بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

mehdi_shri

کاهش مقدار HC بالاتر از 250 برای اخذ معاینه فنی

<t></t>  

  1. 1. <t></t>


لطفا وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام نمایید تا بتوانید رای خود را در نظر سنجی ارسال نمایید.

15 ارسال در این موضوع قرار دارد

دوستان عزیز

رفتم برای اخذ معاینه فنی دو تا اشکال از توش در آوردن 1- نشتی اگزوز 2- میزان HC بالاتر از 250

رفتم اگزوز سازی گفت اگزوزت سوراخه و بخوای عوض کنی 110000 تومان با دستمزدش میشه. اگزور رو وا کرد دیدم مبنع خارجی انتهای اگزوز سوراخه گفتم یک دونه نو برام بذاره. خوشحال از از اینکه ماشینم ok شده رفتم معاینه. دوباره اون سنسور لعنتی رو تو اگزوز کرد باز گفت میزان HC>250 باید ببری تنظیم موتور. گفتم مگه 206 تنظیم موتور داره گفت ببر پیش تعمیرکار بگو برات میزان HC رو زیر 250 بیاره. با تعجب گفتم باشه. آقا ماشینو بردم پیش مکانیک برام دیاگ زد گفت ماشینت هیچ اشکالی نداره از بنزینه. آقا رفتم بنزین سوپر زدم دوباره بردم معاینه بازم گفت میزان HC>250 هست . راست هم میگفت بالای 700 بود. گفت حتماً سوپاپ ترسونده ببر مکانیک سرسیلند وا کن. ولی من از سر سیلندر و سوپاپهام مطمئن هستم. حالا چکار کنم این HC لعنتی بیاد پایین.

در ضمن مدتیه ماشین رو که روی دنده یک که میذارم که راه بیفته انگار بیشتر از قبل گاز میخواد تا حرکت کنه. یک موقعهایی هم تو حرکت با سرعت پایین یا وقتی که میخوام دور بزنم ماشین میخواد خاموش کنه وقتی هم که میخوام بیشتر گاز بدم انگار میخواد خفه کنه. خلاصه باید کلاچ رو تا ته بگیرم و یک گاز اساسی بدم تا موتور جون بگیره تا بتونم ماشینو بندارم تو حرکت. به نظر شما ربطی به همون HC داره یا اصلاً داستان جداییه؟

مدل ماشین : 83 تیپ 3

با تشکر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام mehdi_shri عزیز

اکه امکان داره اطلاعات مربوط به هوای ورودی (با دیاگ) وسنسور اکسیژن رو اعلام کن شاید بتونیم مشکلو حل کنیم

-مقدار فشارمنیفولد

-دمای هوای ورودی

-زمان پاشش انژکتورها

وایا خطایی داره یا نه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

حتماً

پس دوباره باید دیاگ برنم. درسته؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوست عزیز در مورد بالا بودن HC اطلاع خاصی ندارم ولی در مورد مشکلی که فرمودین(تمایل به خاموش شدن ماشین در ابتدای حرکت) من هم همین مشکل رو داشتم که میتونه یکی از موارد زیر باشه بنده به ترتیب اولویت میگم

1.خرابی پتانسیومتر دریچه گاز که تنها راه تعویض اون هست و قابل تعمیر نیست اگه ماشین دریچه برقیه حدود110 و اگه دریچه سیمی باشه 70 تومنه.

2.خرابی یا کثیف بودن مپ سنسور (ابتدا تمیزش کنید بعد اگر بازهم درست نشد باید تعویض بشه)

3.آفست دریچه گاز که باید بدید تعمیرکار براتون تنظیمش کنه

4.ضعیف بودن کویل ماشین یا استفاده از شمع های غیر استاندارد(مثلا شمع های چهار پلاتین یا دو پلاتین که واسه موتور TU3 جواب نمیده).

بازهم میگم محتمل ترین حالت همون خرابی پتانسیومتر دریچه گازه که معمولا تو دیاگ هم نشون داده نمیشه!!! درضمن اگه ماشینتون دریچه برقیه جهت رفع کپ موتور میتونید از سوپر چیپ هم استفاده کنید.

موفق باشید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوست عزیزم

دریچه گازم سیمی هست. فقط میشه اون پتانسیو مترو دقیقاً بفرمائید که در کجا قرار داره. در ضمن محض اطمینان بیشتر چطور می تونم از سالم بودن سوپاپهام اطمینان حاصل کنم ؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

HC بالا معمولا از خام سوزی بنزین اتفاق میفته

در بهترین حالت از انژکتوره

در بدترین حالت از سوپاپ


------------ ادغام شده در تاریخ يکشنبه اردیبهشت 1, 92 7:06 pm ، لطفا قوانین انجمن را مطالعه کنید ------------



به یه مکانیک نشون بده شاید فیلر سوپاپ هوا رو گشاد بسته

ایشالا با یه فیلرگیری حل میشه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با عرض پوزش

آفست دریچه گاز همون زاویه دریچه گازه؟ چون تو دیاگ من دیدم این دریچه در حالتی که گاز نمیدیم زاویه صفر رو داره یعنی کاملا بسته هست. فکر می کنید با تمییز کردن منیفولد هوا نتیجه ای بگیرم.؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوست عزیزم

دریچه گازم سیمی هست. فقط میشه اون پتانسیو مترو دقیقاً بفرمائید که در کجا قرار داره. در ضمن محض اطمینان بیشتر چطور می تونم از سالم بودن سوپاپهام اطمینان حاصل کنم ؟

پتانسیومتر دریچه گاز دقیقا پشت دریچه گاز سمت اتاق قرار گرفته دقت کنید تو 206 های دریچه سیمی پشت دریچه گاز دو تا سنسور وجود داره بالایی استپ موتوره و اونکه پائینتر قرار داره و باز کردنشم یکمی سخت تره پتانسیومتر دریچه گازه برای راحتی کار باید لوله خرطومی ورودی به دریچه گاز رو باز کنید تا بهتر قابل مشاهده باشند.


------------ ادغام شده در تاریخ يکشنبه اردیبهشت 1, 92 8:05 pm ، لطفا قوانین انجمن را مطالعه کنید ------------


با عرض پوزش

آفست دریچه گاز همون زاویه دریچه گازه؟ چون تو دیاگ من دیدم این دریچه در حالتی که گاز نمیدیم زاویه صفر رو داره یعنی کاملا بسته هست. فکر می کنید با تمییز کردن منیفولد هوا نتیجه ای بگیرم.؟

آفست دریچه گاز یعنی باز موندن دریچه گاز در حالتی که موتور خاموشه یعنی دریچه گاز کاملا بسته نمیشه که اگه این زاویه از 9 درجه بیشتر باشه باید توسط پیچ تنظیم که روی دریچه گاز(مدلهای سیمی) وجود داره تنظیمش کرد که البته یه آچار مخصوص داره و کار مکانیکه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوست عزيز

منم هم همين مشكل شما رو داشتم. اما اولا چند سوال :

آيا دماي موتور شما بسيار بالا رفته است ؟

آيا مصرف بنزين شما بسيار زياد شده ؟

آيا ماشين بيحال است ؟


اگر بلي ، لطفا كاتاليست خودرو را چك كنيد كه تخريب و گرفته نشده باشد.


من با تعويض كاتاليست با كاتاليست دست دوم PSA به قيمت 100 تومان تونستم با HC 225 معاينه فني بگيرم

البته قبلش با كاتاليست نو مونتاژ ايران رد شدم. فقط 10 واحد كم شده بود. ضمنا شمع بوش - چك كردن واير شمع و كوئل دوبل فراموش نشه !!!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام دوستان.الان مدت 1/5 هست که مشکلی برام پیش اومده که خستم کرده و کسی هم تا الان نتونسته رفعش کنه خوشحال میشم اگه بتونید کمکم کنید.من یک 206 تیپ 4 مدل 82 با 116 تا کارکرد دارم که برای معاینه فنی به مشکل خوردم به دلیل hc بالای 250 که برای من 320 هستش.اول گفتن کاتالیزور نداری که تهیه کردم اما فرقی نکرد بعد سنسور اکسیژن تعویض شد شمع و وایر و کوئل تعویض شد همین هفته مانیفولد هوارو باز کردم شستم و انژکتور ها تعویض شد اما هیچ فرقی نکرده الان هم دوستان مکانیک میگن سوپاپ هات اب بند نیست برای من سوال هست که اگه سوپاپ اب بند نباشه بعد 20000km کار کرد اونم تو دمای موتور خب سوپاپ ذوب نمیشه؟اگه سوپاپ بترسه موتور تک نمیشه؟اصلا علائم ترسیدن سوپاپ چیه؟ممنون میشم کمکم کنید بخدا کلی خرج کرم نتیجه نگرفتم دیگه خسته شدم!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر