SajjadR

بهینه سازی سیستم مکش 206

369 ارسال در این موضوع قرار دارد

در اين پست يک تجربه شخصي خودم رو براي بقيه دوستان مطرح مي کنم که اميدوارم همون طور که براي من اثربخش بوده براي سايرين هم بتونه تاثيرگذار باشه.

فيلتر جايگزين K&N همون طوري که در بسياري از پست هاي همين انجمن در موردش بحث شده مطمئنا اثر گذار هست و نمي شه منکرش شد. اما اگر دوست داريد واقعا و به اندازه يک فيلتر ريس (البته از نوع درست و حسابيش) ازش جواب بگيريد، مي تونيد در صورت داشتن حوصله و علاقه اين شيوه اي که من تجربه کردم رو پياده کنيد.

اگر دقت کرده باشيد، قبل از محفظه اي که فيلتر هوا داخلش هست، محفظه پلاستيکي پيچ در پيچ ديگه اي وجود داره که با خرطومي بهش وصل شده که فکر کنم کار اصليش کاهش صداي موتور باشه (اساتيد انجمن اگر اشتباه مي کنم لطفا اصلاح کنند.). من ماه اولي که ماشين رو تحويل گرفته بودم، اون محفظه رو به خاطر نصب Oil Catch Can به کل از سر راه برداشتم. اما اين کار باعث شده بود که خرطومي هواي ورودي درست پشت رادياتور ماشين آزاد باشه و هر چي هواي داغه مستقيم بکشه داخل که مي دونيد که هوا هر چي گرمتر باشه، چگاليش کمتر و در نتيجه اکسيژن کمتري هم داخلش هست که همين باعث مي شه موتور راندمانش پايين بياد. مدت کوتاهي بعد از اون به توصيه دوستان و بعد از تحقيق فيلتر جايگزين K&N انداختم که واقعا براي ماشين خوبه اما همين کشيدن هواي گرم باعث شده بود چندان تاثير نذاره.

کاري که من کردم اين بود که همه جا رو دنبال يک لوله خرطومي بلند گشتم تا مسير ورود هوا رو عوض کنم و از فاصله بين چرخ چپ و زير رادياتور هواي خنک بگيرم. اما ارزشش رو داشت. بعد از انجام اين کار چند مزيت رو با هم دارم استفاده مي کنم. يکي اين که هواي خنک وارد موتورم مي شه که کاملا اثر اين تغيير رو حس مي کنم. دوم اين که هوا آزاد و با فشار وارد موتورم مي شه که اگر اون محفظه رو حذف نکرده بودم شايد به اين خوبي نتيجه نمي گرفتم.

پايين دو تا عکس گذاشتم که تو عکس اول اون محفظه رو مشخص کردم و در عکس بعدي هم از نصب اون لوله خرطومي گذاشتم.

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سجاد جان بسیار کار جالبیه فقط یه عیب خیلی خیلی بزرگ داره اول اینکه فیلتر جایگزین کی اند ان منافذش در حد فیلتر اسپورت نیست که کل هوای ورودیو که با این شدت واردش میشرو از گرد و غبار پاک کنه (البته در حالت نرمال جوابگو اما وقتی استفاده اسپورتی بشه جوابگو نیست وگرنه سازنده شکل اسپورتی فیلترو خرطومی درست نمیکرد حالا این به کنار (البته من جای شما بودم با اینکه میدونم تفاوتشو و میدونم چه لذتی داره به حالت نرمال برش میگردوندم)

دوم ورود اب به داغل فیاتره فکر کن در حال حرکتیو بارون بیاد یا یه چاله اب سر راه باشه با این مکش هوا توسط فیلتر صد درصد اب وارد موتور میشه (این مشکلو اونایی که فیلتر رسیی میندازن و دنبال رورودی هوای سرد به داخل موتور هستند کلا دارند)

توصیه من به شما البته موردیه که دیدم و تنها راه سیف و ترو تمیز برای این کاره نصب هواکش روی گلگیرو اوردن انتهای لوله هواکش به پشت گلگیره کاریه که دوست خودم انجام داد کمی خرج داره اما هم شکل ماشینو زیبا میکنه هم اب دیگه از وسط گلگیر وارد نمیشه ....

به هر حال روشی که پیاده کردی بسیار عالی و جالبه تبریک میگم بهتون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سجاد جان بسیار کار جالبیه فقط یه عیب خیلی خیلی بزرگ داره اول اینکه فیلتر جایگزین کی اند ان منافذش در حد فیلتر اسپورت نیست که کل هوای ورودیو که با این شدت واردش میشرو از گرد و غبار پاک کنه (البته در حالت نرمال جوابگو اما وقتی استفاده اسپورتی بشه جوابگو نیست وگرنه سازنده شکل اسپورتی فیلترو خرطومی درست نمیکرد حالا این به کنار (البته من جای شما بودم با اینکه میدونم تفاوتشو و میدونم چه لذتی داره به حالت نرمال برش میگردوندم)

دوم ورود اب به داغل فیاتره فکر کن در حال حرکتیو بارون بیاد یا یه چاله اب سر راه باشه با این مکش هوا توسط فیلتر صد درصد اب وارد موتور میشه (این مشکلو اونایی که فیلتر رسیی میندازن و دنبال رورودی هوای سرد به داخل موتور هستند کلا دارند)

توصیه من به شما البته موردیه که دیدم و تنها راه سیف و ترو تمیز برای این کاره نصب هواکش روی گلگیرو اوردن انتهای لوله هواکش به پشت گلگیره کاریه که دوست خودم انجام داد کمی خرج داره اما هم شکل ماشینو زیبا میکنه هم اب دیگه از وسط گلگیر وارد نمیشه ....

به هر حال روشی که پیاده کردی بسیار عالی و جالبه تبریک میگم بهتون

فکر نمي کنم آب با اون فشار وارد بشه که از پيچ و خم لوله خرطومي رد بشه بياد بالا برسه به فيلتر و بعد بره داخل موتور. ولي با اين حال بازم تحقيق مي کنم مي گم نتيجه رو.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سجاد جان با فشار وارد نمیشه مکش موتور این کارو میکنه این یکی از مشکلات کسانیه که فیلتر اسپورت میزارن و میخوان هوای خنک وارد موتور بشه متاسفانه همه هم اسونترین راهو انتخاب میکنن و سر لولرو میبرن زیر سپر جلو گوشه کنارا جاش میدن اما مشکل ساز میشه در دراز مدت حتما در موردش تحقیق کن و اگر دیدی درسته جاشو زودترعوض کن که به موتور خدایی نکرده صدمه ای وارد نشه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سجاد جان با فشار وارد نمیشه مکش موتور این کارو میکنه این یکی از مشکلات کسانیه که فیلتر اسپورت میزارن و میخوان هوای خنک وارد موتور بشه متاسفانه همه هم اسونترین راهو انتخاب میکنن و سر لولرو میبرن زیر سپر جلو گوشه کنارا جاش میدن اما مشکل ساز میشه در دراز مدت حتما در موردش تحقیق کن و اگر دیدی درسته جاشو زودترعوض کن که به موتور خدایی نکرده صدمه ای وارد نشه

آره سينا جان درست مي گي منتهي مشکل فيلترهاي اسپرت اينه که فيلتر همون پايين زير گلگير اومده، من فيلترم جايگزينه و تو همون محفظه بالاست و سر خود خرطومي پايين اومده واسه همين تا آب بهش برسه راه سخت تري رو در پيش داره.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سينا جان من همون طور که قول داده بودم تحقيق کردم و فرمايش شما براي شرايط باران و برف شديد درست هست و ممکنه مشکل ساز بشه اما خوب حسن لوله خرطومي خوب، انعطاف بالاشه، کافيه تو فصل هاي بارندگي جاش رو عوض کنيد چون هوا هم سردتر مي شه باز هم مي شه از عملکردش بهره گرفت بدون اين که آب وارد سيستم بشه. اما خوب ديگه اين وسط اگر آدم با حوصله اي باشيد در عوض دردسر (البته دردسر خاصي هم نيست و خيلي سريع و راحته) جابجا کردن خرطومي در فصول مختلف، سواري راضي کننده تري خواهيد داشت.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

میبخشید سجاد جان . این قطعه خودتون به ماشین اضافه کردید ؟ اگه آره میشه در مورد کارکردش توضیح بدید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

میبخشید سجاد جان . این قطعه خودتون به ماشین اضافه کردید ؟ اگه آره میشه در مورد کارکردش توضیح بدید

فکر کنم این همون Oil catch can باشه

اون شلنگ سر کمپرسور که می خوره سر منیفولد و بخار روغنی داره رو تمیز می کنه که مپ سنسور کثیف نشه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستمون کاملا درست گفتند. اون قطعه Oil catch can هستش که توضيحش رو دادند. البته تو صفحه 5 تاپيک مپ سنسور هم بهش اشاره کرده بودم و عکس هاش رو گذاشته بودم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

همه چی گفتین اما نگفتین


اگه فیلتر k&n بگذاریم مصرف سوخت چه تغییری میکنه....


والله من روی 206 از گذاشتن شمع و سوزنی و این کارها انجام دادم تاکاری که دوستمون کردن


ولی تغیر چشمگیری که حس کنم شتاب بهتر شده یا سوخت کمتر شده مشاهده نکردم....قکر نکنم انقدر ها نسبت به فابریک تغییر کنه!!!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری