بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

UMBRELLA

ایران ما شایسته رانندگی بهتر است

72 ارسال در این موضوع قرار دارد

سلام دوستان همانطور که شاهد هستید قوانین راهنمایی و رانندگی بر بهتر شدن رانندگی راننده ها تاثیر زیادی ندارد

همانطور که ما برای کارهای مختلف فرهنگ های مختلفی داریم

برای رانندگی هم فرهنگ داریم

فرهنگ در رانندگی خیلی مهم است

ما در این تاپیک سعی می کنیم فرهنگ رانندگی را افزایش دهیم و دیگران را نیز به این کار تشویق کنیم

برای بهتر شدن فرهنگ من تعدادی بند را در پست بعدی براتون می زارم تا مطالعه کنید امیدوارم از ملحق شدن به این جمع پشیمان نشوید

و با ملحق شدن به این جمع ثابت کنید که

ایران ما شایسته رانندگی بهتر است

پیشاپیش از اینکه به ما ملحق می شوید متشکرم

منتظر نظرات و پیشنهاد شماها هم هستم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خوب دوستان یه تعداد بند هست که من اینجا براتون می زارم این بندها توسط تعداد زیادی جمع آوری شده اند شما دوستان هم هر گونه نظری دارید بگید و خوشحال می شوم جزء اعضای این تاپیک بشوید

این بندها اگر رعایت شوند باعث آرامش در رانندگی خودتان و بهبود وضعیت رانندگی می شود

این بند ها عبارتند از :


1. بين خطوط برانيم


2. با رعایت فاصله ایمن از خودروی جلویی حرکت کنیم.


3. قبل از حركت اتومبيل از بسته بودن كمربند ايمني خود و همه ي سرنشينان و همچنين بسته بودن درب‌هاي خودرو مطمئن گرديم.


4. در صورت مشاهده حركات انتحاري از ديگران خونسردی خود را حفظ کرده و مقابله به مثل نکنیم و در صورت نیاز برای بدست آوردن آرامش کافی برای ادامه ی رانندگی، اندکی توقف کنیم.


5. صداي سیستم صوتی خود را به گونه‌اي تنظيم كنيم كه باعث آزار دیگران و مانع شنيدن صداي بوق ديگر ماشين‌ها نگردد. بلندی صدا و نوع موسیقی طوری انتخاب شوند که آرامش راننده را بر هم نزنند.


6. هنگام رانندگي از خوردن، آشاميدن و استعمال دخانيات بپرهيزيم.


7. به هيچ عنوان در نقاط مخاطره‌آميز و فاقد ديد كافي سبقت نگيريم.


8. لایی نکشیم و از انجام حركات نمايشي خودداري كنيم.


9. دوبله پارک نکنیم. در شرایط اضطراری و برای مدت کوتاه ، راننده در خودرو حضور داشته باشد.


10. در پارک ممنوع‌ها و به خصوص جلوی درب پاركينگ دیگران پارک نکنیم


11. هنگام پیاده شدن درب ماشین را به یک باره باز نکنیم و قبل از آن حتما وضيعت ماشين‌هاي عبوري را كنترل نماييم.


12. از بوق فقط در صورت ضرورت رانندگی استفاده کنیم و برای امور متفرقه، از قبیل سلام کردن، بوق نزنیم. يادمان نرود در برخي مواقع ممكن است بوق زدن تنها راه جلوگيري از سانحه باشد. در محلهای بوق زدن ممنوع، اکیدا از بوق زدن خودداری کنیم.


13. از داخل خودرو به بيرون آشغال نريزیم و زمانیکه به پیک نیک میرویم پسماند به جا نگذاریم.


14. از رانندگی کردن در حال خواب آلودگی، خستگی ویا ناراحتی شدید فکری پرهیز کنیم زیرا هر یک باعث کاهش تمرکز و دقت در رانندگی میشود.


15. چراغ‌های خودرو (از جمله چراغ مه شكن عقب) را متناسب با شرایط زمانی و آب و هوایی روشن کنیم. ديده شدن یک بخش مهم برای حفظ امنيت سفر مي‌باشد. پس در اين مورد كوتاهي نكنيم.


16. در زمان رانندگی از صحبت کردن با موبایل، حتی اگر مجهز به هندز فری یا کارکیت هستیم، جدا خودداری کنیم.


17. در زمان رانندگی از بحث و مجادله با دیگر سرنشینان خودرو بپرهیزیم.


18. در صورتي که خودروی پشت سري از ما درخواست راه می‌کند به او راه بدهیم و براي اين منظور، با زدن راهنمای راست قصد خود را به اطلاع او برسانيم تا از سمت راستمان سبقت نگیرد.


19. برای توقف اضطراری در جاهای خطرناک، حتما از فلاشر و مثلث خطر استفاده کنیم و سرنشینان باید از خودرو خارج شده و در محلی امن و کمی دورتر از جاده قرار بگیرند.


20. مراقب باشيم كه حيواني آسيب نبيند هر چند كوچك باشد.


21. هنگامی که در جاده هستید و پلیسی را مشاهدی می کنیم به رانندگان دیگر از طریق علائم مخصوص مثل چراغ دادن اطلاع ندهیم .


22. سرعت مجاز اعلام شده توسط تابلوها در معابر (شامل بزرگراه ها، خیابانها، جاده ها، تونل ها و پلها ) را رعايت نماییم.


23. راکبین موتور سیکلت نیز ملزم به رعایت قوانین هستند. معاینه فنی، استفاده از راهنما، حرکت نکردن در جهت خلاف خیابان، تردد نکردن در پیاده رو ها و روشن كردن چراغ ها در هنگام تاريكي از مهمترین نکات قابل ذکر است.


24. هنگام قرمز شدن چراغ پشت خط توقف بايستيم و راه را براي عبور عابرين پياده باز بگذاريم. به هيچ وجه با زرد شدن چراغ طرف ديگر شروع به حركت نكنيم.


25. حتما بايد مراعات عابرین پیاده (مخصوصا کودکان، بچه‌ به دست‌ها و سالمندان) را بنماييم.


26. وقتی خودرویی با راهنما اعلام می‌کند قصد گردش به چپ دارد، می‌توان از سمت راست او سبقت گرفت. اگر ما جاي آن خودرو هستيم و چنين قصدي داريم، حتما راهنما بزنيم تا ديگران تكليفشان را بدانند.


27. هرگاه خودرویی با راهنما اعلام کرد قصد تغییر لاین دارد سرعت خود را کم کنیم تا با خیال آسوده تغییر لاین دهد. افزودن سرعت و رد شدن از این خودرو، همان وضعیت خطرناک را برای خودروهای عقبی تکرار میکند.


28. چراغ های جلوی اتومبیل خود را طوری تنظیم کنیم که رانندگان مقابل (چه در جلو و هم مسیر، چه در روبرو و مسیر مخالف) اذیت نشوند


29. جز در موارد خاص (برای خواندن تابلو و در یا در جاهایی که تا فاصله متری خودرویی نباشد و يا مناطق كوهستاني) از نور بالا استفاده نکنیم.


30. در جاهایی که ناگهان مجبور به گرفتن ترمزشدید و کاهش سرعت می‌شویم حتما از فلاشر استفاده کنیم.


31. هنگام پارک، خودرو خود را در فاصله مناسب از ماشین عقبی وجلویی پارک نماييم تا آنها برای خروج از پارک دچارمشکل نشوند.


32. کسانی که در حال آموزش رانندگی هستند به اندازه کافی استرس دارند، با آرامش خود به آنها درس آرامش بدهیم.


33. قبل از رسیدن به چراغ راهنمای چهار راه‌ها سرعت را کم کنیم تا اگر چراغ زود زرد و قرمز شد نیازی به ترمز شدید نباشد.


34. پشت چراغ قرمز گاز ندهیم. در صورت توقف بیش از یک دقیقه، حتی المقدور، به منظور حفظ محیط زیست و کاهش مصرف سوخت، خودرو را خاموش کنیم.

35. پس از سبز شدن چراغ تیک‌اف نکنیم. چون بدترین حالت تیک اف روی خط كشي‌هاي کف خيابان‌ها بوده و باعث ليز خوردن ماشين مي‌گردد.


36. اگر عابري وسط خيابان بود، كم نكردن سرعت و يا گاز دادن ما تنها باعث سردرگمي و انجام حركت پيش‌بيني نشده از طرف او مي‌گردد. حتي اگر بيش از يك نفر وسط خيابان باشد ممكن است باعث پراكنده شدن آنها و بسته شدن مسير گرديم. پس در چنين مواقعي حتما سرعت خود را كاهش داده وحتما با فلاشر به ساير رانندگان نيز اطلاع دهيم.


37. اگر موتور مي‌رانيم، حتما از کلاه مناسب استفاده کنیم. بهتر است حتی از لباس مخصوص موتور سواری (که مجهز به تکه های فلزی یا پلاستیکی در ارنج ها و نقاط حساس بدن مي‌باشد) استفاده شود.


38. براي سوار و پياده كردن مسافران و توقف و به حركت درآمدن، حتما از راهنما استفاده نموده پس از كنترل ترافيك پشت سر اقدام به اين امر نماييم. براي اين منظور نيز از فضاهاي مناسب كنار خيابان استفاده كنيم و از بند آوردن مسير ديگران بپرهيزيم. چند قدم پياده روي به مسافران شما آسييبي نمي‌رساند


39. از چراغ قرمز رد نشویم حتی زمانیکه میخواهیم دور180 درجه بزنیم. زيرا مانع حرکت وسایل نقلیه‌ای می‌گردیم که چراغ مسيرشان سبز است. همچنین با اين كار برای عابرانی که می‌خواهند از جلوی ما رد شوند، خطر ایجاد می‌کنیم.


40. اگر با شخصي مواجه شديم كه وسیله ی نقلیه اش خراب شده و نياز به كمك دارد، در صورت اطمینان از ایمن بودن شرایط، از کمک کردن به او دریغ نکنیم.


41. در جاهايي كه آب جمع شده سرعتمان را كاهش دهيم تا آب به عابرین و سایر وسایل نقلیه پاشیده نشود. شايد هم در آن آب، گودال و يا جسم سختي پنهان شده باشد.


42. در تقاطع‌هایی که امکان گردش به راست دارند لاین راست را برای کسانی که قصد گردش به راست دارند باز بگذاریم.


43. در زمان ترافیک در جاده، به هیچ وجه از شانه خاکی راه عبور نکنیم چرا که باعث ایجاد گرد و خاک میشود و این اقدام، نقطه ی شروع هرج و مرج در شرایط مذکور است.


44. در بعضی از بزرگراه‌ها لاین سمت راست با خط ممتد و خطوطی مورب درون آن مشخص شده است. این یعنی لاین سمت راست لاین اضطراری بوده و برای توقف خودروهایی که دچار مشکل شده‌اند یا تردد وسایل امدادی مي‌باشد. وارد آن مسیر نشویم


45. وقتی كه پیاده هستیم، قوانین مربوط به عابر پیاده (عبور از خط یا پل عابر، عبور از پیاده رو و ایستادن پشت چراغ قرمز عابر و...) را رعایت کنیم.


46. اگر سهوا به خودرو یا وسیله‌ای آسیب رساندیم (هر چند ناچيز) و امكان توقف تا پيدا كردن مالك وسيله را نداشتيم، مشخصات و شماره تماس خود را توسط يك يادداشت به او اعلام كنيم.


47. در صورت مشاهده تصادف و عدم امكان كمك به حادثه‌ديدگان و يا در صورت حضور نيروهاي امدادي، فلاشر ماشين را روشن نموده و از توقف در محل خودداري نماييم. توقف و تجمع در چنين مواردي علاوه بر ايجاد مشكل براي كمك‌رسانان، ممكن است باعث بروز حوادث بيشتري گردد.


48. با عكس‌برداري یا فیلمبرداری از حوادث رانندگي، باعث ناراحتي سانحه ديدگان نشویم.


49. ترمزمهمترین بخش ایمنی ماشین مي‌باشد. پس اگر دیدیم هنگام ترمز ماشین منحرف می‌شود، بايد هر چه سريع‌تر نسبت به رفع مشکل ترمزها اقدام کنیم تا نه خودمان و نه راننده‌های کناری بعد از ترمز ما منحرف نشوند.


50. هیچوقت داخل لوپ اتوبان‌ها از کسی سبقت نگیریم. چون ماشین در مسیر دایره‌ای بسيار ناپایدارتر از زمانی هست كه مسیر مستقیم را طی می‌کند و با کوچکترین تغییر فرمان انحراف زيادي پيدا مي‌كند.


51. اگر در خیابان‌های محلی که کوچه فرعی‌های زیادی دارند پشت ترافیک ماندیم، به گونه‌اي توقف كنيم كه خروجي كوچه بسته نشود و راه براي كساني كه قصد ورود و يا خروج از كوچه را دارند باز بماند.


52. هرگز به جای ترمز از فرمان استفاده نکنیم و در صورت بروز وضعيت اضطراري (كه به معناي عدم رعايت فاصله ايمن با وسيله جلويي مي‌باشد) فقط پس از كنترل مطمئن مسير مجاور اقدام كنيم


53. حتما دوچرخه خود را به چراغ جلو و چراغ فلاشرعقب مجهز نموده و در هنگام تاريكي هوا و يا كم شدن ديد آن‌ها را روشن كنيم.


54. آموزش رانندگي به فرزندانمان را به آموزشگاه‌هاي مربوطه بسپريم و هیچگاه ماشین خود را در اختیار افراد فاقد گواهینامه نسپریم.


55. هنگام انتخاب مسير در تقاطع‌ها و به منظور پيشگيري از انسداد تقاطع، از سمت راست مركز تقاطع بپيچيم


56. اگر راننده مقابل از نور بالا استفاده مي‌كند به جاي استفاده متقابل از نور بالا، او را با فلاش زدن و يا ترجيحا خاموش كردن لحظه‌اي چراغ‌هاي بزرگ جلو (با رعايت احتياط) براي خاموش كردن نور بالا هوشيار كنيم.


57. همه راننده ی حرفه ای نیستند. افراد مسن و بعضی از بانوان در رانندگی احتیاط بیشتری به خرج میدهند.بی‌خود حرص نخوریم بالاخره راه باز میشود.


58. بهتر است به كساني كه اقدام به عمل خطرناكي حين رانندگي نموده‌اند (از قبيل نشاندن بچه در صندلي جلو و يا بغل راننده) تذكر داده و خطرات كارشان را يادآور بشويم.


59. از تغییر لاین در تونل ها، روی پل ها، زیرگذرها، بعد از سبز شدن چراغ قرمز و دور ميادين و سایر نقاط دارای خط ممتد خودداري نماييم.


60. اگر به خودرویی برخوردیم که در حال هل دادن آن می باشند، صبوری به خرج داده و از بوق زدن خودداری نماییم و در صورت نیاز کمک کنیم از مسیر خارج شود.


61. در بزرگراههایی که دوربرگردان در وسط قرار دارد، هنگام نزدیک شدن به دور برگردان یک خط به سمت راست برویم تا هم از خطر تصادف با کسانی که در حال دور زدن هستند پیشگیری کنیم و هم به کسانی که تازه دور زده اند اجازه ورود به اتوبان را بدهیم.


62. حتما براي كودكمان از صندلي ماشين مناسب استفاده كنيم. در صورت امکان برچسب "وجود كودك در ماشین" را روي خودرو الصاق کنیم.


63. درنزدیکی پلها و زیرگذرها و تونلها و معابر مشابه توقف نکنیم. اگر عابر پیاده هستیم هرگز و هرگز و تحت هیچ شرایطی در محلهای مذکور از عرض جاده عبور نکنیم.


64. تغییر ناگهانی مسیر ندهیم و قبل از تغيير مسير و با فاصله زماني مناسب، از چراغ راهنما استفاده كنيم، حتي اگر در ديدرس ما ماشيني نباشد.


65. از دادن نوربالاهای پی در پی براي خودروی جلویی خودداری کنیم.


66. از لاین چپ بزرگراه تنها برای سبقت گرفتن استفاده کنیم و پس از سبقت گرفتن به لاین وسط برگردیم تا راه برای کسانی که سریعتر مي‌روند باز باشد.


67. از چراغ زنون فقط برای خودروهایی که طراحی آنها بر اساس چراغ زنون است و کاسه چراغ آنها عدسی دار است استفاده کنیم.


68. در مواقع اضطراری (خراب شدن ناگهانی خودرو) برای رسیدن به شانه كنار به خصوص در اتوبان‌ها فقط راهنما زدن یا دست تکان دادن براي تغيير سريع مسير کافی نیست. بايد ترافيك خطوط مجاور را در نظر گرفت و گاهي چند صد متر بيشتر طي نمود. با حركات شتاب‌زده جان ديگران را به خطر نياندازيم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام دوسته من

یه همچین تایپیکی که مربوط به رانندگی و تصادف میباشد وجود دارد


به نظره من وجود 2 تایپیک با یک موضوع باعث سر در گمی کاربران خواهد شد

موفق باشید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

این تاپیک فرقش خیلی زیاده اگر بندهاش را بخوانید متوجه کلی فرق می شید اینجا دعوت به همکاری برای بهتر رانندگی کردن می باشد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من متوجه نشدم شرمندم اقا فرزاد


از لحاظ فرهنگی منظورتونه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بله حسام جان از لحاظ فرهنگی اینجا اینکه چطوری برخورد کنیم چه رفتاری نشون بدیم چطوری رانندگی کنیم رانندگی صحیح چیست و ..... به صورت موشکافانه بررسی می شه یعنی می تونه بشه اگر تمایل نشان داده بشه


من یه سوال بپرسم

اگر در جاده پلیس دید باید به راننده های دیگر اطلاع داد یا خیر ؟؟؟؟؟؟؟ ( معمولا اکثرا اطلاع می دند ) حالا شما فکر می کنید این کار خوبه یا بد ؟ باید اطلاع داد یا خیر؟


این موضوع بحث بسیار گسترده ای داره

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کاملا متوجه شدم


اون جریان پلیسو خودم شخصا از کسانی که خوشم بیاد اطلاع میدم تا در جریان باشن


خلاصه هوای مردمو باید داشت تا هوای پلیسو

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با این وضع جریمه ها اطلاع بدید بهتره ...

ضمنا پلیسهای ما هم بیشتر جنبه مچ گیری دارن تا پیشگیری و هشدار...

همیشه یه جا قایم میشن منتظر مورد...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آقا چرا اطلاع بدن؟اطلاع دادن به اونهايي كه بد رانندگي ميكنن مخصئصا سبقتهاي بد و ... به ضرر خودمونه بخدا

شايد با جريمه درست بشن يا حداقل از ترس جريمه اينجور رانندگي نكنن

اينجور آدما ماشينهاشونو بخوابونن و اعمال قانون بشن Mrgreen.gifMrgreen.gif"><a href=http://ir206.net/images/smilies/Mrgreen.gif' alt='URL>'> بهتره

البته قبول دارم پليسامون اينجورين كه گفتي (پليسامون متاسفانه نه نحوه برخوردشون درسته و نه ...)

اما ضرر پليسه كمتر از اينجور راننده هاست

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درستش این است که نباید اطلاع داد شما با اطلاع دادنتون باعث می شید زندگی یه عده ی دیگر را به خطر می ندازید همونطور که آقا میثم گفتند


راننده ها به ترس از پلیس و جریمه یواش می رند یا با احتیاط سبقت میگیرند وقتی شما اطلاع می دید اون خیالش راحت می شه منتظر می مونه وقتی پلیس را رد کرد دیگه انواع اقسام سبقت ها و سرعت های سرسام اور که باعث اتفاقات خیلی بدی هم می تونه باشه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر