کیوان

آموزش تصویری: تعویض مکانیزم قفل مکانیکی درب جلو

29 ارسال در این موضوع قرار دارد

آموزش تصویری تعویض مکانیزم قفل مکانیکی درب جلو (راننده)

 

برای دانلود کلیک کنید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آقا دمت گرم واقعا زحمت کشیدی...مشکلم حل شد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام

آقا کیوان این توضیحات عالی شما مربوط به قسمت آهن پاره درب است، من موندم سنسوری که باز بودن درب را چک میکنه کجاست ؟ خواهشن یکی جواب بده

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ممنون از شما اقا کیوان زحمت کشیدی

منم این مشکل رو قبلا داشتم

من کل مکانیزم درب رو بعد از اینکه باز کردم توی یه ظرف پر نفت انداختم

و بعد از چند ساعت ت***ش دادم و گزاشتم خشک شد و بستمش و مشکل حل شد!

حالا یه مدتیه گاهی یه درب دیگه همین مشکل رو پیدا کرده

تو فکرم اینبار جهت سرگرمی هم شده به نحوی پرس مکانیزم رو باز کنم و ببینم توش چه خبره

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام

آقا کیوان این توضیحات عالی شما مربوط به قسمت آهن پاره درب است، من موندم سنسوری که باز بودن درب را چک میکنه کجاست ؟ خواهشن یکی جواب بده

سلام.

دوست عزیز اگه عکس قفل رو ببینید بهش سوکت وصل میشه و حتما سنسور یا کلید تشخیص بسته بودن درب داخلش هست.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام

آقا کیوان این توضیحات عالی شما مربوط به قسمت آهن پاره درب است، من موندم سنسوری که باز بودن درب را چک میکنه کجاست ؟ خواهشن یکی جواب بده

سلام.

دوست عزیز اگه عکس قفل رو ببینید بهش سوکت وصل میشه و حتما سنسور یا کلید تشخیص بسته بودن درب داخلش هست.


بله کاملا درسته کلا قفل به از دوبخش تشکیل شده قسمتی مکانیکی وقسمتی الکتریکی (برقی) است قسمب مکانیکی برای نگه بازوبستن


وبخش دومی برای هشدارهای بازبودن بسته دراست

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با تشکر از همه دوستان عزیز ممنون میشم اگه کسی جواب سئوال بنده را بده


چند روزی هست که درب شاگرد بصورت اتوماتیک قفل نمیشه بلکه بصورت دستی باید شاسی را بدم بالا یا پایین


چه مشکلی هست قفل مرکزی بقیه درب ها کار میکنه ولی درب شاگرد خیر


این را هم بگم زمانی که با دست شاسی قفل را پاین یا بالا میارم قفل مرکزی کار میکنه بقیه درها باز یا بسته هم میشوند فقط با کنترل که قفل میکنم درب شاگرد عمل نمیکنه از چی میتونه باشه با تشکر از شما دوستان

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

باسلام

پمپ قفل خراب شده و از اونجایی که قفلدر 206 پمپ برقیش بصورت جدا (مثل 405 و...) گیر نمیاد و قابل تعویض نیست , باید کل قفل تغویض بشه

موفق باشید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با تشکر از همه دوستان عزیز ممنون میشم اگه کسی جواب سئوال بنده را بده


چند روزی هست که درب شاگرد بصورت اتوماتیک قفل نمیشه بلکه بصورت دستی باید شاسی را بدم بالا یا پایین


چه مشکلی هست قفل مرکزی بقیه درب ها کار میکنه ولی درب شاگرد خیر


این را هم بگم زمانی که با دست شاسی قفل را پاین یا بالا میارم قفل مرکزی کار میکنه بقیه درها باز یا بسته هم میشوند فقط با کنترل که قفل میکنم درب شاگرد عمل نمیکنه از چی میتونه باشه با تشکر از شما دوستان

ماجرای خراب شدن قفل درب جلو سمت راست ماشین من مربوط میشه به 4 سال قبل که در اون زمان مجبور شدم بجای تعویض مکانیزم درب که موضوع این تاپیک است به شکلی دیگر کارمو راه بندازم

علت اینکه حالا دوباره یاد این موضوع افتادم این بود که مجددا بعد از این مدت دوباره همون قفل درب خراب شد و دیدم اگه قراره عوضش کنم بهتره چند تا عکس ازش تهیه کنم تا دوستانی که تمایل داشتند با روشی مقرون بصرفه این نوع مشکل را حل کنند از این تصاویر استفاده کنند البته بعدا دیدم مشکل دوستمون ebz هم دقیقا همینه

1-ابتدا یک عدد پمپ درب مدلMHK از لوازم یدکی های پراید یا PK می خریم (قیمت اون در حال حاضر 7 تومن است )

[attachment=0]1.jpg[/attachment]

2- البته هر 2 عدد پمپ داخل یک جعبه است که می تونید بصورت 2 تایی بخرید چون احتمالا بزودی برای درب سمت راننده به اون نیاز پیدا می کنید

[attachment=1]2.jpg[/attachment]

3- وداخل جعبه علاوه بر 2 عدد پمپ 2 دست پیچ و مهره و 2 تا سیم مفتولی و 2 تا ورقه فلزی سوراخدار موجود است

[attachment=2]3.jpg[/attachment]

4-از 2 پیچ رزوه آهنی بعدا برای بستن پمپ به درب استفاده خواهیم کرد و 3 تا پیچ کوتاه معمولی رو با دست روی این قطعه (گیره) سوار می کنیم

[attachment=3]4.jpg[/attachment]

5-اگر به مقطع دیگر این گیره نگاه کنیم یه سوراخ داره که محل عبور میله مفتولی است و یک شیار داره که بعدا خواهید دید به ضامن قفل درب متصل خواهد شد

[attachment=4]5.jpg[/attachment]

6- اگه بریم سراغ ماشین در این نوع خرابی وقتی که دزد گیر و یا قفل مرکزی رو می زنیم یکی از دربها قفل نمیشه و 3 تا درب دیگه درست عمل می کنند در مورد ماشین من همونطور که قبلا عرض شد درب جلو سمت راست زبانه اش عمل نمی کرد و درب باز میموند

[attachment=5]6.jpg[/attachment]

7- مطابق آموزش اول تاپیک نسبت به باز کردن رودری اقدام می کنیم اول قاب آینه بغل

[attachment=6]7.jpg[/attachment]

8- بعد رو دری رو باز میکنیم

[attachment=7]8.jpg[/attachment]

9- دسته سیم مربوط به مکانیزم رو پیدا می کنیم

[attachment=8]9.jpg[/attachment]

10- سیم های نارنجی و زرد از روی سوکت مربوطه پیدا کرده و قطع می کنیم

[attachment=9]10.jpg[/attachment]

11- پمپ درب رو مطابق شکل درجایی که بعدا از داخل درب قرار است پیچ کنیم قرار داده و محلهایی رو که باید سوراخ شوند با ماژیک علامت گداری می کنیم

[attachment=10]11.jpg[/attachment]

12-البته مال من چون قبلا از همین نوع پمپ استفاده می کردم این محل ها رو سوراخ کرده بودم که شما می توانید با توجه به تصویر این محل رو پیدا کنید و با مته 3 دو تا سوراخ روی قاب درب ایجاد کنید

[attachment=11]12.jpg[/attachment]

ادامه دارد...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

الان که این تاپیکو خوندم

یادم رفته بود که قفل شاگرد من با سوییچ درها رو قفل نمیکنه ولی اگر قفل باشه میتونه قفلو بازکنه

به نظرم ظبیعی میاد. ولی خب به هر حال پرسیدنش مانعی که نداره که برای شما هم اینطوریه یا این خراب شده. چون ققل میشه با PPS هم نشون میده سالمه و وضعیت قفل یا باز بودن رو مشخص میکنه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری