illiya

تاپیک جامع مصرف سوخت 206 (تمام تیپ ها)

2,271 ارسال در این موضوع قرار دارد

در 7 ساعت قبل، lophalab گفته است :

 

  • نتیجه خودم اینه:

میخوام ببرم سوزن های انژکتور رو شتشو بدن

اولا: به نظر شما کار درستیه ؟ یا بیخیالش بشم

دوم: با چه روشی جواب بهتری میبینم ؟(روی خود ماشین باشه یا بازش کنم که با دستگاه شستشو داده بشه)(چون شنیدم که یه واشر داره که خراب میشه البته از توی اینترنت شنیدم)

اره ببر بشور

مشکلی نداره البته دستگاه خودش زیر بار تست میکنه مشخص میشه حتی اگه یکیشون پاشش خوبی نداشته باشه که تعویض میکنی

باید باز کنی با دستگاه مخصوص خودش بشوری - روی کار خیر

اورینگ ها دورش هم قیمتی نداره تعویض میکنی ممکنه نشتی داشته باشن

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 8 ساعت قبل، lophalab گفته است :

میخوام ببرم سوزن های انژکتور رو شتشو بدن

 

اگر پول اضافه داری ببر بشور

سوزن ها که از خودشون کارایی ندارن اون پمپ بنزین داخل باکه که فشارش 6هست یه رگلاتور بهش میخوره فشار 3.5 میشه 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 8 ساعت قبل، lophalab گفته است :

ممنونم از دوستان

توضیح های شما بیشتر جنبه نصیحت داشت :grin:

من مشکلمو میخوام

من ماشین رو 2 ساله که دارم و بار اولی که این مسافت مشهد تا شهرمونو رفتم باک رو که فول میکردم تا مقصدم نصف میشد یعنی حدود 25 لیتر  ولی الان حدود 35 تا لیتر میسوزه

آره من معمولا همیشه اینکارو میکنم هروقت بخوام مسیر بیرون شهری برم اینکارو میکنم (منظورم صفر کردن type B)

در مورد 35 لیتر بگم که من باکم رو فول میکنم تا جایی که عقربه به آخر یعنی بالاترین سطحش برسه

بعد که به مقصد برسم تعداد خونه هایی که تموم میشه رو میشمارم و حدودی جمع بندی میکنم

  • :-)این بر اساس جمع بندی خودمه و هیچ دلیل کتبی ندارم

مثلا 8 تا خط داره هر خط رو به جز قرمزه

فاصله بین هر خط 5.5 لیتر میگیره  و 6 خونه مصرف میکنه که 33 لیتر میشه

با خودم میگم شاید مشکلی توی تجزیه و تحلیل تایپ بی هست شاید اطلاعات درست پردازش نمیشه

به هر حال خودم دارم ماشینو میرونم و بنزین میزنم و عقربه بنزین و اون پول گزاف بنزین خدا تومنی رو میدم و میبینم

  • در مورد نحوه بنزین زدن::::

همیشه با آرامش کامل و نازل رو با اون درجه اولش قفل میکنم تا بدون هوا سوخت گیری بشه

و 90 در صد اوقات یا شب یا سرصبح زود بنزین میزنم مثلا ساعت 6 صبح

یکی دو بارم تینر 20000 ریختم توش

 

  • نتیجه خودم اینه:

میخوام ببرم سوزن های انژکتور رو شتشو بدن

اولا: به نظر شما کار درستیه ؟ یا بیخیالش بشم

دوم: با چه روشی جواب بهتری میبینم ؟(روی خود ماشین باشه یا بازش کنم که با دستگاه شستشو داده بشه)(چون شنیدم که یه واشر داره که خراب میشه البته از توی اینترنت شنیدم)

ریختن تینر درست نیست. تازه اونم ۲۰۰۰۰. شنیده بودم بعضی ها ۱۰۰۰۰ می ریزن، ولی ۲۰۰۰۰ نه.

در مورد نصیحت بودن حرفا هم خب هرکسی چیزی که به ذهنش می رسه و فکر می کنه درسته میگه انجام بده. این سایت مملو از اینجور نصیحت هاست.

در مورد تقسیم باک به ۸ قسمت مساوی هم کار کاملا اشتباهی انجام میدی.

چون بعضی خط های آمپر نسبت به بقیه زودتر یا دیرتر پایین میان. این به پمپ بنزین ماشین هم بستگی داره. من یادمه ماشین قبلیم که پمپش VDO و فابریک بود، همیشه خط های آخرش دوام بیشتری داشتن. کلا می خوام بگم از روی خط های صفحه کیلومتر، نمیشه لیتراژ واقعی بنزین داخل باک رو محاسبه کرد.

در حال حاضر دقیق ترین راه همون تایپ بی هستش. خیلی از راه های دیگه رو خودم تو این چند سال تست و تجربه کردم. از تایپ بی دقیق تر فعلا راهی پیدا نکردم.

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 8 ساعت قبل، lophalab گفته است :

 

 

  • نتیجه خودم اینه:

میخوام ببرم سوزن های انژکتور رو شتشو بدن

اولا: به نظر شما کار درستیه ؟ یا بیخیالش بشم

دوم: با چه روشی جواب بهتری میبینم ؟(روی خود ماشین باشه یا بازش کنم که با دستگاه شستشو داده بشه)(چون شنیدم که یه واشر داره که خراب میشه البته از توی اینترنت شنیدم)

اره ببر بشور

مشکلی نداره البته دستگاه خودش زیر بار تست میکنه مشخص میشه حتی اگه یکیشون پاشش خوبی نداشته باشه که تعویض میکنی

باید باز کنی با دستگاه مخصوص خودش بشوری - روی کار خیر

اورینگ ها دورش هم قیمتی نداره تعویض میکنی ممکنه نشتی داشته باشن

به حرف عوام توجه نکن بعضی ها سواد کافی ندارن

ببر جایی که دستگاه داشته باشه هم شستشو میده هم تست میکنه  خیالت راحت میشه

انژکتور سالم پاشش به اون صورت که good  نوشته  باید باشه روی دستگاه مشخص میشه

injector-1200x545_c.jpg

جک سال بود سوزن ها به تنهایی کارایی ندارن جدی نگیر این حرفای بی سوادنه رو

متاسفانه بعضی ها عوض راهنمایی شما را سمت چاه هدایت میکنن

کسی هنوز فرق اینو ندونه فشار پمپ باید 3.5 بار دیگه انتظاری نمیره بیش از این

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 9 ساعت قبل، lophalab گفته است :

ممنونم از دوستان

توضیح های شما بیشتر جنبه نصیحت داشت :grin:

من مشکلمو میخوام

من ماشین رو 2 ساله که دارم و بار اولی که این مسافت مشهد تا شهرمونو رفتم باک رو که فول میکردم تا مقصدم نصف میشد یعنی حدود 25 لیتر  ولی الان حدود 35 تا لیتر میسوزه

آره من معمولا همیشه اینکارو میکنم هروقت بخوام مسیر بیرون شهری برم اینکارو میکنم (منظورم صفر کردن type B)

در مورد 35 لیتر بگم که من باکم رو فول میکنم تا جایی که عقربه به آخر یعنی بالاترین سطحش برسه

بعد که به مقصد برسم تعداد خونه هایی که تموم میشه رو میشمارم و حدودی جمع بندی میکنم

  • :-)این بر اساس جمع بندی خودمه و هیچ دلیل کتبی ندارم

مثلا 8 تا خط داره هر خط رو به جز قرمزه

فاصله بین هر خط 5.5 لیتر میگیره  و 6 خونه مصرف میکنه که 33 لیتر میشه

با خودم میگم شاید مشکلی توی تجزیه و تحلیل تایپ بی هست شاید اطلاعات درست پردازش نمیشه

به هر حال خودم دارم ماشینو میرونم و بنزین میزنم و عقربه بنزین و اون پول گزاف بنزین خدا تومنی رو میدم و میبینم

  • در مورد نحوه بنزین زدن::::

همیشه با آرامش کامل و نازل رو با اون درجه اولش قفل میکنم تا بدون هوا سوخت گیری بشه

و 90 در صد اوقات یا شب یا سرصبح زود بنزین میزنم مثلا ساعت 6 صبح

یکی دو بارم تینر 20000 ریختم توش

 

  • نتیجه خودم اینه:

میخوام ببرم سوزن های انژکتور رو شتشو بدن

اولا: به نظر شما کار درستیه ؟ یا بیخیالش بشم

دوم: با چه روشی جواب بهتری میبینم ؟(روی خود ماشین باشه یا بازش کنم که با دستگاه شستشو داده بشه)(چون شنیدم که یه واشر داره که خراب میشه البته از توی اینترنت شنیدم)

سلام 

دوست عزیز به نظرم قبل از هر چیزپیش یه تن اپ حرفه ای دیاگ بزن اولا ببینه خطایی هست اگه خطایی نبود پارامترهارو برات چک کنه و سوادشو داشته باشه مثلا پاشش سوخت اوانس شمعها فشار منیفولد وضعیت سوزنها رو چک کنه و از وضعیت پارامترهای ماشین میشه فهمیدکدوم قطعات ایراد داره شمع اگر ایراد داره باید عوض شه وایرها هم چک میشه با باز شدنش وضعیت شمع و رنگش هم که مثلا اجری شده یا دوده گرفته یا چربه میتونه مکانیک رو راهنمایی کنه که درد ماشین چیه 

سوزنارم اگه خواستی بشوری حتما باز کن روکار نشور هر سوزن دو تا اورینگ میخوره یکی سمت ریل سوخت یکی جایی که داخل سیلندر میره باید عوض شه قیمتی ام نداره هشتا دونه اورینگه فقط جنس خوب بنداز اگه روکار بشوره اونهارو نمیشه عوض کرد 

ولی قبلش مطمعن شو سوزنها ایراد داره یا نیاز به شستشو داره بعد اقدام کن

مصرف بالا ام خیلی وقتها یه دلیل نداره و یهو میبینی چنتاعوامل کوچیک دست به دست هم میده یهو مصرف خیلی میره بالا فکر میکنی ایراد اساسی داره ولی گاها میبینی لاستیکها میزون باد نیست یا پهنو خشکه شمعها خیلی وقته عوض نشده فیلتر هوا کثیفه یا کاتالیزور کیپه

یا یه چرخی مثلا لنتش درگیره و مثلا چرخ عقب که کاسه ایه ریگراژشو سفت گرفتن و راننده ام عادت رانندگی نرمال نداره و مثلا گاز مرده میده همینا دست به دست هم داده مصرف دو سه لیتر رفته بالاتر از حد نرمال 

 

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام اساتید عزیز.

آیا غیر از تایپ بی روشی برای محاسبه ی میزان مصرف وجود داره؟

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 1 ساعت قبل، Mohammad1990 گفته است :

سلام اساتید عزیز.

آیا غیر از تایپ بی روشی برای محاسبه ی میزان مصرف وجود داره؟

روشهای دستی و حسی که خیلیا انجام میدن. ولی به نظر من هیچ کدوم دقت تایپ بی رو ندارن.

اما مثلا شما می تونی چند بار پشت هم بنزین بزنی، تا حدی که نازل دو بار قطع کنه. بعد از پیمایش مثلا ۴۰۰ کیلومتر، باز سوختگیری کنی. و هر دفعه ببینی چند لیتر جا می گیره. اگر بعد از ۵ مرتبه انجام این کار که میشه ۲۰۰۰ کیلومتر، در مجموع ۱۵۰ لیتر بنزین سوزونده باشی، با یه ضرب و تقسیم ساده می تونی حساب کنی که ماشینت بطور میانگین صدی چند سوزونده. برای انجام این کار، به تقسیم بندی بنزین داخل باک بر اساس خطوط عقربه روی صفحه کیلومتر اعتماد نکن.

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سوزن انژکتور کارش قطع و وصل هستش توسط برق ماشین انجام میشه کارایی از خودش نداره 

نمیتونه بنزین را تنظیم کنه فقط زاویه پاشش اون توسط سوراخ هایی که داره تنظیم میشه 

متاسفانه یه سری هنوز شناختی با سوزن ها ندارن چون تست نکردن نمیدونن وقتی سوادش نباشه معمولا نمیتونن فقط میگن هزینه کن این کارو کن و...درحالی که اکر سوزن ها مشکل داشته باشن سوخت زیاد بشه میتونیم با باز کردن شمعها متوجه بشیم 

اگر هم درست عمل نکنه از اگزوز صدای پتپ پت شنیده میشه 

پمپ بنزین باکی کلا 6بار داره با نصب رگلاتور بنزین ای فشار کم میشه میه 3تا 3.5 -ایم بستگی به گاز داده ودور ایدل داره که توسط ولتاژ عمل میکنه اما در خودروهای مدرن این ولتاژ توسط ecu تنظیم میشه تا سوخت کم .زیاد بشه مصرف هم کم میشه 

میشه این ولتاژرا در خودروی 206 با نصب کیت تنظیم کرد 

طرف هنوز اطلاعات وتجربه نداره مشخصا توضیحاتی اشتباه هم میده که هزینه بیخودی کنیم 

 

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 13 ساعت قبل، a.m.i.n گفته است :

اره ببر بشور

مشکلی نداره البته دستگاه خودش زیر بار تست میکنه مشخص میشه حتی اگه یکیشون پاشش خوبی نداشته باشه که تعویض میکنی

باید باز کنی با دستگاه مخصوص خودش بشوری - روی کار خیر

اورینگ ها دورش هم قیمتی نداره تعویض میکنی ممکنه نشتی داشته باشن

به حرف عوام توجه نکن بعضی ها سواد کافی ندارن

ببر جایی که دستگاه داشته باشه هم شستشو میده هم تست میکنه  خیالت راحت میشه

انژکتور سالم پاشش به اون صورت که good  نوشته  باید باشه روی دستگاه مشخص میشه

injector-1200x545_c.jpg

جک سال بود سوزن ها به تنهایی کارایی ندارن جدی نگیر این حرفای بی سوادنه رو

متاسفانه بعضی ها عوض راهنمایی شما را سمت چاه هدایت میکنن

کسی هنوز فرق اینو ندونه فشار پمپ باید 3.5 بار دیگه انتظاری نمیره بیش از این

می‌دانیم که تمیز کردن انژکتورهای (سوخت‌پاش‌های) خودروهایمان در بهبود عملکرد آن‌ها مؤثر است، اما چقدر دقیق می‌توانیم بگوییم که چه زمانی نیاز به تمیز شدن دارند؟ برای کسی که به خودرویش اهمیت می‌دهد، اما دانش فنی کافی ندارد، تشخیص سلامت موتور خودرو و دریافت علائم گرفتگی انژکتورها ممکن است کار دشواری باشد. در این مقاله مروری بر این علائم و روش‌های عیب‌یابی انژکتور خواهیم داشت.

قبل از اینکه وارد جزئیات شویم، باید گفت که هیچ روش مطمئنی برای مطلع شدن از وضعیت دقیق سلامت انژکتورها وجود ندارد، جز اینکه به‌صورت دستی نازل‌های سوخت پاش بررسی شوند و با کمک دستگاه‌های مخصوص، آزمایش‌های جریان سوخت صورت گیرد. بنابراین، تمام مطالبی که در ادامه می‌آیند، تنها برای افزایش قدرت تخمین شما هستند و می‌توانند هشیاری شما را نسبت به وضعیت سیستم سوخت خودرویتان افزایش دهند.

دیر یا زود انژکتورهای موتور انژکتوری خودروی شما کثیف خواهند شد یا تا حدی مسدود می‌شوند. این موضوع به‌خصوص در خودروهایی که در سیکل‌های کوتاه‌مدت حرکت می‌کنند، بیشتر اتفاق می‌افتد (مانند پیمودن مسافت‌های کوتاه در شهر) زیرا روشن و خاموش کردن مکرر موتور، گرفتگی انژکتورها را افزایش می‌دهد. این موضوع یکی از مسائل غیرقابل‌اجتناب در قلمرو عملکرد موتورهای انژکتوری است. مگر اینکه از خودروی خود به‌درستی نگهداری کنید.

وظیفه انژکتورها این است که سوخت را در زاویه مناسب و به مقدار موردنیاز برای کارکرد بهینه موتور به داخل آن بپاشند. و از آنجاکه در هر موتور چندین انژکتور وجود دارد که باید سوخت را به‌صورت یکنواخت بپاشند، تنها یک انژکتور کثیف می‌تواند در عملکرد موتور تأثیر بگذارد.

نکته مهم: اگر تنها یکی از انژکتورها دچار مشکل شده است، فقط آن انژکتور معیوب را تعویض نکنید. انژکتورها به‌صورت هماهنگ با هم کار می‌کنند و به همین خاطر اگر تصمیم دارید انژکتورهای نو بخرید، باید کل انژکتورها را تعویض کنید. در غیر این صورت ممکن است باز هم دچار مشکل شوید.

علائم اولیه خرابی انژکتور همیشه قابل تشخیص نیستند، زیرا موتورهای مدرن حسگرهای درونی و کامپیوترهایی دارند که می‌توانند نسبت سوخت و هوا را به نحوی اصلاح کنند تا مشکلات جزئی جبران شوند و راننده، اثر آن‌ها را احساس نکند. این موضوع باعث می‌شود مراحل اولیه گرفتگی انژکتورها قابل‌تشخیص نباشد.

هنگامی‌که گرفتگی انژکتورها به حدی شدید شود که ECU نتواند با تنظیم یا اصلاح نسبت سوخت و هوا آن را جبران کند، موتور خودرو به‌تدریج دچار مشکلات زیر می‌شود:

  • تأخیر، مکث یا ریپ زدن هنگام دور گرفتن موتور:

بدون مخلوط سوخت و هوای مناسب احتراق داخل سیلندرها به تأخیر می‌افتد.

  • احتراق نامنظم:

مخلوط سوخت و هوای فقیر (هوای زیاد و بنزین کم) در سیلندرها منجر به احتراق ناقص می‌شود. ممکن است یکی از گام‌های احتراق در سیلندر رخ ندهد که باعث کاهش قدرت آنی موتور می‌شود و صدای محسوسی تولید می‌کند. با شدت گرفتن این مشکل، راننده از موتور یا سیستم انتقال قدرت، ضربه و لرزش ایجاد‌شده را احساس می‌کند.

  • افت عملکرد موتور:

موتور برای احتراق مناسب و قوی نیاز به سوخت کافی دارد. اگر احتراق به تأخیر بیفتد یا جلوی آن گرفته شود از قدرت موتور کاسته می‌شود و خودرو شتاب کافی نخواهد داشت.

  • لرزش موتور یا حالت واماندگی (توقف ناگهانی موتور) هنگام کارکرد در دور آرام

پاشش سوخت به‌صورت نامساوی بین سیلندرها باعث می‌شود که دور موتور خیلی پایین بیاید و حالت واماندگی رخ دهد.

  • رد شدن در آزمون آلایندگی:

افت راندمان احتراق منجر به سوختن ناقص و ناهماهنگ سوخت و افزایش تولید آلاینده‌ها می‌شود. بنابراین خودروی معیوب در آزمون‌های معاینه فنی، مردود می‌شود.

  • افزایش مصرف سوخت:

وقتی راندمان احتراق افت کند، اغلب مجبور می‌شوید بیشتر گاز بدهید و سوخت بیشتری مصرف کنید تا سطح عملکرد دلخواه شما حاصل شود.

وقتی متوجه این علائم در یک موتور انژکتوری شدید، استفاده از مواد تمیزکننده انژکتور، یکی از گزینه‌های آسان و در دسترس است. هرچند بهتر است پیش از بروز مشکل، به‌صورت اصولی و منظم از انژکتورشورها (هم افزودنی‌های مایع و هم کیت تمیزکننده دستی) استفاده کنید. پیشگیری بهتر از درمان است.

نکته مهم: خودروهای مجهز به توربوشارژر در معرض خطر پدیده ناک یا انفجارهای نامنظم و کنترل نشده هستند که آسیب‌های جدی به موتور وارد می‌کنند. این حالت در اثر فقیر بودن بیش‌ازحد مخلوط سوخت هوا (هوای زیاد و بنزین خیلی کم) که در اثر کثیف بودن انژکتور پیش می‌آید، اتفاق می‌افتد. در موتورهای توربوشارژر، هوا به‌صورت فشرده وارد موتور می‌شود و خطر فقیر بودن مخلوط سوخت و هوا، افزایش می‌یابد.

موتورهای توربوشارژی که به دورهای خیلی بالا می‌رسند، به پاشش سوخت بسیار دقیق‌تری نسبت به دیگر انواع موتورها نیاز دارند. اگر انژکتورها کثیف و گرفته باشند یا از تعادل خارج شده باشند، خطر آسیب دیدن موتور بسیار بالا می‌رود.

البته چنین نیست که مشکل ناک یا احتراق نامنظم در اتومبیل‌های غیر توربوشارژ که از موتورهای تنفس طبیعی استفاده می‌کنند، مشکل‌ساز نباشد و قطعاً در این موتورها نیز می‌تواند تأثیر منفی بگذارد. اما در اکثر موتورهای انژکتوری معمولی، ناک اغلب در اثر استفاده از بنزین با اکتان پایین پیش می‌آید. انژکتورشورهای مایع برای افزایش اکتان سوخت طراحی نشده‌اند و راه‌حلی برای این مشکل نیستند، ولی محصولاتی در بازار هستند که علاوه بر شستشوی انژکتور، عدد اکتان بنزین را بالا می‌برند و در نتیجه به کاهش ناک یا انفجارهای نامنظم خطرناک کمک می‌کنند.

البته تمام علائمی که در بالا ذکر شد می‌توانند به مشکلاتی غیر از مشکلات مربوط به انژکتورها مربوط باشند. مثلاً ضعف پمپ‌بنزین خودرو، می‌تواند علایمی مشابه گرفتگی انژکتور داشته باشد. موتور خودرو یک دستگاه پیچیده است و معمولاً چندین قطعه مجزا، علائم خرابی مشابهی دارند. همیشه برای اطمینان از اینکه مشکل خودرویتان کجاست، به مکانیک خبره مراجعه کنید.

استفاده از انژکتورشوی‌های دستی با هزینه کم و سهولت استفاده، می‌تواند بروز عیب را کاهش دهد. حتی بعد از بروز عیب، قبل از اینکه خودروی خود را به مکانیکی ببرید، افزودن یک مایع تمیزکننده انژکتور به مسیر سوخت (مسیر سوخت از باک تا ریل سوخت و انژکتورها) ممکن است مشکل خودرویتان را حل کند.

مراقب انژکتورهایتان باشید!

ویرایش شده در توسط a.m.i.n
پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام ، دوستان این کلیپو ببینید برای تست و تمیز کردن سوزن انژکتور توسط خودتون خوبه، روش جالبیه

https://www.aparat.com/v/lRX7J/شستشوی_دستی_سوزنهای_انژکتور#theEnd

فقط نکتش اینه که: از اسپری جنس خوب استفاده کنید و قطع و وصل سیم انژکتور به باطری رو مثل خود ecuموتور بصورت پالس انجام بدید زیاد نگه ندارید 

بد ترین کار اینه که یه سری ها زورشون میاد دریچه گاز و انژکتور رو باز کنن بعد تمیز کنن و اسپری رو با گاز دادن به دهانه دریچه گاز میپاشن که، این کار هم کاتالیزور رو پر میکنه و هم کثیفی دریچه گاز رو به انژکتور ها میبره و هم الودگی هوا

با شرایط و روش و شتاب پاششی که انژکتور ها دارن، خیلی زود به زود کثیف و کیپ نمیشن بنظرم بعد ۱۰۰ هزارتا نیاز به شستشو دارن، موقع جا زدنشونم بهتره او رینگ هاشونو کمی چرب کنید که راحت تر جا بره.

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری