 3 دور دور خود چرخیدید ؟

شمال به جنوب بودم . 110 تا بود

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

110 برای هموای بارانی خیلی زیاده من اوایل خودم 110 تا می رفتم یه بار روی 100 تا سر خوردم و دیدم وقتی سر می خوره خیلی سخته جمع کردن ماشین

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اول ممنون از شما برای راهنمایی رانندگی در شرایط بارانی و مطلب بعدی اینه که من قبلا از رینگ 16 و لاستیک کموهو استفاده میکردم 205 بود فاقشهم 60 بود هنگام بارندگی چندین بار برام پیش اومد ناگهانی زدم رو ترمز به هیچ وجه ماشین جالب توقف نکرد یک بار از پشت زدم به یک پیکان خدارو شکر چیزی نشد یک بارهم دور خودم چرخیدم حالا این مورد رو گفتم که بگم واقعا لاستیک بسیار تاثیر گذاره در هنگام رانندگی بارانی سرتون رو درد نیارم من رینگهای فابریک رو انداختم با 4 تا لاستیک 205 هانکوک البته ناگفته نماند که این کارو چون پول نداشتم انجام دادم یکی از لاستیکام پاره شد پول نداشتم بخرم 4تا رینگو دادم با لاستیکها 4 تا لاستیک هانکوک گرفتم خیلی هم ناراحت بودم ولی باورتون نمیشه در مواقع بارانی ترمز میزنم ماشین مثل روزهایی که بارندگی نیست توقف میکنه و تا الان دیگه دور خودم نچرخیدم ماشین چسبندگیش خیلی خیلی بهتر شده اینو نوشتم که دوستان در انتخاب لاستیک دقت کنند مخصوصا در شرایط بارندگی ممنون از شما

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به نطر من هر قدر لاستیک پهنتر باشه باید بهتر ترمز بگیره ؟؟؟؟؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

طبق قانون

اصطحکاک در واحد سطح

اصلا نمیتونه تاثیری داشته باشه

وزن در واحد سطح فشار و به مراتب اصطحکاک رو خواهد ساخت

مگر در شرایطی که ماشین وزنش بیفته رو نیمی از لاستیک در پیچ های تند


-- يکشنبه آبان 19, 92 7:50 pm --


البته اینها محاسبه داره نباید از حداقل سایز کم بشه

سرعت وزن و مساحت سطح عوامل دخیل اند

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر