بهینه سازی سیستم مکش 206

SajjadR
توسط SajjadR در پروژه های عمومی(از طراحی تا اجرا),
در اين پست يک تجربه شخصي خودم رو براي بقيه دوستان مطرح مي کنم که اميدوارم همون طور که براي من اثربخش بوده براي سايرين هم بتونه تاثيرگذار باشه.
فيلتر جايگزين K&N همون طوري که در بسياري از پست هاي همين انجمن در موردش بحث شده مطمئنا اثر گذار هست و نمي شه منکرش شد. اما اگر دوست داريد واقعا و به اندازه يک فيلتر ريس (البته از نوع درست و حسابيش) ازش جواب بگيريد، مي تونيد در صورت داشتن حوصله و علاقه اين شيوه اي که من تجربه کردم رو پياده کنيد.
اگر دقت کرده باشيد، قبل از محفظه اي که فيلتر هوا داخلش هست، محفظه پلاستيکي پيچ در پيچ ديگه اي وجود داره که با خرطومي بهش وصل شده که فکر کنم کار اصليش کاهش صداي موتور باشه (اساتيد انجمن اگر اشتباه مي کنم لطفا اصلاح کنند.). من ماه اولي که ماشين رو تحويل گرفته بودم، اون محفظه رو به خاطر نصب Oil Catch Can به کل از سر راه برداشتم. اما اين کار باعث شده بود که خرطومي هواي ورودي درست پشت رادياتور ماشين آزاد باشه و هر چي هواي داغه مستقيم بکشه داخل که مي دونيد که هوا هر چي گرمتر باشه، چگاليش کمتر و در نتيجه اکسيژن کمتري هم داخلش هست که همين باعث مي شه موتور راندمانش پايين بياد. مدت کوتاهي بعد از اون به توصيه دوستان و بعد از تحقيق فيلتر جايگزين K&N انداختم که واقعا براي ماشين خوبه اما همين کشيدن هواي گرم باعث شده بود چندان تاثير نذاره.
کاري که من کردم اين بود که همه جا رو دنبال يک لوله خرطومي بلند گشتم تا مسير ورود هوا رو عوض کنم و از فاصله بين چرخ چپ و زير رادياتور هواي خنک بگيرم. اما ارزشش رو داشت. بعد از انجام اين کار چند مزيت رو با هم دارم استفاده مي کنم. يکي اين که هواي خنک وارد موتورم مي شه که کاملا اثر اين تغيير رو حس مي کنم. دوم اين که هوا آزاد و با فشار وارد موتورم مي شه که اگر اون محفظه رو حذف نکرده بودم شايد به اين خوبي نتيجه نمي گرفتم.
پايين دو تا عکس گذاشتم که تو عکس اول اون محفظه رو مشخص کردم و در عکس بعدي هم از نصب اون لوله خرطومي گذاشتم.
  • 402 پاسخ