1,720 ارسال در این موضوع قرار دارد

با سلام خدمت دوستان عزیز ماشین من تیپ 2مدل 84 کارکرد 73000 چطور باید بفهمم نیاز به تعویض دیسک و صفحه داره یا نه؟ روش خاصی برای فهمیدن وضعیت دیسک و صفحه هست؟

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

ایرادات احتمالی مربوط به دیسک و صفحه کلاچ،سیم کلاچ و... و راه حل های آنها به نقل از کاربر عزیز aidin1384:

 

در 6 ساعت قبل، aidin1384 گفته است :
دوستان برای اینکه بتونن به جواب مشکلاتشون برسند تصمیم گرفتم اکثر مشکلات رو با پاسخ هاشون برا این تاپیک جمع بندی کنم
1_لرزش ماشین در هنگام شروع حرکت و بیشتر و بیشتر شدن در ترافیک ها
ایرادات:تاب داشتن دیسک. ضعیف شدن فنر خورشیدی دیسک. درست مونتاژنشدن خود دیسک و صفحه به طوری که صفحه یک وری دیسک رو می خوره
راه حل:تعویض دیسک و صفحه
 
2_سفت شدن پدال کلاچ
ایرادات:سیم کلاچ. فنر خورشیدی دیسک.
راه حل:اگر دیسک و صفحه مدت زیادی رو ماشین سوار بوده باشه باید دیسک و صفحه عوض بشه.اگر مشکل ناگهانی ظاهر بشه از سیم کلاچ هست
 
3_بالا اومدن کلاچ (بالا درگیر کردن کلاچ)
ایرادات:فرسوده شدن صفحه. در موراد نادر تنبل شدن فنر خورشیدی دیسک(این اتفاق بیشتر زمانی می افند که راننده به طور مداوم پاش رو کلاچ باشه مثلا تو چراغ قرمز ها پا شون رو یک بند رو کلاچ می گذارن)
راه حل:در صورت سلامت دیسک تنها با تعویض صفحه مشکل حل می شود و در صورت خرابی دیسک باید کیت کامل تعویض گردد
 
4_صدای قیرچ به موقع کلاچ گرفتن
ایرادات:سیم کلاچ در مواقع نادر دو شاخ کلاچ
راه حل:تعویض سیم کلاچ. گریس کاری دوشاخ کلاچ
 
5_تقه خوردن ماشین به هنگام شروع حرکت (فقط تقه نه لرزش)
ایرادات:خرابی فنر محیطی های صفحه
راه حل:در صورت سلامت دیسک و بلبرینگ با تعویض صفحه مشکل حل خواهد شد
 
6_صدای قر قر کردن به هنگام درگیر نبودن کلاچ و دنده خلاص
ایرادات:بلبرینگ سر شافت خروجی گیربکس
راه حل:تعویض بلبرینگ سر شافت که توصیه نمی شود چون مشکل آفرین نیست
 
7_صدای قرقر به هنگام کلاچ گرفتن و تعویض دنده 
ایرادات:بلبرینگ کلاچ
راه حل:در صورت سلامت صفحه و دیسک تنها با تعویض بلبرینگ کلاچ مشکل حل میشود
 
8_سفت جا رفتن دنده ها
ایرادات:خرابی فنر خورشیدی دیسک. کهنه شدن روغن گیربکس . خرابی سیم کلاچ (اتومات) به هم خوردن رگلاز سیم کلاچ دستی خرابی از خود گیربکس
راه حل:دیسک و صفحه تعویض گردد.روغن گیربکس تعویض گردد(در صورت خرابی).سیم کلاچ رگلاز شود.در صورت خرابی گیربکس گیربکس تعمیر گردد
 
9_راه نرفتن ماشین در صورت نداشتن ایراد موتوری
ایرادات:فرسودگی صفحه. سوختن دیسک
راه حل:در هر دو صورت باید کیت کلاچ تعویض گردد
 
دوستان این مواردیو که بالا نوشته ایرادات دیسکو صفحس من از وقتی که دیسکو صفحه نو والو سبز انداختم ماشینم در حال حرکت تقه زد که حتی گیربکسو وا کردم و دنده دیشلی ام عوض کردم ولی تقه سرجاش بود خودم یه جورایی مطمعن شدم از دیسکو صفحس تو ایرادات دیسکو صفحه ام که بالا ذکر شده مورد پنج همون مورد منه یعنی تقه 
جالب اینجاس من به چنتا مکانیک گفتم اکثرشون میگفتم به دیسکو صفحه ربط نداره فقط یه گیربکس ساز بهم گفت اونم چون من 230 پول دیسکو صفحه داده بودم دلم نیومد جدیش بگیرم حالا ام دلم نمیاد واقعا به خاطر یه تقه دوباره پول دیسکو صفحه بدم چون نرمیو شتابو باقی چیزاش خوبه 
حالا سوالی که دارم اینه کیت کلاج 206 همه جا دیسکو صفحه و بربرینگ با همه؟ چون من بربرینگو دیدم تکیم میفروشن مثلا صفحه نو با مارک خوب و اصلی گیر میاد ؟ یا باید کیت کامل گرفت؟

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به نقل از 206 عزیز رئیس محترم انجمن:

راه تست صفحه کلاچ اینه که ماشین رو دنده 2 یا 3 بزارین و دستی رو بالا بکشین، دور موتور رو بالا ببرین و کلاچ رو بالا بیارین

اگه ماشین تمایل زیادی به خاموش کردن نداشت صفحه ضعیفه

اگه درجا خاموش کرد نسبتا خوبه

اگه روشن موند یا پرت پرت کرد صفحه به تهش رسیده

کلا یه سری رفتار ها نشون میده کلاچ تهشه مثلا وقتی از 1 به 2 میخواین برین، با گاز دادن برین و وقتی کلاچ رو بالا میارین ماشین برای 1-2 ثانیه گاز میخوره و طول میده تا درگیر بشه کلاچ

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
با سلام خدمت دوستان عزیز ماشین من تیپ 2مدل 84 کارکرد 73000 چطور باید بفهمم نیاز به تعویض دیسک و صفحه داره یا نه؟ روش خاصی برای فهمیدن وضعیت دیسک و صفحه هست؟

با سلام

برای فهمیدن :

ماشین باید کلا شتاب پایین پایین داره.

موقع معکوس از 5 به 4 یا 4 به 3 ماشین شتاب نمیگیره و فقط دور موتور میاد بالا .

یا دنده 2 یا 3 بزارین و دستی رو بالا بکشین، دور موتور رو بالا ببرین و کلاچ رو بالا بیارین

اگه ماشین تمایل زیادی به خاموش کردن نداشت صفحه ضعیفه

اگه درجا خاموش کرد نسبتا خوبه

اگه روشن موند یا پرت پرت کرد صفحه به تهش رسیده

ولی قکر نکنم برای شما به تهش رسیده باشه چون هنوز 73 تا راه رفتید اگه باهاش خوب رفتار شده باشه و همش تو ترافیک و نیم کلاچ نباشه تا 85 تا باحاتون راه میاد

بهترین مارک برای 206 والئو و لوک هست که من لوک انداختم و راضی هستن (البته باید اصل باشه ) ایساکویی هم بد نیست ولی به کیفیت برند های بالایی نمیرسه البته اگه اصل باشه

دیسک صفحه والئو اصل برای تیپ 2 (2 تا 3 سال برای خالم خریدم 60 تومن) ببخشید دیگه عکس بهتری نداشتم

xubxkqdc7mdac7tjfo20.jpg

6rcri2wcfm90pjx0ofm.jpg

f1vf1lq9gwik5nm90xrk.jpg

r7kglx0ihik8jegqojld.jpg

7ae947wv4aaxh5o8vlu.jpg

کلا هزینه تعویض دیسک صفحه تیپ دو بین 65 تا 95 تومن میشه (البته بدون عجرت و هزینه باز کردن گیرباکس)

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با تشکر از دوستان عزیز و اطلاعات خوبتون این تعداد فنرهای روی دیسک و صفحه مهمه میگن باید 6 فنره باشه درسته؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
با تشکر از دوستان عزیز و اطلاعات خوبتون این تعداد فنرهای روی دیسک و صفحه مهمه میگن باید 6 فنره باشه درسته؟

با سلام

فکر کنم بیشتر مربوط میشه به برند دیسک صفحه که چند تا فنر میزنه ولی والئو برای تیپ 2 4 تا بیشتر نیست

لوک که برای تیپ 5 انداختم رو یادم نمیاد ولی اونم باید 4 تا باشه

با احترام

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کسی از دوستان تجربه استفاده از کیت کلاچ با مارک دایکن ژاپن رو روی 206 تیپ 5 داشته ؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان بالاخره دیسک و صفحه تعویض شد ! علت هرزگردی زیادی که داشت نشت واسکازین و چرب شدن صفحه بود اما حالا که کیت کلاج جدید رو انداختم 2 تا مشکل دارم : اول اینکه دنده یک خیلی بد و کلا دنده ها توی دور موتور بالا تقریبا میشه گفت جا نمیره یا اگرم بره با صدای اب هویج دوم اینکه تا وقتی خنکه و زیاد دنده ندادی درگیری بد نیست ولی وقتی داغ میکنه بازم هرزگردی شروع میشه طوری که به سختی دنده یک تیک اف میکنه و یک به دو اگه بکشی اصلا ماشین نمیکنه ! خلاصه ضد حال شده این داستان نمیدونم باید چی بشه دوستان هر نظری داشته باشن استقبال میکنم ! hi.gif

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به به سلام VASSILI جان

من هر وقت هرکی سوال خریدی از تیپ 5 میکنه اون واشر سوپاپ رو میگم یادت میوفتم!

منظور از کیت کلاچ تا جایی که میدونم یعنی یعی دیسک صفحه

حالا چرا این برند؟ برند ها معتبر که پژو باهاشون کار میکنه که زیاده

فکر کنم با این تفاسیر به شما دیسک صفحه ضعیف تری دادن

-------------------------------------------------------------------------------

راستی با راننده تیم رالی ایران خودرو صحبتی داشتم

یه عالمه سوال کردم

دیسک صفحه ای که میندازن مارکش helix هست گویا خوب هم هست

سوالی بود بپرسم در خدمتم (راستی اسمشون رضا شالچی هست اقای محمد علی مرندیان هم هستن که میتونم ازشون سوال کنم)

با احترام

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
به به سلام

VASSILI جان

من هر وقت هرکی سوال خریدی از تیپ 5 میکنه اون واشر سوپاپ رو میگم یادت میوفتم!

منظور از کیت کلاچ تا جایی که میدونم یعنی یعی دیسک صفحه

حالا چرا این برند؟ برند ها معتبر که پژو باهاشون کار میکنه که زیاده

فکر کنم با این تفاسیر به شما دیسک صفحه ضعیف تری دادن

-------------------------------------------------------------------------------

راستی با راننده تیم رالی ایران خودرو صحبتی داشتم

یه عالمه سوال کردم

دیسک صفحه ای که میندازن مارکش helix هست گویا خوب هم هست

سوالی بود بپرسم در خدمتم (راستی اسمشون رضا شالچی هست اقای محمد علی مرندیان هم هستن که میتونم ازشون سوال کنم)

با احترام

ارادتمند هستیم امیر خان

والا دستت که خالی باشه همینه دیگه دیسک و صفحه اورجینال خیلی گرون بود من این دایکن رو به نصف قیمت اون گرفتم از آشنا البته یکی هم برای دوستم هم گرفتیم که ایشون ظاهرا این مشکل رو ندارن به هر حال ممنون یه مدت باهاش کار میکنم شاید بهتر شد doa.gif در مورد سوال چشم اگر موردی باشه حتما مزاحم میشم !

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من هم امیدوارم بهتر بشه

فکر کنم تو لوازم مصرفی کیت کلاچ گرون ترین بخش رو به خودش اختصاص داده(البته فکر کنم)

حتما خوشحال میشم (جالبه خودشونم 206 هاشون مال 82 تا 84 هست! اصلا هم از این جدیدی ها خوششون نمیاد!)

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری