CHELSEA

آموزش برقی کردن شیشه های عقب 206

68 ارسال در این موضوع قرار دارد

در در 1399/03/06, 01:55:32، mghafari گفته است :

پایه شماره 1 و 3 ورودی و خروجی + کلید هستند 1 ورودی 3 خروجی

برق ورودی برای شیشه بالایر رو از کجا بگیرم ؟

پایه 4 +روشنایی پشت آمپر

باید کجا وصل بشه ؟

شما پایه 1 و پایه 4 رو میتونی از یک منبع تغذیه کنی قاب دور فرمان رو باز کن سیم هایی که به مغزی سوییچ وصله رو پیداکن با تستر که یسرش به منفی وصل ببین کدوم سیم در حالت سوییچ باز چراغ تست رو روشن میکنه همون میشه منبع تغذیه (  دقت کن که وقتی سویچ بسته باشه باید چراغ تست خاموش بشه ) همین کارو از bsi هم میتونی انجام بدی ولی بدلیل زیاد بودن سیم ها یکم پیچیده تره مغزی سویچ راحت تره. با این روش وقتی سویچ باز باشه برق پشت کلید روشن میشه و ورودی پایه 1 هم تامین میشه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

برای وصل کردن کلید قطع کن، رله شیشه بالابر عقب دقیقاً کجاست؟؟؟
من هر چی روی BSI رو نگاه میکنم هیچ رله یا جای رله ای وجود نداره!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 3 ساعت قبل، XSSS گفته است :

سلام

برای وصل کردن کلید قطع کن، رله شیشه بالابر عقب دقیقاً کجاست؟؟؟
من هر چی روی BSI رو نگاه میکنم هیچ رله یا جای رله ای وجود نداره!

رله کنار جعبه هست. یه باکس کوچیکه 2 تا جای رله داره. رله پایینی برای شیشه بالابر عقبه. البته اگه سیم کشی فابریک باشه سیم کشی پشت رله موجوده و فقط رله رو جا میزنین. 

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ارسال شده در (ویرایش شده)

سلام به دوستان عزیز

برای عزیزانی که میخوان سیمکشی کلید قطع کن رو انجام بدن:

برای برق ورودی کلید (پایه 1 کلید قطع کن): از پین شماره 9 سوکت 16 پایه خاکستری استفاده کنید. این پایه مسئول تامین برق کلید شیشه بالابرهای عقب و جلو هست.
برای تامین برق روشنایی پشت آمپر (پایه 4 کلید قطع کن): از پین شماره 12 سوکت 16 پایه خاکستری استفاده کنید. این پایه مربوط به روشنایی چراغ پلاک عقب، روشنایی فندک و در کل ادوات روشنایی داخل اتاق میباشد.

ویرایش شده در توسط XSSS

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام، بالاخره بعد دو سه هفته کار برقی کردن شیشه های عقب ماشینم تموم شد، البته هنوز تمومه تموم نشده و بخاطر اینکه سرم شلوغه هنوز وقت نکردم رو دری های عقب رو ببندم، ولی باقی چیزا نصب شده و حتی به پاور ویندوز هم متصل شده و همه چی کار میکنه. اینم ذکر کنم که ماشین من تیپ دو مدل 81 هست.

برای دوستانی که میخوان اینکار رو انجام بدن هزینه ها به شرح زیر هست:

1- شیشه بالابر عقب، هر سمت 240.000 تومن، در مجموع 480.000 تومن برای هر دو سمت. من مارک سبزوار داخل پک جهان پارت خریدم که محصول نیمه اول سال 1396 بود. از اونجایی که اون موقع هنوز تحریما برنگشته بود و اجناس ایرانی آشغال نشده بود هر دو بالابر کیفیت خوبی دارن و سرعتشون هم یکی هست. از این مارک بر روی خط تولید استفاده میشد.
2- کلید بالابر عقب، مارک کروز به قیمت 150.000 تومن
3- کنسول عقب ترمز دستی، مارک کروز به قیمت 50.000 تومن، این قطعه با پژو 207 مشابه هست.
4- کلید قفل کن شیشه بالابر عقب به قیمت 80.000 تومن، البته اینو نمیدونم بهم گرون فروختن یا نه، چون توی لوازم یدکی های نزدیک خونه پیدا نکردم مجبور شدم از ایسام خرید کنم.
5- دسته سیم اصلی به قیمت 285.000 تومن به همراه سوکت کلید قفل کن، که البته اگر خودتون دستی درست کنید قیمتش خیلی کمتر از این حرفا میشه، من چون سرم شلوغ بود و نمیرسیدم برم پاساژ کاشانی سوکت و سر سیم بخرم مجبور شدم این هزینه رو متحمل بشم.
6- ده عدد میخ پرچ شماره 5 برای پرچ کردن دستگاه بالابر به قیمت 5.000 تومن

مجموع با احتساب دسته سیم آماده: 1.000.000 تومان 
 

اگر خودتون سوکت ها و سر سیم ها رو بخرید و سیمکشی رو انجام بدید 200.000 تومنی جلو میافتید. دو تا سوکت شیشه بالابر عقب لازم دارید (سبز و مشکی)، دو عدد سوکت پژویی دو فیش (برای موتورها) به انضمام 8 عدد سرسیم برای سوکت بین درب ها (سوکت مهره دار).

سر سیم سوکت مهره دار نری و مادگی کاملاً یکی هست، تفاوت در نحوه نصبشونه که دقیقاً برعکس هم نصب میشن و اگر داخل سوکت رو ببینید خودتون متوجه میشید.
یادتون باشه سوکتی که به موتور بالابر متصل میشه دو سیمه هست و مثبت و منفی داره. اگر مثبت و منفی رو اشتباه ببندید حرکت بالا پایین شیشه بالابر برعکس میشه، یعنی وقتی دکمه رو به سمت بالا میکشید موتور به سمت پایین حرکت میکنه. پس حتماً جهت صحیح سیم ها رو قبل از اتصال سر سیم ها مشخصی کنید و علامت بزنید که بعد به مشکل نخورد و مجبور نشید سیم ها رو جابجا یا قطع کنید.

اگر خواستید پاور ویندوز هم نصب کنید و نیاز به این دارید که بدونید کدوم سیم رو باید قطع کنید کار ساده هست. مولتی متر رو در حالت ولت متر قرار بدید. پراپ منفی رو به بدنه وصل کنید و پراپ مثبت رو به یکی از سوکت های موتور. سپس دکمه بالا بردن شیشه رو به بالا بکشید و مولتی متر رو نگاه کنید. اگر ولتاژ مثبت 12 ولت (حدودی) مشاهده کردید یعنی پراپ مثبت بر روی سیم مورد نظره، اگر اتفاقی نیافتاد پراپ مثبت رو بر روی سوراخت دیگر قرار بدید و مجدداً تست رو انجام بدید. اینبار حتماً ولتاژ مثبت رو مشاهده میکنید که نشان دهنده سیم مورد نظر است.
اگر هم روی هیچ کدوم از دو تا سیم ولتاژ مشاهده نکردید که یعنی اتصالتون قطعه و سیمکشیتون ایراد داره.
بطور کلی سیم مورد نظر برای پاور ویندوز سیمی هست که زمان بالا بردن شیشه ها ولتاژ مثبت پیدا میکنه

سوکت های مورد نیاز BSI رو هم تو پست بالا قرار دادم، فقط برای ماشین من جعبه رله وجودنداشت هر چی نگاه کردم، واسه همین خود مجبور شدم با استفاده از یک رله 12 ولت پایه میلون، یک عدد دیود 1N4007 و یک عدد باکس پروژه 3 در 4 سانت یک باکس رله درست کنم.

به یک سر بوبین رله منفی وصل میشه، و به سر دیگه بوبین سیم شماره 3 کلید قطع کن.
به پایه COM رله پین شماره 9 سوکت 16 پایه خاکستری متصل میشه و به پایه Normally Open رله هم سیم مثبت دسته سیم شیشه بالاعقب که خودتون درست کردید.
پایه کاتد دیود هم باید به پایه ای از بوبین متصل بشه که سیم شماره 3 کلید قطع کن بهش متصله. پایه آند دیود هم به پایه از بوبین متصل میشه که سیم منفی بهش وصله، در واقع دیود با پلاریته معکوس متصل میشه. اگر غیر از این متصل کنید برق رد میکنه از خودش و باعث اتصال کوتاه میشه.

علت وجود این دیود که بهش در مدار میکن دیود Fly Back اینه که زمانی که برق داخل بوبین قطع میشه، انرژی نسبتاً زیادی (لحظه ای) که حاصل از میدان الکترومغناطیسی تشکیل شده در بوبین هست به مدار برمیگرده و باعث آسیب رسیدن به کلید و باقی ادوات ماشین میشه. نصب دیود با پلاریته معکوس روی بوبین رله باعث میشه که در زمان قطع جریان این انرژی رو در خود رله تخلیه کنه و اجازه نده به مدار برگرده.

ویرایش شده در توسط XSSS
پسند شده توسط 8 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 17 ساعت قبل، XSSS گفته است :

سلام، بالاخره بعد دو سه هفته کار برقی کردن شیشه های عقب ماشینم تموم شد، البته هنوز تمومه تموم نشده و بخاطر اینکه سرم شلوغه هنوز وقت نکردم رو دری های عقب رو ببندم، ولی باقی چیزا نصب شده و حتی به پاور ویندوز هم متصل شده و همه چی کار میکنه. اینم ذکر کنم که ماشین من تیپ دو مدل 81 هست.

برای دوستانی که میخوان اینکار رو انجام بدن هزینه ها به شرح زیر هست:

1- شیشه بالابر عقب، هر سمت 240.000 تومن، در مجموع 480.000 تومن برای هر دو سمت. من مارک سبزوار داخل پک جهان پارت خریدم که محصول نیمه اول سال 1396 بود. از اونجایی که اون موقع هنوز تحریما برنگشته بود و اجناس ایرانی آشغال نشده بود هر دو بالابر کیفیت خوبی دارن و سرعتشون هم یکی هست. از این مارک بر روی خط تولید استفاده میشد.
2- کلید بالابر عقب، مارک کروز به قیمت 150.000 تومن
3- کنسول عقب ترمز دستی، مارک کروز به قیمت 50.000 تومن، این قطعه با پژو 207 مشابه هست.
4- کلید قفل کن شیشه بالابر عقب به قیمت 80.000 تومن، البته اینو نمیدونم بهم گرون فروختن یا نه، چون توی لوازم یدکی های نزدیک خونه پیدا نکردم مجبور شدم از ایسام خرید کنم.
5- دسته سیم اصلی به قیمت 285.000 تومن به همراه سوکت کلید قفل کن، که البته اگر خودتون دستی درست کنید قیمتش خیلی کمتر از این حرفا میشه، من چون سرم شلوغ بود و نمیرسیدم برم پاساژ کاشانی سوکت و سر سیم بخرم مجبور شدم این هزینه رو متحمل بشم.
6- ده عدد میخ پرچ شماره 5 برای پرچ کردن دستگاه بالابر به قیمت 5.000 تومن

مجموع با احتساب دسته سیم آماده: 1.000.000 تومان 
 

اگر خودتون سوکت ها و سر سیم ها رو بخرید و سیمکشی رو انجام بدید 200.000 تومنی جلو میافتید. دو تا سوکت شیشه بالابر عقب لازم دارید (سبز و مشکی)، دو عدد سوکت پژویی دو فیش (برای موتورها) به انضمام 8 عدد سرسیم برای سوکت بین درب ها (سوکت مهره دار).

سر سیم سوکت مهره دار نری و مادگی کاملاً یکی هست، تفاوت در نحوه نصبشونه که دقیقاً برعکس هم نصب میشن و اگر داخل سوکت رو ببینید خودتون متوجه میشید.
یادتون باشه سوکتی که به موتور بالابر متصل میشه دو سیمه هست و مثبت و منفی داره. اگر مثبت و منفی رو اشتباه ببندید حرکت بالا پایین شیشه بالابر برعکس میشه، یعنی وقتی دکمه رو به سمت بالا میکشید موتور به سمت پایین حرکت میکنه. پس حتماً جهت صحیح سیم ها رو قبل از اتصال سر سیم ها مشخصی کنید و علامت بزنید که بعد به مشکل نخورد و مجبور نشید سیم ها رو جابجا یا قطع کنید.

اگر خواستید پاور ویندوز هم نصب کنید و نیاز به این دارید که بدونید کدوم سیم رو باید قطع کنید کار ساده هست. مولتی متر رو در حالت ولت متر قرار بدید. پراپ منفی رو به بدنه وصل کنید و پراپ مثبت رو به یکی از سوکت های موتور. سپس دکمه بالا بردن شیشه رو به بالا بکشید و مولتی متر رو نگاه کنید. اگر ولتاژ مثبت 12 ولت (حدودی) مشاهده کردید یعنی پراپ مثبت بر روی سیم مورد نظره، اگر اتفاقی نیافتاد پراپ مثبت رو بر روی سوراخت دیگر قرار بدید و مجدداً تست رو انجام بدید. اینبار حتماً ولتاژ مثبت رو مشاهده میکنید که نشان دهنده سیم مورد نظر است.
اگر هم روی هیچ کدوم از دو تا سیم ولتاژ مشاهده نکردید که یعنی اتصالتون قطعه و سیمکشیتون ایراد داره.
بطور کلی سیم مورد نظر برای پاور ویندوز سیمی هست که زمان بالا بردن شیشه ها ولتاژ مثبت پیدا میکنه

سوکت های مورد نیاز BSI رو هم تو پست بالا قرار دادم، فقط برای ماشین من جعبه رله وجودنداشت هر چی نگاه کردم، واسه همین خود مجبور شدم با استفاده از یک رله 12 ولت پایه میلون، یک عدد دیود 1N4007 و یک عدد باکس پروژه 3 در 4 سانت یک باکس رله درست کنم.

به یک سر بوبین رله منفی وصل میشه، و به سر دیگه بوبین سیم شماره 3 کلید قطع کن.
به پایه COM رله پین شماره 9 سوکت 16 پایه خاکستری متصل میشه و به پایه Normally Open رله هم سیم مثبت دسته سیم شیشه بالاعقب که خودتون درست کردید.
پایه کاتد دیود هم باید به پایه ای از بوبین متصل بشه که سیم شماره 3 کلید قطع کن بهش متصله. پایه آند دیود هم به پایه از بوبین متصل میشه که سیم منفی بهش وصله، در واقع دیود با پلاریته معکوس متصل میشه. اگر غیر از این متصل کنید برق رد میکنه از خودش و باعث اتصال کوتاه میشه.

علت وجود این دیود که بهش در مدار میکن دیود Fly Back اینه که زمانی که برق داخل بوبین قطع میشه، انرژی نسبتاً زیادی (لحظه ای) که حاصل از میدان الکترومغناطیسی تشکیل شده در بوبین هست به مدار برمیگرده و باعث آسیب رسیدن به کلید و باقی ادوات ماشین میشه. نصب دیود با پلاریته معکوس روی بوبین رله باعث میشه که در زمان قطع جریان این انرژی رو در خود رله تخلیه کنه و اجازه نده به مدار برگرده.

مبارک باشه. من هم در حال خرید لوازمش هستم. کنسول عقب حتماً باید عوض بشه؟ نمیشه مال خودش رو برش زد؟

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 6 ساعت قبل، omid59 گفته است :

مبارک باشه. من هم در حال خرید لوازمش هستم. کنسول عقب حتماً باید عوض بشه؟ نمیشه مال خودش رو برش زد؟

سلامت باشید، ممنون

اگر ابزارشو داشته باشید (مثلاً فرز انگشتی) و مهارت کافی در انجام اینکار رو داشته باشید چرا نشه، یادم نیست تو این فروم بود یا فروم دیگه ولی یکی از دوستان گفته بود کنسول خودش رو برش زده و از همون استفاده کرده.

حقیقتش من فرز انگشتی نداشتم و مهارتمم توی کارای ظریف بسیار پایینه و خیلی هم کم حوصلم، چون میدونستم خرابکاری میکنم کنسول آماده خریدم.

ویرایش شده در توسط XSSS
پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود. یه سوال برام پیش اومده: اگه کلید سمت راننده که اتومات هست رو با دیگر کلید های ساده عقب و شاگرد تعویض کنیم، اتومات میشه؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری